Jump to content

Champions League 2005/06


Dr. Phil

Recommended Posts

Vi skal og bør gå videre fra denne gruppa. Alle tre lagene skal vi slå hjemme. Borte bør vi også slå dem. FC Thun er et sterkt lag hjemme, men er ganske dårlige på bortebane. For bare noen runder siden så slo St.Gallen dem 5-1. For øyeblikket ligger dem på andreplass, men har like mange poeng som Basel.

 

Som sagt så bør vi slå alle hjemme, samt Thun skal vi i alle fall slå borte, selv om de er bra hjemme. Det gir oss i det minste 12 poeng og da er vi ialle fall videre :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 238
  • Created
  • Last Reply
Sparta Praha..hmm..den kan bli alt annet enn enkel på bortebane! syns jeg husker at vi møtte dem for noen få år siden nede i praha og tapte 4-1. Tror det var dette laget, men er ikke helt sikker.

 

Ellers er Senderos' landsmenn fra sveits et lag vi skal ha 6 poeng mot.

 

Ajax har en 18 årig Ryan Babel i form som visst nok skal være en fremtidig superstjerne. og wesley Sneijder er også en storspiller.

18869[/snapback]

 

Vi har ikke tapt for Sparta Praha. I 2000/01 sesongen vant vi 4-2 hjemme og 1-0 borte.

Link to comment
Share on other sites

Tjekkia er så vest-europeisk som det går an.

18859[/snapback]

Nuvel. Derom stridast de lærde.

La meg uansett omformulere meg. Det gamle aust-europa.

18861[/snapback]

 

Setningen ble ikke helt som jeg ønsket, Paddy. Det skulle lyde som følger: "Tjekkia er så vest-europeisk, i Øst-Europa, som det går an.

 

Poenget er; vi snakker ikke om Russland og Ukraina, vi snakker om et land ssom i lang tid har hatt tette bånd til vesten. Der ligger forskjellen.

 

Praha er en storby som kan sammenlignes med en hvilken som helst vestlig storby. Dog med kanskje enda mer spennende arkitektur. Praha er en nydelig by!

18874[/snapback]

Driter no i byen, akkurat no. Har vert der, og det er ein heilt fantastisk by.

 

Fotballkulturen er likevel, framleis, Aust-europeisk.

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
Hvis vi ikke går videre mot Ajax, Sparta Praha og FC Thun så har vi fanden danse meg ingenting i Europa å gjøre! :D

18853[/snapback]

 

Enig! Det går knapt an å få en bedre trekning. Sparta Praha og FC Thun må begge regnes som et av de svakeste lagene på henholdsvis 3. og 4. rangeringsnivå.

 

På rangeringsnivå 2 unngikk vi Juventus. De øvrige lagene er det sannsynligvis ikke så stor nivåforskjell på, så Ajax er vel ikke å forakte?

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Nydelig gruppe, og vi spiller motsatt dag av rosenborg og liverpool.

Dvs vi spiller samme dag som manu, og det betyr vel at det er store sjanser for å få se kampene på enten tv3 eller viasat1.

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun
Sparta Praha..hmm..den kan bli alt annet enn enkel på bortebane! syns jeg husker at vi møtte dem for noen få år siden nede i praha og tapte 4-1. Tror det var dette laget, men er ikke helt sikker.

 

Ellers er Senderos' landsmenn fra sveits et lag vi skal ha 6 poeng mot.

 

Ajax har en 18 årig Ryan Babel i form som visst nok skal være en fremtidig superstjerne. og wesley Sneijder er også en storspiller.

18869[/snapback]

 

Vi har ikke tapt for Sparta Praha. I 2000/01 sesongen vant vi 4-2 hjemme og 1-0 borte.

18877[/snapback]

helt sikker på det? i såfall kan det ha vært slavia Praha eller Lokomotiv Moskva.

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun
Nydelig gruppe, og vi spiller motsatt dag av rosenborg og liverpool.

Dvs vi spiller samme dag som manu, og det betyr vel at det er store sjanser for å få se kampene på enten tv3 eller viasat1.

18890[/snapback]

takker for informasjonen! Men som viasat kunde kan du jo selv velge hvilken kamp du vil se den dagen. men er jo ikke eneste herren i huset og i fjor sto rosenborg og liverpool høyt på tv-lista, så ble ikke så mange kamper å se..

Link to comment
Share on other sites

Sparta Praha..hmm..den kan bli alt annet enn enkel på bortebane! syns jeg husker at vi møtte dem for noen få år siden nede i praha og tapte 4-1. Tror det var dette laget, men er ikke helt sikker.

 

Ellers er Senderos' landsmenn fra sveits et lag vi skal ha 6 poeng mot.

 

Ajax har en 18 årig Ryan Babel i form som visst nok skal være en fremtidig superstjerne. og wesley Sneijder er også en storspiller.

18869[/snapback]

 

Vi har ikke tapt for Sparta Praha. I 2000/01 sesongen vant vi 4-2 hjemme og 1-0 borte.

18877[/snapback]

helt sikker på det? i såfall kan det ha vært slavia Praha eller Lokomotiv Moskva.

18893[/snapback]

 

Det var Spartak Moskva vi tapte 4-1 mot i Moskva i 2000-2001 sesongen. Dette var da vi gikk til kvartfinalen for første gang, da vi ble slått yt av Valencia

Link to comment
Share on other sites

Thun kommer nok til å legge seg med alt de eier og har i forsvar. Uansett, så skal dette være en kamp hvor vi skal overkjøre dem. Tror ikke de vil få noe morsomt møte med Champions league, men ballen er jo rund da, så man vet jo aldri. :huh:

 

Thun er ganske nye i toppen av tabellen i Sveits også. Klubben overrasket stort forrige sesong med en andre plass og har fortsatt å overraske i år. At det er Thun og ikke Basel som er i Champions league er et stort sjokk i Sveits. Klubben er ikke i nærheten av størrelsen til Basel, og har ikke så mange kjente spillere. Et hardtarbeidende lag i Sveitsisk fotball, men vil nok slite dessto mer i CL ;)

 

http://www.fcthun.ch/d/werbung/

 

Her kan dere se noen bilder fra banen til Thun. Dette er da ikke hvor kampen mot Arsenal vil bli spilt, den vil gå av stabelen i Bern ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie

Jeg er godt fornøyd med gruppa. Vi må ikke undervurdere Ajax, Sparta og Thun, men dette bør være overkommelig med tanke på avansement.

Link to comment
Share on other sites

Fra UEFAs hjemmesider

 

Her er forøvrig den komplette troppen til Arsenal i årets Champions League, med tilhørendedraktnummer.

 

Troppen er langt større enn 25 mann (som a-listen tillater), men en rekke av spillerne er meldt på via b-listen, hvor man kan fylle på med et ubegrenset antall spillere, såfremt de er født etter 01.01.84 og har vært sammenhengede i klubben i minst to år etter sin 15. bursdag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...