Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ikke mange igjen med den signaturen på profilen, hva får en til å stole på Wenger i disse dager er for meg en gåte...

 

Ordnet meg den signaturen når mange var imot han forrige sesong. Min mening er at han skal få sitte ut kontrakten sin, og få en aller siste sjanse til å vise hva han er i stand til. Det er tross alt bare spilt 1. runde i Premier League, og jeg har fortsatt klokketro på at Wenger klarer å ro seg inn.

 

Jeg syntes også at fansen bør stå bak manageren å støtte han helt til kontraktslutt i Mai.

Edited by Madsis
Link to comment
Share on other sites

 

Ordnet meg den signaturen når mange var imot han forrige sesong. Min mening er at han skal få sitte ut kontrakten sin, og få en aller siste sjanse til å vise hva han er i stand til. Det er tross alt bare spilt 1. runde i Premier League, og jeg har fortsatt klokketro på at Wenger klarer å ro seg inn.

 

Jeg syntes også at fansen bør stå bak manageren å støtte han helt til kontraktslutt i Mai.

 

Dette er da vitterlig hans siste sjanse? Og hva gjør han Madsis? Akkurat nå holder han på å risikere alt "vi" kjempet for i sesonginnspurten. For hva? Vel.. jeg og ingen andre enn Wenger har en fjerneste anelse om hvorfor, men majoriteten av oss lurer på om hjernen hans har klappet totalt sammen. Og når det gjelder å ro seg inn. Ro seg inn til hva? Starte dårlig for så å ro seg inn til en fjerdeplass etter å ha ryket ut av alt som er av cuper? For så å hylle han for å gjøre en dårlig jobb i utgangspunktet?

 

Sorry, men nei. Jeg støtter alltid laget, men støtten til Wenger var meget tynnslitt allerede før forrige sesong startet.

Link to comment
Share on other sites

 

Dette er da vitterlig hans siste sjanse? Og hva gjør han Madsis? Akkurat nå holder han på å risikere alt "vi" kjempet for i sesonginnspurten. For hva? Vel.. jeg og ingen andre enn Wenger har en fjerneste anelse om hvorfor, men majoriteten av oss lurer på om hjernen hans har klappet totalt sammen. Og når det gjelder å ro seg inn. Ro seg inn til hva? Starte dårlig for så å ro seg inn til en fjerdeplass etter å ha ryket ut av alt som er av cuper? For så å hylle han for å gjøre en dårlig jobb i utgangspunktet?

 

Sorry, men nei. Jeg støtter alltid laget, men støtten til Wenger var meget tynnslitt allerede før forrige sesong startet.

 

Jeg må vist gjenta meg selv. Vi har bare spilt en kamp i sesongen 2013/2014, og å avskrive oss allerede er fantastisk latterlig av deg. Hva om vi hadde hatt en decent dommer mot Villa og kampen hadde blitt vunnet? Hva har du og majoriteten sagt da? Faktum er at alt som kunne gå imot oss, gikk imot oss. Om Wenger klarer å hanke inn 2-3 spillere, er jeg sikker på at Arsenal Football Club kommer til å sparke meget godt i fra seg i årets sesong.

Imorgen blir det seier!

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg må vist gjenta meg selv. Vi har bare spilt en kamp i sesongen 2013/2014, og å avskrive oss allerede er fantastisk latterlig av deg. Hva om vi hadde hatt en decent dommer mot Villa og kampen hadde blitt vunnet? Hva har du og majoriteten sagt da? Faktum er at alt som kunne gå imot oss, gikk imot oss. Om Wenger klarer å hanke inn 2-3 spillere, er jeg sikker på at Arsenal Football Club kommer til å sparke meget godt i fra seg i årets sesong.

Imorgen blir det seier!

 

Da hadde vi vunnet en enkelkamp og jeg ville fortsatt ha ment vi har et lag som er langt unna toppen i England. Og for å ikke snakke om resten av verden/Europa. Har helt siden juni klaget på kvaliteten i troppen og det har bare blitt verre jo nærmere vi har vært seriestart.

 

Grunnen til at jeg avskriver oss allerede som tittelkandidat er ikke "latterlig". 2-3 spillere inn i laget etter preseason er ferdig og sesongen allerede er igang betyr som regel at laget kommer til å trenge en god stund på å finne rytmen. Grunnen til at vi allerede har feilet er fordi vi ikke allerede har handlet 2-4 spillere. Wenger beviser gang på gang at han er en mester på sene innhentninger, men for en klubb som Arsenal så er det rett og slett patetisk å feire 4. plass som et trofé og enda verre når en såpass erfaren manager som Wenger ikke klarer å være proaktiv fremfor å være reaktiv.

 

Satser på seier i morgen, men det blir vanvittig tøft.

Link to comment
Share on other sites

http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=10100127

 

Her er vel beviset på at Wenger lever i sin egen verden.. Spesielt når han sier "Du kan ikke bruke livet ditt på å kikke på hva andre gjør. Du er i stedet nødt til å gjøre det som er riktig for deg".

 

Han gjør akkurat det som er riktig for han selv, er tro mot egen filosofi.. Bare så synd verden har gått framover og han har gått ut på dato!

Link to comment
Share on other sites

http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=10100127

 

Her er vel beviset på at Wenger lever i sin egen verden.. Spesielt når han sier "Du kan ikke bruke livet ditt på å kikke på hva andre gjør. Du er i stedet nødt til å gjøre det som er riktig for deg".

 

Han gjør akkurat det som er riktig for han selv, er tro mot egen filosofi.. Bare så synd verden har gått framover og han har gått ut på dato!

Hehe. Etter min menig er det sitatet et eksempel på det Wenger faktisk er veldig god på: når han møter massiv kritikk og folk tenker at "nå må det vel komme noen innrømmelser", peiser han bare på og står på sitt, og greier til og med å fronte sitt perspektiv med et skinn av mening.

 

Det er helt riktig det, Wenger, at man ikke kan bruke livet sitt på å kikke på hva andre gjør. Det eneste en kan gjøre er å konsentrere seg om seg selv. Problemet er bare at hvis man virkelig hadde gått i seg selv og gjort en ærlig sammenligning mellom klubbens målsetninger og spillermateriell ville funnet et betydelig misforhold, kanskje på så mye som 3-4 klassespillere.

 

Wenger er en stor mann, en av få med prinsippene sine i behold, men det smerter meg å se ham i det hjørnet han har malt seg inn i nå.

Link to comment
Share on other sites

Det ryktes jo nå at Poldi også er på vei ut. KanskjeThe Telegraph har rett når de skriver:

 

Wednesday night’s upswing could not conceal the hollowness in thinking that group stage participation is an alternative kind of trophy.

 

Hva vet jeg.. Forsvinner han også uten at det kommer inn erstattninger så skjønner jeg ikke det kvidder.

Link to comment
Share on other sites

Podolski må ta seg sjøl i nakken og begynne å jobbe litt eller så kan vi offloade han tilbake til Tyskland, han imponerer ikke med den slappe jobbingen sin, han er bra framover, men må bidra noe i presset. Ståle S sa vel en gang at Poldi gjorde som han sjøl følte i Køln og noen dager kan han være helt av! Jeg håper at han kommer i litt bedre form og kan gjøre en innsats videre framover.

Link to comment
Share on other sites

"Arsene Wenger believes Arsenal fans have been "brainwashed" by the constant negativity surrounding his team". Dette står det å lese i noen nettaviser, som først og fremst har sitt tilholdssted på andre kontinenter.


Personlig så synes jeg det er å dra tolkningen av hans påståtte uttalelse noe langt:


"It's just like that at the moment. You (the media) have brainwashed a little bit the Emirates. "Maybe rightly so, because we haven't won trophies for years; everything is always negative. "We have to live this out and just play football well."


Som sagt så er jeg usikker på om eller hvor denne uttalelsen kom, men den gav meg i alle fall en grunn til å gå i meg selv og tenke litt, så jeg har som utgangspunkt at denne uttalelsen har kommet fra Wenger.



Har Wenger et poeng i at media driver med "hjernevask", ja faktisk så er jeg enig i det, men jeg er forsåvidt uenig i hvem som er "offeret" for denne hjernevasken. At det er medias skriverier (og tv-kommentarer) som har ført til at fansen er kommet på kant med Wenger & co er jeg totalt uenig i. Mishagsytringene/skepsisen/kritikken fra store grupper kom i god tid før media startet sitt mediasirkus. Slik jeg ser det så driver media med en hjernevasking av hverandre. For meg så startet medias interesse med at noen der plukket opp den kritikken som kom fra fansen og andre rundt klubben. Samtidig så har deler av media en så liten fantasi at det som kommer fra den kanten i stor grad er "oppgulp" fra det som tidligere har kommet frem. Så at media har entret en "massesuggesjon" som man kan kalle hjernevask, er jeg ikke i tvil om. At fans har blitt grepet av denne hjernevasken, ja det finnes offer der også, men jeg har såpass tiltro til fansen at mange av de har gjort seg sine selvstendige tanker.



Nå har jeg på ingen måte tenkt å vurdere om mine forum-kollegaer er grepet av denne påståtte hjernevasken, men heller ta noen tilbakeblikk i min egen tid som Arsenal-fan.


Min spede tilstand som Arsenal-fan startet tidlig på syttitallet, og som en liten pjokk i ei lita bygd langt vest så var kunnskapen om Arsenal heller liten, men jeg visste i det minste at jeg skulle hei på det rette laget. I min ungdomstid så fulgte jeg med Arsenal, det var aldri snakk om noen andre "kandidater", men detaljkunnskapen var det så som så med. Hos meg så var ikke engelsken god nok til å tenke på engelsk radio, og Riksaviser hadde jeg ikke "satt kloa i " ennå. Utover åttitallet så kom kunnskapen sigende sakte men sikkert, og det hjalp også med noen år i hovedstaden. Tidlig på nittitallet så ble jeg mer aktiv og svært mye av min "aktive" Arsenal-karriere har vært under innflytelse av Arsene Wenger.



Arsene Wenger har vel med unntak av de siste to-tre årene vært en "ledestjerne" og "Wenger knows" vart flittig brukt. Jeg tok som regel parti med Wemger i de fleste "program" som Wenger annonserte og selv om resultatene (les: titler) etterhvert ble magre så var det selvsagt ikke Wenger sin feil.


Som sagt så startet jeg for to tre år siden forsiktig å stille noen spørsmål ved Wengers disposisjoner. På høsten i fjor så gikk jeg så langt som å tillate meg å stille spørsmål ved Wengers fremtid i klubben. Utover vinteren/våren sa jeg klart i fra om at Wenger burde forlate skuta denne sommeren, og det står jeg ved fremdeles. Samtidig så skal det mye til at jeg vil bli av de som eventuelt roper "Spark Wenger" i løpet av sesongen. Jeg vil nok stillferdig uttale at "kontrakten bør ikke fornyes".



Så er jeg hjernevasket. NEI! Min overgang til Wenger-skeptikerne er noe som har modnet over tid, og jeg tviler på at mitt standpunkt blir endret. Samtidig så ville ikke noe gledet meg mer enn at Wenger forlater boblen og starter å leve i den "virkelige" verden. Hvis han klarer å skape ett godt lag kommende sesong, så har jeg ingen problemer med å hylle Wenger. for ros skal gis der det er fortjent. For meg er ikke titler viktigst, men et lag der en manager klarer å få det beste ut av sitt lag, bygd på de ressurser som er tilgjegelige. Men i min "boble" i min "verden" så ser jeg dessverre ingen tegn til at Wenger forstår alvoret.



Har jeg vært hjernevasket. Her er det vanskeligere å komme med et klart svar, men med hjelp av "etterpåklokskapen" så ser jeg tegn til "hjernevask" når jeg var i min mest intense "Wenger knows"-periode. Så JA, jeg var sannsynligvis ett frivillig offer for den massesuggesjonen det var rundt Wenger på den tiden. Men jeg ser ingen grunn til å skylde på media eller noen andre for akkurat det. Den gang da så hadde jeg det sannsynligvis godt som en "hjernevasket" Arsenalfan. Men det er jo intet som varer evig.


Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Ikke skal det dømmes før overgangsvinduet åpner eller stenger og ikke skal det dømmes før sesongen er ferdig.

 

Wenger har hatt hele sommeren på å få til noe. Han har forbeholdt seg passiv. Hvorfor? Ingen andre enn Wenger vet hvorfor. Det eneste jeg vet er at Wenger snakker om seg selv flere ganger og går rett i forsvarsmodus med en gang folk stiller spørsmålstegn ved han.

 

Pdd. så har Wenger vært alt annet enn overbevisende som manager (eller skal jeg si leder?) for Arsenal. Min tillit er tynnslitt og jeg har store tvil på at han vil vinne tilbake den tilliten når sesongen er omme.

 

Håper dog Wenger tar i bruk sunn fornuft fremfor å fortsette som det stabeistet han har vist seg å være det siste tiåret, men gamle vaner er vonde å vende. Og en gammel hund som Wenger virker dessverre ikke å være i stand til å lære nye triks.

Link to comment
Share on other sites

Det minste folk kan gjøre er å ikke dømme Wengers jobb på overgangsvinduet før det stenger.

Hvorfor ikke?

 

Vi som har kommet med kritiske kommentarer før vinduet er over har pekt på et par punkt.

 

Det ene er at dette vinduet synes å stemme helt og holdet overens med de foregående vinduene, der spillere av variabel kvalitet, blir kjøpt inn i "siste sekund". Jeg erkjenner selvsagt at noen av de nevnte kjøpene har vært gode, men noen også vært absolutte fiaskoer. Enkelte har kun skjedd p.g.a. skader rett før vinduet stenger (på posisjoner der vi i utgangspunktet hadde dårlig med backup).

 

Det andre punktet mange av oss er kritiske til er Wengers manglende evne eller vilje til å få på plass nysigneringer før sesonger starter. Vi ønsker at nye spillere skal få en best mulig sjanse til å bli samspilte med laget før første seriekamp. Unnskyldningen om at det er så vanskelig å finne de rette spillere før de siste dagene aksepterer jeg ikke. At det kan finnes enkeltspillere manageren vil ha som det trengs tid til å "bearbeide" selgende klubb forstår jeg, men ikke at det skal gjelde alle aktuelle spillere.

 

Jeg ser ikke bort fra at Wenger slår til med et "Kjempekjøp" eller to. Og gjør han det så skal han få skryt for det, men det unnskylder på ingen måte den generelle sendrektigheten som manager/admin/styret viser når det gjelder spillerkjøp.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har naturligvis et poeng vedrørende CL-kvalifisering, og at dette har påvirket Arsenals sjanser til å skaffe spillere tidligere i vinduet. Men når Liverpool og Tottenham - nestensigneringenes mestere - klarer å skaffe spillere tidligere, uten at noen av dem er CL-klare, så forteller vl det at det bør ha vært mulig for Wenger også. Og som andre er inne på, med så kort tid til fristen øker risikoen for at man enten ender opp med ingenting, eller at det blir et "panikkjøp" av en middelmådig spiller i siste sekund. Wenger skal gjøre mye riktig i sluttfasen her, og ha rimelig mye flaks, dersom det skal kunne kompensere for handlingslammelsen vi har sett til nå. Og selv om spillet de siste kampene har pekt i riktig retning forandrer ikke det faktumet at stallen er alt for tynn. og skaden til Podolski bedret ikke akkurat den situasjonen...

Link to comment
Share on other sites

Nå er det noen dager igjen ennå, men man kan jo begynne å lure litt.. De siste årene har vi solgt toppspillere i hvert sommervindu, dette har vært regelen kontra unntaket. Iår har vi ingen toppspillere andre sikler etter lenger, men da slankes stallen så til de grader at det nesten kompenserer ett salg av en toppspiller. Er det Wenger som nekter? Slitent Stan som legger føringer? Noe må det nesten være enten det er det ene eller andre. Uansett kan vi nok konkludere med at vi ikke fikk den opprustningen av troppen vi alle ønsket og ble "lovet" før sommeren. Det er det mest skuffende her. Spørreundersøkelsen om vi endelig kom til å bruke penger viste at brorparten av fansen ikke trodde på det, og ser ut som det blir riktig også.

Link to comment
Share on other sites

En kan si mye om manglende signeringer. Ja stallen er for tynn og styret burde holdt kjeft om at de skulle handle mye dette vinduet.

Når det er sagt virker førsteellever til Arsenal mer samspilt og homogen enn på mange sesonger. Det er noe Grahamsk over samhandlingen i laget.

De jobber godt for hverandre, har et imponerende førstepress på motstander, og de spiller tildels bra fotball.

Jeg liker det jeg ser, og hadde det kommet inn et par-tre kvalitetsspillere(dog på et litt høyere nivå enn hva Pool og Tottene handler inn;-)) så tror jeg faktisk vi

kan være en seriøs utfordrer denne sesongen for laget vårt er godt nok til å slå alle.

 

Idag går jeg rundt på jobben med: We don't buy superstars...we make them... så velger en positiv attitude for nå;-) og jeg nyter å se spillere som Cazorla som briljerer med sin teknikk sammen med Wilshere og Ramsey.

Link to comment
Share on other sites

mmaelan skrev: "En kan si mye om manglende signeringer. Ja stallen er for tynn og styret burde holdt kjeft om at de skulle handle mye dette vinduet.

Når det er sagt virker førsteellever til Arsenal mer samspilt og homogen enn på mange sesonger. Det er noe Grahamsk over samhandlingen i laget.

De jobber godt for hverandre, har et imponerende førstepress på motstander, og de spiller tildels bra fotball.

Jeg liker det jeg ser, og hadde det kommet inn et par-tre kvalitetsspillere(dog på et litt høyere nivå enn hva Pool og Tottene handler inn;-)) så tror jeg faktisk vi

kan være en seriøs utfordrer denne sesongen for laget vårt er godt nok til å slå alle."

 

helt enig i dette, på mange måter fremstår nå Arsenal som mer solide enn de har gjort de siste sju-åtte årene. Alle jobber for hverandre, ingen superstjerner som alt skal bero på (type Cesc, RvP). Du sammenlikner med Grahams Arsenal. Dagens Arsenal er det mest tradisjonelt Arsenalske av alle Wengers årganger, uten at man har kastet evnen å spille god fotball ut av vinduet. De er fortsatt et godt stykke unna Boring Arsenal.. (?) Men selv om pila peker oppover, viste vel Villa-kampen at de fortsatt har en vei å gå for å bli reelle tittel-utfordrere, særlig fordi troppen er alt for tynn og sårbar for skader, noe laget er blitt hardt rammet av etter bare fire kamper av den nye sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at det kommer positive tilbakemeldinger her vedrørende det enkeltspillere og det stallen har levert i de siste kampene, og jeg er på ingen måte uenig i dette. Noen spillere har virkelig imponert meg med en klar positiv utvikling, noen går det mer sakte med, men viljen og innsatsen har en klar positiv trend. Ramsey er vel den som totalt sett har imponert meg mest, og i tospann med en god DM så har jeg mye større tro på han nå enn tidligere, men som den som skal ha det defensive "hovedansvaret" på midten så mener jeg han har et stykke igjen. Cazorla har tatt sjumilssteg fra seriestart til returkampen i CL-kvalifiseringen. Sagna viser at han kan være en god backup i midtforsvaret og det hjelper så absolutt.

Uansett så ser det ut til at vi alle er enig i om at troppen viser lovende tendenser, men den trenger virkelig å tilføres både bredde og ekstra kvalitet.

 

Det som fremdeles gjør at jeg ikke klarer å ta av er at vi ennå ikke har møtt motstandere som er av den mer ypperste kvalitet. Fulham og Fenebache skal ikke være de rette klubbene å måle vår kvalitet opp mot. Det skulle heller ikke Villa være, så om de var bedre enn forventet eller om tapet rett og slett var et "arbeidsuhell" er foreløpig et åpent spørsmål. Vi får kanskje en del svar kommende søndag når vi møter laget fra N17.

Link to comment
Share on other sites

"

Uansett så ser det ut til at vi alle er enig i om at troppen viser lovende tendenser, men den trenger virkelig å tilføres både bredde og ekstra kvalitet."

 

Selvfølgelig ser alle at troppen trenger å være større og det må handles inn nye spillere før vinduet lukker, og det kommer til å skje. Hvis det mot all formodning ikke skulle skje at troppen blir forsterket så synes jeg også at Wenger sin tid er over. Vi har pengene, vi trenger spillere og det er fortsatt tid igjen å gjøre det på. So what om det skjer rett før vinduet stenger. Tidlige julisigneringer er sykt overrated. Gode spillere tilpasser seg fort, se på Cazorla, Arteta, Van der vaart for eksempel.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig ser alle at troppen trenger å være større og det må handles inn nye spillere før vinduet lukker, og det kommer til å skje. Hvis det mot all formodning ikke skulle skje at troppen blir forsterket så synes jeg også at Wenger sin tid er over. Vi har pengene, vi trenger spillere og det er fortsatt tid igjen å gjøre det på. So what om det skjer rett før vinduet stenger. Tidlige julisigneringer er sykt overrated. Gode spillere tilpasser seg fort, se på Cazorla, Arteta, Van der vaart for eksempel.

 

Vi får vel kanskje være enig om å være uenige.

 

Som jeg skrev i mitt første svar til deg, så erkjenner jeg at det også er gjort gode kjøp i overgangsvinduenes siste "timer", men jeg er sterkt uenig i at tidlige signeringer er "overrated". Men selvsagt finnes det mindre gode handler der også. Våre siste "planlagde" kjøp var vel Podolski som var klar lenge før overgangsvinduet åpnet, og Giroud tidlig i vinduet. Om det var gode kjøp strides vel de "lærde menn" om, og de kan sikkert brukes som argument mot tidlige signeringer, med hvis nødvendig så skal jeg vel finne en del "bomkjøp" som er gjort i de siste dager av vinduet.

 

Når det gjelder Arsenal så er det blitt en trend at kjøpene kun skal skje når det er absolutt nødvendig, og det er positivt at det skjer noe når det absolutt trengs. Et eksempel er Monreals kjøp, da Gibbs ble skadet sist sesong. Samtidig så var ikke vår backup på den plassen så mye å rope hurra for, så kanskje burde plassen vært forsterket før skaden til Gibbs.

 

Med den "positive" utrenskningen av stallen denne sommeren kombinert med langtidsskader så var vår grunnstamme farlig tynn, og det er også et argument for å handle før sesongstart.

 

Det er også et paradoks at Wenger som er "forkjemper" for å kutte ned deadline for transfervinduet (til sesongstart) er den som legger de fleste av sine kjøp til vi har spilt ett par tre kamper av den nye sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Synes det er flott at folk diskuterer overgangspolitikken til klubben og er fullstendig enig i at mye kunne vært gjort bedre. Men det er viktig å ikke krisemaksimere situasjonen vi er i. Det har blitt en trend å klage på Wenger uansett hva han gjør og det er urettferdig.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...