Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

 

Manchester City er framleis under gransking av UEFA. Dette er kva Jean-Luc Dehaene, formann i UEFA's Club Financial Control Panel, hadde å seie om saka: " If we see clubs that are looking for loopholes we will act. It is not enough to say, 'We'we got a sponsorship contract and that's okay' if the contract is out of line".

Dette står om siste rest av UEFA's truverdigheit, og det må være i alles interesse at det vert rydda opp.

Edited by Good old Arsenal
Link to comment
Share on other sites

Helt enig med deg her Kim! Dersom PIGIS-landene går dukken en etter en, så er det klart at bankene trekker inn de pengene de kan, og da tviler jeg sterkt på at de overser fotballklubber. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Takk gud og Wenger for at vi har en bærekraftig økonomi. Tror ikke det er mange klubber som kan budsjettere med kun 65 % solgte seter, og allikevel levere proftt. Er det en klubb som er godt rustet til å møte en slik krise, ja så er det Arsenal. Takk Wenger!

Wenger - Chapman - Henry.

De tre viktigste personer i klubbens historie.

Og Wenger øverst på lista.

Han får frem et underholdende og velspillende lag i år også.

Link to comment
Share on other sites

Wenger - Chapman - Henry.

De tre viktigste personer i klubbens historie.

Og Wenger øverst på lista.

Han får frem et underholdende og velspillende lag i år også.

 

Når det er snakk om klubbens viktigste personer bør jo grunnleggerne stå øverst på listen. :P

 

Men ville nok plassert Chapman foran Wenger på den listen, ettersom han var nøkkelen som gjorde Arsenal til et storlag før krigen. Etter den perioden har Arsenal vunnet trofeer mer eller mindre tett og trutt, selv om det har vært noen enorme tørketider. Men er selvsagt enig i at Wenger revolusjonerte klubben ved å innføre strengere disiplin og underholdende fotball. Men hans jobb var adskillig lettere enn Chapmans siden Arsenal på 90-tallet var en stor klubb. Det var vell ikke situasjonen da Chapman tok styringen.

Link to comment
Share on other sites

Når det er snakk om klubbens viktigste personer bør jo grunnleggerne stå øverst på listen. :P

 

Men ville nok plassert Chapman foran Wenger på den listen, ettersom han var nøkkelen som gjorde Arsenal til et storlag før krigen. Etter den perioden har Arsenal vunnet trofeer mer eller mindre tett og trutt, selv om det har vært noen enorme tørketider. Men er selvsagt enig i at Wenger revolusjonerte klubben ved å innføre strengere disiplin og underholdende fotball. Men hans jobb var adskillig lettere enn Chapmans siden Arsenal på 90-tallet var en stor klubb. Det var vell ikke situasjonen da Chapman tok styringen.

Uten grunnleggerne så hadde vi ikke hatt noen klubb, det har du jo rett i. Spennende hvilke fora folk her inne da ville vært på.

Link to comment
Share on other sites

Alderen har hentet inn Wenger, snilt sagt.

Han har mistet fullstendig grepet på jobben.

Så langt i sesongen kan kun Udinese-kampen på bortebane sies å være godkjent.

Forøvrig har vi blitt servert langt under pari hva man kan forvente av Arsenal.

 

Slutt med verdighet Wenger!

 

Arsenal trenger både ny manager og nytt styre.

4.plassen synes uendelig langt borte............ <_<

Link to comment
Share on other sites

Wenger hadde det vært opp til meg så hadde du fått sparken for 3 sesonger siden! Likevel lurer jeg meg selv til å tro at han har en plan som han skal motbevise meg med.. Foran denne kampen var jeg til og med så idiot at jeg var litt optimistisk..

 

Jeg vil minne om at vårt dyreste kjøp denne sommeren er en spiller som Wenger denne sesongen ikke stoler nok på til å ha med på benken en gang.. En lånt klovn som Chelsea/Liverpool\West Ham ikke vil er foran han i the peaking order..

 

Har denne sesongen gått glipp av mange kamper pga av Nordsjøturer og diverse, gledet meg som en unge til kampen i dag.. Men å Se trynet til Wenger frustrert og clueless på sidelinjen uten å reise seg en gang for å prøve å få gi noen instrukser makter jeg ikke..

 

Håper han får fyken! Eller om du skal komme fra det med noe ære i behold, si opp og fortell oss hva som foregår bak kulissene i Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Wenger hadde det vært opp til meg så hadde du fått sparken for 3 sesonger siden! Likevel lurer jeg meg selv til å tro at han har en plan som han skal motbevise meg med.. Foran denne kampen var jeg til og med så idiot at jeg var litt optimistisk..

 

Jeg vil minne om at vårt dyreste kjøp denne sommeren er en spiller som Wenger denne sesongen ikke stoler nok på til å ha med på benken en gang.. En lånt klovn som Chelsea/Liverpool\West Ham ikke vil er foran han i the peaking order..

 

Har denne sesongen gått glipp av mange kamper pga av Nordsjøturer og diverse, gledet meg som en unge til kampen i dag.. Men å Se trynet til Wenger frustrert og clueless på sidelinjen uten å reise seg en gang for å prøve å få gi noen instrukser makter jeg ikke..

 

Håper han får fyken! Eller om du skal komme fra det med noe ære i behold, si opp og fortell oss hva som foregår bak kulissene i Arsenal!

 

Ja du er spot on her, pacman.

 

Det har vært påpekt av mange her på forumet i mange år, at Wenger ikke evner å gjøre taktiske endringer i en kamp. At han nå i tillegg har kjørt seg helt fast i en og samme taktikk (denne 4-2-3-1 formasjonen) viser at han igjen ikke har peiling på akkurat disse tingene på en fotballbane

 

Jeg tror at vi kommer til å være på nedre halvdel til jul, og at vi potensielt klatrer opp til en 6. plass så vi får Europa League til neste år, for så muligens ny manager sommeren 2012... Jeg håper hvertfall det.

Link to comment
Share on other sites

Liker hvert fall at Wenger legger seg flat på pressekonferansen, og sier rett ut at vi har problemer med å forsvare oss. Det første steget mot friskmelding er å godta at noe er feil, dette har dessverre professoren hatt et problem med tidligere. Nå ser det ut som at han godtar virkeligheten, da får vi håpe det skjer noe drastisk også. Godt å se at han ikke prøver å dytte skylden over på dommerne eller uflaks, for det var kun vår egen skyld i dag.

Trur vi kommer til å spille Bolton av banen neste helg, og jeg skal bidra med mitt fra tribuneplass!

Link to comment
Share on other sites

Liker hvert fall at Wenger legger seg flat på pressekonferansen, og sier rett ut at vi har problemer med å forsvare oss. Det første steget mot friskmelding er å godta at noe er feil, dette har dessverre professoren hatt et problem med tidligere. Nå ser det ut som at han godtar virkeligheten, da får vi håpe det skjer noe drastisk også. Godt å se at han ikke prøver å dytte skylden over på dommerne eller uflaks, for det var kun vår egen skyld i dag.

Trur vi kommer til å spille Bolton av banen neste helg, og jeg skal bidra med mitt fra tribuneplass!

Helt enig i at skal man ut av et uføre, så må man innrømmer at det er et uføre.

Jeg har hele veien vært en stor tilhenger av Wenger, men nå er kanskje tiden inne. Kanskje er dette innlegget preget av skuffelse og oppgitthet. Vi må overbevise snart. Om ikke så må det skapes boost med et skifte i toppen. Vi har mange gode spillere, men vi har også ganske mange det er opplagt og lett å se ikke holder mål.

Link to comment
Share on other sites

Alderen har hentet inn Wenger, snilt sagt.

Han har mistet fullstendig grepet på jobben.

Så langt i sesongen kan kun Udinese-kampen på bortebane sies å være godkjent.

Forøvrig har vi blitt servert langt under pari hva man kan forvente av Arsenal.

 

Slutt med verdighet Wenger!

 

Arsenal trenger både ny manager og nytt styre.

4.plassen synes uendelig langt borte............ <_<

 

Fælt å si det men, Usmanov, David Dein & Guus Hiddink/Carlo Ancelotti/Martin O'Neal. Martin Keown bør også få en plass i trenings teamet! Man trenger en ny start i arsenal, og vi har mye godt å hente i denne stallen/klubben.

 

Problemet er at hvis Wenger går, så må en ny manager sette seg inn i en klubb som har denne Arsenal's "self-sustaining business model" som sørger for store hindre på det sportslige plan, mens Kroenke utvider lommeboken!

 

'Kroenke out' er vel kanskje det vi bør skrike etter først?? Prøver å tenke litt mer langsiktig, og vi vil aldri kunne konkurere så lenge vi har en eier som ikke vil legge egne midler inn i laget og heller belage seg på at fansen skal drive driften på bekosting av det sportslige.

Edited by kellman
Link to comment
Share on other sites

Hei.

Er ikke den mest aktive på forumet, men jeg er daglig innom og leser innlegg. Liker å følge med på diskusjoner. Men jeg føler nå at det på tide å bli litt mere innvolert. Har vært arsenal supporter i snart 20 år. Er kanskje av den "yngre" garden...men tålodigheten min er slutt.

 

Hva skjer med Arsenal? Hvor er det topplaget som Arsenal pleier å være? Hvem har skylden for dette?

Jeg vet at det er mange meninger om dette. Det er mange faktorer som spiller inn; skader, det medisinske apparatet, styret, spillere (mangel på gode spillere?) etc. Men hvem er det som har ansvaret til slutt? Jo, det er Wenger. Han har holdt på prosjektet sitt i snart 6 år, og hva har resultatet blitt? Ingen pokaler, spillere som ønsker seg vekk, dårlig uunderholdning...tap, tap, tap...

Er lei av å høre at fjerde plass for arsenal er godt nok. Er det motiverende for spillere å høre at kommer vi på fjerde plass så er det ok? Nei, det kan jo ikke være det. Her må man si: vi skal kjempe om tittelen!!! Jeg skylder ikke alt på Wenger, men jeg mener at han må ta ansvar for det han har gjort/gjør. Han må åpne øynene å se at det fungerer ikke. Nye taktikken fungerer ikke. Hvorfor kan vi ikke gå til 4-4-2 når 4-1-2-3-1 fungerer ikke?

 

Det kommer mye frustrasjon nå, men jeg elsker arsenal....og ikke Wenger. Wenger har gjort mye bra for klubben, men han har gått ut på dato.

Det viktigste for meg er at arsenal består og ikke det som skjer med wenger. Vi har kjørt nå i et blindt spor lenge, det er på tide å våkne opp og skifte spor... ellers så kan det ende veldig stygt.

I en annen klubb så hadde Wenger fått sparken for lenge siden. Men styret er vel fornøyd med at aksjene stiger og de tjener gode penger. Vi supportere er satt i andre rekke. Og hva er det vi vil? Vi vil at laget skal vinne kamper. Det er ingen som bryr seg om dette lenger. Vi blir lovet spillere, forandringer og skjer det noe?

Nå må vi reise oss opp og si i fra!!!

 

Arsenal forever!!!

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Er ikke den mest aktive på forumet, men jeg er daglig innom og leser innlegg. Liker å følge med på diskusjoner. Men jeg føler nå at det på tide å bli litt mere innvolert. Har vært arsenal supporter i snart 20 år. Er kanskje av den "yngre" garden...men tålodigheten min er slutt.

 

Hva skjer med Arsenal? Hvor er det topplaget som Arsenal pleier å være? Hvem har skylden for dette?

Jeg vet at det er mange meninger om dette. Det er mange faktorer som spiller inn; skader, det medisinske apparatet, styret, spillere (mangel på gode spillere?) etc. Men hvem er det som har ansvaret til slutt? Jo, det er Wenger. Han har holdt på prosjektet sitt i snart 6 år, og hva har resultatet blitt? Ingen pokaler, spillere som ønsker seg vekk, dårlig uunderholdning...tap, tap, tap...

Er lei av å høre at fjerde plass for arsenal er godt nok. Er det motiverende for spillere å høre at kommer vi på fjerde plass så er det ok? Nei, det kan jo ikke være det. Her må man si: vi skal kjempe om tittelen!!! Jeg skylder ikke alt på Wenger, men jeg mener at han må ta ansvar for det han har gjort/gjør. Han må åpne øynene å se at det fungerer ikke. Nye taktikken fungerer ikke. Hvorfor kan vi ikke gå til 4-4-2 når 4-1-2-3-1 fungerer ikke?

 

Det kommer mye frustrasjon nå, men jeg elsker arsenal....og ikke Wenger. Wenger har gjort mye bra for klubben, men han har gått ut på dato.

Det viktigste for meg er at arsenal består og ikke det som skjer med wenger. Vi har kjørt nå i et blindt spor lenge, det er på tide å våkne opp og skifte spor... ellers så kan det ende veldig stygt.

I en annen klubb så hadde Wenger fått sparken for lenge siden. Men styret er vel fornøyd med at aksjene stiger og de tjener gode penger. Vi supportere er satt i andre rekke. Og hva er det vi vil? Vi vil at laget skal vinne kamper. Det er ingen som bryr seg om dette lenger. Vi blir lovet spillere, forandringer og skjer det noe?

Nå må vi reise oss opp og si i fra!!!

 

Arsenal forever!!!

 

Herlig innlegg! Er forsåvidt helt enig med deg.

Link to comment
Share on other sites

Tror dette er Grahams feil :rolleyes:. Han etterlot seg et så perfekt forsvar at Wenger

ikke har brydd seg om defensive arbeidet.

Nå har tiden innhentet Wenger og en kan ikke være Manager for et topplag uten å

prioritere defensivt arbeid.

Egentlig utrolig at det har gått så lenge. Hvis Wenger tenker å fortsette i jobben

uten å tenke på dette er jeg redd for at epoken Arsenal under Wenger er ferdig.

En vinner ikke noe uten at defensiv organisering er på plass.

Kjøpet av Santos er garantert ikke gjort pga hans defensive styrke.

Bare det sier det meste. Verste sesongstart i Arsenals historie.

Det Wenger bør og må gjøre er å få inn en mann som kan terpe defensiv organisering.

Skjer det ikke nå bør Wenger pakke sakene sine. Det er ingen fremtid i det han holder

på med nå, og en kan ikke drive en klubb med utgått materiale.

Link to comment
Share on other sites

He he...grahams feil. Du sier jo noe der. Men er ikke det på tide å kanskje ansette noen som kan lære Wenger/spillere den defensive organiseringer. Vi har jo noen landslagspillere og gode spillere som kan "fikse det". Men det er noe av det jeg påpeker i min forrige innlegg. Wenger nekter å ta ansvar og endre sitt syn. Det er synd fordi potensialet er der, men... det mangler noe.

Hvor kan man ikke bruke Bould? eller kanskje ansette Keown?

 

Skulle ikke forundre meg at vi tar fjerde plass og da vil Wenger være fornøyd:)

Link to comment
Share on other sites

Ja du er spot on her, pacman.

 

Det har vært påpekt av mange her på forumet i mange år, at Wenger ikke evner å gjøre taktiske endringer i en kamp. At han nå i tillegg har kjørt seg helt fast i en og samme taktikk (denne 4-2-3-1 formasjonen) viser at han igjen ikke har peiling på akkurat disse tingene på en fotballbane

 

Jeg tror at vi kommer til å være på nedre halvdel til jul, og at vi potensielt klatrer opp til en 6. plass så vi får Europa League til neste år, for så muligens ny manager sommeren 2012... Jeg håper hvertfall det.

 

Talentløst opplegg han holder på med! Benayoun på lån som sjefsignering.. Spår noen lunde det samme som deg.. Tror det vil hjelpe å få Wilshere tilbake, Vermaelen også litt seff.. Men aldri om vi ligger top 5 til jul..

 

Wenger out!

Link to comment
Share on other sites

Tror dette er Grahams feil :rolleyes:. Han etterlot seg et så perfekt forsvar at Wenger

ikke har brydd seg om defensive arbeidet.

Nå har tiden innhentet Wenger og en kan ikke være Manager for et topplag uten å

prioritere defensivt arbeid.

Egentlig utrolig at det har gått så lenge. Hvis Wenger tenker å fortsette i jobben

uten å tenke på dette er jeg redd for at epoken Arsenal under Wenger er ferdig.

En vinner ikke noe uten at defensiv organisering er på plass.

Kjøpet av Santos er garantert ikke gjort pga hans defensive styrke.

Bare det sier det meste. Verste sesongstart i Arsenals historie.

Det Wenger bør og må gjøre er å få inn en mann som kan terpe defensiv organisering.

Skjer det ikke nå bør Wenger pakke sakene sine. Det er ingen fremtid i det han holder

på med nå, og en kan ikke drive en klubb med utgått materiale.

 

Wenger overtok PL da beste forsvar + hadde Bergkamp, Wright i angrep.. Ble ikke så vanskelig for han, sist gang vi vant serien var Sol Campell og Keown fortsatt i stallen.. Jeg spekulerer at Wenger ikke hentet Campell men Dein gjorde det og antyder også at uten han hadde vi lagt langt dårligere ann til å vinne serien den sesongen.. Han gjorde en god jobb med å hente noen Franske "flair players" å suplere med.. Men solide spillere har aldri blitt skikkelig erstattet, enten har han gamblet på et uskrevet kort( noe han ofte har gjort helt greit), en ungdom, eller hentet en avdanket klovn som ikke har vært god nok.. Sier seg selv at dette ikke går i lengden..

 

Lei av løgnene og taktiske jallagreiene hannes.. Resign please!!!

 

Enrique vs Santos, kostet det samme.. Enrique kunne vært Arsenalspiller for en mnd siden! Skal ikke dømme Santos nord og ned enda.. Men Enrique er top 3 venstrebacker i PL så skjønner ikke greien med å hente en defensiv svak back.

Link to comment
Share on other sites

Wenger overtok PL da beste forsvar + hadde Bergkamp, Wright i angrep.. Ble ikke så vanskelig for han, sist gang vi vant serien var Sol Campell og Keown fortsatt i stallen.. Jeg spekulerer at Wenger ikke hentet Campell men Dein gjorde det og antyder også at uten han hadde vi lagt langt dårligere ann til å vinne serien den sesongen.. Han gjorde en god jobb med å hente noen Franske "flair players" å suplere med.. Men solide spillere har aldri blitt skikkelig erstattet, enten har han gamblet på et uskrevet kort( noe han ofte har gjort helt greit), en ungdom, eller hentet en avdanket klovn som ikke har vært god nok.. Sier seg selv at dette ikke går i lengden..

 

Lei av løgnene og taktiske jallagreiene hannes.. Resign please!!!

Nå må vi roe oss ned her! Jeg kan være enig i at Wenger sin tid er forbi, og at han har blitt for gammel og sta, men jeg vil ikke se at noen setter spørsmålstegn ved hans betydning for klubben!

 

Arsene er den mestvinnende manageren i Arsenals historie, og han er grunnen til at vi kan kalle oss et topplag og et av de lagene som spiller den vakreste fotballen i verden. Ja det er en stund siden sist, men vi blir fortsatt assosiert med dette. Wenger har fostret opp den ene verdensklasse spilleren etter den andre, og vi har fått en av de vakreste stadioene i verden.

Dette fantastiske laget under Graham alle snakker om vant jo faktisk nesten ingenting. I perioden 91-98 vant vi kun en FA cup tittel og Cupvinnercupen av trofeer som betyr noe, så Wenger hadde da faen ikke noen overkommelig oppgave da han tok over.

 

Henry, Anelka, Vieira, Fabregas, Cole, Clichy, Toure, Adebayor, Van Persie, Alex Song osv osv. Alle ukjente gutter i sin tid som Wenger har gjort om til verdensklassespillere. Fa cupen 98,02,03,05, PL 98, 02, 04, 2 x double, C. Shield 98,99,02,04, CL finale 06, CL hver eneste sesong, "the Arsenal way" og ikke minst Unbeaten Season!

 

Det er nå kanskje tid for å bytte ut Wenger, men la oss ikke synke så dypt at vi undervurderer jobben han har gjort i Arsenal!

Edited by Kris-A
Link to comment
Share on other sites

Det er vel ingen som undervurderer jobben Wenger har gjort. Han har vært det beste som har skjedd Arsenal på 90-tallet. Han har gjort Arsenal til et topplag og revolusjnert klubben.Men dessverre har det nå stoppet.

 

Han utvikler seg ikke. Det er vel på tide at arsenal kommer seg videre vel? Vi kan ikke satse på fjerde plass hver sesong? Skal vi bli "ajax " nr.2. Utvikle spillere og selge dem når de er på det beste?

Jeg vil bare ha gamle arsenal tilbake...om det blir med Wenger eller uten er det samme for meg...

Link to comment
Share on other sites

Wengers ungdomsfiliosfi kan han bare legge vekk! Det nytter ikke med slikt nå når det lyser opp i hver kamp at det mangler rutine og klasse.

 

Ekkelt å si det, men faktum er at Ferguson har et like ungt lag som oss i snitt, og dem vinner å scorer i bøttevis!

Vi har liksom vært laget som spiller med ungdom og viser at vi kan vinne serien, men det er ikke oss lenger. Det er United.

Link to comment
Share on other sites

Wengers ungdomsfiliosfi kan han bare legge vekk! Det nytter ikke med slikt nå når det lyser opp i hver kamp at det mangler rutine og klasse.

 

Ekkelt å si det, men faktum er at Ferguson har et like ungt lag som oss i snitt, og dem vinner å scorer i bøttevis!

Vi har liksom vært laget som spiller med ungdom og viser at vi kan vinne serien, men det er ikke oss lenger. Det er United.

 

Manchester United har faktisk en lavere gjennomsnittsalder enn oss nå..

Link to comment
Share on other sites

Ferguson har jo sagt at han ville aldri tillatt det som har skjedd i arsenal.Ferguson tilpasser spillerstill i forhold til laget han møter, gjør taktiske forandringer underveis og tillatter aldri slurv. Det gjør Wenger.

I første kamp når Song stemplet Barton. Ferguson hadde gitt Song en ukes bot, hva gjorde Wenger? Ingenting.

Ferguson erstatter spillere; f.eks.Ronaldo solgt, Valencia inn.

Hva gjør Wenger?

Han venter til overgangsvinduet stenger og henter spillere da. Og det som er det verste med det, at i 2 mnd. lurer han oss med å fortelle at 20 stk jobber med å bringe nye spillere til klubben, at laget skal forsterkes. Løgn!!!

 

Jeg har stor respekt for Wenger og alt han har gjort for klubben. Vet ikke hvor mange ganger jeg skal gjenta det. Men det er på tide å komme seg videre. Det er arsenal footballklubb vi skal støtte ikke Wenger.

 

WENGER OUT!!!

Link to comment
Share on other sites

han er vel også en av managere som har fått sittet lengst uten trofe? Kommer ikke på noen i farta som har sittet i sjefsstolen uten trofe i seks år...

 

wenger out...

 

mener da selvsagt i Arsenals sjefsstol. Skulle neste tro han hadde brukt for den direktør stolen med fem ben, den som stod på Highbury :blink:

Edited by Legend14
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...