Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Også Santos har litt erfaring

 

Det er kanskje et understatement? Han har tross alt Vunnet serie (Paulista) og Cup i Brasil, Serie og Cup i Tyrkia, og ikke minst Confederations Cup med Brasil. Vi trenger jo ikke kapteiner i alle posisjoner, men spillere med erfaring og vinnervilje er stor stas :)

Link to comment
Share on other sites

Nå som vi har fått inn velerfarne og rutinerte spillere kan vi vel slå fast at ungdomsprosjektet han er så godt som over :) Synd at han feilet, men var ikke så langt unna heller! Nå er det spennende å se hvor langt vi kommer med disse gamle gubbene :)

Link to comment
Share on other sites

Nå som vi har fått inn velerfarne og rutinerte spillere kan vi vel slå fast at ungdomsprosjektet han er så godt som over :) Synd at han feilet, men var ikke så langt unna heller! Nå er det spennende å se hvor langt vi kommer med disse gamle gubbene :)

 

Jeg håper han rett og slett har forstått at "project youth" ikke kan gjennomføres med 80% ungdommer, og at han nå reduserer det til 40% youth, 30% i sin beste alder og 30% som det oser rutine av. da blir det 40% youth så sinnsykt mye bedre, samt at det blir større sjans for at de faktisk slår gjennom.

Link to comment
Share on other sites

Det går ant å utvikle talenter på de måtene de aller fleste storklubbene gjør. Nemlig med en fin blanding av youth og spillere som er over 25 år. Vi vil kanskje ikke få opp så mange som vi har gjort de tidligere sesongene, men jeg tror dette vil bidra til færre, men bedre.

 

Ingenting sier heller at de siste kjøpene baner en vei hvor Wenger går vekk fra den tidligere filosofi. Jeg, personlig, håper det.

Link to comment
Share on other sites

Fortsatt ingen kommentar fra professoren om innkjøpene gjort 31.08.

Innkjøp som ikke står i stil med Wengers ideologi og filosofi; Arteta langtidsskadet 29 åring

som får 4-års kontrakt.......

Og iflg ANR var heller ikke Wenger tilstede på Emirates på deadline day, han foretrakk

heller kursforelesning????? På Arsenals viktige dag, som skulle bli avgjørende for sesongens prestasjoner.

Hva foregår på Emirates? Er Wenger "vingeklipp"?

Kanskje ikke Arsene er noe særlig begeistret for disse investeringene, og vil foretrekke "sine egne" spillere?

Tiden vil vise....men det er merkelig stille fra Wenger.

 

Jeg liker det ikke!

Link to comment
Share on other sites

Fortsatt ingen kommentar fra professoren om innkjøpene gjort 31.08.

Innkjøp som ikke står i stil med Wengers ideologi og filosofi; Arteta langtidsskadet 29 åring

som får 4-års kontrakt.......

Og iflg ANR var heller ikke Wenger tilstede på Emirates på deadline day, han foretrakk

heller kursforelesning????? På Arsenals viktige dag, som skulle bli avgjørende for sesongens prestasjoner.

Hva foregår på Emirates? Er Wenger "vingeklipp"?

Kanskje ikke Arsene er noe særlig begeistret for disse investeringene, og vil foretrekke "sine egne" spillere?

Tiden vil vise....men det er merkelig stille fra Wenger.

 

Jeg liker det ikke!

Link to comment
Share on other sites

Fortsatt ingen kommentar fra professoren om innkjøpene gjort 31.08.

Innkjøp som ikke står i stil med Wengers ideologi og filosofi; Arteta langtidsskadet 29 åring

som får 4-års kontrakt.......

Og iflg ANR var heller ikke Wenger tilstede på Emirates på deadline day, han foretrakk

heller kursforelesning????? På Arsenals viktige dag, som skulle bli avgjørende for sesongens prestasjoner.

Hva foregår på Emirates? Er Wenger "vingeklipp"?

Kanskje ikke Arsene er noe særlig begeistret for disse investeringene, og vil foretrekke "sine egne" spillere?

Tiden vil vise....men det er merkelig stille fra Wenger.

 

Jeg liker det ikke!

 

Mitt råd er at man stiller seg litt mer kritisk til denne Myles Palmer. Han skriver Ikke som du sier at Wenger ikke var på Emirates, han skriver;

 

He wasnt at Highbury! He wasn't working alongside the club staff.

 

Jeg føler meg trygg på at Wenger kommer til å uttale seg om våre nye spillere når det nærmer seg kamp.

Edited by Tapapa
Link to comment
Share on other sites

Mitt råd er at man stiller seg litt mer kritisk til denne Myles Palmer. Han skriver Ikke som du sier at Wenger ikke var på Emirates, han skriver;

 

He wasn’t at Highbury! He wasn't working alongside the club staff.

 

Jeg føler meg trygg på at Wenger kommer til å uttale seg om våre nye spillere når det nærmer seg kamp.

Hva er forskjell? HAN var ikke tilstede.

Enig i at man skal være en smule kritisk til det man leser, det være seg ANR som The Sun mv.

Man er liksom ikke in i dette forumet om man leser eller siterer Palmer.... :D

Artig.Og unødvendig med denne henstillingen ad Palmer. Iallefall skriver han både godt, interessant og med en herlig spiss penn.

Anyway jeg etterlyser Wengers begeistring ang innkjøpene. Han er merkelig stille til han å være, ellers så uttaler han seg både om kreti og pleti. <_<

Edited by Overmars
Link to comment
Share on other sites

At Wenger ikke var til stede på kontoret sitt på Emirates spiller vel liten rolle. Wenger har et stort team rundt seg som tar hand om overgangene og forhandlingene. Ta en titt på navnene som deltok på denne "kursforelesning". Dette var nok et veldig viktig møte + at det beviser at svært få store klubber har managern til stede selv på en viktig dag som deadline day.

 

edit: liste: http://www.uefa.com/uefa/footballfirst/footballdevelopment/coachingeducation/news/newsid=1671679.html

Edited by awb
Link to comment
Share on other sites

Så er jo dagens at Cesc sier at AW overtalte styret til å selge han. Styret ville ikke selge uansett pris.

 

Jeg mener det var feil å selge han til den prisen vi gjorde all den tid han hadde kontrakt

helt frem til 2015. Vi burde hatt 500 mill, så god er han, men gjort er gjort og det er unektelig deilig å slippe det uendelige maset fra Barca. Det var heller ikke heldig å ha en kaptein som så desperat ønsket seg bort. Men nå "vant" på en måte %#*?%# Barca og det blir feil. Det gir et dårlig eksempel.

Link to comment
Share on other sites

Begynner faktisk å synes synd på Wenger: UEFA avviser anken fra Arsenal etter kampen mot Udinese. Nå må han stå over de 2 første kampene i gruppespillet. Er det noe som faktisk har gått Wengers vei denne sommeren? Nasri, Clichy og Cesc stakk fra klubben, Wenger fikk etter ryktene ikke de spillerne som var førstevalg inn i klubben, og UEFA suspenderer Wenger med tre kamper. Samme UEFA ga vell Mourinho 1 kamp utestengelse etter at han fikk spillerne til å pådra seg røde kort med vilje.

Link to comment
Share on other sites

Godt skrevet, så da får vi bare håpe at de nye signeringene slår fort til, for med alle skadene vi har nå så trenger vi det sårt!

Swansea møter en gjeng sultne løver. Seier må stå høyt etter forrige kamp og de nye kommer inn på et tidspunkt hvor det er alt å vinne.

Link to comment
Share on other sites

Wenger predicts a 'huge financial crisis'

 

Arsène Wenger fears the worst for Europe's economy and he insists that football will not be untouchable if another financial crisis comes.

 

"I believe that Europe overall as a unit is going towards a massive crisis which nobody really expects now," he said.

 

"I am convinced that Europe will go into a huge financial crisis within the next three weeks or three months and maybe that will put everything into perspective again.

 

"Football is not untouchable. We live with people going to the stadiums as well and from advertising from people who buy products. All our income could be a little bit under threat in the next few months.

 

"We have seen the first signs of some resistance in Spain where everybody complains.

 

"Football is not only about money. We believe in ourselves that we can compete with them but that's as simple as it is."

 

Interessant å se ham uttale seg såvidt klart. Fotballen kom overraskende godt gjennom urolighetene sist. Vil de gjøre det igjen? Det er neimen ikke sikkert. Jeg er redd økonomiske hestekurer ytterligere vil øke forskjellen mellom fattig og rik. Det vil være uheldig selv om Arsenal efter alle solemerker vil være på "riktig" side.

Link to comment
Share on other sites

Wenger predicts a 'huge financial crisis'

 

Arsène Wenger fears the worst for Europe's economy and he insists that football will not be untouchable if another financial crisis comes.

 

"I believe that Europe overall as a unit is going towards a massive crisis which nobody really expects now," he said.

 

"I am convinced that Europe will go into a huge financial crisis within the next three weeks or three months and maybe that will put everything into perspective again.

 

"Football is not untouchable. We live with people going to the stadiums as well and from advertising from people who buy products. All our income could be a little bit under threat in the next few months.

 

"We have seen the first signs of some resistance in Spain where everybody complains.

 

"Football is not only about money. We believe in ourselves that we can compete with them but that's as simple as it is."

 

Interessant å se ham uttale seg såvidt klart. Fotballen kom overraskende godt gjennom urolighetene sist. Vil de gjøre det igjen? Det er neimen ikke sikkert. Jeg er redd økonomiske hestekurer ytterligere vil øke forskjellen mellom fattig og rik. Det vil være uheldig selv om Arsenal efter alle solemerker vil være på "riktig" side.

 

Tilskodartala i P.L. har så langt halde seg stabil samanlikna med forrige sesong. Det er likevel liten tvil om at britar flest merkar dei tøffe tidene på kroppen. Ein ny økonomisk nedtur nå vert fort dramatisk. Eit val mellom å mette familien, gå på fotballkamp eller gå til innkjøp av den siste Arsenal-trøya vert ikkje særleg vanskeleg.

 

Eg trur Wenger ser det dei fleste ekspertar ser: at Hellas er fortapt. Det er dårleg nytt for ei rekkje europeiske bankar, som er ille ute om så skjer. Dermed har me det gåande ned nye børsfall, etc, etc. Og det er dårleg nytt for alle som er involvert i fotball. Bortsett frå slike som City-eigar Mansour bin Zayed Al Nahyan som vil forbli upåverka av det heile, og for alt eg veit synest det er flotte greier. I den settinga kjem Arsenal til å komme på feil side så det held. Eg er heller ikkje optimist, og er stygt redd dette kan være slutten på byrjinga heller enn byrjinga på slutten.

Link to comment
Share on other sites

I den settinga kjem Arsenal til å komme på feil side så det held. Eg er heller ikkje optimist, og er stygt redd dette kan være slutten på byrjinga heller enn byrjinga på slutten.

 

Hvorfor skulle Arsenal komme på feil side i en slik situasjon? Det er jo nettopp måten klubbledelsen har styrt Arsenal på de siste årene, som skulle tilsi at vi er en av klubbene i verden som er desidert mest rustet til å kunne stå imot det som nå er iferd med å skje.

 

Klubbledelsen har prioritert å betale ned gjeld fremfor å bruke store summer på spillere, og siste artikkel jeg leste rundt dette temaet kan tyde på at klubben nå faktisk har betalt ned hele stadiongjelda. Man har budsjettert med 38.500 tilskuere hver kamp, og det er også budsjettert med at klubben skal kunne være foruten champions leauge fotball i et visst antall sesonger.

 

Denne sesongen har vi i mine øyne forsterket stallen (ja, vi har mistet to av våre beste spillere, men i mine øyne er det mer kvalitet i bredden i stallen enn tilfellet var forrige sesong) og likevel gått i pluss på overgangsmarkedet.

 

Det er veldig mange klubber i England og Europa som kommer til å gå dukken før Arsenal gjør det for å si det sånn.

 

Min påstand er at Arsenal kommer til å klare å ri av stormen, mens et stort antall premier leauge klubber kommer til å få store økonomiske problemer. Klubber som Liverpool og United (grunnet gjelda Glazer har lagt på klubben) kommer til å få det veldig mye tøffere økonomisk enn Arsenal

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skulle Arsenal komme på feil side i en slik situasjon? Det er jo nettopp måten klubbledelsen har styrt Arsenal på de siste årene, som skulle tilsi at vi er en av klubbene i verden som er desidert mest rustet til å kunne stå imot det som nå er iferd med å skje.

 

Klubbledelsen har prioritert å betale ned gjeld fremfor å bruke store summer på spillere, og siste artikkel jeg leste rundt dette temaet kan tyde på at klubben nå faktisk har betalt ned hele stadiongjelda. Man har budsjettert med 38.500 tilskuere hver kamp, og det er også budsjettert med at klubben skal kunne være foruten champions leauge fotball i et visst antall sesonger.

 

Denne sesongen har vi i mine øyne forsterket stallen (ja, vi har mistet to av våre beste spillere, men i mine øyne er det mer kvalitet i bredden i stallen enn tilfellet var forrige sesong) og likevel gått i pluss på overgangsmarkedet.

 

Det er veldig mange klubber i England og Europa som kommer til å gå dukken før Arsenal gjør det for å si det sånn.

 

Min påstand er at Arsenal kommer til å klare å ri av stormen, mens et stort antall premier leauge klubber kommer til å få store økonomiske problemer. Klubber som Liverpool og United (grunnet gjelda Glazer har lagt på klubben) kommer til å få det veldig mye tøffere økonomisk enn Arsenal

Helt enig med deg her Kim! Dersom PIGIS-landene går dukken en etter en, så er det klart at bankene trekker inn de pengene de kan, og da tviler jeg sterkt på at de overser fotballklubber. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Takk gud og Wenger for at vi har en bærekraftig økonomi. Tror ikke det er mange klubber som kan budsjettere med kun 65 % solgte seter, og allikevel levere proftt. Er det en klubb som er godt rustet til å møte en slik krise, ja så er det Arsenal. Takk Wenger!

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skulle Arsenal komme på feil side i en slik situasjon? Det er jo nettopp måten klubbledelsen har styrt Arsenal på de siste årene, som skulle tilsi at vi er en av klubbene i verden som er desidert mest rustet til å kunne stå imot det som nå er iferd med å skje.

 

Me kjem på feil side i forhold til klubbar som vil være meir eller mindre uberørt av krisa. Det var difor eg tok utgangspunkt i Man. City. Og gapet mellom "dei og oss" vil berre auke fordi Arsenal og andre klubbar som driv bærekraftig vil måtte ta omsyn til fallande inntekter. Skulle krisa slå inn for alvor risikerer Arsenal publikumssvikt, og kan i tillegg bli tvinga til å redusere billettprisane. Inntektene av medierettar og supportareffektar kan bli sterkt redusert og sponsormarknaden tørkar inn. Korleis skal Arsenal kunne oppretthalde dagens lønsnivå i ein slik situasjon? Risikerer me at enda fleire av våre beste folk tek ein "Nasri", og dreg av garde til klubbar som kan betale? Da er det ei mager trøyst at det finst klubbar som er i ein enda verre situasjon enn oss. Sjølv om eg er heilt samd i at me er i ein gunstig posisjon blant klubbane som driv seriøst, betyr ikkje det nødvendigvis at me kjem til å hevde oss heilt i toppen i åra framover. Det er difor eg vonar at UEFA's tiltak vil hjelpe, og at dei tettar alle smutthòl som måtte dukke opp, slik at alle klubbar kan konkurrere på like vilkår. Da er det håp, også for Arsenal..

Edited by Good old Arsenal
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...