Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Da er det gått snart et døgn siden ydmykelsen på Old Trafford. Vi har fått tid til å tenke over ting, kanskje var det ikke så galt under tingens tilstand, eller var det veldig galt?

Jeg var ikke super optimist på forhånd, litt spøkefullt tippet jeg 10-1 til Utd når jeg såg lagoppstillingen, men innerst inne håpte en jo på et mirakel, at gutta skulle gjøre sin livs kamp alle sammen og klare poeng. Og en trodde jo heller ikke på tipset på 10-1, er jo ingen lag som taper det, Utd har jo besøk av mange lag i løpet av et år, til og med amatør lag er av og til på besøk, og ingen taper med de sifferene der.

 

Vi tapte 8-2, det er tvilsomt at noen andre gjør det i år. Det vil si at laget som var på OT i går "er" ligaens dårligste.

Vi hadde mange skader, men burde ikke vi som er en storklubb ha minst 10-15 spillere som er bedre enn spillerne til Swansea, Norwich, Wigan osv? Halve laget i går er spillere som kommer til å spille mye selv om vi bare har noen få skader. Tenker da på Szczesny, Ramsey, Walcott, Arshavin, Van Persie, Koscielny/Djourou.

Noen av dem andre som spilte har knapt noen PL kamp fra før, så en forstår at de sliter, men det er et valg som Wenger har tatt, at de skal være backup spillerene vi har på disse plassene. Var vel kanskje bare på defansiv midtbane at det var mer enn andre valget som spilte.

Men samtidig så vet en jo at ofte går det bra med en slik spiller, men at summen av mange slike spillere ikke er noe bra, og at det er kanskje er første og siste gang at mange av dem må spille i lag i år, men skader kan en aldri garantere seg mot.

Derfor må en ha gode nok nr. 2 spillere på alle plasser, og de må være gode nok selv om de må spille sammen med 3 andre nr. to spillere. Det har topplagene som Utd, City og Chelsea, men der sliter vi. Og selv om Wenger henter inn tre mann som han har uttalt er maks, ja da er det fortsatt tynt besatt på enkelte plasser. Tenker da på beckene, både venstre og høyre siden såg vi i går at nr. 2 spillerne langt fra holdt mål. De holder kanskje av og til i en kamp, men må de spille kamp etter kamp på grunn av langtidsskade, ja da sliter vi virkelig. Dette er spillere som etter min vurdering er gode tredjevalg på sine plasser.

Det ideele hadde vert om disse spillerne hadde vert lånt ut til andre PL klubber og fått PL erfaring, men problemet er vel at ingen andre synest dem er gode nok og vil ha dem, og de hadde havnet i divisjonen under eller til utlandet.

Jeg har sagt det før, vi mangler spillere med Premier Leauge erfaring, er vel bare de tre ny opprykkede lagene + et par til som har spillere med færre pl kamper enn oss. Sist jeg sjekket den statistikken så låg vi på 6 plass om vi tar færrest kamper først. Vi trenger rutine og erfaring.

 

Jeg har forsvart Wenger lenge, og vil fortette og gjøre det, for jeg tror at det er mye han ikke rår over, men styret som setter begrensinger.

Men jeg håper han handler før fristen går ut, i alle fall tre spillere, men gjerne flere. Minst to stykker fra PL, om en kjøper fra utlandet så må det være verdensklasse spillere som hever troen blandt supporterene og de andre spillerene. Jeg vil ha 2-3 klassespillere som går rett på laget selv om alle er skadefrie og gjerne 2-3 spillere som kan være andre valg, slik at andre valg i dag blir tredje valg. Men jeg vet at dette høyst sannsynlig blir med håpet. Jeg er redd for han kjøpe 2 spillere som blir reknet som andre valg, og en som blir tredjevalg. Men håper så forferdelig på at eg tar feil.

 

Av de spillerne som er komt inn i sommer, så er det vel bare Gervinho som er god nok, resten burde vert sendt ut på lån og fått erfaring. Det sier vel litt om hvor vi står, og jeg er sikker på at alle som er solgt i sommer hadde spilt i går om de hadde vert i Arsenal. Det sier vel også litt om hvilke vei det har gått i sommer. Om feilen ligger på Wenger eller styret sin lønnspolitikk vet jeg ikke, men jeg har en mistanke på at det er kun ungdommen som er fornøyd med lønnen vi tilbyr,(og det er de bare i et par år...) med en gang noen av de store klubbene kommer på banene etter en spiller som vi vil ha, så er han tapt på grunn av lønnen og ingen ting annet. Hvorfor vil en spiller gå til Liverpool i stede for oss, de spiller jo ikke CL en gang, de spiller ligacup når vi spiller CL!! (Clichy ville jo til Liverpool før City kom inn i bilde), er også andre spillere som var linkte til oss som gikk til pool, men om de noen gang var aktuell vet en jo ikke. Alle vet jo at Clichy liker penger, så at han ville fått mer i Liverpool er jo ganske så klart.

Edited by Roysannnn
Link to comment
Share on other sites

Det var veldig galt er svaret. Skal ikke gå an av en toppklubb.

Nå bør det bli samling i bånn og gjenreiselsen bør starte nå.

Spørsmålet er fremdeles: Er Wenger rett mann?

 

De 2-3 neste dagene kan gi et svar på det....

Link to comment
Share on other sites

Det var veldig galt er svaret. Skal ikke gå an av en toppklubb.

Nå bør det bli samling i bånn og gjenreiselsen bør starte nå.

Spørsmålet er fremdeles: Er Wenger rett mann?

 

De 2-3 neste dagene kan gi et svar på det....

De 2-3 siste månedene har for min del allerede gitt svar på det. Det er selvfølgelig fortsatt et ørlite håp, men selv med et par signeringer så vil det ikke være nok. Vi trengte 2-3 signeringer når Cesc og Nasri var en del av laget. Med de to borte så trenger vi 4-5 signeringer av ypperste klasse. Wenger virker resignert, er handlingslammet og sta. Det er direkte trist å se en så stor manager framstå som en gammel gubbe som ikke helt vet hvor han er.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du venter på Kroenke må du vente lenge. Vi vet ikke en dritt om denne fyren annet enn at han sjelden involverer seg. Han bare eier.

 

Vi har nok fått 'katta i sekken' når det gjelder eierskiftet, og man kan spørre seg selv om hvordan tilstandene hadde vært om Usmanov hadde tatt over i stedet..

 

Ikke godt å si, men sitter på følelsen av at Wenger har fått for mye ansvar og at det er mangel på sportslig kompetanse innad i klubben.

Vi kan håpe på mirakeler i de neste dagene, men det tror jeg blir forgjeves da jeg som nevnt tviler sterkt på at vi har personer som kan hjelpe Wenger å snu denne utrolig negative trenden. Wenger har mange feil, men jeg liker å tro at med bedre hjelp og en endring i vår filosofi, så tror jeg han kan ta arsenal hvor de hører til.

 

Dette bør gjøres i løpet av året;

 

- Vi trenger endring i det taktiske.

 

- Vi må endre vår lønnspolicy.

 

- Ivareta våre tradisjoner på en bedre måte.

 

- Anntar at vi trenger bedre forhandlere som tar seg av kontrakter og signeringer til klubben.

 

- Wenger bør bare ha ansvar over det sportslige!

 

- Hvis ikke Kroenke gir lyd fra seg og viser tydelige tilltak, bør han selge seg ut til evt Usmanov.

 

- David Dein bør komme inn og ta over jobben til Gazidiz. Gazidiz kan ta seg av det kommersielle.

 

- Det må gjøres noen tiltak mht skadeproblematikken i arsenal.

 

- "Arsenal's self-sustaining business model" vil sørge for at vi aldri vil kunne konkurere med de andre toppklubbene. De nye "fair play" reglene har jeg liten tilltro til, men kanskje vi kan klare det hvis de gjør hensikten sin..Vanskelig å si per dags dato.

Edited by kellman
Link to comment
Share on other sites

Vi maa bare innse at vi er milevis bak united, og flere andre, naar deet kommer til bredde og kvalitet paa bredden av stallen.

Wenger henter for eksempel Jenkinson og Gervinho. United henter Jones og Young. Chelsea henter Mata og Lukaku. City gidder jeg ikke nevne en gang.

Selvsagt er Gervinho en bra spiller, men vi plukker ikke fra oeverste hylle som vaare konkurrenter ofte gjoer. Jenkinson blir sikkert er grei nok spiller om noen aar, men er han god nok pr i dag? Neppe, men han hadde heller ikke sett saa "lost" ut om han hadde spilt i samme posisjon paa united.

Kjepphesten min, vilje og innsats, var det stor forskjell ogsaa i dag. Noen nevnte i kamp traaden at laget vaart saa ut som alt haap var ute i det de entret banen og det kan nok vaere riktig. Det er mye mentalt som maa rettes opp her.

Jeg tror i motsetning til mange andre at Wenger fortsatt kan ha en jobb aa gjoere her, men da maa han ta noen skikkelig grep umiddelbart og innse realitetene.

 

Man Utd spilte med like mange resærver de også slik Arsenal gjore enda kunne de vinni mye mere en 8-2 etter de bomma mye også på store sjangser.

VIser bare at Man Utd sine resæver en mye bedre en Arsenal sine.

Påenge er at Wenger har mye dårligere stall og det er en stor skam og skandale at vi ble banka så mye.

Bare vet Wenger burtde fjærnes snart han takkler ikke å wære Manager i Arsenal lenger han har mista grepe helt og ikke kjøper han inn nye spillere heller etter han ahr solagt mange goe spillere. Er sikker på Arsenal vil gå på mange tap denne sesongen for de spillerstallen holder ikke topp PL nivå, B-spillere i lage er alt for dårlig og vi for så mye skader heletiden :blink:

Link to comment
Share on other sites

Det som er helt sikkert er at hvis klubben luller seg inn en illusjon om at gårsdagens tap skyldes at vi hadde så mange spillere skadet så frykter jeg at dette kan bli en lang og tung sesong.

 

Det nytter ikke å skylde på skadesituasjonen. Vi er i 3. runde av ligaen og har hatt nesten 3 måneder på å forberede oss til sesongen. Hadde det vært i mars/april så kunne man kanskje brukt det som unnskyldning, men sesongen har vart i 2 uker og jeg håper at det ikke kom som en bombe på Arsenals sitt sportslige apparat at sesongen i England startet i midten av august.

 

Problemet vårt er jo at spillere som Gibbs, Vermaelen, Diaby, Ramsey, Van Persie, Walcott, Rosicky og Djourou har en skadehistorie som ikke ligner noen ting de siste sesongene. Enkelte av disse virker jo det som om er mer eller mindre kronisk skadet.Dette regner jeg med at de som styrer det sportslige i klubben også har fått med seg, men i stedenfor å styrke stallen i sommer så har man i stedenfor svekket stallen og antagligvis håpet på et medisinsk mirakel når det gjelder disse spillerene.

 

Klok av skade og erfaring så har jeg ingen forventninger til noen forsterkninger av betydning de neste 60 timene heller. Det er gått 99 dager siden siste seriekamp i fjor, og har ikke klubben klart å gjøre noe på den tiden med situasjonen så ser jeg ikke helt hvordan de skal klare det på 60 timer heller.

 

Frykter det bare er å stålsette seg på at vi denne sesongen må kjempe om en Europe Leauge plass.

Link to comment
Share on other sites

Arsene Wenger had a vision. He wanted to create the perfect footballing team. At times over the last six years he has succeeded because Arsenal ‘on song’ with everything firing was in my mind the greatest show on turf. Better even than Barcelona in pure footballing terms, however their problem was they couldn’t be as consistent as Barca because they didn’t have the strength in depth. It was a noble experiment and the Professor was desperately close to achieving alchemy.

 

Les heile historien her:

http://msn.foxsports.com/foxsoccer/premierleague/story/nick-webster-arsene-wenger-an-obituary

Edited by gunnersfan
Link to comment
Share on other sites

35 timer igjen.

 

Siste holdeplass er Panic Station.

 

Arsenal og Wenger har vel aldri vært så aktive som de er nå.

En koreansk landslagsspiller som er kaptein på landslaget inn. Må betegnes som positivt.

Tysk landslagsstopper på vei inn. Kjempepositivt.

Brasiliansk landslagsspiller på venstrebacken på vei inn. Positivt.

 

Akkurat nå gjør Wenger det de fleste etterlyser. Kan vi også få midtbaneeleganten inn som prikken over ien lover dette godt,

Link to comment
Share on other sites

Mener du det?

Wenger kan man stole på.

Lojal til tusen. Ville aldri sagt offentlig at han er bundet på hender og armer.

Lojal mot alle sine unge spilere og han har gitt oss en makeløs fotball.

Gir seg ikke om det kommer motgang. Står gjennom kritikk fra alle hold. Går ikke til motangrep. Biter i seg alt det som sårer. Verner sine spilere.

Støtter alle og dolker ingen i ryggen.

Blir kalt gjerrig når han ikke får bruke mer penger.

Laget masse gull av det han har av forskjellige steinarter.

Kommer nå til å kjøpe inn noen helt riktige spillere, styret har endelig skjønt hva han trenger.

 

Vi har en kjempemanager.

 

Mange har skjønt det. Så han hadde over 70% støtte i et engelsk medium. de ville ikke kaste han i disse turbulente tider. Det må varme en person som gir så mye av seg selv for en så viktig sak som The Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Wenger kan man stole på.

Lojal til tusen. Ville aldri sagt offentlig at han er bundet på hender og armer.

Lojal mot alle sine unge spilere og han har gitt oss en makeløs fotball.

Gir seg ikke om det kommer motgang. Står gjennom kritikk fra alle hold. Går ikke til motangrep. Biter i seg alt det som sårer. Verner sine spilere.

Støtter alle og dolker ingen i ryggen.

Blir kalt gjerrig når han ikke får bruke mer penger.

Laget masse gull av det han har av forskjellige steinarter.

Kommer nå til å kjøpe inn noen helt riktige spillere, styret har endelig skjønt hva han trenger.

 

Vi har en kjempemanager.

 

Mange har skjønt det. Så han hadde over 70% støtte i et engelsk medium. de ville ikke kaste han i disse turbulente tider. Det må varme en person som gir så mye av seg selv for en så viktig sak som The Arsenal.

Det måtte et 8-2 tap til for at han skulle oppdage skogen inni mellom alle trærne :)

Edited by Castor
Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer litt paa om det er styret eller Wenger selv som har presset igjennom alle kjoepene naa? :huh:

Kan være et kompromiss. "I nøden spiser fanden fluer", men en ting beynnger å virke klart og det er at 8-2 tapet på Søndag har hatt stor inflytelse på aktiviteten så langt. Eneste forklaringen på hvorfor overgangene ikke har vært gjennomført tidligere

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer litt paa om det er styret eller Wenger selv som har presset igjennom alle kjoepene naa? :huh:

 

Akkurat det lurer ikke jeg litt på, men veldig, for en av dem har vært nærmest litt uansvarlige de siste årene. Denne sommeren spesielt er håndtert helt håreisende. Heldigvis har det ikke medført eliminasjon fra CL, og hyperaktiviteten i innspurten av vinduet kan være nok til å snu trenden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer litt paa om det er styret eller Wenger selv som har presset igjennom alle kjoepene naa? :huh:

 

Leste nettopp at Wenger har presset styret til å frigjøre midler.. Kansje det var styret alene som som nektet Wenger peng? Uansett Man u tapet var en blessing.. Godt jobbet de siste dagene wenger.. No trenger vi 2 kanonkjøp til, så kan sesongen begynne

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsket 3 klassespillere inn, men fikk ikke det. Isteden fikk jeg 1 klassespillere (Mertesacker), 2 meget god (Benayon og Arteta) og for meg 2 totalt ukjente spillere (Chu Yung og Santos). Men, og dette er det viktigste; Snakk om å gå fra helvete til nesten himmelen på 3 dager!!

 

Endelig Wenger; ENDELIG!! Det gledeligste med alle disse overgangene er at samtlige er passert 25 år, er etablerte og oser av erfaring. Det er kun Arteta og Chu-Young som ikke har spilt i Champions league, men av disse har Chu-Young mye landslagserfaring.

 

Nei, dette gir nok både resten av troppen og de aller fleste supporterne troen tilbake. Med seier i neste kamp mot Swansea (bør jo være grei match) så snur opinionen.

 

Fy så jeg gleder meg til å se Vermaelen sammen med Mertesacker i forsvar. Det lukter klasseforsvar med de to, og de utfyller hverandre utrolig godt. en som bryter ekstremt godt, og en som liker å "sweepe".

 

JOHO!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Endelig Wenger; ENDELIG!! Det gledeligste med alle disse overgangene er at samtlige er passert 25 år, er etablerte og oser av erfaring. Det er kun Arteta og Chu-Young som ikke har spilt i Champions league, men av disse har Chu-Young mye landslagserfaring.

 

Nei, dette gir nok både resten av troppen og de aller fleste supporterne troen tilbake. Med seier i neste kamp mot Swansea (bør jo være grei match) så snur opinionen.

 

Fy så jeg gleder meg til å se Vermaelen sammen med Mertesacker i forsvar. Det lukter klasseforsvar med de to, og de utfyller hverandre utrolig godt. en som bryter ekstremt godt, og en som liker å "sweepe".

 

JOHO!!!!!

 

Akkurat det har vi etterlyst lenge. positivt at endelig så blir ungdommen miksa med rutine.

 

Well done Wenger

Link to comment
Share on other sites

Ikke bare har Wenger hentet inn rutine,han har hentet inn kapteiner :) Arteta i Everton, Mertesacker i Werder(var kaptein før) og Park som er kaptein for landslaget.Jeg tror dette endrer en del av mentalitet utpå banen og det blir litt mer fandenivoldsk holdning. Gleder meg til å se laget i aksjon igjen :)

Link to comment
Share on other sites

Ikke bare har Wenger hentet inn rutine,han har hentet inn kapteiner :) Arteta i Everton, Mertesacker i Werder(var kaptein før) og Park som er kaptein for landslaget.Jeg tror dette endrer en del av mentalitet utpå banen og det blir litt mer fandenivoldsk holdning. Gleder meg til å se laget i aksjon igjen :)

 

At de er kapteiner lover bra, men enda bedre er det at de har mange år på ryggen. Også Santos har litt erfaring, så vi får håpe at vi nå har en riktig balase som vil hjelpe ung guttene og prestere, men aller mest håper jeg vi har nå et lag som ikke kreperer fullstendig defensivt når det står på som værst!

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...