Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Det som plager meg mest er at mannen hadde jo til de grader vinneroppskriften, det være seg sammensetning av laget vedrørende alder og spisskompetanse.

Spillere som komplimenterte hverandre. Noen kunstnere, og noen jeg gjerne skulle hatt ved siden av meg i en skyttergrav.

 

Jeg lansert for mine omgivelser for første gang i 2006 at kanskje det beste hadde vært om Wenger hadde fått en sportsdirektørrolle i klubben. For jeg ønsker ikke at Wenger skal gå fra Arsenal med halen mellom beina. Han har gjort alt for mye for klubben til at vi kan tillate det. Men slik ting har utviklet seg over tid nå, så er han i ferd med å navigere seg i en posisjon der det ser ut til at dette kan bli resultatet.

 

Det føles sykt å kritisere Wenger, men det er en naturlig konsekvens av at "alle" ser det Wenger ikke ser. Jeg er så ambivalent, og kan lett argumentere mot meg selv og kritisere mine egne meninger.

 

Jeg svarte NEI på pollen, og det føles feil, men også veldig riktig. Jeg vil ha endringer og har villet det lenge(ref sportdirektørrollen), men det blir for sykt om Wenger skal forlate Arsenal som en slags syndebukk.

Nei, dette er bare fortvilende.

Edited by Optimus Prime
Link to comment
Share on other sites

Det er på tide at styret sammen med Wenger forteller omverdenen hvordan den finansielle situasjonen i klubben har vært siden 2004/2005. Det er det eneste som kan redde Wengers "skinn" slik situasjonen er nå, men kun dersom det viser at det har vært ekstremt begrensede midler tilgjengelig i den perioden. For det er ingen tvil om at stadion prosjektet har hindret klubben i å bruke penger på spillere de siste 5-6 årene. Spørsmålet er bare hvor mye.

 

Jeg tror også at det begrenser mulighetene nå, men det er 700 mill tilgjengelig (ubekreftet riktignok) og Wenger MÅ bruke penger denne uken skal det være håp om at hans rykte ikke blir fullstendig ødelagt. Selv om vi manglet mange spillere i dag, så viser dette at stallen er rett og slett for tynn.

 

De neste 3 dagene vil avgjøre Wengers fremtid mye mer enn noe annet i hans karriere.

Link to comment
Share on other sites

De neste 3 dagene vil avgjøre Wengers fremtid mye mer enn noe annet i hans karriere.

Problemet slik jeg ser det er jo at den siste tiden har gjort Arsenal FC til en lite attraktiv klubb.

Vi er ikke attraktive for dem vi så sårt trenger......

 

Og de som vil, forsterker ikke laget nevneverdig.

 

Dersom jeg var Cahill så ville jeg gått ut kontrakten og sett hva jeg kunne få da. Signere for Arsenal hadde jeg ikke gjort.

Link to comment
Share on other sites

Dette vitner dessverre om en person som ikke lengre har glød eller tro på sitt eget lag. Trodde aldri jeg skulle si dette, men håper virkelig Wenger seriøst vurdere om han er rett person for å føre klubben videre. Kanskje trenger han også en ny start et annet sted??

Dette kan rett og slett ikke fortsette lengre. Han må enten skifte kurs og filosofi eller la andre overta

Link to comment
Share on other sites

Vi har akkurat tapt 8-2 Mr Wenger. Hvis du ikke kan finne spillere som styrker laget så er du i feil bransje

 

Den der lo jeg regelrett høyt av når jeg så den i stad. Skal ikke så mye til for å forsterke det laget her om dagen!

Link to comment
Share on other sites

Det er 4 måtar å vinne ligaen på, den lettaste nummerert med 1.:

1. Bruk masse peng og kjøp alle dei beste spelarane i markedet og gje dei kanonlønner. Du får ein umiddelbar effekt. Risikoen er at du kan få eit lag med for mange egoistar som ikkje fungerer i lag. (Chelsea og Man City metoden)

2. Bruk ein del peng og kjøp mange gode spelarar og kombiner dette med unge talent. Dei unge vil lære av dei erfarne, noko som vil gå i arv, år etter år. (Manu metoden)

3. Bruk litt penger og kjøp inn spelarar som på sikt vil bli veldig gode, skal du lykkast med dette så må du behalde dei beste over lang tid slik at du får utnytte dei beste åra av karriera til desse spelarane. (Arsenal metoden)

4. Flaks og tilfeldigheitar. (Usikker metode)

Link to comment
Share on other sites

Det er 4 måtar å vinne ligaen på, den lettaste nummerert med 1.:

1. Bruk masse peng og kjøp alle dei beste spelarane i markedet og gje dei kanonlønner. Du får ein umiddelbar effekt. Risikoen er at du kan få eit lag med for mange egoistar som ikkje fungerer i lag. (Chelsea og Man City metoden)

2. Bruk ein del peng og kjøp mange gode spelarar og kombiner dette med unge talent. Dei unge vil lære av dei erfarne, noko som vil gå i arv, år etter år. (Manu metoden)

3. Bruk litt penger og kjøp inn spelarar som på sikt vil bli veldig gode, skal du lykkast med dette så må du behalde dei beste over lang tid slik at du får utnytte dei beste åra av karriera til desse spelarane. (Arsenal metoden)

4. Flaks og tilfeldigheitar. (Usikker metode)

 

Samspillet City hadde i dagens kamp, var utmerket! Og Chelsea sitt samspill fungerer ganske bra også, i de 2 siste kampene har dem vist bra samspill. Så å hente de beste spillerene som kanskje kan bli egoistiske, er bare positivt for vår klubb. Egoisme fins ikke i dagens Arsenal lag. Og egoisme, trengs det noe av!

Link to comment
Share on other sites

Slutt å siter Wenger! Ikke døm Wenger etter det han sier, men det han gjør.

Det han sier er bare løse ord i lufta... Desverre, men sant.

 

Handlingene hans er jo faktisk verre enn ordene. F.eks. det han sa om at vi kunne ikke si at vi var en ambisiøs klubb hvis vi solgte både Fabregas og Nasri. Så solgte vi begge to.

 

Så handlingene hans er ikke et fnugg særlig mye bedre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer ikke til å ytre noe ønske om Wengers avgang fordi jeg ikke ser hvem pr. i dag som skal kunne ta over å ta dette laget videre nå.

Men det er trist å se hvor "rotete" alt har blitt siden tapet i Carling Cup-finalen.

Siden februar har vi en mildt sagt svak resultatrekke i Premier League og cupene med få unntak der vi faktisk ga jernet og to en sterk seier eller to.

Wenger er fryktelig sta og nekter å endre sin måte å bygge lag eller måten å spille på. Problemet nå er at hans prosjekt funker dårligere enn på lenge.

En del av spillerne ble utålmodig og våre av våre beste takket for seg. (Nasri og Fabregas). At disse ble i Arsenal hele sommeren og ikke ble solgt tidligere er rett og slett bare klønete. Begge ytret tidlig om å dra tidlig og vi kunne solgt de tidlig i juli og hentet forsterkninger som kunne fått en pre-season med oss.

Gervinho er vel den eneste som umiddelbart kan heve laget selv om han fikk en klønete start med suspensjon.

 

Men innad i i klubben tror jeg det også skurrer, men enn det som vises utad. Kroenke, Gazidis og Wenger virker ikke helt på bølgelengde og på toppen av det har vi en noe amper Hill-Wood som uttaler seg sleivete. Kroenke sier ingenting og er fraværende, mens Gazidis er den som svarer supporterne, men kommer med vage svar. Jeg tror det er noen saftige diskusjoner i det styrerommet til tider og hvordan bl.a. transferbudsjettet skal håndteres. Utad virker det som Wenger ER styret og resten dilter etter. Samtidig leser vi om at Wenger ikke får lov til å gi spillerne de nødvendige lønningene for at vi skal kunne beholde de beste spillerne. Ja, lønningene er syke og kanskje det er riktig å holde igjen, men skal man ha suksess må man regne med at hærførerne i laget skal tjente ihvertfall opp mot £150.000 i uka. Sånn er fotballen og jeg tror Arsenal har råd til det.

Det må da gå an å satse skikkelig med å betale £20-30 mill. for en etablert spiller og gi han en solid lønn. Kvalitet fra øverste hylle koster, men det er ikke Wenger enig i eller villig til å betale for.

Akkurat nå har vi ikke tid til uslipte diamanter som trenger 2-3 år for å bli toppklasse.

Samtidig er det viktig å hente spillere som virkelig VIL spille for Arsenal. Ikke alle har vist det siste årene desverre..

 

3 dager igjen og jeg har tro på at Wenger henter 2-3 spillere, MEN jeg er redd selv det ikke holder og ikke sikker på Wenger finner så mange nå.

Masse spillere forsvinner straks på landslagsoppdrag og blir dermed mindre tilgjengelig. Samtidig er MANGE toppspillere cup-tied fordi de allerede har spilt e-cup for lagene sine. Og det er jo gjerne spillere fra CL-lag vi trenger.

Skadeproblemene er tilbake for fullt og kanskje værre enn noen gang. Enten er det noe feil med treningene til Wenger og hans apparat eller så må han begynne å kjøpe spillere som rett og slett tåler mer.

Ble vel nevnt i TV2-studio at vi hadde 58(!) skader forrige sesong. Det er vanvittig mye!

Samtidig har vi problemer med disiplinen og sanket flere kort i sesongstarten enn noen gang. Dette skjer naturligvis fordi vi har unge spillere som er urutinerte, med feil tenningsnivå og er på etterskudd defensivt. Laget svekkes betraktelig når vi må ha spillere på sidelinjen hver bidige kamp.

 

En annen bekymring er det stadige klønete og uorganiserte forsvarsspillet. Verminator ute og kaoset er et faktum. Det er helt utrolig hvor mye som har gått skeis defensivt siste årene. En ting er spillertypene, men kollektivet er også værre enn på lenge. Det kommer aldri til å bli suksess uten et godt forsvarsspill samme hvor god man er offensivt.

 

Skal Wenger unngå mer press og kritikk fremover må det gjøres endringer selv om han liker det eller ikke.

Selvsagt nye spillere...og kanskje en ny trener eller to? treningsmetoder? fysio'er? endre taktikk/formasjon?

 

Han skal likevel ha kreditt for at han ikke forlater skuta når den er i stormen, men å tro at ungguttene kan styre den alene på banen er skremmende og svært naivt.

 

Jeg spådde 3-4 poeng etter 4 kamper i PL. Hater å ha rett!

Og vi må fortsatt ha 3 poeng mot Swansea for å nå det. Mye jobb å gjøre og jeg tror denne landslagspausen kommer beleielig for oss.

Edited by Caribo
Link to comment
Share on other sites

Hva nå?

 

Ifølge pollen på denne tråden er "Wenger ut" nå løsnigen på våre problemer. Jeg tror ikke det. Jeg tror at løsnigen er at Kroenke nå setter seg i førersetet og tar kontroll i styret, og selv ta over styrelederjobben fra Hill-Wood inntil ting har roet seg. Tydelig lederskap må på plass. Wenger må få konsentrere seg om det sportslige, om han liker det eller ei. Er også veldig usikker på om Gazidis er rette mann for oss. Vi har så svakt lederskap i klubben av Wenger nå dekker "alle" lederrollene i klubben. Å bytte ut Wenger vil ikke rette opp dette. Jeg tror fremdeles at Wenger er en fantastisk manager, men at han idag ikke kan/vil fokusere 100% på det rent sportslige.

 

Vi har ikke noe annet valg de neste dagene enn å betale "silly money" for noen kvalitetsspillere skal denne sesongen reddes. Dette må gjøres med eller uten Wengers samtykke. Desverre så vet de selgende klubbene hvor desperate vi faktisk er at vi må betale det dobbelte av spillernes normale verdi. Det får vi bare akseptere, på samme måte som Chelski og Shitty må betale for mye for sine kjøp.

 

Vi har 3 uhyre spennende dager foran oss. Ser ut som vi må konkurrere med Tottene om det som er av ledige kvalitetsspillere på markedet, og det er kanskje en liten trøst at de er i samme båt som oss. Fattig trøst, men likevel.....

Link to comment
Share on other sites

Wenger velger å skylde på skader/suspensjoner etter dagens kamp, og jeg er delvis enig med han. Vi manglet altfor mange spillere i dag og ManUtd var ikke så veldig gode heller. Hvis halvparten av de skadde spillerne hadde vært tilgjengelige tviler jeg på at vi hadde blitt kjørt.

Hvis vi ser på førsteelleveren vår med alle spillere tilgjengelig, er den ikke så verst:

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Wilshere - Song - Diaby

Gervinho - RvP - Arshavin

 

Jeg mener vi trenger hvertfall en venstreback og en venstreving. Midtstopper som nr. 3. Problemet er bare at vi har altfor mange skader og dette gjør at Wenger må handle.

Link to comment
Share on other sites

Wenger velger å skylde på skader/suspensjoner etter dagens kamp, og jeg er delvis enig med han. Vi manglet altfor mange spillere i dag og ManUtd var ikke så veldig gode heller. Hvis halvparten av de skadde spillerne hadde vært tilgjengelige tviler jeg på at vi hadde blitt kjørt.

Hvis vi ser på førsteelleveren vår med alle spillere tilgjengelig, er den ikke så verst:

Szczesny

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Wilshere - Song - Diaby

Gervinho - RvP - Arshavin

 

Jeg mener vi trenger hvertfall en venstreback og en venstreving. Midtstopper som nr. 3. Problemet er bare at vi har altfor mange skader og dette gjør at Wenger må handle.

Kun tre av disse spillerne spilte i dag.

Vanskelig å slå Manunited da.

Link to comment
Share on other sites

Kun tre av disse spillerne spilte i dag.

Vanskelig å slå Manunited da.

 

Selvfølgelig blir det vanskelig, men i kontrast ville dette mest sannsynligvis vært førstelaget til United hvis man tar de siste sesongene i betraktning:

 

de Gea

 

Rafael - Ferdinand - Vidic - Evra

 

Nani - Fletcher - Carrick - Young

 

Rooney - Hernandez/Berbatov

 

Mens mot oss stilte de med dette laget:

 

de Gea

 

Smalling - Jones - Evans - Evra

 

Nani - Cleverly - Anderson - Young

 

Rooney - Welbeck

 

Så de har tross alt 6 spillere der inne som ikke er førstevalg. Samtidig hadde de også en lavere gjennomsnittsalder enn hva vi hadde! 23 år mot våre 23,45 år.

 

Så de er yngre og har helt vanvittig mye bedre bredde enn oss. Lurer på hva som ville skjedd hvis de stilte med førstelaget :o

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig blir det vanskelig, men i kontrast ville dette mest sannsynligvis vært førstelaget til United hvis man tar de siste sesongene i betraktning:

 

de Gea

 

Rafael - Ferdinand - Vidic - Evra

 

Nani - Fletcher - Carrick - Young

 

Rooney - Hernandez/Berbatov

 

Mens mot oss stilte de med dette laget:

 

de Gea

 

Smalling - Jones - Evans - Evra

 

Nani - Cleverly - Anderson - Young

 

Rooney - Welbeck

 

Så de har tross alt 6 spillere der inne som ikke er førstevalg. Samtidig hadde de også en lavere gjennomsnittsalder enn hva vi hadde! 23 år mot våre 23,45 år.

 

Så de er yngre og har helt vanvittig mye bedre bredde enn oss. Lurer på hva som ville skjedd hvis de stilte med førstelaget :o

 

Vi maa bare innse at vi er milevis bak united, og flere andre, naar deet kommer til bredde og kvalitet paa bredden av stallen.

Wenger henter for eksempel Jenkinson og Gervinho. United henter Jones og Young. Chelsea henter Mata og Lukaku. City gidder jeg ikke nevne en gang.

Selvsagt er Gervinho en bra spiller, men vi plukker ikke fra oeverste hylle som vaare konkurrenter ofte gjoer. Jenkinson blir sikkert er grei nok spiller om noen aar, men er han god nok pr i dag? Neppe, men han hadde heller ikke sett saa "lost" ut om han hadde spilt i samme posisjon paa united.

Kjepphesten min, vilje og innsats, var det stor forskjell ogsaa i dag. Noen nevnte i kamp traaden at laget vaart saa ut som alt haap var ute i det de entret banen og det kan nok vaere riktig. Det er mye mentalt som maa rettes opp her.

Jeg tror i motsetning til mange andre at Wenger fortsatt kan ha en jobb aa gjoere her, men da maa han ta noen skikkelig grep umiddelbart og innse realitetene.

Link to comment
Share on other sites

Joda men det er jo det som virker være det største problemet, han evner ikk ta noen skikkelige grep. Men uansett hva man gjemmer seg bak, så er det fullstendig uakseptabelt å tape med sånne sifre, det tross alt fotball og ikke hockey vi driver med.

 

Og det som gjøre det så skremmende, er at de stiller med et på papiret "dårlig" lag, men selv da gruser de oss. Og vi har en manager som bare selger.....!!!.....og som mer og mer virker totalt handlingslammet........

 

Om Wenger er fornøyd med stallen vi har.........så gud bedre meg, dette kan bli en forferdelig sesong (det har den vel blitt allerede)

Edited by joppe
Link to comment
Share on other sites

I kamp tråden krevde jeg mer eller mindre Wengers avgang, men er også viktig å se på helheten, og de som holder på pengesekken .... : www.thefootballnetwork.net/main/s378/st170548.htm

 

 

 

Ps! Dro på jobb idag med Arsenal Norway skjorta og Arsenal caps. Håningen er i gang.

 

Gooner forever!!

Link to comment
Share on other sites

I kamp tråden krevde jeg mer eller mindre Wengers avgang, men er også viktig å se på helheten, og de som holder på pengesekken .... : www.thefootballnetwork.net/main/s378/st170548.htm

 

 

 

Ps! Dro på jobb idag med Arsenal Norway skjorta og Arsenal caps. Håningen er i gang.

 

Gooner forever!!

 

Respekt!

 

Denne følger opp den linkede artikkelen:

http://www.thefootballnetwork.net/main/arsenal-/s378/st170775/wenger-right-signings-wont-change-anything-board-must-go

 

Jeg er usikker på om det endrer så mye om Wenger går. Klubben mangler tydelig Ledelse, og Wenger kan ikke de facto ha alle lederrollene i Arsenal, og samtidig kunne fokusere sportslig.

Link to comment
Share on other sites

61 timer

Vi kan fort ende opp med en Koreaner...og thats it. Hva blir reaksjonene da?

Greit nok at vi har flere ute med skade, men alle som vet opp/ned paa et fotball vet at vi kommer til aa slite med skader hele sesongen igjennom. Stallen er utrolig tynn og ja, skadeutsatt, saa om det ikke skjer noe paa neste ca 61 timene, bortsett fra Koreaneren, saa frykter keg vi ikke ser AFC i CL paa noen aar. Laget er i opploesning. Cesc saa det, muligens Nasri og en hel fotballverden ser at noe er fryktelig galt.

 

Vaer naa saa snill, Arsene, og ta til fornuften denne gangen her. En Cahill, en kreativ kropp paa midten og en venstreback er muligens alt vi trenger!

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...