Jump to content

Fellesturer


chojin

Recommended Posts

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply
Har eg betalt for reiseleiar, så skal eg søren døtte meg utnytte han også.... :)

37457[/snapback]

 

Spot on, and amen to that, Sander! :) La kasserer gjøre jobben sin! ;)

37474[/snapback]

 

Fra tidligere erfaringer kan jeg skrive under på at kasserer absolutt gjør jobben sin når han er med på fellestur som reiseleder. Vi hadde iallefall en knall tur mot United i mars 2004 med Christian og Lasse som reiseledere. Man kan trygt si at man ble overrasket over det som man tidligere hadde oppfattet som en rolig og sindig kasserer :)

Link to comment
Share on other sites

Guest westrin

Lurer bare på hvorfor klubben har samarbeid med firmaet Fotballturer, som er et dyrt selskap å bruke. De reklamerer med at de har "markedets beste priser", men sammenlignet med blant annet reiseshop er de veldig dyre. På kampen jeg skal på, må jeg ut med 3990kr hos fotballturer, mot 2790kr hos reiseshop. Dette er for helt likt opplegg. Jeg snakker om kampen Arsenal-WBA, men ser ut til at prisforskjellen er lik på alle kamper. Hvorfor kan ikke klubben inngå avtale med et firma som ikke lopper oss supportere for penger når vi skal ta den høyst nødvendige turen til Highbury!!!

 

MVH

Erik :P

Link to comment
Share on other sites

Har eg betalt for reiseleiar, så skal eg søren døtte meg utnytte han også.... :)

37457[/snapback]

 

Spot on, and amen to that, Sander! :) La kasserer gjøre jobben sin! ;)

37474[/snapback]

 

Fra tidligere erfaringer kan jeg skrive under på at kasserer absolutt gjør jobben sin når han er med på fellestur som reiseleder. Vi hadde iallefall en knall tur mot United i mars 2004 med Christian og Lasse som reiseledere. Man kan trygt si at man ble overrasket over det som man tidligere hadde oppfattet som en rolig og sindig kasserer :)

37478[/snapback]

 

Hehe....Takk takk Kim. Var en knallbra tur det ja!

Link to comment
Share on other sites

Lurer bare på hvorfor klubben har samarbeid med firmaet Fotballturer, som er et dyrt selskap å bruke. De reklamerer med at de har "markedets beste priser", men sammenlignet med blant annet reiseshop er de veldig dyre. På kampen jeg skal på, må jeg ut med 3990kr hos fotballturer, mot 2790kr hos reiseshop. Dette er for helt likt opplegg. Jeg snakker om kampen Arsenal-WBA, men ser ut til at prisforskjellen er lik på alle kamper. Hvorfor kan ikke klubben inngå avtale med et firma som ikke lopper oss supportere for penger når vi skal ta den høyst nødvendige turen til Highbury!!!

 

MVH

Erik :)

37718[/snapback]

 

Ved valg av reiseselskap er det flere faktorer enn kun pris som avgjør. Vi er blant annet avhengig av å samarbeide med et selskap som er istand til å koordinere fellesturer med mange deltagere. Vi er avhenig av å ha en turoperatør som har kontakter til å kunne skaffe oss et stort antall billetter osv. Ingen av disse kriteriene oppfyller nok lille reiseshop idag. Da vi hentet inn anbud fra forskjellige reiseselskap var Fotballturer både billigst på priser på fellesturer samt det selskapet med den beste totalpakken.

Link to comment
Share on other sites

Guest HerbertC

Håper du kan svare på dette, Kasserer.

 

Søkte på billetter til hjemmekampen mot Liverpool. Fikk en mail om at 10 av de 20 billettene gikk til fellesturen og at jeg ikke var trukket ut. B)

 

Hvorfor går billetter supporterklubben får gjennom Arsenal FC til fellesturer? Er det ikke Fotballturers jobb å skaffe disse? Trodde grunnen til at turene var dyre skyldtes at reisebyrået skaffet billetter til kampene. :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Prisene på 1-roms leiligheter begynner på ca 3.200.000 NOK og oppover, så det spørs vel hvor mange av gutta på Clock End som invistere i dette :angry:

Tok dessverre feil her når det gjelder å flytte komma antall ganger til venstre. Trodde det var snakk om blanke norske oljekroner jeg. :-|

Nuvel, NOK 3,2 mill. for en ett-roms er vel en pris et fåtall av gutta under klokka klarer å matche. Jeg skulle tro at utbyggeren sitter igjen med en god slump profitt, man snakker jo tross alt om N5, langt nord i London. Iikke akkurat beste West End eller City.

Link to comment
Share on other sites

Prisene på 1-roms leiligheter begynner på ca 3.200.000 NOK og oppover, så det spørs vel hvor mange av gutta på Clock End som invistere i dette ;)

Tok dessverre feil her når det gjelder å flytte komma antall ganger til venstre. Trodde det var snakk om blanke norske oljekroner jeg. :P

Nuvel, NOK 3,2 mill. for en ett-roms er vel en pris et fåtall av gutta under klokka klarer å matche. Jeg skulle tro at utbyggeren sitter igjen med en god slump profitt, man snakker jo tross alt om N5, langt nord i London. Iikke akkurat beste West End eller City.

 

Islington området generelt, er et av de mest atraktive sentrum-nære områdene i London.

Link to comment
Share on other sites

Prisene på 1-roms leiligheter begynner på ca 3.200.000 NOK og oppover, så det spørs vel hvor mange av gutta på Clock End som invistere i dette ;)

Tok dessverre feil her når det gjelder å flytte komma antall ganger til venstre. Trodde det var snakk om blanke norske oljekroner jeg. :huh:

Nuvel, NOK 3,2 mill. for en ett-roms er vel en pris et fåtall av gutta under klokka klarer å matche. Jeg skulle tro at utbyggeren sitter igjen med en god slump profitt, man snakker jo tross alt om N5, langt nord i London. Iikke akkurat beste West End eller City.

 

Islington området generelt, er et av de mest atraktive sentrum-nære områdene i London.

Jada, godt mulig det selvom en ikke skulle tro det ved første øyekast, men ligger ikke den beryktede Nord- London Sentral Moskeen hvor det ble funnet ricin i nærheten, eller blir det lengre sydover? Uansett, så må utbyggeren sitte på en ikke ubetydelig profitt av av salger. Noen som vet hvor mye av dette som tilfaller klubben?

NB: Er vel ikke tema for bloggen, men likevel skuffende at prisene på boliger i slikt arvetypisk arbeiderstrøk skal bli så vavittige høye, bare pga. av profittjag. :P

Link to comment
Share on other sites

Prisene på 1-roms leiligheter begynner på ca 3.200.000 NOK og oppover, så det spørs vel hvor mange av gutta på Clock End som invistere i dette :blink:

Tok dessverre feil her når det gjelder å flytte komma antall ganger til venstre. Trodde det var snakk om blanke norske oljekroner jeg. :rolleyes:

Nuvel, NOK 3,2 mill. for en ett-roms er vel en pris et fåtall av gutta under klokka klarer å matche. Jeg skulle tro at utbyggeren sitter igjen med en god slump profitt, man snakker jo tross alt om N5, langt nord i London. Iikke akkurat beste West End eller City.

 

Islington området generelt, er et av de mest atraktive sentrum-nære områdene i London.

Jada, godt mulig det selvom en ikke skulle tro det ved første øyekast, men ligger ikke den beryktede Nord- London Sentral Moskeen hvor det ble funnet ricin i nærheten, eller blir det lengre sydover? Uansett, så må utbyggeren sitte på en ikke ubetydelig profitt av av salget. Noen som vet hvor mye av dette som tilfaller klubben?

NB: Er vel ikke tema for bloggen, men likevel skuffende at prisene på boliger i slikt arvetypisk arbeiderstrøk skal bli så vanvittige høye, bare pga. profittjag. :angry:

Islingtonområdet kan vel ikke være så attraktivt når vi har et terroristreir som nabo.

Noen som har undersøkt hvorfor prisene på husa er så vanvittig høye.?

Noen som vet hvor mye av salget som tilfaller klubben

http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/1777503.stm

Link to comment
Share on other sites

Dette er eiendomsmarkedet i London, GoonerInn. Dette er ikke huskjøp på Toten! Og jo; deler av Islington er blant de aller, aller mest atraktive boområder nær sentrum av London. Forøvrig håper jeg at klubben maksimerer fortjenesten maksimalt, når Highbury nå engang blir boligområde.

Link to comment
Share on other sites

Dette er eiendomsmarkedet i London, GoonerInn. Dette er ikke huskjøp på Toten! Og jo; deler av Islington er blant de aller, aller mest atraktive boområder nær sentrum av London. Forøvrig håper jeg at klubben maksimerer fortjenesten maksimalt, når Highbury nå engang blir boligområde.

Dersom intensjonen om billige boliger til allmuen er frafalt som krav fra lokalpolitikerne, er det bare å maksimere fortjenesten maksimalt som du så fint kaller det :angry: Fiffen kan gjerne for meg flytte inn, den lokale atmosfæren forsvinner jo uansett når en pengesterk Highclass-befolkning omkranser vårt kjente og kjære (men dog fattige) nighbourhood of workingclassheroes. Money talks even outside the pitch. Fanken. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Guest HerbertC

Islington er vel et variert område med både svært attraktive og litt "røffere" områder.

 

Prisene på Highbury Square ligger et godt stykke over 'vanlig' prisnivå i området pga at det er Highbury + at det er "underground swimming pool and fitness centre" og trolig høyere standard enn normalt. Sjekk prisen på en parkeringsplass. :D

 

http://property.timesonline.co.uk/article/...1884233,00.html

 

Hva klubben kommer til å tjene er trolig fortsatt usikkert. Mener å ha lest at Edelman antydet £30m. :P

 

Arsenal har vært på salgsturne både i Irland og i Midtøsten.

 

Stadion vil inneholde 711 leiligheter, hvorav 55 vil være social/affordable housing. Resten er private leiligheter. Hhv:

 

8 stk studios, 352 stk 1-soverom, 334 stk 2-soverom, 16 stk 3-soverom, 1 stk 4-soverom

 

The Highbury Square development offers six socially rented units (3 x 2 bed, 2 x 1 bed, 1 x 4 bed), and 49 shared equity/intermediate rent units (20 x 1 bed and 29 x 2 bed), with the remaining 656 units being private units.

 

http://www.islington.gov.uk/Environment/Pl...005/default.asp

 

 

Angående moskeen så skal ekstremistene ha blitt kastet ut og mer moderate krefter har overtatt.

 

http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/4258891.stm

Link to comment
Share on other sites

Jeg venter i spenning på et reisebrev Paddy, og jeg begynner å "bli utålmodig"...... :D

Reisebrevet er online! Blei litt meir ekstensivt enn planlagt, hugsar sjokkerande mykje. Har heilt sikkert gløymd noko viktig likevel. :o

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...