Jump to content

2005.11.05 Sunderland H


Andain

Recommended Posts

Veldig bra i perioder, veldig sløvt i andre. Er stadig ikke sylskarpe foran mål, og merkelig nok ble høyresiden nesten ikke brukt i angrep i dag. Likte at det ble slått mye i bakrom både for van Persie og Henry. Litt mer tålmodighet fra Henry og han vil være alene igjennom 3 eller 4 ganger. Han er hurtig nok til å vente et lite sekund ekstra før han stikker. Uansett veldig positivt at vi spiller mer direkte i dag. Får strukket motstanderene mer og det blir ikke så overbefolket på midten.

van Persie imponerer igjen med avslutninger, løp og fantastiske flikker og mottak. Skuddfintene er så effektive at han kan bruke dem hver gang han er på 16. Minst 2 spillere går på finten nesten hver gang. Og følger de ikke kan jo gutten skyte fra hvilken som helst posisjon. Jeg gleder meg til å følge ham i tiden som kommer.

En god kamp av de fleste, men et minus til Reyes som stadig kjører seg fast og har mange balltap. Han mangler endel på det taktiske enda og bør bli flinkere til å vurdere når han skal drible og når han skal slippe ballen tidlig. Han skal ha honnør for hard jobbing, men han må snart begynne å bevise at han fortjener en plass blandt de 11. Eboue er veldig god på høyre og da vil nok Pires vandre over på venstre igjen, Ljungberg er også på vei tilbake. Å sette ut van Persie eller Henry helt fremme blir vanskelig så lenge de leverer som nå.

 

Eneste jeg savnet i dag var Pires som bakerste mann foran eget mål. Mulig tyskeren er strengere enn spanjolen når det gjelder avdriblinger i egen 5-meter :) .

Uansett det mest underholdene jeg har sett så langt i år og "black november" har fått en lystig start.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Så var enda en veldig godt gjennomført kamp gjort. Det var vel litt unødvendig å slippe inn det forbannede målet, men ellers så er alt perfekt. Arsenal dominerer stort sett hele kampen, og det er egentlig ingenting å klage over.

 

Spillerprestasjonene:

 

Lehmann:

Er det ingen vits i å snakke om, fikk nesten ikke være i ballen, og målet kunne han ikke gjøre noe med...

Poeng: ---

 

Lauren:

var en av de beste på Arsenal i dag. han var mye med fremover og han løper mye og stopper bra bakover. Jeg konkluderer med at dette ar den beste kampen for Lauren i år.

Poeng: 8

 

Toure:

Fikk ikke allverdens å gjøre, men deg han gjorde var sånn helt okay. Var faktisk til tider ganske usynlig men grei jobb av ham i dag.

Poeng: 5

 

Campbell:

Gjorde en god kamp, men i likhet med Toure; ikke så mye å jobbe med. Hadde også målgivende til RvP, noe som var en praktfull langpasning, og ingenting som jeg la merke til kom forbi ham.

Poeng: 6

 

Clichy:

Spiller enda en strålende kamp på venstrebacken...hvis dette fortsetter så må Cole nesten frykte litt for plassen. Men i kampen i dag var han veldig god, og han var en av de beste til AFC. han løper mye både fremover og bakover, og han har gode innlegg og han er GOD!

Poeng: 7,5

 

Pires:

Kom ikke i gang før lang ute i 1. omgang. Men når han kom så kom han godt; han beveget seg mye, og han var relativt god. Men i likhet med Cesc så når Robert spiller høyrekant så trekker han inn i banen, og det virker som om folk ikke liker det.....selv om jeg egentlig ikke synes at det er så dumt..

Poeng: 6

 

Eboue:

Viser igjen at han er veldig god, og at han er en del av fremtiden i Arsenal; han er rask, han har teknikk og han har kraft i kroppen. Han er bare veldig god!

Poeng: 6

 

Gilberto:

Var litt mer synlig enn vanlig, og han gjorde en grei kamp. Han var med en del offensiv, noe som han gjennomførte godt nok iallefall.

Poeng: 5,5

 

Fabregas:

Gjorde en veldig god kamp i dag. Han var god til å finne spillere å spille til, og pasningene var også strålende. Han hadde jo den målgivende siste pasningen til Thierry, og den var bare skamfin. Det han også gjorde godt i dag var å gjøre seg spillbar, det er en god egenskap.

Poeng: 7

 

Reyes:

Var ikke fullt så god som tidligere i år. Men uansett så gjorde han jo en god kamp fordet. Han hadde jo mange gode innlegg og han har jo også mange herlige finter...m-e-n så var det mer som ikke gikk enn det som gikk..så det var vel litt skuffende, iallefall litt mer skuffende hvis vi ser til de andre kampene hans i år.

Poeng: 6,5

 

Henry:

Var jo helt klart den store i dag, (sammen med RvP!) Det var bare f.eks på nære nippet at brassen til TH14 gikk inn, og det hadde bare vært et enormt kanonmål. Ellers så scoret han jo to. Begge målene er jo store prestasjoner; på det første så løper han jo i en sinnsyk fart, mens han får ballen i føttene, og i den farten så er det veldig vanskelig, men det gikk! Og det andre så spiller han jo ut en spiller før han også spiller ut keeper totalt, noen nydelige mål begge to. I kampen ellers så løp han jo en del, og han var både på midtbanen og fremme som spiss. Og vi fikk også et godt inntrykk av farten hans.

Poeng: 8,5

 

v.Persie:

Kommer jo også opp som den beste i dag. Han finter bra, og han viser at han er rask og har en syk teknikk. Noe jeg var overrasket over var at han var så god som han var med høyrefoten, det er noe som er veldig positivt.

Poeng: 8,5

 

 

Veldig bra gjennomført kamp av hele laget...KANON! :)

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Veldig bra i perioder, veldig sløvt i andre. Er stadig ikke sylskarpe foran mål, og merkelig nok ble høyresiden nesten ikke brukt i angrep i dag. Likte at det ble slått mye i bakrom både for van Persie og Henry. Litt mer tålmodighet fra Henry og han vil være alene igjennom 3 eller 4 ganger. Han er hurtig nok til å vente et lite sekund ekstra før han stikker. Uansett veldig positivt at vi spiller mer direkte i dag. Får strukket motstanderene mer og det blir ikke så overbefolket på midten.

van Persie imponerer igjen med avslutninger, løp og fantastiske flikker og mottak. Skuddfintene er så effektive at han kan bruke dem hver gang han er på 16. Minst 2 spillere går på finten nesten hver gang. Og følger de ikke kan jo gutten skyte fra hvilken som helst posisjon. Jeg gleder meg til å følge ham i tiden som kommer.

En god kamp av de fleste, men et minus til Reyes som stadig kjører seg fast og har mange balltap. Han mangler endel på det taktiske enda og bør bli flinkere til å vurdere når han skal drible og når han skal slippe ballen tidlig. Han skal ha honnør for hard jobbing, men han må snart begynne å bevise at han fortjener en plass blandt de 11. Eboue er veldig god på høyre og da vil nok Pires vandre over på venstre igjen, Ljungberg er også på vei tilbake. Å sette ut van Persie eller Henry helt fremme blir vanskelig så lenge de leverer som nå.

 

Eneste jeg savnet i dag var Pires som bakerste mann foran eget mål. Mulig tyskeren er strengere enn spanjolen når det gjelder avdriblinger i egen 5-meter  :) .

Uansett det mest underholdene jeg har sett så langt i år og "black november" har fått en lystig start.

26283[/snapback]

 

Enig i at vi var mere direkte i dag, men jeg tror mye av årsaken til det er at sunderland inviterte oss til å være det.

De lå usannsynlig høyt med forsvaret sitt, og det er uvant kost fra motstanderne våre på Highbury.

Sunderland lå f.eks mye høyere på banen med laget sitt enn chelsky gjorde mot oss på brua.

Også enig i at Reyes ikke var på topp i dag.

Det er vel den første kampen i år at han ikke har vært banens beste.

Link to comment
Share on other sites

Veldig bra i perioder, veldig sløvt i andre. Er stadig ikke sylskarpe foran mål, og merkelig nok ble høyresiden nesten ikke brukt i angrep i dag. Likte at det ble slått mye i bakrom både for van Persie og Henry. Litt mer tålmodighet fra Henry og han vil være alene igjennom 3 eller 4 ganger. Han er hurtig nok til å vente et lite sekund ekstra før han stikker. Uansett veldig positivt at vi spiller mer direkte i dag. Får strukket motstanderene mer og det blir ikke så overbefolket på midten.

van Persie imponerer igjen med avslutninger, løp og fantastiske flikker og mottak. Skuddfintene er så effektive at han kan bruke dem hver gang han er på 16. Minst 2 spillere går på finten nesten hver gang. Og følger de ikke kan jo gutten skyte fra hvilken som helst posisjon. Jeg gleder meg til å følge ham i tiden som kommer.

En god kamp av de fleste, men et minus til Reyes som stadig kjører seg fast og har mange balltap. Han mangler endel på det taktiske enda og bør bli flinkere til å vurdere når han skal drible og når han skal slippe ballen tidlig. Han skal ha honnør for hard jobbing, men han må snart begynne å bevise at han fortjener en plass blandt de 11. Eboue er veldig god på høyre og da vil nok Pires vandre over på venstre igjen, Ljungberg er også på vei tilbake. Å sette ut van Persie eller Henry helt fremme blir vanskelig så lenge de leverer som nå.

 

Eneste jeg savnet i dag var Pires som bakerste mann foran eget mål. Mulig tyskeren er strengere enn spanjolen når det gjelder avdriblinger i egen 5-meter :) .

Uansett det mest underholdene jeg har sett så langt i år og "black november" har fått en lystig start.

26283[/snapback]

 

Enig i at vi var mere direkte i dag, men jeg tror mye av årsaken til det er at sunderland inviterte oss til å være det.

De lå usannsynlig høyt med forsvaret sitt, og det er uvant kost fra motstanderne våre på Highbury.

Sunderland lå f.eks mye høyere på banen med laget sitt enn chelsky gjorde mot oss på brua.

Også enig i at Reyes ikke var på topp i dag.

Det er vel den første kampen i år at han ikke har vært banens beste.

26292[/snapback]

 

Jeg er vel ikke helt enig i ditt siste utsagn da jeg syns han litt for ofte har noen C Ronaldo tendenser og sinker det offensive spillet samt at effektiviteten hans så langt har vært dårlig. Mot tottene var han vel langt fra banens beste..

Resten er jeg enig i. Sunderland står høyt med den bakre fireren og dette skaper rom. Men, tendensen til å variere mer enn tidligere var likefullt gledelig. Jeg har sett noen kamper med Charlton i år og de har benyttet dette med suksess hele sesongen. Variasjonen mellom de korte og lange oppspillene skaper strekk i alle lag og det er ikke like lett å ligge kompakt med 4-5-1 eller to tette firere. Med spillere som van Perise, Henry og Reyes som alle har ekstrem fart kan man simpelt hen ikke la være å falle av. Blir dermed også mer plass mellom midtbane og forsvar som offensiv midtbanen kan benytte seg av. Flytter man raskt etter vil det bli mange dueller om 2. baller rundt 16 som lett kan føre til mål grunnet ubalanse hos forsvarende lag. Chelsea har vært meget gode på dette i år. Sterke spisser som tar fighten og løpene, midtbanespillere som fyller på og kommer til gode avslutninger fra 16-20 meter. Ikke tilfeldig at Lampard er toppscorer. Jeg sier ikke at vi skal kopiere denne stilen, men at den er effektiv mot dårligere lag det er sikkert. Det er ofte vanskelig å holde tempoet oppe med små pass gjennom 90 minutter, men med noen langpass som skaper forvirring og kaos øker tempoet nesten av seg selv og varisjonen i seg selv er frustrerende. Jeg håper dette ikke var en engangshendelse grunnet Sunderland, men at man faktisk vil prøve dette også mot andre lag. Vi har spillere som innehar ekstreme ferdigheter når det gjelder nedtak og avdriblinger. Klarer vi av og til å slå tidlig og langt mot sidene på spillere i stor fart (og unngår hodedueller i midten) tror jeg de fleste lag vil få problemer.

Link to comment
Share on other sites

Det er en skandale at Cygan ikke var på benken. Wenger må gå og Eboue må selges!

26264[/snapback]

Javel?

26265[/snapback]

 

Jepp! Aner jeg en viss uenighet? Cygan har vist seg som en meget bra innbytter på venstrekanten. Har ved flere anledninger nærmet seg motstanderens cornerflagg og på den måten forhindret dem fra å true vår ettmålsledelse i sluttminuttene. Uten Cygan er denne muligheten borte. Eboue er i alle fall ikke av samme klasse. Ruser i angrep tilsynelatende uten å ha den ringeste idé om hvor cornerflagget egentlig befinner seg. Slikt kan skape unødvendige kontringer. You see?

26267[/snapback]

 

... jeg synes nå virkelig at du bommer litt her! At Cygan ikke er på benken, ser vel alle er en taktisk bommert av Wenger. Ja, jeg er enig at det er ganske alvorlig å putte denne Ebouen inn i stedet for en rutinert Cygan. Men at du kan foreslå venstrekanten er bare helt utrolig. Har du ikke sett de gangene han har kommet inn og trygget bakrommet på høyrekanten de siste 3 minuttene (mot Everton og Aston Villa i fjor og Thun i år).

 

Allerede på stillingen 2-1 skulle vi hatt ham inn på banen! ... på høyre kant!

Link to comment
Share on other sites

Hva?? Ser jeg at noen vil ha Cygan på banen?? Mannen som er dømt nord og ned av alt og alle! Utrolig! Cygan kommer vanligvis inn på venstrekanten (og bytter så med Cole eller Clichy, så Cygan blir venstreback) for Pires eller Reyes! Gjorde det nå sist mot Tottene! Gjør en god jobb for å sikre seierne!

 

aarsvoll: Allerede på stillingen 2-1 skulle vi hatt ham inn på banen?

Han var jo ikke på benken engang.

 

Alvorlig å putte Eboue inn istedenfor en rutinert Cygan?

Helt uenig! Eboue kom inn allerede i det 65.min og da leda vi 2-0! Mener det er helt greit av Wenger å sette innpå Eboue da, når vi spiller mot Sunderland på hjemmebane! Vi hadde jo ikke nevneverdige problemer med dem i 2.omgang! Var vel de corneren som var det eneste!

 

 

 

Eller tøyser dere bare? Er litt vanskelig å plukke opp ironi på nettet...

Link to comment
Share on other sites

Guest Kroken:D
Vil bare minne dere om at det kun er Henry og van Persie som har flere spillemål enn Cygan i år. Cygan har fremragende offensive kvaliteter. :rolleyes:

26310[/snapback]

 

Mange som tok den?? hehe..

Tror ikke L97 har undervisning om ironi i Norsk timene før i 7 klasse :S:S

Link to comment
Share on other sites

Skulle ønske spillerne snart skjønte at kampene ikke er ferdige selv om vi leder 2-0. Ofte etter at vi leder 1-0 eller 2-0 så begynner vi å daffe litt mer og blir mer ukonsentrerte. Skjønner ikke hvorfor. Vi har nok kvaliteter til å kjøre på og score minst 3 mål, så vi alle fall sikrer kampen, da er det lov til å slappe av litt mer. Men ikke som i går, på 2-0. Når vi fikk en imot, så lager vi mye mer spenning enn vi trenger. Heldigvis så klarte vi å få inn en til som roet nervene.

Link to comment
Share on other sites

Sir John lager sirkus og diskusjon :rolleyes: Hehe, men dere må da skjønne at det er ironi?

 

Tilbake til kampen:

Det var ikke mye motstand og van Persie og Titi viser at de er et flott spisspar.

Litt kjett var det at vi lot de komme inn i kampen en periode, Var litt redd for at det var "One of those days" igjen. Men heldigvis roet O'store Henry hjertet mitt. Jeg var et stort glis etter det brassesparket. Tror jeg smilte ustoppelig i 5 minutter :)

 

Også er det Lars Tjernås da, som tror han er forsvarsminister eller noe slikt. Analyserer vært eneste jævlamål som en geeeediiigen forsvarstabbe. Makan at han ikke bare kan putte no stort oppi kjeften og analysere den? :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsenal_4ever

3 poeng og jeg er kjempe fornøyd. :) Har egentlig ikke så mye så si idag...men vi ligger på 3 plass...og deeet visste jeg ikke :D Men ser også at det er en del lag som skal spille kamp idag, men da har vi jo en kamp mindre spilt :rolleyes: :D

Link to comment
Share on other sites

Dette går som mange av oss har spådd ut i fra håp og tro. Vi har slitt mye med resultater som har vært preget av skader og mange har skreket om liten tropp og i media har vi hørt om arsenals undergang. Andre igjen har snakket om et overgangsår til et nytt stadium. Men disse hentydninger synes å falle på utviklingens fakta. Vi er der vi i beste fall kunne håpe på å være. Som nr.3 i ligaen, med i cupene og vi har to "hvilekamper" i chlig.

 

Og skadene synes å lege seg. Vi er snart så fulltallige at troppens størrelse vil få mindre å si. Og ikke minst ligger det i kortene at vi skal ta tre poeng mot Wigan og manifestere oss som et topplag.

 

Spillet mot Sunderland var også et topplag verdig. Lekent og overlegent. Jeg så kun en feil og det var at vi slapp de inn på oss med en skåring. Men i år svarte vi umiddelbart og punkterte kampen. Dette er et fremskritt fra tidligere, også under tiden med Vieira, hvor det iville blitt spennende til dommeren blåser for kampen. Og i verste fall hendte det at det endte med uavgjort.

 

Dette var fremgang på alle måter. Henry er som vanlig eksepsjonell. van Persie likeså og gjør trusselen om på miste Henry litt mindre. Vi har spillere i tillegg til Henry. Forsvar og keeper synes jeg i hele år har vært strekt, også i går. Spillemessig synes jeg gjennmbruddpasningene mot et høyt stående black cats var den store skuffelsen. Med vår fart og presisjon burde denne kampen vært helt klart avgjort i første omgang. Det kune stått 4-0.

 

Men dette var moro å se på og jeg synes jeg så tendenser til Arsenal slik det var for to år siden, og tenk kjære venner; Jeg tror vi akkurat har vært på bunnen av potensialet i vårt mannskap. Vi har mye og gå på. Veldig mye.

Link to comment
Share on other sites

Det er litt skuffende å se at Arsenal mister motivasjon og lar kampen dale i kvalitet.

Spillerne bør både av hensyn til publikum og  for klubbens del stå på i samfulle 90 minutter.

Med en lønna kan man ikke ta seg friheten " å streike " på en 2-0 ledelse.

 

Dette har nå gjentatt seg i mange kamper,.....det er lov å vinne 5-0!!!!!

26315[/snapback]

 

Du klarer alltid å finne noko negativt. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Alltid kjekt å se kamper med verdens dyktigste etterpåkloker

Tjernås.

Van Persie begynner å vise at han er den rette til å spille med Henry på topp.

Mye bra spill og Henry's brasse var nesten verdt kampen alene.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Hva?? Ser jeg at noen vil ha Cygan på banen?? Mannen som er dømt nord og ned av alt og alle! Utrolig! Cygan kommer vanligvis inn på venstrekanten (og bytter så med Cole eller Clichy, så Cygan blir venstreback) for Pires eller Reyes! Gjorde det nå sist mot Tottene! Gjør en god jobb for å sikre seierne!

 

aarsvoll: Allerede på stillingen 2-1 skulle vi hatt ham inn på banen?

Han var jo ikke på benken engang.

 

Alvorlig å putte Eboue inn istedenfor en rutinert Cygan?

Helt uenig! Eboue kom inn allerede i det 65.min og da leda vi 2-0! Mener det er helt greit av Wenger å sette innpå Eboue da, når vi spiller mot Sunderland på hjemmebane! Vi hadde jo ikke nevneverdige problemer med dem i 2.omgang! Var vel de corneren som var det eneste!

 

 

 

Eller tøyser dere bare? Er litt vanskelig å plukke opp ironi på nettet...

26308[/snapback]

 

 

Dette er nok ironi Ryan, ironi på helt genialt plan rett og slett...

Oppfattet du ironien???

Det kan være vanskelig å godta Arsene Wengers bytter innimellom tydeligvis :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Grei kamp som viser at Arsenal er på gang igjen offensivt. Men nok en gang legger man seg ned når man har en 2-0 ledelse, og slipper nesten motstanderen inn i kampen igjen. TH14 viser naturligvis hvor uunnværlig han er, men det er vel så gledelig å se at RvP er i ferd med å utvikle seg til en fantastisk spiss. Herlig å se at han er så rett på mål. For øvrig så synd at brassesparket til Henry ikke gikk inn. Det ville jo blitt tidenes mål i PL!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...