Jump to content

Koller


Guest Young Gun

Recommended Posts

Klart Carew får større oppmerksomhet fra oss i Norge pga at han er norsk. Og det som du refererer til Paddy er jo tråden der vi diskuterte om noen norske spillere kunne være aktuelle for oss. Klart navn som Gamst, Carew og Espen Johnsen ble nevnt da.

 

Men den gangen da Carew var linket til Arsenal, var han da også heftig debattert på utenlandske forum. Flere(i England) mente sågar at han ville gå meget fint i spann med Henry.

 

Jeg vil faktisk påstå at Carew er undervurdert av mange i Norge pga mye utenomsportslig tøv, og dette primadonna stempelet han har fått(hvilket selvsagt er høyst fortjent.) Carew har et navn i Europeisk fotball, og dette er pga prestasjoner, og ikke pga at VG og Dagbladet bruker mye spalteplass på han. :(

 

Jeg sier ikke at Carew hadde forsvart en plass i førsteoppstillingen vår, men han hadde trolig hatt meget å tilføre f.eks de siste 10 min mot United(da vi på uforklarlig vis begynte å slå lange baller opp mot Rio.)

 

Jeg ser også at Carew ikke passer inn i vår spillestil. Men av og til så fungerer ikke spillet vårt. Da hadde det vært herlig med en Carew, Koller eller en I. Dowie :angry:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Koller er en god spiss, men jeg tror ikke han passer helt inn i spillestilen vår.

Selv om han er 2 meter og merkelig nok bedre på bakken enn på hodet og er en sterk spiller, tror jeg han ville fått litt problemer med å henge med i svingene rent tempomessig.

 

Derimot ville Carew passe bedre inn egentlig. Han er hurtigere enn Koller og veldig eksplosiv når han er rettvendt.

Kanskje litt igjen teknisk, men har bra hodestyrke, svær og veldig sterk i kroppen.

Gi han et halvt år med trening hos Wenger så jeg tror han vil bli en tilvekst og hit!

Primadonna eller ikke....spiller han bra og oppfører seg har det absolutt ingen ting å si.

 

Selv om sesongen er langt fra over vil jeg nevne mine ønsker av spillere og rokkeringer i Arsenal foran neste sesong en dyr affære, men veldig nødvendig mener jeg.

 

Keeper:

Almunia og Lehmann...bye, bye. Jeg hadde trua på Almunia, men oj så feil jeg tok ;)

Føler meg tryggere med Taylor faktisk.

Frey eller Toldo som erstattere kanskje??

 

Forsvar: Toure skuffer, men kommer helt sikkert sterkere tilbake.

Vi mangler cover for Campbell. Vi ser jo alle at det ikke fungerer med Senderos eller Cygan i lengden.

Jeg ville hatt inn Kompany. Ung enda, men vi trenger en markant stopper ala Terry/Campbell. Det tror jeg han blir veldig raskt.

 

Midtbane:

Forsvinner Edu og Pennant har vi likevel forholdsvis bra dekning, men vi ser jo at det likevel blir tynt i en hel sesong. Vieira har vært svak i år (Hue i Madrid?? :unsure:), Fabregas og Flamini kan man ikke vente skal dominere hele året og vi har savnet Gilberto.

Freddie og Pires får godkjent til nå.

 

Jeg sier bare: Gattuso, Hleb, Ballack......kanskje en av de + S. Wright-Phillips (erstatter for Pennant)

 

Angrep:

Vi har egentlig nok av de, men problemet er at bare Henry spiller på sitt beste og han er kanskje vår vår eneste spiller som anses som "ren" spiss i laget. (Forstå meg rett :D)

Reyes er ujevn og spiller mye på kant, Van Persie får lite spilletid, men har sjelden imponert i den grad jeg trodde.

Bergkamp bør også få en sesong til. Maestro'n styrer angrepet mer enn vi aner.

Så får det være en vurderingssak om Bentley skal komme tilbake.

Jeg mener ja. Vi må holde på noen av engelskmennene og han har nok en bra spilleforståelse.

 

Likevel....Hent Carew: Litt gambling, men jeg tror han kunne gjort det bra.

 

Ut: Aliadiere. Kjeksen har vel aldri fått vist seg fram ordentlig, men jeg tror ikke han er god nok.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Men apropos (norske) keepere, jeg tror faktisk den godeste Thomas Myhre ikke er nevneverdig dårligere enn både Lehmann og Almunia - men det mener jeg vel bare på grunn av hans nasjonalitet, Mr. Smørdal?

1893[/snapback]

Det er eg heilt enig med deg i. Men det er på grunn av kvaliteten på våre keepera. Myhre er nok undervurdert i Norge, en grei keeper.

 

Når det gjeld Carew så meiner eg han ikkje er et framtidshåp. Var på topp dei første sesongane i Valencia, og har gått gradvis nedover. Det er for øvrig mange som har vert toppscorera i ligaer som Tyrkia og Portugal, uten å slå til elles i Europa.

 

Uansett er han for dårlig teknisk og taktisk, både med beina og hodet. Henger ikkje med i Arsenal. Det meiner eg i alle fall, registrerer at du er uenig, men trur det har en sammenheng med at han er norsk. Trur knapt vi hadde hørt om han hadde han vert frå eit anna land, og dermed hadde han heller ikkje vert vurdert. Sjølvsagt berre spekulasjon frå mi side.

1909[/snapback]

 

Det har ingenting med Carews nasjonalitet å gjøre. John kan gjerne være svensk for min del, jeg mener uansett at han kunne vært en solid forsterkning. Men la oss være uenige, tror nok dessverre ikke jeg får deg til å skifte standpunkt. ;)

Link to comment
Share on other sites

Men apropos (norske) keepere, jeg tror faktisk den godeste Thomas Myhre ikke er nevneverdig dårligere enn både Lehmann og Almunia - men det mener jeg vel bare på grunn av hans nasjonalitet, Mr. Smørdal?

1893[/snapback]

Det er eg heilt enig med deg i. Men det er på grunn av kvaliteten på våre keepera. Myhre er nok undervurdert i Norge, en grei keeper.

 

Når det gjeld Carew så meiner eg han ikkje er et framtidshåp. Var på topp dei første sesongane i Valencia, og har gått gradvis nedover. Det er for øvrig mange som har vert toppscorera i ligaer som Tyrkia og Portugal, uten å slå til elles i Europa.

 

Uansett er han for dårlig teknisk og taktisk, både med beina og hodet. Henger ikkje med i Arsenal. Det meiner eg i alle fall, registrerer at du er uenig, men trur det har en sammenheng med at han er norsk. Trur knapt vi hadde hørt om han hadde han vert frå eit anna land, og dermed hadde han heller ikkje vert vurdert. Sjølvsagt berre spekulasjon frå mi side.

1909[/snapback]

 

Det har ingenting med Carews nasjonalitet å gjøre. John kan gjerne være svensk for min del, jeg mener uansett at han kunne vært en solid forsterkning. Men la oss være uenige, tror nok dessverre ikke jeg får deg til å skifte standpunkt. ;)

1976[/snapback]

enig med Alexander

Link to comment
Share on other sites

Var det noen som så sporten på TV2 i dag?

 

Der fikk vi det siste svaret på hvorfor Arsenal ikke skal kjøpe John Carew. Jeg ønsker så absolutt ingen spillere som spytter på motspillere i klubben.

Link to comment
Share on other sites

John Carew har det alltid vert rykte om i samanbinding med Arsenal og for å sei det slik så kunne eg tenkt meg han i klubben for noken år sia.

Men no trur eg han e rett og slett uintressang for oss, trur ikkje Jan Koller e det beste valget for oss heller.

Vi trenger noke i Koller stilen meine no eg, finn ein unghest med Rå Styrke men ogso karisamtisk side full av teknikk og ballkontroll.

Det er typen eg vil ha. Ein Joe Cole i spissversjon:D :(

Link to comment
Share on other sites

Koller er en god spiss, men jeg tror ikke han passer helt inn i spillestilen vår.

Selv om han er 2 meter og merkelig nok bedre på bakken enn på hodet og er en sterk spiller, tror jeg han ville fått litt problemer med å henge med i svingene rent tempomessig.

 

Derimot ville Carew passe bedre inn egentlig. Han er hurtigere enn Koller og veldig eksplosiv når han er rettvendt.

Kanskje litt igjen teknisk, men har bra hodestyrke, svær og veldig sterk i kroppen.

Gi han et halvt år med trening hos Wenger så jeg tror han vil bli en tilvekst og hit!

Primadonna eller ikke....spiller han bra og oppfører seg har det absolutt ingen ting å si.

 

Selv om sesongen er langt fra over vil jeg nevne mine ønsker av spillere og rokkeringer i Arsenal foran neste sesong en dyr affære, men veldig nødvendig mener jeg.

 

Keeper:

Almunia og Lehmann...bye, bye. Jeg hadde trua på Almunia, men oj så feil jeg tok  :(

Føler meg tryggere med Taylor faktisk.

Frey eller Toldo som erstattere kanskje??

 

Forsvar: Toure skuffer, men kommer helt sikkert sterkere tilbake.

Vi mangler cover for Campbell. Vi ser jo alle at det ikke fungerer med Senderos eller Cygan i lengden.

Jeg ville hatt inn Kompany. Ung enda, men vi trenger en markant stopper ala Terry/Campbell. Det tror jeg han blir veldig raskt.

 

Midtbane:

Forsvinner Edu og Pennant har vi likevel forholdsvis bra dekning, men vi ser jo at det likevel blir tynt i en hel sesong. Vieira har vært svak i år (Hue i Madrid??  ;)), Fabregas og Flamini kan man ikke vente skal dominere hele året og vi har savnet Gilberto.

Freddie og Pires får godkjent til nå.

 

Jeg sier bare: Gattuso, Hleb, Ballack......kanskje en av de + S. Wright-Phillips (erstatter for Pennant)

 

Angrep:

Vi har egentlig nok av de, men problemet er at bare Henry spiller på sitt beste og han er kanskje vår vår eneste spiller som anses som "ren" spiss i laget. (Forstå meg rett  :D)

Reyes er ujevn og spiller mye på kant, Van Persie får lite spilletid, men har sjelden imponert i den grad jeg trodde.

Bergkamp bør også få en sesong til. Maestro'n styrer angrepet mer enn vi aner.

Så får det være en vurderingssak om Bentley skal komme tilbake.

Jeg mener ja. Vi må holde på noen av engelskmennene og han har nok en bra spilleforståelse.

 

Likevel....Hent Carew: Litt gambling, men jeg tror han kunne gjort det bra.

 

Ut: Aliadiere. Kjeksen har vel aldri fått vist seg fram ordentlig, men jeg tror ikke han er god nok.

1972[/snapback]

 

"Gi han et halvt år med trening hos Wenger så jeg tror han vil bli en tilvekst og hit!"

Den likte eg:) men må huske at vi har ikkje så "masse" penga så har vi råd til å gamble?

Link to comment
Share on other sites

Carew vil jeg overhodet ikke se i Arsenal. Hovedgrunnen er hans gedigene mangel på teknikk. Selv Cygan har bedre teknikk enn den gutten. Dessuten er jeg enig med Kim; vi vil ikke ha spillere som spytter i klubben!

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Var det noen som så sporten på TV2 i dag?

 

Der fikk vi det siste svaret på hvorfor Arsenal ikke skal kjøpe John Carew. Jeg ønsker så absolutt ingen spillere som spytter på motspillere i klubben.

2019[/snapback]

 

Det er ingen som har håndfaste bevis på Carews eventuelle "snyting" (han spyttet ikke på en Sakaruaspor-spiller, som du sa...), men han etterforskes av det tyrkiske fotballforbundet. Jeg velger å tro på John, inntil det motsatte er bevist.

 

Hypotetiske tenkning: Hvordan ville du reagert hvis du hadde blitt hånet på det sterkeste av en motspiller, etter å ha misset et straffespark? Jeg prøver ikke å forsvare Johns eventuelle uheldige inntreden, selvfølgelig ikke, men får seg en til å tenke hva en selv ville gjort om man var i samme situasjon.

 

Men som sagt, jeg velger selv å tro på John. Han sa (eller var det Per A. Flod?) at John prøvde å trekke seg vekk fra Sakaryaspor-spilleren etter at vedkommende hånet John, men idet Carew "snøyt" seg, så kom Sakaryaspor-spilleren tilbake. Dermed var hysteriet i gang. Ikke overraskende at massemediene i Norge sluker dette som nybakt brød, men uansett synd at dette igjen setter John i et negativt søkelys.

 

Jeg støtter Kim med det han sier her. Carew passer ikke inn i Arsenal, av mange grunner.

 

Argumenter, takk? Du har allerede nevnte hans tekniske kaliber, noe jeg forsåvidt er enig med deg i. Synes dog at Wenger kan prøve å ha et litt mer variert spillemønster, det kan ofte bli litt for forutsigbart.

Her kunne Carew kommet inn i bilde.

 

Carew vil jeg overhodet ikke se i Arsenal. Hovedgrunnen er hans gedigene mangel på teknikk. Selv Cygan har bedre teknikk enn den gutten

 

Dette er piss. Selvsagt ikke en gedigen mangel på teknikk.

Cygan har for øvrig ingen dårlig teknikk etter min mening. Flamini derimot....

Link to comment
Share on other sites

Carew vil jeg overhodet ikke se i Arsenal. Hovedgrunnen er hans gedigene mangel på teknikk. Selv Cygan har bedre teknikk enn den gutten

 

Dette er piss. Selvsagt ikke en gedigen mangel på teknikk.

Cygan har for øvrig ingen dårlig teknikk etter min mening. Flamini derimot....

2058[/snapback]

 

Jeg mener han har ALT for dårlig teknikk til å spille for Arsenal. Har sett det gang på gang at han ikke har en spesielt god teknikk. Det kan spesielt sees på hans mottak.

Han hadde aldri greid å henge med i Arsenals angrepsspill. Han hadde bare sinket det offensive spillet.

Link to comment
Share on other sites

Vel, da får jeg svare med å si at jeg ikke syns Flamini er spesielt dårlig teknisk, ikke på noen som helst måte. Jo, han er kanskje litt for avhengig av høyrebenet, men det er også alt. Syns han har helt ok grunnteknikk og dribleferdigheter. Han vant forresten fler dueller enn Vieira mot Southampton i tillegg.

 

For å ta Carew: For det første, er han helt ute av stand til å skape ting på egenhånd, da han mangler både teknikk, dribleferdigheter og rykk. Man må idet hele tatt ha en god teknikk over gjennomsnittet for å kunne forsvare en spiss-plass på Arsenal. Jeg sier ikke at vi ikke bør prøve ut et alternativt spillsystem, men jeg mener uansett at Carew ikke har noe i Arsenal å gjøre. Han er ikke på det nivået vi trenger, desverre.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Vel, da får jeg svare med å si at jeg ikke syns Flamini er spesielt dårlig teknisk, ikke på noen som helst måte. Jo, han er kanskje litt for avhengig av høyrebenet, men det er også alt. Syns han har helt ok grunnteknikk og dribleferdigheter. Han vant forresten fler dueller enn Vieira mot Southampton i tillegg

 

Vi er uenige. Kanskje han har en ok grunnteknikk, men jeg har fremdeles ikke sett noen som helst tendenser til solide dribleferdigheter av mannen. Kanskje grunnet en tydeligvis lav selvtillit hva angår hans offensive spill, men jeg synes også Flamini mangler det lille ekstra, som jeg gjerne skulle sett at han hadde.

Men som du sier, Flamini har en outstanding løpskapasitet. Litt mer muskler, så kommer han til å bli en meget solid midtbanespiller.

 

 

For å ta Carew: For det første, er han helt ute av stand til å skape ting på egenhånd, da han mangler både teknikk, dribleferdigheter og rykk. Man må idet hele tatt ha en god teknikk over gjennomsnittet for å kunne forsvare en spiss-plass på Arsenal. Jeg sier ikke at vi ikke bør prøve ut et alternativt spillsystem, men jeg mener uansett at Carew ikke har noe i Arsenal å gjøre. Han er ikke på det nivået vi trenger, desverre

 

De to første setningene er da helt feil. Er det noe du finner på selv, eller? Carew hadde til din opplysning Norgesrekorden på 40-meter før den nigerianeren til Lyn, Obi Mikel (?), slo rekorden tidligere dette året. Men hvordan kunne han forsvare en plass i et såpass teknisk lag som Valencia er, med den elendige teknikken han besitter, i hele to sesonger?

Link to comment
Share on other sites

Det er min mening, så sånn sett er det noe jeg finner på. I mine øyne er Carew utrolig rask på lange distanser, men som jeg ser det, så har han ikke noe særlig rykk. I Valenica under hans tid var systemet lagd med driblesterke vinger som slo masse innlegg på han, dette gjør vi ikke Arsenal. Valencia er faktisk det eneste spanske laget jeg vet om som spiller med targetspiller(e) på topp. Dette gjør vi ikke i Arsenal, og da får ikke han utnyttet sine kvaliteter maksimalt.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Det er min mening, så sånn sett er det noe jeg finner på. I mine øyne er Carew utrolig rask på lange distanser, men som jeg ser det, så har han ikke noe særlig rykk. I Valenica under hans tid var systemet lagd med driblesterke vinger som slo masse innlegg på han, dette gjør vi ikke Arsenal. Valencia er faktisk det eneste spanske laget jeg vet om som spiller med targetspiller(e) på topp. Dette gjør vi ikke i Arsenal, og da får ikke han utnyttet sine kvaliteter maksimalt.

2083[/snapback]

 

40-meter er ingen lang distanse. Carew var for øvrig atten (!) år da han lagde rekorden - jeg vil tro ta John har forbedret seg ytterligere siden den gang.

 

Uansett; jeg tror vi kan være enige om at vi er uenige, men jeg har selvfølgelig rett (jeg får vel kaste inn en smiley slik at folk forstår at det var ironisk ment). ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
40 meter er langt på en fotballbane. Mye viktigere å ha et fantastisk 10 metersrykk.

2301[/snapback]

 

Sånn cirka ti meter mindre enn en halv bane. Ikke noe særlig langt.

 

Ellers så trodde jeg det var allmennkunnskap at Carew hadde rykket som en av sine sterkeste sider.

Link to comment
Share on other sites

Guest Jon-Halvor

Stemmer. Derfor er 40 meter veldig langt i fotball. Det hjelper ikke i 95% av løpsduellene å være raskere på 40 meter hvis han du løper mot har et forsprang etter 10.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Stemmer. Derfor er 40 meter veldig langt i fotball. Det hjelper ikke i 95% av løpsduellene å være raskere på 40 meter hvis han du løper mot har et forsprang etter 10.

2317[/snapback]

 

Selvfølgelig. Men faktum er at John faktisk er meget sterk på de første 10 metrene.

Link to comment
Share on other sites

Carew har da forbedra seg skikkelig!!!!!!! og hvis han kommer til Arsenal kommer han ikke til å være noen primadonna

1552[/snapback]

 

Enig der. Carew har potensiale til å bli en kjempegod spiller. Det viste han i Valencia en periode, hvor han imponerte kraftig. Han er et utrolig bra oppspilspunkt, og jeg tror helt sikkert at Wenger kan hanskes med primadonnanykkene hans. Jeg ville gått for Carew. + en solid midstopper

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie

Henry har selv sagt at han og Carew ville gjort det bra sammen som spisspar:pub.tv2.no/nettavisen/sport/fotball/article305239.ece

 

Vet ikke helt om jeg vil ha Carew i Arsenal, men vil heller ha han enn tosken Koller.

Hva tenker dere på når dere vil ha Jan Koller i Arsenal? ;)

Jeg har flere grunner til at han ikke passer i Arsenal:'

1. Han er altfor gammel.

2. Han kan sikkert ikke engelsk.

3. Han blir en flopp i England, selv om duellstyrken er viktig.

Link to comment
Share on other sites

Henry har selv sagt at han og Carew ville gjort det bra sammen som spisspar:pub.tv2.no/nettavisen/sport/fotball/article305239.ece

 

Vet ikke helt om jeg vil ha Carew i Arsenal, men vil heller ha han enn tosken Koller.

Hva tenker dere på når dere vil ha Jan Koller i Arsenal? ;)

Jeg har flere grunner til at han ikke passer i Arsenal:'

1. Han er altfor gammel.

2. Han kan sikkert ikke engelsk.

3. Han blir en flopp i England, selv om duellstyrken er viktig.

2483[/snapback]

 

Enig med deg der men Wenger har uttalt han ikke skal ha noen "tanker" på laget hans og da er jo både Carew og Koller ute av samtaleemnet om en ny spiss

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie

 

Vieira har vært svak i år (Hue i Madrid??  :D),

 

 

1972[/snapback]

 

Hva i all verden mener du med at Vieira har vært svak i år? B)

Han har scoret 5 mål, spilt til sin vanlige standard og vel så det.

Vet du at Vieira er bedre defensivt enn offensivt?

 

Vieira har vært Arsenals klart beste spiller denne sesongen sammen med Henry. Ingen tvil!

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie
Henry har selv sagt at han og Carew ville gjort det bra sammen som spisspar:pub.tv2.no/nettavisen/sport/fotball/article305239.ece

 

Vet ikke helt om jeg vil ha Carew i Arsenal, men vil heller ha han enn tosken Koller.

Hva tenker dere på når dere vil ha Jan Koller i Arsenal? :D

Jeg har flere grunner til at han ikke passer i Arsenal:'

1. Han er altfor gammel.

2. Han kan sikkert ikke engelsk.

3. Han blir en flopp i England, selv om duellstyrken er viktig.

2483[/snapback]

 

Enig med deg der men Wenger har uttalt han ikke skal ha noen "tanker" på laget hans og da er jo både Carew og Koller ute av samtaleemnet om en ny spiss

2503[/snapback]

 

Du har nok rett der B)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...