Jump to content

2005.03.01 Sheff.Utd B


Internettansvarlig

Recommended Posts

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ;) :( :) :) :D :D

 

Endelig klarer vi å vinne en straffekonk!!!!!!!!!!!!!!

 

Hører jeg en:

 

AAAAAAAAAAAARSEEEEEEENAAAAAAL

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

FA cupen er vår! Den skal INGEN ta fra oss! Gi oss United, så skal vi banke livskiten ut av dem. Vi eide Sheffield United fra andre til 120. minutt, og for en gangs skyld ble vinneren av straffekonken den rettferdige vinneren også!! ALLE gjorde en bra kamp i dag, kreftene ebbet ut mot slutten, men det skjønner jeg veldig godt! Quincy kommer til å bli STOR! Senderos og Cygan var stødige som klipper! Aldri sett de bedre!! ALLE gjorde en god kamp i dag, en kamp som ble like hard som vi hadde forventet. I dag spilte spillerne våre med hjerte på utsida av trøya, og det betalte seg!! Nå vil jeg ikke høre kritikk, det her er BARE bra!!! ;) :( :)

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Fyttihællvete så sinnssykt deilig!!!!!!!!

Håper alle her inne er klar over hvilken fysisk utfordring vi sto ovenfor i dag?

Et voldsomt fysisk trøkk for våre unggutter, men Cygan, Vieira og Senderos sto knallhardt imot, og ble belønnet med avansement til slutt.

Jeg tør ikke å tenke på hvordan dette hadde innvirket på psyken til disse guttene hvis vi hadde tapt straffekonken.

Quincy viste seg på nytt frem som den åpenbaringen han er i dag, hva har Wenger imot ham????

Burde selvfølgelig ha spilt fra start og med Freddie på høyrekanten.

Men det viktigste av alt; vi har jo verdens beste keeper ;) :( :)

Link to comment
Share on other sites

Så roet nervene seg betraktelig!

 

En skikkelig slitekamp hvor vi sløser masse, men gir aldri opp.

Fornøyd med Senderos og Cygan idag, bortsett fra visse unntak på Sheffield-sjansene.

 

Herlig inntreden av Quincy. Makan til rykk ser man ikke ofte. Lært av Henry kanskje?? ;)

 

Stilig å se at vi for en gang skyld psyker ut motstander'n i straffekonk'en.

Flotte straffere og to lekre redninger av Almunia (som var ganske god i dag).

 

Nå er jeg en glad mann! Dette trengte vi!

Link to comment
Share on other sites

I dag er jeg faktisk så rusa (lykkerus) at jeg kan være enig med deg jensemann! I dag hadde vi verdens beste keeper :) :(

 

Og bare for å få tatt det opp: Hva faen gikk det av dommeren på andre straffa??? ;) Drit i det, vi kunne banka dem i blinde!! :D :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Jonesie

Hei,

ny på forumet ;)

 

Synes ikke kampen idag var spillemessig spesielt god fra arsenals side idag, men for en gangs skyld viste vi fightervilje, og det har det vært manko på i det siste. Synes våre mest kritiserte spillere; Cygan, Senderos og Almunia spilte stort i dag. Riktignok er Almunia usikker i feltet ved et par anledninger, men synes han viste klasse på stupheadinga rett før slutten av ordinær tid. dessuten var han jo meget god på straffene. Kanskje denne mannen bare trenger litt selvtillit for å prestere, får håpe det :(

 

Senderos, synes han var svært god i dag, velger enkle løsninger og vinner mye i lufta, han kommer til å bli stor i Arsenaltrøya.

 

Jeg stiller dog et spørsmålstegn ved bruken av freddie på topp, han var en blek skygge av seg selv idag, men jobbet utrettelig, men han passer definitivt ikke som spiss.

 

PS. Så dere at Kenny gikk samme vei på alle straffene? Min teori er at han hadde vondt i høyre del av hofta.. hehe, det er jo rart, alle arsenalspillerne la ballen på hans høyre side, bevisst? Synes det hele fortonet seg litt merkelig

 

uansett GRATULERER MED SEIERN

Link to comment
Share on other sites

Ros når ros er fortjent!! Almuinia er vår MoM og det er ikke bare pga straffene. Det er så utrolig viktig å ha en keeper som gjør matchvinnende redninger. Almunia gjorde det i dag. Viktige redninger på viktige tidspunkt. Bra, spesielt med tanke på at han er arbeidsledig nesten nesten hele kampen. Han er ikke bare ræva tross alt. Så synd han gjør så mye rart innimellom!!

 

Quincy er spennende. Han har vokst voldsomt i år. God jobb av hele laget, men - det er et men - ekstraomganger og starffer burde vært helt unødvendig. Avsluttningene er ikke bra. Ikke rart at motstanderenes keepere ofte blir helter i kamper mot oss.

 

Defensivt bra i dag, men det mot et lag som egentlig ikke tør så mye. De ville helst forsvare seg videre selv på hjemmebane.

 

Godt gammelt cup oppgjør, nostalgiker Chaz bobler over......he he. Toggen er foret med tekstmeldinger i Køben. Han sovnet sikkert med et smil om munnen.

 

Good night!!

Link to comment
Share on other sites

hadde sikkert 200 i puls under straffekonken, men for ein gongs skuld var det det laget som var best i ekstraomgangane som gjekk seirande ut.

heile laget skal ha all ære for innsatsen, klarer vi å mobilisere like mykje guts i resten av sesongen så kan dette gå bra.

einaste som virka heilt uforståeleg for meg var at Cesc vart bytta ut, og han såg ikkje heilt fornøgd ut sjøl heller.

uansett; Bolton, here we come ;)

 

mvh Stian

Link to comment
Share on other sites

Herlig å vinne denne kampen. Viser Lagmoral. Dette var

stort. Kjempe av Alumunia.

 

Eneste som jeg ble litt bekymret over er at Wenger uttalte etterpå at nå trengte han ikke ny keeper da han hadde 2 bra. ;)

Link to comment
Share on other sites

Spillemessig var det da ikke så ille igår!? 1. Omgang var ikke all verdens, men etter det synes jeg Arsenal spillte veldig bra utifra lag osv. Sheff untd gikk jo ut i 140 og kunne aldri ha klart å holde det kjøret i 90 min.

 

Lupoli synes jeg ble altfor veik og lite bevgli, men utifra det jeg har sett av han så er han vel en typisk fox in the box.

 

Stor pluss til Senderos Cygan Vieria og Quincy. Almunia var skikelig på tur i feltet noen ganger, men blir jo selvfølgelig den store helten til slutt.

 

Bare håpe Vieria ikke slengte ut en albue i den ene duellen hvor det kokte litt der. Trenger ikke flere supsensjoner nå!!

Link to comment
Share on other sites

Dette var flotte saker!!

 

Synes Arsenal fortjener masse ros etter gårsdagens kamp. Selv om motstanderen heter Sheffield United og som ligger en divisjon lavere, var dette et svært vanskelig utgangspunkt for et Arsenal-lag med mye fravær. Denne kampen var nok mer viktig for hjemmelaget enn oss. Er mektig imponert over hva ungdommen får til. Spesielt imponert over Febregas, Senderos og Quincy. Almunia var også positiv i dag.

 

Ellers synes jeg slike cup-bataljer er utrolig artig og spennende. Flott stemning hele veien!!

Link to comment
Share on other sites

Quincy synes jeg imponerte meg litt, Lupoli trenger nok litt tid ennå.

Hadde vi hatt etablerte angripere i denne kampen, så hadde det nok ikke vært spennende.

Kenny stod en god kamp for Sheffield.

Alt i alt så var det nok det beste laget som gikk videre.

Men skal berømme Sheffield United for kjempingen sin, de la ned en innsats for dagen som de ikke skal skamme seg over.

Link to comment
Share on other sites

Herlig å vinne denne kampen. Viser Lagmoral. Dette var

stort. Kjempe av Alumunia.

 

Eneste som jeg ble litt bekymret over er at Wenger uttalte etterpå at nå trengte han ikke ny keeper da han hadde 2 bra. ;)

2123[/snapback]

 

Den detaljen kunne ikke jeg la være å legge merke til heller, tror imidlertid at keeper hentes uansett, det er sårt trengt!

Almunia sto forøvrig som en konge i straffekonken og for første gang smiler jeg da jeg hører navnet hans. :P

Link to comment
Share on other sites

Helt riktig av Wenger å uttrykke støtte til de keeperne vi har nå. Kan uansett ikke gjøre noe med keepersituasjonen før til sommeren.

Forøvrig synes jeg ikke Almunia gjør noen stor kamp. Jeg mener det er viktigere at han ikke lager situasjoner, enn at han er kapabel til å avverge de.

Alt for mange ganger usikkerhet i feltet vårt, og forsvaret vårt er virkelig ikke gode til å markere spillere i feltet, selv når vi er i overtall.

Dog er innsatsen så god at man gir de fleste godkjent.....

 

Quincy er vår nye Fabregas!! Hørte jeg noen si at Wenger har gjort sitt? Hvem av oss ville kjøpt Quincy Owosu Abeyie?????

 

Og Lupoli? For all del ikke avskriv denne 17-åringen enda. Han mangler fortsatt mye på det fysiske, men led i går under å spille spiss sammen med Freddie.

Om et par år, og etter noen kamper i tospann med Henry, kan han godt bli en uvurdelig foxinthebox for oss....

Link to comment
Share on other sites

Guest Emiren

Viktig seier i går. Endelig gikk vi seirende ut av en straffekonkurranse...

Men spillet er ikke mye å rope hurra for. Riktignok mangler vi en rekke spillere og møter et hardt kjempende Sheffield Utd, men det skal likevel være større forskjell på topp PL og Championship- lag. Hvorfor skal alle angrep avsluttes på fem-meteren?

Senderos og Cygan klarer seg rimelig bra, men det er vel ikke annet å forvente mot et såpass mediokert angrep som Sheffield U hadde. Cygan er jo som regel MOM mot lag fra lavere divisjoner... Han hadde vært en sikker vinner i Championship - en spiller som hever mesterligatrofeet blir han aldri.

Begge omgangene startet med store sjanser til United - tilfeldigheter at de ikke tar ledelsen. Ved begge anledninger er Cygan feilplassert og Senderos gjør en typisk feil, nemlig ball-watching framfor å markere motstanderen.

Almunia blir helten på straffekonkurransen, men sliter med utsparkene og begår en del håpløse manøvre i feltet.

Clichy er god og meget spennende.

Quincy var sprudlende etter at han kom inn. Han må få flere sjanser i PL.

Lupoli gjorde fint lite bortsett fra å slå støttepasninger, men viser til en viss grad teft i straffefeltet.

Flamini blir bedre for hver kamp. Hans partner på midtbanen, kaptein Vieira, gjorde også en bra kamp.

Ljungberg var skuffende og sutrende. Han bør ikke spille mer som spiss.

Link to comment
Share on other sites

;)

 

For meg var kampens høydepunkt når Vieira går opp i duell med kaptein-snoken til Sheff-utd ved høyre stolpe på ett av de mange lange innkastene. Han får en finger eller to i fjeset, blir holdt og tenner på de fleste pluggene. Koselig å se at Almunia kaster seg og holder PV4 fast. Og enda kosligere når Flamini griper inn for å holde Ljungberg unna bråket. Vet ikke helt hvorfor dette gleder meg i så stor grad...

 

Deilig med seier, spesielt etter at det tikket inn et dusin spydige meldinger på mobilen før straffekonken om at dette går ad undas!

 

Fabregas er og blir stor. La gutten skyte så ofte han bare vil!!!

 

:P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...