Jump to content

2005.10.29 Tottenham Hotspur B


Andain

Recommended Posts

Denne kampen kan beskrives på følgende måte: Før og etter Pires!. Et lite spark til alle dere som har hetset mannen tidligere i sesongen. I dag er han akkurat så god som han kan være. Ballsikker, trygg, tofots finter, rykk, mål og geniale pass. - Håper den håpløse og tildels hodeløse kritikken nå forsvinner. Kampen endrer fullstendig karakter og det er nesten bare en mann å takke. Han gjør at Fabregas kan slippe å være eneste på midten med kreative løsninger, han frigjør Gilberto til å være defensiv, han slipper Ljungberg over på høyre og han skaper plass for Clichy på venstre. Dette handler om balanse i laget, og Arsenal med og uten Pires er et dårlig og et godt fotball-lag.

Den neste som fortjener ros er RvP. I dag er han mange hakk bedre enn orginalen DB10. van Persie er veldig nær å bli matchvinner, han har noen fantastiske mottak og slår i dag veldig gode pass til medspillere på løp. Er nok snart inne i varmen for godt. Ikke lenge til han overtar hovmesterens oppgave offensivt.

Clichy spiller bedre og bedre og er på vei til storformen.

Toure overgår Campbell med mange hakk i dag. Lauren er solid. Gilberto skuffende svak i passningene, Fabregas katastrofe i første og vesentlig bedre i andre når han kommer inn sentralt, Reyes svak, Flamini prøver uten å lykkes, Ljungberg håpløs i første og fødes på ny som høyre kant før skaden i andre, Bergkamp var som alltid i tette harde kamper; dårlig og lite synlig før de siste 15 hvor han kommer seg noe, Lehmann har aldri vært bedre og fremstår som en meget god keeper.

 

Men i dag er det en mann å takke: Robert Pires gratulerer med dagen*2, Arsenal er ikke det samme uten!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 155
  • Created
  • Last Reply

Dette var en kamp hvor vi hadde både flaks og uflaks. Vi har flaks som ikke ligger under mer til pause enn det vi gjorde. Det laget presterte i første omgang, er rett og slett flaut.

 

Og vi har uflaks som ikke tar med oss 3 poeng, etter det vi presterer i 2. omgang.

Link to comment
Share on other sites

Dennis Bergkamp - Nå er grensen nådd. Maken til elendig forestilling har jeg aldri sett. RvP kom heldigvis inn og ga oss muskler og ferdigheter der framme. En Bergkamp full av feilpasninger er ubrukelig. Starter han neste kamp så går nok dessverre AW på en altfor sterk medisin.

 

Robert Pires var glimrende etter han kom inn han også. Skandale å starte med den 11-eren vi gjorde i dag. Skjønner ikke mye av Wengers disposisjoner om dagen.

Link to comment
Share on other sites

Wengers oppfatning av kampen

25217[/snapback]

 

Tror ikke engang GW Bush har klart å smøre sammen så mye sprøyt på så få ord. Jada, om kampen hadde vart 5 minutter mer så hadde vi vunnet, var det da en god ide å sette inn Cygan? Og den elendige førsteomgangen hadde ingenting med startoppstillingen? Sikkert derfor det ble byttet i pausen for første gang på så lenge jeg kan huske.

Link to comment
Share on other sites

nå kan det til og med være fare for at Tottenham ender over oss på tabellen i Mai.

 

Snakk om ukritisk å kjøpe Scum propagandaen. Vi ligger tre poeng bak med en kamp mindre spillt, og vi har spillt bortekampen mot dem. Kan ikke si at det skal være helt umulig å gå forbi dem.

25158[/snapback]

Vi har jo f... ikke noe stabilitet på midtbanen lenger, og det vil ramme hele laget. Det kan godt hende vi ender bak spudz, men selfølgelig er vi bedre enn dem. Blir bare så pesimistisk av det vi presterer i det siste.

Link to comment
Share on other sites

Er meget fornøyd med 2.omgang. Valset rundt med Tottenmann slik som de valset rundt i 1.omg. Men vi mangler målfarlige spisser når Henry er ute!

 

Vi vinner ikke ligaen, men det visste vi jo på forhånd. Søppellaget fra Manchester sliter om mulig enda mer enn oss. Ser ut til at Wigan blir vår argeste konkurrent om sølvet! Satser på å surfe videre fra gruppespillet i chl, sanke flere og flere poeng i ligaen, henge med i cuppene -> og til slutt kan vi si oss fornøyde med sesongen!

Link to comment
Share on other sites

Ferske kommentarer fra TV forumet:

 

"Ang kampen, vi er klart best i første, men mangler masse i andre omgang. Arsen*l viser her at de fortsatt er ett bedre lag enn oss"

 

"FUCK BENNETT!"

 

"Lehmann,Lauren og Judas kan brenne i helvete..Hater de så jævlig!!Usportslige drittunger hele gjengen."

 

"til Robbo's defence, så hadde han solen rett i trynet, jeg vet hvilket helvete det er å få en høy ball midt i sol-området.."

 

"Uff, hva skal man si... Dette var dagen vi SKULLE slå Arse*** !!! !"

 

"Hvis man har sola i trynet må man jo for faen finne frem en caps!"

 

"Fortsatt like skuffa.."

 

"Dommeren står fortsatt for meg som en torn i øyet, det er helt forferdelig at en dommer skal kunne ødelegge en fotballkamp på denne måten. "

 

"Virker nesten som dommerene tenker følgende i situasjoner på banen :

 

Tjaaa..Arsenal har tross alt vært best de siste 10 årene av disse lagene derfor er det sikkert frispark til Arsenal. "

 

"Det laget som kommer utpå i andre omgang er ikke det samme som spilte i første. Tror gutta hadde stukket på fest og det var The Tottenham Lookalikes som spilte."

 

 

"Lehmann ble truffet av ett eller annet som dommeren gjorde alt for å sjule.Han ville ikke at noen skulle se hva han ble truffet av tydeligvis men det så da ikke så alvorlig ut.Dessuten fortjener den drittsekken det.Hadde det vært meg så hadde jeg kastet en 10 kg`s potetsekk på mannen! "

 

Min kommentar til den siste : Ja gjør det så Jens ser deg, men da kan du ikke regne med å hverken kunne gå eller ha tenner lenger :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg så kampen sammen med 4 scum fans, alene som Gooner og vi diskuterte flittig. Men jeg må innrømme at jeg kan faktisk forstå scums frustrasjon over Bennet. Det var noen merkelig avgjørelser utover i andre omgang. Mye billige arsenal frispark, og de fikk ikke noe ting. Ikke skyt meg for dette, mulig jeg ble påvirket :D Uansett, sikker på at pulsen var på 150+ de siste 20 minuttene. Vi kjørte kampen og hadde faktisk troa på seier!

Link to comment
Share on other sites

Forferdelig kamp, selv om de siste 25 minuttene var av godkjent kvalitet. I dag følte jeg at vi ble for svake og lette på midtbanen. Savnet av Vieira var tydelig. Derby-kamper mot Tottenham er og blir dueller og atter dueller. Midtbanen i dag ble rett og slett for lett. Vi har rett og slett ingen krigertyper på laget. Toure er dog et unntak...og synes faktisk at det kunne vært spennende å sett han i en sentral defensiv midtbanerolle...

 

Ellers synes jeg Lehman gjør en grei jobb i målet.

 

Forsvaret sliter som følge av svak midtbane. Forferdelig markering på målet.

 

Midtbanen svak og for lett i et sånt oppgjør...dette skaper problemer for forsvaret.

 

Angrepet mangler målscorere. Synes Reyes gjør en god del bra ting...men han er avhenging av å ha en målscorer ved siden av seg. Bergkamp er usynlig nesten hele kampen...og i dag var han kun synlig i forbindelse med grusomme feilpasninger.

 

Men resultatet i dag skal vi absolutt være fornøyd med!!!!!

 

Stallen må absolutt styrkes i januar...og dette må være spillere med erfaring...som går rett inn i start 11'eren. Føler vi trenger en ny kvalitetspiller i hver lagdel...

Link to comment
Share on other sites

Ferske kommentarer fra TV forumet:

 

"Ang kampen, vi er klart best i første, men mangler masse i andre omgang. Arsen*l viser her at de fortsatt er ett bedre lag enn oss"

 

"FUCK BENNETT!"

 

"Lehmann,Lauren og Judas kan brenne i helvete..Hater de så jævlig!!Usportslige drittunger hele gjengen."

 

"til Robbo's defence, så hadde han solen rett i trynet, jeg vet hvilket helvete det er å få en høy ball midt i sol-området.."

 

"Uff, hva skal man si... Dette var dagen vi SKULLE slå Arse*** !!! !"

 

"Hvis man har sola i trynet må man jo for faen finne frem en caps!"

 

"Fortsatt like skuffa.."

 

"Dommeren står fortsatt for meg som en torn i øyet, det er helt forferdelig at en dommer skal kunne ødelegge en fotballkamp på denne måten. "

 

"Virker nesten som dommerene tenker følgende i situasjoner på banen :

 

Tjaaa..Arsenal har tross alt vært best de siste 10 årene av disse lagene derfor er det sikkert frispark til Arsenal. "

 

"Det laget som kommer utpå i andre omgang er ikke det samme som spilte i første. Tror gutta hadde stukket på fest og det var The Tottenham Lookalikes som spilte."

 

 

"Lehmann ble truffet av ett eller annet som dommeren gjorde alt for å sjule.Han ville ikke at noen skulle se hva han ble truffet av tydeligvis men det så da ikke så alvorlig ut.Dessuten fortjener den drittsekken det.Hadde det vært meg så hadde jeg kastet en 10 kg`s potetsekk på mannen! "

 

Min kommentar til den siste : Ja gjør det så Jens ser deg, men da kan du ikke regne med å hverken kunne gå eller ha tenner lenger :D

25260[/snapback]

Som de klager på dommeren da... Syns ikke han var SÅ dårlig! Skjønner godt Scum-fansen er skuffa og da... De burde ha ledet 3-0 til pause MINST!

Link to comment
Share on other sites

Som de klager på dommeren da... Syns ikke han var SÅ dårlig! Skjønner godt Scum-fansen er skuffa og da... De burde ha ledet 3-0 til pause MINST!

25293[/snapback]

 

Javel.. Bortsett fra målet, skuddet til Jenas som Lehmann redder og Jenas sin bom på ballen; hvilke andre sjanser skaper de i første som kan forsvare at de burde lede 3-0 minst?

Skulle Arsenal ha vunnet 2. omgang 4-0 minst grunnet 2*Persie, Ljungberg og Pires i tillegg til målet??

Greit at tottene fører i første, men de skaper ikke så mange farlige sjanser.

Link to comment
Share on other sites

Eit heilt greit resultat. Laga har kvar sin omgang. Synest at det var positivt å sjå kor laget hentar seg in i 2.omgang og kjempar som løver. Pires beviser att han ikkje er ferdig endå..eit meget godt innhopp,VP er trng berre den forløsandes scoringa så er han igang i prem. Ganske kjekt å tenke på at på ein dag kvor nesten ikkje ein einaste passning sitter så greier vi like vell å få med oss eit greit resultat. på Highbury kjem tott til å få så sinnsykt med med bank. Eg må forøvrig sei at at syntest ikkje at Jennas visste noe grunn til at vi skal henge med hode for at vi ikkje henta han tidligare iår,hadde eit par detalja, men i mitt syn ingen stor kamp av han. Fabregas treng kanskje ein liten pause snart. Kjekt å sjå at detkoke såpass i enkelte spelera fra utenlande som spelar i eit lokal derby, Lauren(det koker vel egentlig alitd for han, hissige mannen,men vi elsker det!) Toure,Clichy og Reyes.I ein sessong kvor vi satsa på 2.plass ser dette greit ut.

Link to comment
Share on other sites

Må nesten tilføye eit par ting. Lehman står nok ein god kamp,målet kan han ikkje gjere stort med,men har eit par fantastiske redninga (jennas,defoe).Faktumet er at han har kanskje vært ein dei(om ikkje DEN) beste keeperen i prem i år, han oser av autoritet og sjøsikkerhet,herlig. Tottencrap sine supportera klare å gjere det feigaste trikse i boka, og kasta ein gjennstand på Lehman. Synest passande straff er at dei ikkje får ha suportera i den delen av stadioen resten av sessongen..Som sagt, ingen krise å spele u mot eit lag i form på bortebane,men vi må kanskje få inn litt meir muskla på midtbana , idag var det nesten frisone der tott spelerane.

Link to comment
Share on other sites

God morgen alle. Jeg har nå sittet og lest ALLE innleggene etter Tottenham kampen, og mange er inne på viktige ting. RVP7 nevner balanse i laget, og dette mener jeg er et avgjørende poeng. Når Pirs kom på banen fikk Fabregas spilletid sentralt. Den gutten er ikke mer høyreving enn hva Pascal Cygan er. Få han inn sentralt. Flamini holder ennå ikke mål med ballen i beina. Jobber og sliter, men klarer ikke kjappe en touch pasninger som Arsenal har blitt kjent for.... Så til det som irriterer meg grenseløst!!!!! Hvor i pokker har folk fått den ideeen at det er bare å reise til WHL og hente 3 poeng??? Disee kampene er alltid vanskelige, og uavgjort her (med den formen Spurs har hatt) er meget bra... Det irriterer meg faktisk grenseløst når "championship manager" generasjonen skal belære Wenger om taktikk og fotball forståelse. Nå viser Wenger at han tydeligvis gjorde feil i første omgang, og la om i andre, men INGEN her inne bør komme med så mange tåpelige innspill som det som ligger på denne linken. Jo visst skal vi kritisere, men hold det på et visst saklig nivå. Kampene borte mot Sppurs er knallharde hvert år, og med tanke på at Tottenham har et bedre lag enn på mange år så er uavgjort meget bra. Når vi vinner hengekampen er vi forfi dem. Simple as that.

Link to comment
Share on other sites

hehe...var inne å leste litt på Spudz-forumet. Rotete forum forresten! :lol:

 

Sykt hvor de klager på dommer'n etter denne kampen! Kan ikke se at det er noe grunn til det. Bennet kan gjøre mye rart, men her synes jeg han klarte seg forholdvis bra.

 

At Tainitotointonio ikke rekker opp til Sol's hofte engang på hodeduellen skal vel ikke være frispark og rødt kort?? Greit nok, arma var ute, men må jo det når man går opp i hodedueller. Utilsiktet. Riktig av Bennet

 

Ellers klager de på at Mido blir tatt hele tiden og at Arsenal-spillerne filmer og driver med usportsligheter??

 

- Lauren vinner ballen, og Mido ligger og vrir seg. Lauren gir han fortjent en solid dose kjeft for overspill.

 

- Mido er der for å provosere, og driver med skuespill hele kampen. Ihvertfall på slutten.

- Lehmann får kastet ting i hodet fra tribunen..og blir tråkket på av Defoe...makan!

 

Jeg har ikke noe problem med å innrømme at Spudz var spillemessig best i denne kampen, men det sier mye om Spudz-fansen når de angriper dommer'n og klager på usportslige ting fra Arsenal??

Ja, nettopp. Sur og grinete for at de nok en gang ikke klarer å slå oss :D

 

Så litt om kampen:

 

Greit med 1 poeng i en vanskelig bortekamp og uten Henry, siden vi spilte bra kun i 30 minutter. Kunne vunnet kampen på slutten mot et rystet Spudz-lag, men safet heller på slutten.

Bra trekk av Wenger å ta ut Flamini og flytte Fabregas inn sentralt. Han funker ikke på kanten.

Bergkamp virker ikke seg selv denne sesongen og bommer på masse pasninger og mister ballen.. :)

Van Persie bør få starte neste kamp sammen med Reyes og Henry.

 

Ser ut som Pires var mye skarpere når han fikk komme inn som innbytter enn når han har startet kampene i det siste. Virket rett og slett klar for å gi litt jernet!

Takk for målet og 32-årsdagen, Rob! :(

 

Vi skulle hatt 3 poeng, men må vel være fornøyd med 1.

 

Manure tapte 4-1....hahaha. :D

Link to comment
Share on other sites

Tatt fra TV-forumet: Dommeren er et kapittel for seg selv, mer sier jeg ikke om den saken. Men nå begynner jeg å bli møkklei av at det dømmes mot Spurs, og for motstanderen.

 

De kommer nok til å gnåle på den dommeren i 3 måneder til MINST. Makan til gnåling og syting har jeg aldri vært borti før...!

 

Forundrer meg ikke om de syter over dommeren igjen neste kamp de får uavgjort/tap og.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...