Jump to content

2005.10.29 Tottenham Hotspur B


Andain

Recommended Posts

  • Replies 155
  • Created
  • Last Reply
Guest Young Gun

Bare helt merkelig at Cygan kommer inn for Reyes på slutten, når vi presser for fullt for andremålet. Hvis ikke det var pågrunn av en skade, så viser Wenger nok en gang taktiske bommerter med byttene..

Men er fornøyd med poenget. Sterk prestasjon å komme tilbake så sent i kampen.

Link to comment
Share on other sites

Bare helt merkelig at Cygan kommer inn for Reyes på slutten, når vi presser for fullt for andremålet. Hvis ikke det var pågrunn av en skade, så viser Wenger nok en gang taktiske bommerter med byttene på slutten.

25155[/snapback]

jaja..1-1 i Nord London og vi mister mest sannsynlig ytterligere poeng til Chealsea, og nå kan det til og med være fare for at Tottenham ender over oss på tabellen i Mai. Hva f... er dette for noe?? Nå forventer jeg store prestasjoner i kampene fremover :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

etter den elendig førsteomgangen er det vel gledelig at vi får utlikningen og ikke taper for S**** hvertfall. Andreomgangen var godkjent, og det hjalp virkelig når Van Persie kom inn- den mannen må få flere sjanser fra start nå! Pires viste også gode takter i dag og scorer (som vanlig) mot hønsa.

Men ellers er det skremmende å se hvordan vi ikke får noe tak på midtbanen i første omgang, samt hvor avhengige vi er av Henry foran. Jeg synes heller ikke at Wenger bør starte med Flamini, Gilberto og Fabregas når en av dem må spille på kanten-de er alle sentrale midtbanespillere.

Vi unngikk tap, og dobler våre poeng på bortebane denne sesongen til to, som egentlig er ganske stusselig etter hva vi har vært vant med...

Link to comment
Share on other sites

nå kan det til og med være fare for at Tottenham ender over oss på tabellen i Mai.

 

Snakk om ukritisk å kjøpe Scum propagandaen. Vi ligger tre poeng bak med en kamp mindre spillt, og vi har spillt bortekampen mot dem. Kan ikke si at det skal være helt umulig å gå forbi dem.

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsenal_4ever

Jeg er kjempe fornøyd med uavgjort :D Når ligger under med 1 - 0 i ca 60 min, da er det sterk å score såpass seint i kampen ;) Veldig fornøys, spesielt med den siste delen av 2 omgang. Da så man virkelig ARSENAL der ute :lol: Og det er ingenting som er bedre enn å se dette laget spille slik igjen! :ph34r:

 

Jeg bare visste at Pires var den som skulle avgjøre dette for oss idag...! Har aldri gitt opp troen på at han... :) Herlig å se...Gratulerer med dagen Pires :) Vanligvis gir man gave til Bursdagsbarnet, idag ga bursdagsbarnet oss en gave :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Tottenham - Arsenal 1-1 slutt

 

Det mest spesielle fra denne kampen er byttene som Wenger gjorde i pausen og midtveis i andre omgang. Pires og van Persie`s intreden snur kampbildet og Arsenal får med seg ett nesten fortjent poeng.

 

Kjapp spillervurdering:

Lehmann- ingen sjans på goalen, utover det sikke som banken. 7

Lauren- agresiv og god, taper sjelden duller men Defoe var ei nøtt 7

Campbell- første omgang elendig andre omgang god, som laget som helhet. 6

Toure- vår beste i bakre firer. Overtok for Campbell som dirigent bakerst. Knalltøff. 8

Clichy- viste gode offensive takter men var borte i lengre perioder. Bra defensivt 7

Fabregas- Svak første 45. Malplassert ute på h siden. Avgjørende god sentralt i 2 omg 7

Flamini- Løper og jobber men for det meste til ingen nytte den omgangen han fikk 5

Gilberto- Tung og med flere feilpasninger. Ble bedre i 2 omg. Bra defensiv jobb

Ljungberg- jobber mye både med og uten ball men hadde en håpløs opgave i første 45 6

Bergkamp- For treg i dette selskapet lagfyll. Viser glimt av teknikk når han får "tid" 5

Reyes- virket ute av form. Ant for tidlig etter skade. Litt for sein i det avgjørende øyeblikk. 6

 

Pires- viser at han fremdeles vil og kan. Ble mer tyngde framover med han på banen 7

vanPersie- skaper og truer Tottenham forsvaret de min han får. Meget god . 8

Link to comment
Share on other sites

Ser ingen grunn til å henge med hode. Å forlange tre poeng borte mot Spudz kan virke noe historieløst. Både hjemme- og bortekampene mot Spudz er som regel jevnspilte oppgjør. Statistikken til Andain i denne trådens første innlegg viser dette klart.

 

Vi ligger tre poeng bak dagens motstander. Vinner vi hengekampen så er vi likt. Med andre ord ingen krise!

 

Pires gjør en god figur etter innhoppet og gir oss etter hvert 1-1. Et viktig mål for laget og ikke minst han selv. Innerst inne vet vi hva denne spilleren kan prestere. La oss håpe at det er Pires sin tur nå.

 

Tre gule kort og et spørsmålstegn ved Ljungberg er bokført som et lite minus.

Link to comment
Share on other sites

Dobbel nedtur for meg idag..

Lykkelig drar jeg avsted på trening klokken to, i visshet om at jeg skal hjem å se Arsenal banke scum klokken 4. Men hva møter meg når jeg slår meg ned og skrur på Canal pluss??

Joda, liverpool og Chelski, Arsenal hadde jammen spilt før på dagen!! :ph34r:

Og ikke nok med det, jammen ble det uavgjort også..!!

Sender canal pluss kampen i opptak, enten idag eller i morgen? Noen som vet?

Link to comment
Share on other sites

Dette må vi og skal vi være stolt av. Vi møtte et meget godt lag som kommer fra uavgjort borte mot manu og som hadde som mål å utfordre oss om hegemoniet i NLondon. Men vi slår vanvittig tilbake etter en fryktelig nervøs og dårlig førsteomgang. Masse feilpasninger, først og fremst fra unge cesc og nervene ligger langt utenpå Campbell. Publikum klarte å psyke han ut. Bergkamp gjør vel også karrierrens dårligste kamp.

 

Men i annenomgan kommer vår store spiller for dagen etter min mening Pires inn. Initiativet i hele laget blir annerledes og vi ser tryggheten bre seg hos alle. vP kommer også inn og hever laget han også.

 

Så la oss glemme all kritikk mot Pires på forumet her og utnevne han til banen desiderte profil. Jeg tror han faktisk er vår nest viktigste spiller laget sett under ett.'

 

Konkusjonen er atvi er på klar vei fremover, vi får la nervene og ektrem innsatsvilje og heltemot fra Tottenhams side forklare for første omgang. Og på tirsdag er vi klare for chligs knockoutrunde. Jeg er svært fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

Dette må vi og skal vi være stolt av. Vi møtte et meget godt lag som kommer fra uavgjort borte mot manu og som hadde som mål å utfordre oss om hegemoniet i NLondon. Men vi slår vanvittig tilbake etter en fryktelig nervøs og dårlig førsteomgang. Masse feilpasninger, først og fremst fra unge cesc og nervene ligger langt utenpå Campbell. Publikum klarte å psyke han ut. Bergkamp gjør vel også karrierrens dårligste kamp.

 

Men i annenomgan kommer vår store spiller for dagen etter min mening Pires inn. Initiativet i hele laget blir annerledes og vi ser tryggheten bre seg hos alle. vP kommer også inn og hever laget han også.

 

Så la oss glemme all kritikk mot Pires på forumet her og utnevne han til banen desiderte profil. Jeg tror han faktisk er vår nest viktigste spiller laget sett under ett.'

 

Konkusjonen er atvi er på klar vei fremover, vi får la nervene og ektrem innsatsvilje og heltemot fra Tottenhams side forklare for første omgang. Og på tirsdag er vi klare for chligs knockoutrunde. Jeg er svært fornøyd.

25174[/snapback]

Kan ikke bli mer enig!

Link to comment
Share on other sites

Kvifor i alle dagar spelar vi første omgang som vi gjer? Fotballspelarane ut på der manglar enten trua på at dei skal spele godt, eller så trur dei det skal gå av seg sjølv. Mot eit Tottenham med full innsats er det ikkje så enkelt.

 

Vi er fortsatt storebror i London, noko vi beviser i andre omgang. Siste halvtimen er vi klart best. Tottenham er farlige på dødball, skudd frå langt hald (kvifor kan ikkje vi skyte slik?), og gjennom Jermain Defoe.

 

Positiv at vi hevar spelet såpass i andre omgangar. Det vitnar om evne til å omstille seg, og at stallen ikkje er SÅ svak som mange vil ha det til. Dog må det seiast at Wenger bommar med taktikken, men rettar det opp igjen. Kva Cygan skal på bana for, anar eg ikkje. Vi var faktisk nærare 2-1 då, enn dei var. Kvifor skal vi safe då?

 

Er relativt happy med ett poeng her, men slik som kampen utvikla seg fekk eg håp om tre. Dog er vi heldig at vi ikkje ligger under med meir etter første omgangen.

 

Dagens beste er Lehmann. Sikker og trygg. Langt meir enn ein kan sei om Robinson. van Persie er også glimrande når han kjem inn. Pluss til Pires og Clichy. Minus får Reyes. Ikkje godt nok Jose! Bedrar seg litt når han kjem ned på vingen, og meiner så absolutt det er her han høyrer heime.

 

 

Gledelig å sjå at Tottane skuldar på dommaren. At dei blei spelt ut i andre omgang evnar dei ikkje sjå. Er enig i at dommaren var svak for øvrig, men det er Bennet. Ingen kampavgjerande situasjonar som blir blåst feil, så vidt eg kan huske. Sjølv om han har lagt vekk fordelsparagrafen.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal4ever;

Pires fikk en gave! Den var fra Paul Robinson :ph34r:

 

 

Er egentlig fornøyd med 1-1 og man fikk se mye mer etter pause.

5 gode punkt med denne kampen og 5 dårlige:

 

Dårlige:

1. Vi viser igjen elendig markering på corner.

2. Sol Campbell tåler ikke motstanden fra publikum, og selv om jeg skjønner han godt, så bør han være rutinert nok til å holde seg god nok.

3. Bergkamp viser at han burde lagt opp da han var i sin formkurve, altså etter forrige sesong. Sorry, men han henger ikke med lenger.

4. Helt elendig førsteomgang, og vi greier ikke å ta over kamper skikkelig på bortebane ennå.

5. Wenger bommer totalt med lagoppstillingen

 

Gode:

1. van Persie i kanonform! Skaper trøbbel for spurs-forsvaret, som hadde hatt lite å gjøre før i kampen.

2. Pires gjenvinner tillit ved å score det viktige målet.

3. Vi taper ikke på bortbane mot Tottenham.

4. Lehmann beviser at han er en slags matchvinner for Arsenal. Kjempekamp av Jens i dag.

5. At vi greier å reise "kjerringa" etter en så elendig 1omg.

 

 

Så er det noen punkter som er mere "useriøse, bra punkter":

1. Sola skinner i øya på Robinson og vi scorer.

2. Yidsene beviser hvor usportslige de er ved å kaste gjenstander ned på Jens Lehmann.

Bra for han som kasta at Jens ikke så ham :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking

:ph34r: Katastrofalt dårlig 1. omgang! Den sentrale midtbanen med Gilberto og Flamini var tydeligvis ikke komponert for å møte et hardspillende lag som Tottenham, samtidig som forsvaret viste klare svakhetstegn.

 

I all elendigheta var det godt å få Pires og RvP inn. Byttene endret kampen helt og viste at Arsenal fortsatt kan prestere på et høyt nivå.

 

I mine øyne var Lehmann, Pires og RvP Arsenals beste. Clichy og Ljungberg utmerket seg også positivt. Kampens mest negative overrraskelse er prestasjonene til Campbell og Lauren.

 

Fabregas spiller også en skuffende 1.omgang med uvanlig mange feilpasninger. 2. omgangen var betydelig bedre, men likevel dårligere enn det han presterer på sitt beste. Det er hvertfall tydelig at han kun trives sentralt på banen.

 

Jeg er litt usikker på om det bare er posisjonen eller om han har en "formsvikt", men det ser ut til at gutten for øyeblikket spiller uten den helt store selvtilliten.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

wenger gjør mange merkelige taktiste valg om dagen. først lar han henry spille til tross for at han ikke var helt restituert etter skaden. skjedde det samme med ljungberg i dag?

 

deretter lar han flamini og gilberto spille sammen sentralt på midtbanen, til tross for at det åpenbart ikke fungerer. til slutt foretrekker han en totalt udugelig bergkamp fremfor van persie som åpenbart er i kalasform. er det den dårlige sesonginnledningen som gjør at wenger gjør noen nærmest paniske trekk?

 

uansett, i januar MÅ det brukes penger. en midtbanespiller og en spiss er absolutt nødvendig, dersom man skal kjempe om medalje og cuptriumfer denne sesongen...

Link to comment
Share on other sites

Guest tretten06

Kan ikke Wenger snart innse at DB10 har fortiden bak seg og at RvP er fremtiden? Ærlig talt; Hva gjorde egentlig Dennis i dag?

Og hvis dette er taktikk; du brant straffe sist og må starte på benken i dag! Så må jeg si jeg begynner å tvile på visse ting... :ph34r:

Men; Når Robbie endelig kommer inn, snur han jo kampen, Arsenal begynner å skape ting og jaggu putter han ikke poengmålet også.

Så min lille bønn til Arsene før Sunderlandkampen; La Dennis få prøve benken, sammen med Flamini, og start med ti av elleve som sluttet i dag... Nummer 11 = Nr 14 :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Jadda, jadda. Fy søren for en miserabel 1. omgang, vi ble jo totalt "slaktet"!!! Tragisk. Men så får vi tilbake godspillet i 2. omgang da, og det var et par ganger det kom glimt av veldig fint spill! Men det dårlige spillet tok egentlig overhånd, og det ble en del feilpasninger, og unødvendige avleveringer som be til innkast eller ble servert til motspilleren. Enkelte av spillerne var faktisk også ubrukelige, og det kan kanskje vært et veldig dårlig laguttak av Wenger i dag. Men ellers så var det også mange som var gode, og det var et par-tre luxus finter også da!

 

Spillervurdering:

 

Lehmann:

Gjorde en strålende dag på jobben, og han hadde ingen sjangs på målet. han hadde mange kanonredninger, og han reddet dagen for Arsenal i dag. En av Arsenals beste!

Poeng: 7

 

Lauren:

Hadde vel ikke dagen i dag... Han gjorde mange feil og var synder i mange situasjoner. Han viser også at han er treig, og at han ikke klarer å holde mål mot bedre motstandere. Men jeg må også si at han gjorde noe bra.

Poeng: 4,5

 

Toure:

Redda vel mange "mål" i dag! Han stoppet utallige angrep som verken Sol eller Lauren ikke klarte å henge med på. Han var bare dritt god i dag, selv om han gjorde noooen feil også da. Også han en av Arsenals beste idag!

Poeng: 7

 

Campbell:

Gjorde nok det verste jeg har sett av ham noen gang i dag. Rett og slett bare TULL med ham. Han ble nok påvirket av buingen, men uansett: En så rutinert spiller som Sol kan jo lett klare å stå i mot det... E-L-E-N-D-I-G forestilling av Campbell!

Poeng: 4

 

Clichy:

Var også en av Arsenals beste i dag. Spesiellt i første omgang så løp han og løp han, mens i 2. omgang så var det liksom mindre bruk for ham, selv om han var med opp en del også da. Kanonbra av Gaël i dag altså! Fortsett sånn + bli litt bedre defensiv, så kan du faktisk om noen år konkurere med Cole om plassen!

Poeng: 7

 

Fabregas:

Gjorde nok en god kamp på vingen. Han går litt for mye inn i banen, men ellers så er det perfekt. han mangler også litt fart, + litt mer styrke i kroppen, så blir han stooooooor! Han ølper og løper og løper utrettelig i løpet av en kamp, men det er allikevel ikke alt han får til. men til å være 18 år så er han verdens beste!

Poeng: 6

 

Ljungberg:

Var Arsenals beste i dag, helt klart. Ingen annen Arsenalspiller som jeg har sett har jobbet og jobbet så mye som han gjorde i dag. Han hadde to eller iallefall et veeldig farlig skudd på mål også, som lett kunne blitt mål av. Synd at han ble skada, vi tålet ikke en Freddie-skade nå asså, det hadde vært trist!

Poeng: 7,5

 

Gilberto:

Gjorde en del feil og var ikke god på førstetouchen. Har ikke helt kontroll på det han gjør, og han var ikke god i det hele tatt. Jeg tror ikke at han jobbet noe særlig som "vaktmester" i dag -heller, så han var helt "borte"...Synd det, til å være en så god spiller.

Poeng: 4,5

 

Flamini:

Gjorde ikke så mye annet enn å lage frispark i første omgang mener jeg. Jeg trodde ikke at han kunne klare å fullføre kampen (utvisning tenker jeg på da). Så det var et godt, taktisk bytte med Pires som ble gjort der. Ikke en veldig god fremvisning av han heller.

Poeng: 5,5

 

Pires:

Var faktisk en av de beste spillerne på Arsenal i dag, tross den dårlige ManC-kampen. han hadde noen gode pasninger, og han paste veldig bra inn i spillet når han kom inn. Han scoret jo også, og det er jo bare å være veeeldig takknemlig for at han sto akkurat der han stod, og at han ikke smalt ballen omm på tribunen, men holdt roen og sikret ballen i mål heller.

Poeng: 7

 

Bergkamp:

Var jo bare totalt ubukelig. Han var nærmest ikke god nok til bare å være til pynt en gang. Fy søren for en sykt dårlig kamp av ham. Dette er ikke noe jeg sier bare for jeg ikke likte det han "gjorde" på kampen i dag, men jeg råder ham til å legge opp så snart som mulig. Og la Quincy og RvP ta over rett og slett. Sorry, men det er det jeg tenker. Han verken løper eller har de normale konge-pasningene lenger, men han nermest bare står der. Nei, det blir for tamt.

Poeng: 4

 

v.Persie:

Var det store lyspunktet i denne kampen. Han skapte mer enn Arsenal hadde gjort fra før av, når han kom inn så sent. Han var rett og slett drit god. (Ennå en grunn til at Dnnis evt. skal legge opp?). Men han hadde et par dueller som han enten ant, eller fikk frispark på. Bar kjempebra av ham i dag. Bare synd at han kom så sent innpå, ellers så kunne han blitt dagens gooner!

Poeng: 7

 

Reyes:

Var skuffende i dag. Han var ikke kjent seg selv, og han var ikke så god som vanlig. Han var faktisk usynlig, noe JAR absolutt IKKE pleier å være. Men det viser igjen: Reyes er bedre på vingen! For han gikk ned på vingen et par ganger i kampen, og da viste det seg at han var bedre.

Poeng: 5,5

 

Konklusjonen:

Alt for mange spillere var for dårlige, selv om enkelte var gode. Altså: Den dårlige siden tok overhånd...

 

 

Jeg kan bare ikke fatte hvorfor Cygan ble byttet med Reyes av alle folk. Han var jo ikke akkurat god da heller Pascal når han kom inn. Og jeg tror at hvis Reyes hadde fortsatt, så hadde Arsenal kanskje komt til å scoret i slutten der, med trykk av Pires, Reyes, Cesc ++ bakfra, med RvP, Bergkamp der fremme hadde lett kunnet blitt mål(sjangser) av! Dårlige bytter av Wenger i dag...

 

Alt i alt et rettferdig resultat, men som absolutt ikke godkjennes. Eller det vil si at k-a-m-p-e-n ikke godkjennes.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...