Jump to content

2005.10.22 Manchester City H


Sindre

Recommended Posts

  • Replies 138
  • Created
  • Last Reply
Guest Thomaz1989
Ja det er fullt lovlig. Nederlendere har gjort det før med

Johan Cruyff i hovedrollen. Hadde touchen til Pires vært bedre og

Henry avsluttet hadde det vært et lovlig mål.

24448[/snapback]

 

greit nok at det ser dumt ut men det hadde vert veldig kult viss det hadde funket.

Link to comment
Share on other sites

Møkkakamp av Arsenal, faktisk en av de svakeste jeg noen gang har sett. DET bekymrer mer enn den bisarre straffesituasjonen. Naturligvis ville det vært for galt om denne situasjonen hadde fått avgjørende betydning, og naturligvis var den en gal vurdering av Henry/Pires, selv om det hadde vært kult om 'trcikset' hadde fungert som ment. Men jeg synes folk tar dette alt for alvorlig. Hvorfor ikke senke skuldrene og le litt av det hele? Det er jo nettopp det at spillere som Henry evner å gjøre det uventede, det spektakulære, som også gjør at vi beundrer dem så mye. Da får vi også tåle at de ikke alltid lykkes. INGEN har 100% suksessrate. Og mange av de mest spektakulære tingene ser jo mest pinlige ut når de mislykkes. Og at selv spillere som Henry og Pires kan rote det til for seg på denne måten, viser jo at det er håp for oss alle, selv for Tufte IL!

 

Jeg er mer bekymret for at det er så lite plan over spillet til Arsenal om dagen, at de FOR OFTE gjør ting for vanskelig, og da tenker jeg ikke på straffesituasjonen. Og uavhengig av denne episoden, Pires er i dårlig form, og muligens godt over the top. Men det er likevel for dumt å bruke straffesituasjonen som 'argument' i denne sammenhengen. I en slik setting forteller denne ene episoden ingenting. Og selv om ingen har klippekort i laget, det gir ingen mening å angripe Pires for hardt. Han er en ekte helt til evig tid i denne klubben. Det er jo heller Wenger som bør gjøre de nødvendige tiltak når spillerne ikke evner å levere.

 

Og til slutt, det viktigste når det kommer til stykket var de tre poengene. De varmet.

Link to comment
Share on other sites

Guest luckylars

 

heilt konge med disse linkene.

Da kan jo vi som gikk glipp av kampen få se litt hva som skjedde!

Håper du forsetter med disse linkene til kampene fremover Andain!

 

--

Lucky Lars

Link to comment
Share on other sites

 

Bildene viser at Henry slett ikke er innenfor sekstenmeteren når Pires toucher ballen.

Derimot blir touchen så svak at han må skjerme ballen etterpå og da toucher han den en andre gang.

Derfor blåser dommeren.

.

24413[/snapback]

Pires er ikkje bort i ballen to gongar. Ikkje som eg såg i alle fall.

 

Trur dommaren bles fordi han rett og slett ikkje har peiling på kva reglane sei i dette høvet.

Link to comment
Share on other sites

Guest Thomaz1989

 

Bildene viser at Henry slett ikke er innenfor sekstenmeteren når Pires toucher ballen.

Derimot blir touchen så svak at han må skjerme ballen etterpå og da toucher han den en andre gang.

Derfor blåser dommeren.

.

24413[/snapback]

Pires er ikkje bort i ballen to gongar. Ikkje som eg såg i alle fall.

 

Trur dommaren bles fordi han rett og slett ikkje har peiling på kva reglane sei i dette høvet.

24463[/snapback]

 

kan vere du har rett der. Det er ikkje ofte at sånne situasjonar oppstår. Trur ikkje det er noko dommarane har masse om på kursa dei må gjønom

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

 

Bildene viser at Henry slett ikke er innenfor sekstenmeteren når Pires toucher ballen.

Derimot blir touchen så svak at han må skjerme ballen etterpå og da toucher han den en andre gang.

Derfor blåser dommeren.

.

24413[/snapback]

Pires er ikkje bort i ballen to gongar. Ikkje som eg såg i alle fall.

 

Trur dommaren bles fordi han rett og slett ikkje har peiling på kva reglane sei i dette høvet.

24463[/snapback]

 

kan vere du har rett der. Det er ikkje ofte at sånne situasjonar oppstår. Trur ikkje det er noko dommarane har masse om på kursa dei må gjønom

24465[/snapback]

 

 

Riley burde nok tatt noen kurs ja.....

Men denne regelen har nok også han klinkende klart for seg, alle dommere har det.

Det er en så spesiell situasjon at den blir gjennomgått ved alle dommer-kurs.

Det fantes ihvertfall ingen dommere i Sør-Trøndelag som underkjente Kolstads straffespark for ca 15 år siden, og dessuten gjorde jo Nederland dette straffesparket verdenskjent for noen år siden.

Nei, Riley dømmer nok helt korrekt ved dette tilfellet er jeg redd for.

Pires kløner det til når han ikke dytter ballen til siden, og i forsøket på å skjerme ballen toucher han ballen (så vidt det er) en andre gang.

Det er ikke ofte man kan vise til at dommer Riley gjør noe riktig, men denne gangen lyktes han faktisk.

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for at du er så utrolig flink til å legge ut linker til kamper og diverse. DU er en stor ressurs på dette forumet..tusen takk:)

Link to comment
Share on other sites

Synes vi skal skryte litt av Gael Clichy. Han hadde noen fine offensive løp, og jobber også godt i forsvar. En meget ung og lovende spiller.

24477[/snapback]

 

enig! synes clichy har vært dårlig i de andre kampene til nå, men var en av de beste i denne!! Veldig bra å se!!!

Link to comment
Share on other sites

Man City har sluppet inn en "Tomannsstraffe" før og det var Lørdag 21. November 1964 og den ser slik ut

 

Det var fotballklubben Plymouth Argyle som utførte dette starffesparket! (Argyle vant forøvrig kampen 3-2)

 

Kanskje det ikke var tilfeldig at vi prøvde ut den varianten mot akkurat City?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...