Jump to content

Jauda, gauda; i flomlys og pisseregn!!!! :-)))


Chaz

Recommended Posts

  • Replies 135
  • Created
  • Last Reply
Guest AlexanderS
Jeg har mine argumenter som du har hørt, jeg har hørt dine, og ser en patriotisme for klubben din som er helt kvalm

 

Bare drit i det. La Brekkis få ha sine tullete meninger. Vi vet selvfølgelig hva som er fakta.

 

Hverken han eller hans "tjenestemenn" kan hindre det...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har mine argumenter som du har hørt, jeg har hørt dine, og ser en patriotisme for klubben din som er helt kvalm

 

Bare drit i det. La Brekkis få ha sine tullete meninger. Vi vet selvfølgelig hva som er fakta.

 

Hverken han eller hans "tjenestemenn" kan hindre det...

25568[/snapback]

 

Ja, dine meninger bryr vi oss mye om. Du er jo den mest kunnskapsrike fotballsupporteren på dette forumet. *Hyll, hyll!!*

 

Fy f*** du kan mye, Alexander!!!

 

Hvem er Brekkis, forresten?

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Jeg har mine argumenter som du har hørt, jeg har hørt dine, og ser en patriotisme for klubben din som er helt kvalm

 

Bare drit i det. La Brekkis få ha sine tullete meninger. Vi vet selvfølgelig hva som er fakta.

 

Hverken han eller hans "tjenestemenn" kan hindre det...

25568[/snapback]

 

Ja, dine meninger bryr vi oss mye om. Du er jo den mest kunnskapsrike fotballsupporteren på dette forumet. *Hyll, hyll!!*

 

Fy f*** du kan mye, Alexander!!!

 

Hvem er Brekkis, forresten?

25603[/snapback]

 

Nei, men jeg er den mest lidenskapelige...

 

Jeg kan forresten nok. Har dog ikke den irriterende uvanen å minne andre debattanter på mine kunnskaper hver eneste gang jeg sender et innlegg, som visse andre...

 

Ha en god kveld. Kos deg med Norges største fotballklubb - Viking Fotballklubb.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt har du rett Chaz dersom man rangerer de største klubbene etter antall trofeer. Da er Brann en liten klubb i norsk sammenheng. Faktisk skal du lete en stund etter et annet lag med mindre suksess enn Brann de siste 20 årene.

Brann vil uansett være et større lag enn viking pga Publikum, engasjement, underholdning og ikke minst sjel.

Helt enig, det er ikke bare resultater det kommer ann på. VIF var opp og ned av tippeligaen for ikke så lenge siden. Men klubben var likevel en av de store, selv da de var i 1. div farget de norsk fotball.

Samme gjelder Brann i sin heistid.

 

Rykker Brann ned vil tippeligaen være en attraksjon mindre. Rykker Viking ned vil man være kvitt et kjedelig lag, med kjedelige supportere, men et fantastisk stadion.

 

Har ikke link til dette jeg skriver nå, men selv i perioder når Brann kjemper i bunnstriden trekker klubben mange tilskuere på bortebane! Brann er en av de klubbene som alltid trekker mest tilskuere på bortebane.

 

Du sier Viking er storebror, historisk sett sikkert riktig, men det føles ikke slik!

Får en spiller velge mellom Viking og Brann, gitt samme kontraktsvilkår, tror jeg 9 av 10 ville valgt Brann. Ikke fordi Bergen er en større by enn Stavanger, men fordi Brann er en jevere klubb å spille for.

 

Jeg er glad jeg holder med Brann og ikke Viking!

Link to comment
Share on other sites

Be my guest, lillebror.

 

Som sagt mer enn en gang; Spurs kan utfordre oss på supporterfronten, men gjør det Spurs til en bedre eller mer severdig klubb? Give me a break!!! :D

25782[/snapback]

Det blir helt feil å sammenligne spurs og arsenal med viking og brann. Engelsk og Norsk fotball er forskjellig, det samme er forutsetningene for supporterkultur osv. Du skjønner tydeligvis ikke det at det er flere faktorer som bestemmer "statusen" til en fotballklubb. Og som Marius sier: 9 av 10 Fotballspillere ville valgt Brann istedenfor Viking. Hvorfor tror du det, chaz?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har alltid hatt sansen for Brann, mye takket være det store publikummet.

 

Men noe av problemet med Brann er stabiliteten, eller mangel på sådan. År etter år blir Brann nevn som en utfordrer, men skuffer stort sett når det gjelder.

 

Sånn sett er Viking en god del foran Brann. Og slikt har det vært lenge.

25269[/snapback]

Som Enga supporter er jeg definitivt ikke noe Brann-tillhenger, men vil MYE heller ha Brann i Tippeligaen enn Viking. Det er helt klare grunner for det som bør være allmennkunnskap blant vanlige mennesker i Norge.Grunner som både jeg, Marius og Alexander har nevnt Det er fascinerende å se hvordan du ikke på noen som helst måte klarer å innse det. For å si det sånn: Viking gleder ingen andre enn de som bor i Stavanger by. Brann gleder mennesker over hele landet

Link to comment
Share on other sites

Jeg har alltid hatt sansen for Brann, mye takket være det store publikummet.

 

Men noe av problemet med Brann er stabiliteten, eller mangel på sådan. År etter år blir Brann nevn som en utfordrer, men skuffer stort sett når det gjelder.

 

Sånn sett er Viking en god del foran Brann. Og slikt har det vært lenge.

25269[/snapback]

Som Enga supporter er jeg definitivt ikke noe Brann-tillhenger, men vil MYE heller ha Brann i Tippeligaen enn Viking. Det er helt klare grunner for det som bør være allmennkunnskap blant vanlige mennesker i Norge.Grunner som både jeg, Marius og Alexander har nevnt Det er fascinerende å se hvordan du ikke på noen som helst måte klarer å innse det. For å si det sånn: Viking gleder ingen andre enn de som bor i Stavanger by. Brann gleder mennesker over hele landet

25792[/snapback]

 

Piss og vas. Se hva voksne mennesker har svart på denne tråden. Kom deg litt lenger ut på fjorden, gutt!

Link to comment
Share on other sites

Fra et relativt nøytralt ståsted, så vil jeg påstå at Brann er en klubb som skaper mer engasjement enn Viking. På godt og vondt.

 

Foran hver eneste sesong er hele byen opptatt av fotball. "I år skal Brann vinne serien." Så taper de tre kamper og hele Bergen dømmer laget nord og ned. Brann vinner tre kamper igjen, og Bergen koker i gullrus og -forventninger. Få, om noen, lag her i Norge genererer den samme interessen som Brann. Og det er intet mindre enn imponerende når man ser hvor slunket premieskapet i Bergen tross alt er.

 

Jeg tror faktisk også flere av oss nøytrale følger mer med på Brann enn Viking. Viking er jevnt over et topp fire-fem lag i Norge. Brann er Brann. Uansett om laget blir nummer to eller syv. Alle har en mening om Brann. Kanskje skyldes det delvis disse bergenserne som folkeferd? Ikke vet jeg.

 

Mulig Viking er et bedre fotballag, men Brann engasjerer mer. Brann skaper flere overskrifter. Det er min subjektive mening.

Link to comment
Share on other sites

Fra et relativt nøytralt ståsted, så vil jeg påstå at Brann er en klubb som skaper mer engasjement enn Viking. På godt og vondt.

 

Foran hver eneste sesong er hele byen opptatt av fotball. "I år skal Brann vinne serien." Så taper de tre kamper og hele Bergen dømmer laget nord og ned. Brann vinner tre kamper igjen, og Bergen koker i gullrus og -forventninger. Få, om noen, lag her i Norge genererer den samme interessen som Brann. Og det er intet mindre enn imponerende når man ser hvor slunket premieskapet i Bergen tross alt er.

 

Jeg tror faktisk også flere av oss nøytrale følger mer med på Brann enn Viking. Viking er et jevnt over et topp fire-fem lag i Norge. Brann er Brann. Uansett om laget blir nummer to eller syv. Alle har en mening om Brann. Kanskje skyldes det delvis disse bergenserne som folkeferd? Ikke vet jeg.

 

Mulig Viking er et bedre fotballag, men Brann engasjerer mer. Brann skaper flere overskrifter. Det er min subjektive mening.

25794[/snapback]

Takk Dr Phil, flott at vi fikk et bidrag fra en som har kommet litt opp i åra.

 

Er ikke Dr Phil en som har kommet langt ut på fjorden chaz?

 

Personlig mener jeg Dr Phil som er moderator på dette forumet har kommet langt ut av fjorden og langt til havs :D

Link to comment
Share on other sites

He,he,he!!! Joda, doktoren setter nok stor pris på å bli beskrevet som en " som har kommet litt opp i åra", den tror jeg slår som bare f***! Snakk om å bæsje på leggen! :D :D :D

 

Det er mulig "den gamle" er kommet langt ut på fjorden, du har det defitivt ikke, småtten! ;)

Link to comment
Share on other sites

Dr.Phil har nok rett i det han skriv, om Brann, publikumsinteresse og engasjement. Eg har budd i Bergen lenge, og eg veit kva Brann betyr for byen, og for alle som bur her. Det er ikkje reint lite. Det er ein essensiell del av Bergenserane sin identitet.

 

Ein identitet som for øvrig bærer med seg ein brautande stil. Rogalendingar generelt er i motsetnad lavmælte, i alle fall i regelen. Denne pågåande væremåten til alle rundt Brann har nok gjort Brann til eit ynda medieobjekt, gjennom mange år. Som vi alle veit, det media skriv om, er det folk flest bryr seg om.

 

At Brann derimot er en større fotballklubb enn Viking er derimot riv ruskande feil. Då må ein sjå på sportslege føresetnadar og ikkje alt kalibaliket rundt.

Link to comment
Share on other sites

At Brann derimot er en større fotballklubb enn Viking er derimot riv ruskande feil. Då ein sjå på sportslege føresetnadar og ikkje alt kalibaliket rundt.

25799[/snapback]

Det man ikke, at du og flere andre gjør det er helt greit, men man ingen ting.

Link to comment
Share on other sites

Dr.Phil har nok rett i det han skriv, om Brann, publikumsinteresse og engasjement. Eg har budd i Bergen lenge, og eg veit kva Brann betyr for byen, og for alle som bur her. Det er ikkje reint lite. Det er ein essensiell del av Bergenserane sin identitet.

 

Ein identitet som for øvrig bærer med seg ein brautande stil. Rogalendingar generelt er i motsetnad lavmælte, i alle fall i regelen. Denne pågåande væremåten til alle rundt Brann har nok gjort Brann til eit ynda medieobjekt, gjennom mange år. Som vi alle veit, det media skriv om, er det folk flest bryr seg om.

 

At Brann derimot er en større fotballklubb enn Viking er derimot riv ruskande feil. Då må ein sjå på sportslege føresetnadar og ikkje alt kalibaliket rundt.

25799[/snapback]

 

Og det oppsummerer det hele egentlig. Viking er en større fotballklubb enn Brann, men Brann er et større cirkus enn Viking. Sånn er det bare.

Link to comment
Share on other sites

Brann er en mye større klubb enn Viking, men Viking har vunnet mest.

Ingen som argumenterer mot at Viking har vunnet mer enn Brann.

 

Uruguay har vunnet VM en del ganger. Vil ikke rangere Uruguay som en større fotballnasjon enn England på grunn av flere antall VM-titler.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...