Jump to content

Bøker.


Simbad

Recommended Posts

Jeg bare lurte på om folk her leser bøker, isåfall hvilke er dine favoritter, hvilke sjangre og ev. hvilke forfattere? Jeg har iallefall fått sansen for Nick Hornby. Ikke minst Feverpitch. I tillegg syns jeg Knut Nærum har en morsom måte å få fram poenger på. Har dessverre ikke fått lest Madonna-gåten enda..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

kan anbefale Knut Nærum (mannen som klarer å snu på alt så det blir morsomt), Dan Brown (mannen som har laget Da Vinci gåten osv.), John Grisham (meget god krim/thriller forfatter) og Patrick O'Brian (mannen som har skrivd bøkene til filmen Master And Commander)

 

ellers vet jeg ikke så mange andre gode forfattere.

Link to comment
Share on other sites

Leser en del bøker ja, og personlig så er Harry Potter bøkene blant favorittene. Tolkien bøkene (Hobbiten, Ringenes Herre, Silmarillion og Ufullendte Fortellinger) har også blitt fortert. Ellers liker jeg godt de to første bøkene til Dan Brown (Da Vinci Koden og Engler & Demoner). For ikke å snakke om Jo Nesbø sine bøker om Harry Hole(Flaggermusmannen, Kakkerlakkene, Rødstrupe, Sorgenfri, Marekors og nå Frelseren). Av Arsenal-bøker har jeg kun lest Fever Pitch og Addicted.

Link to comment
Share on other sites

Leste mye før. I det siste har det blitt lite. siste boka jeg fullførte var vel Paulo Coelho, Alkymisten. Grei den...Ellers har det blitt biografiene til Ian Wright, Tony Adams og David Seaman. Pluss the proffessor av Myles Palmer og begynte såvidt på Paul Merson sin og.

 

Lite tid til lesing dessverre..

Link to comment
Share on other sites

Har bestilt noen bøker nå, feks Tom Kristensens "Freshwater" og "Angels and Demons" av Dan Brown og "Dude, Where's My Country" av Michael Moore. Noen som har lest de?

 

Og til de som ikke har lest Feverpitch: Er på tide å få lest den nå, spesielt når man er Arsenalsupporter ;) Hvis ikke dere gidder å lese bør dere iallefall prøve å skaffe den på film.

Link to comment
Share on other sites

Og til de som ikke har lest Feverpitch: Er på tide å få lest den nå, spesielt når man er Arsenalsupporter :ph34r: Hvis ikke dere gidder å lese bør dere iallefall prøve å skaffe den på film.

23949[/snapback]

Hvor kan man få kjøpt denne boka "Feverpitch" da? Er det en bok om fotball?

Link to comment
Share on other sites

Og til de som ikke har lest Feverpitch: Er på tide å få lest den nå, spesielt når man er Arsenalsupporter :D Hvis ikke dere gidder å lese bør dere iallefall prøve å skaffe den på film.

23949[/snapback]

Hvor kan man få kjøpt denne boka "Feverpitch" da? Er det en bok om fotball?

24245[/snapback]

 

Det er en bok av Nick Hornby, hvor han skriver om livet sitt som Arsenalsupporter.

Link to comment
Share on other sites

eg har lest alle harry potter bøkene. de er ganske bra

24469[/snapback]

 

Har du lest den siste også, Halvblodsprinsen? Jeg har klart å holde meg unna den engelske utgaven, og nå er det vel bare tre uker igjen til den kommer på norsk. Den er selvsagt bestilt og jeg gleder meg som en unge til å få den i hende.

Link to comment
Share on other sites

Guest Thomaz1989
eg har lest alle harry potter bøkene. de er ganske bra

24469[/snapback]

 

Har du lest den siste også, Halvblodsprinsen? Jeg har klart å holde meg unna den engelske utgaven, og nå er det vel bare tre uker igjen til den kommer på norsk. Den er selvsagt bestilt og jeg gleder meg som en unge til å få den i hende.

24482[/snapback]

 

den har eg ikkje lest. venter på den norske eg også.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor holder dere dere unna den engelske utgaven? Den er da mye bedre....

 

Forøvrig er the halfblood prince ganske bra...

 

 

Forøvrig leser jeg mye rart, men har blitt lite i det siste. Liker Papillon bøkene av Henri Charrière veldig godt...

 

Holder så smått på med Lasso rundt fra luna av Agnar Mykle nå, men det går litt tregt.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor holder dere dere unna den engelske utgaven? Den er da mye bedre....

 

Forøvrig er the halfblood prince ganske bra...

 

 

Forøvrig leser jeg mye rart, men har blitt lite i det siste. Liker Papillon bøkene av Henri Charrière veldig godt...

 

Holder så smått på med Lasso rundt fra luna av Agnar Mykle nå, men det går litt tregt.

24507[/snapback]

 

Grunnen til at jeg har holdt meg unna den engelske utgaven er at jeg har kjøpt alle de andre bøkene på norsk. Vil ikke ta seg så bra ut i bokhylla. Det ville nok også blitt problemer med navnene til alle, da veldig mange av disse er oversatt til norsk.

Link to comment
Share on other sites

Guest Thomaz1989
Hvorfor holder dere dere unna den engelske utgaven? Den er da mye bedre....

 

Forøvrig er the halfblood prince ganske bra...

 

 

Forøvrig leser jeg mye rart, men har blitt lite i det siste. Liker Papillon bøkene av Henri Charrière veldig godt...

 

Holder så smått på med Lasso rundt fra luna av Agnar Mykle nå, men det går litt tregt.

24507[/snapback]

 

Grunnen til at jeg har holdt meg unna den engelske utgaven er at jeg har kjøpt alle de andre bøkene på norsk. Vil ikke ta seg så bra ut i bokhylla. Det ville nok også blitt problemer med navnene til alle, da veldig mange av disse er oversatt til norsk.

24509[/snapback]

 

ja. det er ganske vanskelig å ha lest alle navnene på noesk og så må du nesten slå opp i ord bok for å finne ut kem som er kem

Link to comment
Share on other sites

Guest Liverpool

Harry Potter!! Gå harry Potter.. Gleder meg så sykt til den nå kommer ut på norsk, jeg har ventet på bok nr 6 i evigheter.. Nå er dessuten film nr. 4 ute, så denne måneden vil bli helt utrolig! hehe..

 

Leser foruten den, eventyret: Sagaen om Riftkrigen som er noen kjempebøker. Det er vel 5 bøker i serien. ++

Link to comment
Share on other sites

Guest Thomaz1989

i går fekk me første kapittel av den nye harry potter boken på norsk fra damm :D

i infoen sto det noko sånn som: " no har jeg stjelt første kapittel av denne boken fra oversetter Jostein Bugge Høverstad(det ver noko sånt). Og vi har den gleden avå gi det til deg.

Link to comment
Share on other sites

Guest Liverpool
i går fekk me første kapittel av den nye harry potter boken på norsk fra damm :D

i infoen sto det noko sånn som: " no har jeg stjelt første kapittel av denne boken fra oversetter Jostein Bugge Høverstad(det ver noko sånt). Og vi har den gleden avå gi det til deg.

25691[/snapback]

 

Ja no skjønne jg ingenting.

Link to comment
Share on other sites

Guest Thomaz1989
i går fekk me første kapittel av den nye harry potter boken på norsk fra damm :D

i infoen sto det noko sånn som: " no har jeg stjelt første kapittel av denne boken fra oversetter Jostein Bugge Høverstad(det ver noko sånt). Og vi har den gleden avå gi det til deg.

25691[/snapback]

 

Ja no skjønne jg ingenting.

25694[/snapback]

 

bokklubben damm kanskje

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...