Jump to content

2005.10.18 Sparta Praha B


Sindre

Recommended Posts

  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply
Guest jensemann
Svak kamp. Henry gjorde ikke stort annet enn å score et par mål. Dårlig forbilde. Flaks at vi er i den svakeste gruppa. Wenger har mistet grepet og må gå.

23738[/snapback]

 

Fy f*** for et møkkalag, jeg konverterer til Spurs. Der har de i det minste engelskmenn på laget.

23744[/snapback]

 

 

Helt enig, bare søppel, alt for ungt og urutinert lag dette!!

Link to comment
Share on other sites

Dette var en grei, og godt nok gjennomført kamp, som begge lag var med på å styre. Arsenal hadde vel ballen en del mer, men det var Sparta P. som hadde sjangsene og skuddene, selv om at det ble uavgjort på skudd på mål. Som alle vet så tok jo Henry klubbrekorden til Wright med 1 mål mer, altså 186 mål. Han har en stor karriere foran seg, så det er langt fra umulig at han drar fra Arsenal. Men når han scora det første målet så satt jeg med en følelse; Thierry Henry er en så stor mann for Arsenal, og han har Arsenal dypt inne i hjerterota, så hvorfor reise? Når det stod 2-0 så hadde jeg den følelsen som om at han skulle være i klubben forever asså, jeg sitter delvis med den enda! Stå på Wenger, du klarer å holde Henry i trøya i januar!!

 

Spillerprestasjonene i kampen:

 

Lehmann:

Spilte stort sett greit, men så hadde han et par av de forferdelige utrusningene sine også. Det var forferdelig, men på streken og ellers så var han god!

Poeng: 4,7

 

Lauren:

Gjorde en grei kamp, men var ikke så mye med fremover som vanlig. Men ettersom jeg husker så gikk Sparta P. opp på banen på venstrekanten til Arsenal, så han fikk nesten ikke motstand heller.

Poeng: 5

 

Toure:

Stoppet det som kom greit, og kan hadde jo målgivende til Henry (hvis du kan kalle de det da.) Og han gjorde ingen feil. Så han gjorde en god kamp til sammen han også!

Poeng: 5,4

 

Cygan:

Gjorde en s-t-r-å-l-e-n-d-e jobb i forsvaret til Arsenal i går til å være han! Han spilte bare drit bra mener jeg! I forhold til Arsenal-nivået så var det en god kamp av han, men jeg mener på hans nivå liksom, det var gøy å se at vi begynner å få en bred stall i forsvaret iallefall!

Poeng: 5,5

 

Clichy:

Startet elendig synes jeg, men etter hvert som han fikk tilbake selvtilliten så gikk det av seg selv. Han var ikke så god som jeg "trodde" han var, for han var jo veldig god i innhoppene i fjor da, men nå har enten Arsenal blitt bedre, eller så har han blir dårligere. Men han er jo god da, men holder langt ifra Cole's mål!

Poeng: 4

 

Fabregas:

Gjennomførte en vledig god kamp, selv om han spilte på høyrevingen. Han trakk inn i midten mens han også var ute på kanten på en måte, og det er bra. Han hadde noen gode pasninger frem, mens han stoppet godt og jobbet seg også fremover med ballen.

Poeng: 6

 

Eboue:

Kom jo innpå også. Han overbeviste meg iallefall! Fytti grisen så mye han fikk til å vise på så kort tid. Han løp og løp, fem og tilbake, og han viste teknikk mens han også viste styrke, og han er ung og kan fort bli det nye "talentet" i Arsenal! Han er mannen for fremtiden, sammen med noen andre da. Men jeg råder Wenger til å sette han på høyrevingen, ikke backen.

Poeng: 6

 

Gilberto:

Var som vanlig ganske usynlig, men han er også veldig go når han får ballen. Er det noen andre som også har lagt merke til at han har en digg førsteberøring når han får ballen, for han tar som regel en finte når han får ballen, en dragning eller lignende. Litt digg! Mnen også han gjennomførte en god kamp!

Poeng: 5,8

 

Flamini:

Var vel en god kandidat til Man of the Match vel! han jobbet og jobbet og fikk tak i ballen nesten hver gang han gikk i dueller. Han er ganske sterk i kroppen mens han samtidig er rask og har en grei teknigg, samt pasningsfot. Jeg skimter litt Cesc i han, men Fabregas har vel komt hakket lenger i utviklelsen.

Poeng: 6

 

Pires:

Fullførte en veeeldig god kamp! Han var med i ganske mye av spillet, og han var både på venste og høyekant på en gang liksom, (så det var egentlig ikke så lett for Clichy å være på både back og ving heller da, i Pires' fravær de gangene.) Men Pires gjorde det ganske bra, og han hadde vel også den strålende pasningen som førte til 2-0 scoringen. Den pasningen er perfekt! Den skrur foran den første forsvareren og lander rett i føttene til Henry som rykker ifra den andre forsvareren som han har i ryggen. Det er så konge teknikk Pires viser i den situsajonen der, det der er ikke lett!

Poeng: 5,9

 

v.Persie:

Var ikke invollvert i så veldig mye, på grunn av at Henry tok i mot det som var av pasninger frem, og det var ikke akkurat så mange. Men han gikk jo lenger og lenger bakover på banen RvP, og gjorde det brukbart der. Han har et par konge nedtak, og han viser teknikk også han. Jeg hadde nok foretrukket Bergkamp foran RvP i dag, men det funker jo ikke...

Poeng: 5

 

Reyes:

Startet kampen konge, og han hadde noen delikate finter. Men han ble rett og slett for vanskelig for forsvaret til Sparta P. med fintene sine, og da ender det fort med nedklipping, når han spilelr så tett og spilelr så nydelig. Så det var bare synd at han måtte ut. Men det var ikke værst erstatter da..........

Poeng: 5

 

HENRY:

Er langt fra toppformen, tross i at han scorer to og viser konge teknikk, og avsluttningsevne på høyeste plan. Men han gadd bare såvidt å røre seg utenom, og han har nok mistet en del kondisjon på det skadeavbrekket. Men all heder og ære til den mannen altså. Han er jo en av de beste Arsenalspillerne i historien!!!

Poeng: 6

Link to comment
Share on other sites

Kynisk, men det er sånn vi vinner CL. Av og til må man ofre finspillet for

å lykkes. Dette er positivt at Wenger endelig har lært.

Henry viste igjen hvor uhyre viktig han er for laget.

Fantastiske mål.

Kolo Toure begynner igjen å bli en midtstopper av internasjonalt format.

Stor kamp av Kolo.

La merke til hvor bra Pires etter han ble flyttet mer sentralt.

Det mest urovekkende var hvor svak Clichy var i denne kampen.

Uansett med Henry tilbake kommer også målene. :D

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med målrekorden Henry,- det var godt å se deg klappe klubbemblemet etter scoring nr 1. Kanskje var dette din måte å si at du blir i klubben?

23751[/snapback]

 

La oss merke til at Henry klappet klubbemblemet flere ganger etter det første målet. Tenkte akkurat som deg. Dette er et godt tegn!!

23779[/snapback]

 

La merke til det jeg også, tenke på AKKURAT det samme :P :D

23784[/snapback]

Eg tenkte at dette var et bevis på at han hater Arsenal. Slå til klubbemblemet! Ei skam...

Link to comment
Share on other sites

Kynisk, men det er sånn vi vinner CL. Av og til må man ofre finspillet for

å lykkes. Dette er positivt at Wenger endelig har lært.

Henry viste igjen hvor uhyre viktig han er for laget.

Fantastiske mål.

Kolo Toure begynner igjen å bli en midtstopper av internasjonalt format.

Stor kamp av Kolo.

La merke til hvor bra Pires etter han ble flyttet mer sentralt.

Det mest urovekkende var hvor svak Clichy var i denne kampen.

Uansett med Henry tilbake kommer også målene. :P

23863[/snapback]

 

Njaaa, vi hadde nå noe av det vanlige fine spillet også. Men jeg ville likt å sett Henry og Reyes sammen nå jeg! Men det er jo ikke så veldig negativt å si at det var ganske jevnt overall, men at Arsenal var det beste laget, og hadde mange glimt av det gode gamle kongespillet! :D

 

Men elelrs så er jeg helt enig med deg. Pires var veldig bra inne i midten, og Henry viser klassespill, men har ikke helt funnet formen skikkelig, men det er jo forståelig også da!

Link to comment
Share on other sites

Gilberto:

Var som vanlig ganske usynlig.

23862[/snapback]

Det at han kalles "The Invincible Wall" har faktisk en betydning Helmik'n.

har lest endel av innleggene dine om at Gilberto virker så usynlig osv, men det er han som skaper balanse på midten i Arsenal. Han legger inn en "usynllig superjobb" defensivt som ikke mange gjør som ham. Han er også veldig viktig ha mot lag som €h£l$kjij, soom har kjappe kontringer, hvor han er utrolig flink til å stoppe kontringer. Bare se på kampen mot Chelskjij i vår. På stamford! Der var han livsviktig.

 

Som Gilberto har uttalt (dette er ikke helt ordrett): "Jeg er ikke den typiske brasilianer, jeg er en mer defensiv spiller som ikke har de sykeste triksa."

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Det å slå tsjekkerne på bortebane i en helt avgjørende kamp(for de), er naturligvis meget sterkt.

Måten vi gjorde det på er imidlertid enda mere overbevisende.

Vi spilte kaldt og beregnende gjennom hele kampen og hadde i tillegg spilleren som kunne avgjøre det hele med individuell magi.

Ikke helt ulikt de beste lagene fra Italia.

Utrolig trist at Reyes ble skadet, men nå viser det seg iallefall at ribbeinet ikke er brukket, og det betyr jo sannsynligvis bare en uke ute.

Nå er jeg veldig ivrig på å se Reyes/Henry på topp for arsenal, da kan denne sesongen bli mere enn interessant fremover :D

Cygan imponerte nok en gang som midtstopper i går og fortjener vel å få fortsette mot city.

Senderos ble tydeligvis ofret etter nedturen mot wba og det er tydelig at gutten er noe for ustabil enda.

Helt utrolig at vi klarer å prestere på dette nivået i cl med så mange skadde spillere, dette lover veldig bra for fortsettelsen.

Link to comment
Share on other sites

Det at han kalles "The Invincible Wall".......

23875[/snapback]

 

"The Invisible Wall" = "Usynlig vegg"

"The Invincible Wall" = "Uovervinnelig vegg"

23882[/snapback]

AAAA shit sorry :P Skrivefeil av meg ;)

Men skjønner vel hva jeg mente så !

 

Og det innlegget jeg har over der igjen, kan du fjerne det mod? kom borti ved et uhell.

Link to comment
Share on other sites

Gilberto:

Var som vanlig ganske usynlig.

23862[/snapback]

Det at han kalles "The Invincible Wall" har faktisk en betydning Helmik'n.

har lest endel av innleggene dine om at Gilberto virker så usynlig osv, men det er han som skaper balanse på midten i Arsenal. Han legger inn en "usynllig superjobb" defensivt som ikke mange gjør som ham. Han er også veldig viktig ha mot lag som €h£l$kjij, soom har kjappe kontringer, hvor han er utrolig flink til å stoppe kontringer. Bare se på kampen mot Chelskjij i vår. På stamford! Der var han livsviktig.

 

Som Gilberto har uttalt (dette er ikke helt ordrett): "Jeg er ikke den typiske brasilianer, jeg er en mer defensiv spiller som ikke har de sykeste triksa."

23875[/snapback]

 

Det trenger ikke å være negativt at han er usynlig! ;)

Han er veldig god sånn han...han jobber uten å ha ballen, og han stopper mange angrep med å dekke opp spillere som kunne fått ballen, men som ikke får den på grunn av Gilberto. Det er ikke NOE negativt ment om det jeg sier, og det er bare noe du innbiller deg. Han jobber utenfor kamera's rekkevidde kan du si...

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke om det er blitt nevnt her i tråden, men når det gjelder norske kommentatorer er det et skremmende dårlig nivå på flere TV-kanaler. Nå sist i denne kampen, på Viasat 1. Lenge siden jeg har hørt dårligere kommentator. Mannen var fullstendig kunnskapsløs i sine kommentarer om Arsenalspillerne. Her er noe av det han sa:

 

* Lehmann og Wenger har ikke vært på talefot (noe i den duren). Almunia har startet sesongen for Arsenal. Men nå ser det ut til at Lehmann har fått tillit igjen. Underforstått at han og Wenger har skværet opp.

 

- Fakta: Lehmann har hele tiden vært 1.keeper, mens Almunia måtte stå de to første CL-kampene pga Lehmanns suspensjon.

 

* Clichy har fått skikkelig juling i kampen. Han har fått et betydelig sår i ansiktet.

 

- Fakta: Clichy har et fødselsmerke i ansiktet, rett under øyet.

 

Han hevdet også flere andre ting som var hårreisende, som jeg ikke kommer på i farta. Men hvordan får slike folk jobb å kommentere kamper? Er det ikke krav om å sjekke fakta og sette seg litt inn i hva som foregår i klubbene før man slenger ut hodeløse påstander og gjetninger?

 

Jeg er kanskje spesiell, men jeg sitter og blir provosert og i dårlig humør når jeg sitter og hører slike folk kommentere Arsenal kamper.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke om det er blitt nevnt her i tråden, men når det gjelder norske kommentatorer er det et skremmende dårlig nivå på flere TV-kanaler. Nå sist i denne kampen, på Viasat 1. Lenge siden jeg har hørt dårligere kommentator. Mannen var fullstendig kunnskapsløs i sine kommentarer om Arsenalspillerne. Her er noe av det han sa:

 

* Lehmann og Wenger har ikke vært på talefot (noe i den duren). Almunia har startet sesongen for Arsenal. Men nå ser det ut til at Lehmann har fått tillit igjen. Underforstått at han og Wenger har skværet opp.

 

- Fakta: Lehmann har hele tiden vært 1.keeper, mens Almunia måtte stå de to første CL-kampene pga Lehmanns suspensjon.

 

* Clichy har fått skikkelig juling i kampen. Han har fått et betydelig sår i ansiktet.

 

- Fakta: Clichy har et fødselsmerke i ansiktet, rett under øyet.

 

Han hevdet også flere andre ting som var hårreisende, som jeg ikke kommer på i farta. Men hvordan får slike folk jobb å kommentere kamper? Er det ikke krav om å sjekke fakta og sette seg litt inn i hva som foregår i klubbene før man slenger ut hodeløse påstander og gjetninger?

 

Jeg er kanskje spesiell, men jeg sitter og blir provosert og i dårlig humør når jeg sitter og hører slike folk kommentere Arsenal kamper.

24061[/snapback]

 

Du er nok ikke spesiell du nei.... Fytti søren. Jeg la merke til AKKURAT de samme tingene, og jeg nærmest satt og vred meg, spesiellt på den med Clichy... Det er jo greit nok at de ikke kan noe om Arsenal, fordi de ikke er supportere, kanskje tvert imot, men da bør de heller ikke få kommentere sånne kamper. IDIOTI! ;)

 

Jeg er kanskje også litt unødvendig provosert, men fy søren, det må da være grenser på hvor mye en kommentator skal vite om de lagene han snakker om... ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...