Jump to content

2005.10.18 Sparta Praha B


Sindre

Recommended Posts

  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply
Svak kamp. Henry gjorde ikke stort annet enn å score et par mål. Dårlig forbilde. Flaks at vi er i den svakeste gruppa. Wenger har mistet grepet og må gå.

23738[/snapback]

 

Flott oppsummering Sir John! ;)

 

Det er bare å ta av seg hatten. Dette er en prestasjon som det står respekt av. Arsenal slår hardt tilbake på de som har avskrevet klubben.

 

Eneste skår i gleden er skaden til Reyes. Håper at ikke dette er noe seriøst.

Link to comment
Share on other sites

Svak kamp. Henry gjorde ikke stort annet enn å score et par mål. Dårlig forbilde. Flaks at vi er i den svakeste gruppa. Wenger har mistet grepet og må gå.

23738[/snapback]

 

Fy f*** for et møkkalag, jeg konverterer til Spurs. Der har de i det minste engelskmenn på laget.

Link to comment
Share on other sites

Reyes fikk seg vel en brist eller brakk et ribben, så vidt jeg skjønte.

 

Mitt inntrykk etter hva jeg har sett var at hele laget fikk en mental boost da Henry kom innpå. Patrick Vieira var viktig, men Thierry Henry er langt viktigere. Med ham på banen får resten av spillerne en større tro på at ting kan gå, og det brer seg en selvsikkerhet i laget.

 

Det viktigste fremover nå er at Henry holder seg skadefri og leder an en oppsving også i Premier League. Det må til nå. I tillegg til et klassekjøp i januar, både fordi laget trenger det og fordi det nå har gått så langt at det er viktig at klubbens ambisjoner bekreftes, ikke bare gjennom ord, men også gjennom handling.

 

Uansett, kampen i dag viser at Arsenal er i stand til å kontrollere og vinne bortekamper de "skal" vinne, en egenskap som også må overføres til serien.

 

Champions League-avansementet er så godt som sikret, men for Arsenals egen del vil det være en fordel å sanke så mye poeng som mulig, også fordi man ikke er ranket høyere enn en tiendeplass på UEFAs klubbranking, noe som med litt uflaks kan føre til at man kan falle ut av første seedingspulje neste år.

Link to comment
Share on other sites

Det er bare å bøye seg i støvet, og gratulere Henry som tidenes målscorer i Arsenal.

 

Med engang Henry entret banen, så var plutselig Arsenal et helt annet lag. Desverre er vel dette den siste sesongen vi får se Henry i Arsenal-trøye. Hørte et intervju med han etter kampen på itv2, og han blir vagere og vagere i sine uttalelser om fremtiden. Det må forsterkes i januar, hvis det skal være noe som helst håp om at Henry skal signere ny kontrakt.

Link to comment
Share on other sites

Grei gjennomført kamp, tross slappt spill i perioder etter 1-0 mot et dårlig Sparta-lag. De virket rett og slett puslete.

Litt mer vilje og tempo i kampene framover nå, så er jeg fornøyd.

Ser man bort fra pasningen til 2-0, er Pires svært skuffende dårlig utpå der.

Synes han skal benkes neste kamp.

 

Typisk nok får vi Reyes skadet, men heldigvis har vi Henry tilbake.

1-0 målet....rett og slett strålende! 2-0 også bra. Iskalde avslutninger.

 

Og vi må også si grattis med scoringsrekorden, Thierry!

 

Vil si vi er nærmest er klar for 8.delsfinale!

Link to comment
Share on other sites

Deilig deilig deilig. Nå kan det bli ro i rekkene en stund fremover, og vi slipper å ha press på oss før de siste kampene i kvaliken. Unge spillere kan få matchtrening og de mer etablerte hvile. Første gang på lenge at vi er i den situasjonen så tidlig i kvaliken.

 

Kampen vil for meg bli husket for to ting: En spillesugen og måljagende Henry, forøvrig bare feilpass og dårlig kvalitet. Akkurat slik man skal spille borte i CL. Ingen sjanser fremover, tette bakover og ha det lille ekstra når det trengs.-Perfekt.

Mange gjorde en grei jobb i dag. Toure var vel best blandt de fire bak, Gilberto på midten og Henry fremme. Clichy var ikke venn med ballen og gjorde mye rart defensivt. Cygan er god i dueller, men er av og til helt ute av posisjon. Lauren på det jevne både fremover og bakover.

Mange rokeringer i andre omgang for å styrke ve siden i forsvaret gjorde av Gilberto spilte tilnærmet def ve midtbane med både Flamini, Fabregas og Pires sentralt. Ble mindre farlig på venstresiden, men gjorde at Lauren hadde veldig lite støtte på sin side. Pires vandret mye mellom sentralt, spiss og høyre flanke og var dermed mye bedre enn i første omgang. Hans passning til Henry på mål nr 2 holdt høy klasse.

Reyes starter bra, men man ser virkelig forskjellen på han og Henry etter bare noen sekunder. Der Reyes oppsøker forsvarere for å utfordre glir Henry unna og skaffer seg rom- han skaffer seg på den måten gode vinkler for å avslutte på mål. Begge scoringene er veldig fine, men den første var for meg kampens høydepunkt. Måten han tar med seg ballen etter et vanskelig oppspill for deretter legge den kontrolert i lengste hjørne med yttersiden av foten er bare helt utrolig. -Bortsett fra ham selv og en liten brasilianer i Barcelona er det ikke mange som gjentar noe slikt-. van Persie sliter litt i hele kampen, men viser igjen nydelige nedtak og gode vendinger. Mangler endel på plasseringsevne og tempo i passningsspill.

Hyggelig at Eboue får såpass med spilletid. Viktig å ha ham varm hvis Lauren skulle få en skade eller suspensjon. Lehmann har en hasardiøs utrusning, forøvrig trygg og god.

 

Alt i alt en perfekt kamp i CL. 9 poeng, 3 kamper igjen og Henry tilbake.

 

Gratulerer med målrekorden Henry,- det var godt å se deg klappe klubbemblemet etter scoring nr 1. Kanskje var dette din måte å si at du blir i klubben?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes vi sto frem som et superlag. Vi viste en kynisme i vårt spill jeg synes vi skal være stolte av. Forsvarsmessig var dette nærmest feilfritt. Enkelte personlige, men ufarlige feil, men helhetlig meget bra. Lehman er en stor keeper, ferdig med det.

Angrepsmessig er det mye å gå på, men tenk dere hvor stor optimisme vi kan få lov til å føle. Jeg skrev tidligere, mens andre ville kaste wenger her på forumet i skuffelsens øyeblikk, at vi kunne bli det første laget som er klar for ko-runden. Det tror jeg mer på nå. Vi er ikke slått ut i noen av de engelske cupene og vi her ikke hektet av medaljekampen i PL. Og det er vi som har hatt det største skademarerittet i PL, ikke bare i antall, men også med hensyn til nøkkelspillere.

 

Jeg gleder meg til de to siste kampene i ChL, med Quincy fra start, kanskje Almunia får en kamp igjen, kanskje Lupoli kommer inn på. Og den berømte selvtilliten, som er så utrolig viktg, vil bli friskmeldt igjen.

 

Jeg er imponert over guttas prestasjoner i år, selv om vi til tider har slitt, det å jobbe seg ut av det som vi nå gjør er imponerende. Og kampen i går var som en fryd for øyet.

Link to comment
Share on other sites

Svak kamp. Henry gjorde ikke stort annet enn å score et par mål. Dårlig forbilde. Flaks at vi er i den svakeste gruppa. Wenger har mistet grepet og må gå.

23738[/snapback]

 

Fy f*** for et møkkalag, jeg konverterer til Spurs. Der har de i det minste engelskmenn på laget.

23744[/snapback]

Har vært inn på denne tanken jeg også og kommer til å bytte lag rundt 29.10 2005 ;)

Med tanken på at de har flere fans enn oss på Bohemen denne dagen og vil ikke være 1 i blandt kun 8 arsernal fans :P

Link to comment
Share on other sites

Corners:

Sparta Prague 8

Arsenal 3

 

Goal Attempts:

Sparta Prague 16

Arsenal 10

 

On Target:

Sparta Prague 6

Arsenal 6

 

 

 

 

By the way: man of the match - Kolo Toure.

23756[/snapback]

 

 

Dette beviser vel at vi på ingen måte er friskmeldt. Ingen fantastisk kamp frå vår side. Dog må vi sjå litt bak dette, og Sparta hadde vel i alle fall 10 skot frå håplaust hald, som aldri var farlig. Vi gjennomførte en god og trygg bortekamp i Europa. Dog var dette ein kamp som mest sannsynlig hadde enda 0-0, om vi ikkje hadde hatt ein med det vesle ekstra på laget...

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med målrekorden Henry,- det var godt å se deg klappe klubbemblemet etter scoring nr 1. Kanskje var dette din måte å si at du blir i klubben?

23751[/snapback]

 

La oss merke til at Henry klappet klubbemblemet flere ganger etter det første målet. Tenkte akkurat som deg. Dette er et godt tegn!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsenal_4ever
Gratulerer med målrekorden Henry,- det var godt å se deg klappe klubbemblemet etter scoring nr 1. Kanskje var dette din måte å si at du blir i klubben?

23751[/snapback]

 

La oss merke til at Henry klappet klubbemblemet flere ganger etter det første målet. Tenkte akkurat som deg. Dette er et godt tegn!!

23779[/snapback]

 

La merke til det jeg også, tenke på AKKURAT det samme :P ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...