Jump to content

Arsenal er selvfølgelig laget,


Ulti

Recommended Posts

Lurer på hvorfor den enkelte har valgt, eller ble nødt til å holde med våre tapre helter fra nord London?

 

Selv klarte jeg lenge og opptre som såkaldt "nøytral" i de engelske fotball kampene. Men hatet mot woMan var umulig å holde tilbake. Og når Chelsea, et av de få lagene som var satbildt i toppen, solgte sjelen sin til Abramowicth og en av mine beste kompiser, Mister Arsenal him self, stadig oppfordret meg til og velge side... Da var i grunden valget meget enkelt... Og siden da, slutten av 2003/04 sensongen har mitt engelske del av fotball hjertet vært helt og holden Arsenals eigendom.

 

Og mange lykker og sorger som har fulgt.... Og min, sansynligvis, eneste kamp på Higbury, Arsenal-Fulham 4-1, blir nok stående som et høyde punkt, svært, svært, svært lenge....

Link to comment
Share on other sites

Guest luckylars

Jeg ble nok påvirket av mine 2 eldre brødre og når jeg "arvet" en vimpel med Arsenal Double Vinners 1970-71 så var det ikke noe tvil.

 

Men det som fikk meg til å bli en ekte "Gooner" var første kamp på Higbury i 1996 mot Scum.

3-1 sieren var bare herlig og stemningen på Supporter puben var fantastisk. Jeg fikk tatt et bilde av 2-1 målet til Adams, jeg knipset og hele stadion eksploderte, ser dere ballen som akkurat passerer mållinjen? :D

 

arse01.jpg

 

 

 

--

Lucky Lars

Link to comment
Share on other sites

jeg har blitt påvirket av faren og onklene mine. har vel bare en onkel som ikke liker Arsenal og han er Liverpool supporter. resten av de6 onklene mine heier på Arsenaså da visste jeg at det måtte være laget. ble skikkelig fan da jeg fikk min første Arsenal drakt allerede som 4 åring. og jeg skal si det var mange misunelige kamerater da :D

Link to comment
Share on other sites

JEg tror jeg begynte å holde med arsenal i 96(?) da jeg så en kamp som Arsenal vant. Da var jeg ikke så veldig gammel, og visste heller lite om fotball, men arsenal vant jo, og Bergkamp var veldig god syntes jeg. Jeg og en kamerat pleide å løpe rundt og kalle hverandre ''Bergkamp'' og ''Wright'' :D

Siden den gang fulgte jeg litt med Arsenal, om en ikke så nøye, men så har interessen skutt i taket de siste årene.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Det var en gang i 94 eller 95 tror jeg at jeg så en kamp med arsenal hvor Ian Wright skåra 4 mål mot..nottingham eller ipswich.. Var før Bergkamp hadde kommet til klubben isåfall. Alle var United fans på den tiden og syntes det var tamt at alle skulle like United. Jeg letet etter en annen klubb og fant arsenal. Ble vel mer eller mindre arsenal fan når Bergkamp kom i 1995. Har fulgt med på de og Bulls i NBA i all tid føles det som(lag i røde trøyer er tydeligvis tingen:) , men har ikke fulgt med på arsenal sånn skikkelig før i 1999 og oppover.

Elsker klubben og kommer alltid til å gjøre det! Ekstra morsomt har det vært de siste årene hvor arsenal hvirkelig har satt ny standard på engelsk fotball, nå venter jeg bare på den nye balansen og finner det veldig spenende å se arsenal kamper for jeg vet ikke helt hvor jeg har de nå.

Elsker Highbury, og etter å ha vært der blir det vanskelig å ta avskjed. Ingenting kan nesten måle seg med den følelsen når du kommer opp arsenal underground station og ser west delen av Highbury:) Nå som jeg er eldre har jeg mer glede ut av arsenal og er spent på oppturene og nedturene som venter:) "Man må ned for å komme opp."

Link to comment
Share on other sites

Arsenal er en medfødt egenskap. Fatter'n har i all tid vært sykelig opptatt av Arsenal, noe som selvfølgelig har smittet over. På begynnelsen av 80-tallet fikk jeg blant annet et Arsenalskjerf som han hadde kjøpt i sjappa til Steve Perryman :w00t: . Prosessen var i gang.

 

Ble hekta etter Anfield i 89; Arsenal come streaming forward in what will surely be their last attack. A good ball by Dixon, finding Smith, to Thomas, charging through the midfield. It's up for grabs now! Ble medlem i supporterklubben I 90-91 sesongen.

Link to comment
Share on other sites

jeg vet ikke åssen jeg ble arsenal fan, men har vært det noen år(ikke veldig mange) Nesten alle jeg kjente heiet på man utd, så jeg ble vel lei av det prater og heia på arsenal, da hørte jeg ikke så mye om man utd

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsenal_4ever

Ble påvirket av storebror og faren min for ca 1 1/2 år siden. De så på alle Arsenal-kampene, og jeg begynte å følge litt med, og plutselig etter 3-4 kamper, med masse fiiin fotball, henry og pires...så var jeg hekta. Men det tok vel 6mnd før jeg kan si at jeg ble en ordentlig Gooner :ph34r: Det var da jeg fikk en Henry plakat.... :D

 

Men må si at ingenting er bedre enn å sitte(sitte os sitte, spratt opp fra stolen hele tia jeg:P) på Highbury mens det regner, og se laget spille...det er vel noe av det beste jeg har vært med på i hele mitt liv :w00t:

 

Gleder meg til Emirates stadium blir ferdig, håper jeg får dratt dit med pappa og storebror neste år B)

 

Aaah, Jeg elsker dette laget....

Forever A Gooner :D

Link to comment
Share on other sites

Ingen annen grunn enn Ian Wright, når jeg så et intervju med han ble jeg hekta....Jeg digga fyren og drakta hans var så tøff...Så enkelt og så vakkert!!

22737[/snapback]

 

Rørende historie! :w00t:

Hvilken drakt var det han hadde på seg??

Link to comment
Share on other sites

Guest kje_sim

Jeg ble Arsenalfan da jeg var 5 år 1998 på grunn av pappa, men jeg begynte ikke å følge ordentlig med på Arsenal før jeg var 7 år :w00t: Vi skal nok kanskje til Highbury i slutten av april (har aldri vært der før så jeg gleder meg så sinnsykt) mot Spurs :D

Link to comment
Share on other sites

Ingen annen grunn enn Ian Wright, når jeg så et intervju med han ble jeg hekta....Jeg digga fyren og drakta hans var så tøff...Så enkelt og så vakkert!!

22737[/snapback]

 

Rørende historie! :angry:

Hvilken drakt var det han hadde på seg??

22738[/snapback]

 

Den røde... :angry:

Link to comment
Share on other sites

Guest Nils Eirik Arsenal Lindgaard
Lurer på hvorfor den enkelte har valgt, eller ble nødt til å holde med våre tapre helter fra nord London?

 

Selv klarte jeg lenge og opptre som såkaldt "nøytral" i de engelske fotball kampene. Men hatet mot woMan var umulig å holde tilbake. Og når Chelsea, et av de få lagene som var satbildt i toppen, solgte sjelen sin til Abramowicth og en av mine beste kompiser, Mister Arsenal him self, stadig oppfordret meg til og velge side... Da var i grunden valget meget enkelt... Og siden da, slutten av 2003/04 sensongen har mitt engelske del av fotball hjertet vært helt og holden Arsenals eigendom.

 

Og mange lykker og sorger som har fulgt.... Og min, sansynligvis, eneste kamp på Higbury, Arsenal-Fulham 4-1, blir nok stående som et høyde punkt, svært, svært, svært lenge....

22693[/snapback]

 

 

Hehe Mats du var ikke vanskelig å påvirke da :huh:

 

har holdt med Gutan siden 1988. var Groves å Parlour som gjorde til at jeg ble mer å mer ihugga fan..

 

kan man elske et annet lag en Arsenal?? umulig!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal var det første engelske laget jeg så live. Det var mot Strømsgodset på Ullevål. Jeg var ganske ung på den tiden, men husker to ting; to stolpeskudd - et fra selveste Steinar Pettersen og et fra selveste Ray Kennedy. Dette laget fra 1970-71 var etter min mening det eneste laget som kan tåle sammenlikningen med dagens lag. Den store spilleren på denne tiden, var selvfølgelig Charlie George, som preget utsiden av skapdøren, med et alvorlig uttrykk, armene i kors og sitt lange pistrete hår. For meg er kanskje han dem rette innehaver av betegnelse Mr. Arsenal. Jeg husker allerede den gang at de fleste andre holdt med manu, i hvert fall rundt meg, og kjærlighetshatet til denne klubben har for meg vart siden da. Det er faktisk gjennom å konkurrere med kluber som manu, liverpool, leeds og nå chelsea som gjør det moro å være en evig, ydmyk og hengiven supporter av arsenal.

Synes det er en artig tråd du har tatt initiativ til Ulti.

Link to comment
Share on other sites

Har vært Arsenal supporter siden 1976. Var vel opprøreren i meg

som gjorde at det ble Arsenal og litt tilfeldigheter.

Brødrene mine var United og Liverpool. Faren min var Tottenham.

Spurs bag og pins hjalp ikke. Det ble Arsenal, og for en nytelse det var å se

finalen i 1979 med broren min. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ble Arsenal-supporter i 1986. Min historie om hvordan jeg ble supporter, er ikke så veldig glamorøs. Jeg sendte brev til alle klubbene i England som lå i datidens 1. divisjon, med ønske om autografer og bilder osv. Arsenal var det første laget som sendte brev i retur, og da var det gjort. Faren min er Tottenham-supporter, men heldigvis for meg gjorde han ingenting i oppveksten for at jeg skulle bli det.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke helt sikker på akkurat når min kjærlighet til Arsenal begynte, men tror det begynte med at jeg så på tippekampene på NRK og ble meget imponert over en fyr ved navn Ian Wright, keeperen med barten og smilet var også en som facinerte meg! Dette må ha vært rundt 93-94 sesongen eller noe!

Selve blomstringen skjedde noe senere: Julen 1995 fikk jeg Man U caps og skjerf til jul av onkelen og tanten min, og da gikk det opp for meg hvilke hat jeg følte for den klubben, og hvor høyt jeg elsket Arsenal! Større skivebom da det gjelder julegave skal man lete lenge etter. Solgte det fort til en kompis, men burde strengt tatt kastet det på bålet!

 

Ble medlem i supporterklubben våren 1996, og har vært det siden med et engasjement de fleste jeg kjenner sier kan ta knekken på meg innen jeg er 50! :lol:

Engasjementet mitt økte også da Bergkamp, min favorittspiller begynte å glimre!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...