Jump to content

Tanker om sesongen så langt...


vieira04

Recommended Posts

Sesongen 2005-06 er igang, og jeg tenkte å skrive noen av mine følelser og opplevelser de første 6 ukene av en lang og spennende sesong.

 

Ja, hvordan skal man egentlig begynne?

 

Arsenal er en klubb som har hatt en fantastisk oppgang siden Wenger ankom klubben, og som har gitt oss respekt i hele fotball-europa med sin utrolige fotball.

Det er nesten som vi har svevd på en sky i disse årene, en opplevelse som har gitt en klump i halsen av stolthet hver gang man tenker på Arsenal FC....noe som skjer rimelig ofte for å være helt ærlig :D

 

Å sitte å diskutere med supportere av andre lag som har fått en positiv opplevelse av den klubben de elsket å klage på "boring football", og som nå har bøyet seg i støvet av den fotballen som Wenger har skapt på øyeriket.

En fotball som omhandler at alle spillerene må jobbe for hverandre, og bruk av spillere som passer det systemet som Wenger ønsker at laget skal spille.

Teknikk, passninger, overblikk, fart, trening/uttøying "en for alle-alle for en", og ikke minst: være profesjonelle også UTENFOR banen..er bare noen få beskrivelser av hva som har blitt en suksess på Highbury.

 

Snakker ikke om at fotballen før Wenger var dårlig, men den tilhører fortiden. Wenger fikk oss inn i fremtiden med moderne fotball og treningsmetoder. (kosthold, psykologi osv, osv)

 

 

Uansett, dette var ikke det jeg hadde tenkt å skrive om i dette innlegget, men blir bare så ivrig når jeg tenker på den forandringen som har skjedd.

 

I sommer forsvant min store helt Vieira til Juventus, og må innrømme at det kom noen tårer når jeg leste denne nyheten på nettet.

En spiller som jeg ALLTID har forsvart, og som jeg ALLTID vil forsvare.

 

En spiller som gjorde ALT for klubben, uansett hva folk sier. Tiden gjorde seg slik at han ønsket nye utfordringer, og slik er livet i fotballens verden. Ønsker han lykke til i Juve, men har ikke gitt opp håpet om å se han i slutten av karrieren for Arsenal. (er lov å drømme ;))

Uansett, jeg er stolt av å oppleve karrieren til en av de aller største legendene i Arsenal sin historie, for makan til utvikling av både spiller og klubb samtidig skjer ikke ofte.

 

Mange ropte etter en erstatter til Vieira, spesielt etter at også Edu ble borte i sommer.

Skal ærlig innrømme at jeg kanskje hadde håpet på en signing på dette feltet jeg også, men så er det seg slik at Wenger KUN kjøper det han mener er det rette for klubben. Han er nemlig ikke som mange andre managere som kjøper for å kjøpe, kan nesten kalle det å tilfredstille sine supportere.. Nei, Wenger tenker fornuftig på at penger kan fort sløses bort og hva skjer den dagen de virkelig trengs??

 

Wenger føler jeg er mere lik:"Jeg kjøper de som vil passe inn i spillesystemet og som kan utvikle seg sammen med laget i fremtiden, men ikke for enhver pris"

 

Har dette vært et lurt trekk av Wenger?

Vi har vel egentlig INGENTING Å KLAGE OVER, har vi vel...?

 

I alle disse sesongene så har Wenger lykkes med sine trekk, selv om hylekoret har vært raskt med å glemme hva han hele tiden prestererer som manager. Det skal ikke mere til en et par kamper før "ekspertene" slår til, om det er Henry, spillestilen, eller den utrolig dårlige kjøpelystne manageren som skal hakkes på.

 

Vi har kanskje blitt litt vel "blinde" på vår suksessferd, og kanskje ikke ser virkeligheten med de rette øynene.

 

Wenger prøvde virkelig på et par klassespillere denne sommeren, men de ville ikke spille for oss. Dette gjorde at det ikke ble en sommer som mange forventet, men Wenger veit at da er det ikke vits i å bare kjøpe noen andre bare for å vise at: "Nå har vi brukt £35mill, fornøyde nå"?

Nei, han tenker fornuftig.

 

Vi har etter min mening et av de aller største fotballtalentene (uansett possisjon) på sentral midtbane, en spiller som jeg blir bare mer og mer imponert av for hver kamp som går.

18år gammel, og spiller som en GUD allerede.

Overblikk, trygg, gode passninger, og løpsterk er bare noen få ord som kan beskrive Fabregas.

 

Wenger har valgt å la talentene slippe til, og det gir dem en erfaring som er meget godt å ta med seg i fremtiden. Rart å tenke på at Wenger tidligere ble kritisert for å ikke la de få prøve seg, mens nå når han gir 100% tillitt så er det også galt?

 

Arsenal er iferd med å bygge noe stort for fremtiden, og har valgt å bruke kort tid på å gjennomføre dette. Dette var jeg klar før sesongstart, derfor har jeg aldri klart å tenke så utrolig negativt for at vi ikke har klart å henge med f.eks Chelsea. Er man en realist, så forstår man at stallen mellom disse to klubbene ikke kan sammenlignes. Vi har IKKE de ressursene, men vi tenker på en annen måte.

Det er alltid gøy å leve i nået, men fremtiden kan fort skjære seg om man ikke har en fornuftig plan.

 

Mange lurer på hvor lenge russer-mafian gidder å holde på, og det er et sabla godt spørsmål. Jeg personlig ser ikke for meg han i Chelsea i 2012, og hva som da vil skjemed klubben blir bare spekulasjoner....men tror ikke den blir positiv.

 

Uansett, det er Chelsea som har presset på seg og alt annet enn seier er jo en skandale. Enkelt og greit.

Jeg tror likevel Arsenal sitt unge mannskap vil være med denne sesongen, og kan overraske alle om spillerene fortsetter sin utvikling samtidig som Chelsea sine klassespillere kanskje får seg en smell om det kommer en liten "down periode"

 

Men jeg ser mere for meg en utsikt for Arsenal om 2-3 år, da vil mange av disse talentene ha nok erfaring og utviklet seg som enorme spillere. Spillere som antakelig vil være med å styre en ny kurs i Arsenal sin historie.

 

I år har Reyes, Persie, Quincy, Fabregas, Flamini, Song, Cole, Glichy, Toure, Senderos og Hleb vært med i kamp(er), og tenk over alderen på disse spillerene. Se på Ljungberg, Henry og Lauren som heller ikke er noen old boys, så ser dere at mye av bredden har mange gode år foran seg. Dessuten har Smith fått prøve seg i Leicester med stor skryt, og Hoyte spiller bra i Sunderland så har vi en lang rekke talenter som har talent og kvaliteter som Wenger bygger fremtiden på.

 

I bakhånd ligger Lupoli og Eboue som spillere som man forventer mye av, kanskje allerede denne sesongen.

 

 

Etter 7 seriekamper ligger vi på en 7.plass, og har full pott i cl.

Spillet har variert, men laget har så mye mere å gå på så vi har kommet godt igang.

 

Forsvaret har hatt en meget god start, og det har vært en glede å se Toure og Sol som giganter som stoppere.

Ellers synes jeg også Lauren har hatt en sterk åpning av sesongen, en spiller som blir undervurdert av mange.

Cole har også visst sitt gamle seg, og da er Chelsea episoden "nesten" glemt.

 

Hva skal man si om midtbanen?

Gilberto står frem og tar ansvar, takk Gud for denne spilleren.

Ellers må jeg bare ta av meg hatten for Fabregas, at denne gutten er 18år er helt utrolig. Ikke kom å si at han trenger mere styrke, mere fysikk eller bedre skuddfot, denne gutten er faktisk ikke ferdig utviklet som fotballspiller og jeg ville IKKE byttet han mot noen andre midtbanespillere.

Gerrard er en stor spiller ingen tvil om det, men Fabegas har kvaliteter som jeg aldri har sett i en så ung alder.

 

Pires og Ljungberg har spilt varierende, men vi har nok kanskje blitt litt vel krevende på at disse to skal høvle inn mål etter mål....men jeg er sikker på at vi også denne sesongen får oppleve nok glede fra kantene

 

Hleb trenger nok litt tid i systemet før han slår ut i full blomst. Har spilt varierende, men vi ser hvor flink og kreativ han er med ballen i beina. En fin innstilning: gå rett på målet holdning, og dette kan bli artig å se utover sesongen.

 

Henry leverte varene frem til han ble skadet, og Persie føler jeg vokser kamp for kamp.

Reyes har vært meget god og kreativ, og står frem iår som en skikkelig klassespiller. Han har en imponerende holdning av det å jobbe til fløyta går, og skaper mye for seg selv og sine medspillere med sin fart og kreativitet.

 

Altså, denne sesongen syntes jeg absolutt vi har spilt greit etter de forutsetningene vi har. Vi har vært litt ujevne i enkelte kamper, og har også vært litt uheldige/dårlige i enkelte situasjoner som har gjort at vi har tapt. Tenker da mest på Chelsea og Boro kampen.*

 

Vi er stort sett meget flinke defensivt, og skaper også mange sjanser fremover. Vi har slett ikke gjort det så dårlig som mange mener, og iår har vi i tillegg fått viktige 6poeng i de to første cl kampene. Sterk lagseier borte mot Ajax, hvor alle jobbet 100% og hvor både Flamini og Fabregas jobbet knallhardt uten Gilberto som makker.

 

Nei, vi er med selv uten å bruke en drøss av penger på spillerkjøp og det er ingen grunn for at Wenger har gjort noe feil denne sommeren heller.

V skal selvfølgelig ha vår rett til å diskutere, men man må ikke glemme hva forutsetningene er.

Ja, vi har sikkert £50 mill til rådighet til spillerkjøp, men MÅ man bruke dette med engang?

 

Vi er kun poeng bak 2.plassen og startet veldig bra i cl, altså: en god start av et ungt lag.

Spillet er til tider glitrende, og da er jeg fornøyd.

 

Selv om denne sesongen kanskje ikke vil inneholde pokal(er), så vil jeg likevel være fornøyd om kursen går fremover for laget. For det er helt klart at wenger tenker målrettet for en ny epoke i Arsenal sin historie med ny stadion og nye trofeer, og dette er ikke noe som gjøres over natten.

 

Alle store klubber får gjerne noen år hvor de må starte en ny kurs, se på Leeds, Liverpool, Utd osv i historien, dette er bare slik det er. Ingen vil klare å ligge på topp år etter år, uten at de vil ha en liten nedgangsperiode. Da snakker jeg om tøffe ligaer, og ikke slik som Norge hvor "bartene" har vært et a-lag mens resten har vært en divisjon under.

 

Jeg tror Wenger klarer dette skifte UTEN at vi vil komme langt bak, men at vi vil sloss om en topp-plassering i pl. Om vi ikke vinner, så skal vi være fornøyd med en topp 4 plassering...det vil iallefall jeg :lol:

 

For dette året legger vi frøene for det som kommer til å blomstre i fremtiden :D

 

Ja, dette ble et rotete innlegg, så jeg håper noen av synspunktene kom frem.

:D

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig med deg!

Jeg prøver meg på en sånn vurdering jeg også. Og nå bryr jeg meg ikke om om jeg får frem mye av det samme som du skriver vieira04, ikke ta det opp som om jeg hermer. Jeg er bare enig med deg.

 

 

Det var vel satt høye forventninger til det Arsenal skulle prestere denne sesongen. Og det ble sagt at Arsenal kom til å slite uten Vieira, med ingen erstattere. Jeg mener at det er feil, og at det ikke har så mye med akkurat tapet av Vieira at vi sliter i PL for øyeblikket. Men det er fordi vi ikke har enn spiller som Henry på laget, som er en av verdens beste fotballspillere. Akkurat nå har vi ikke så mange "puttere" klart til bruk, og det er vel bare Ljungberg, Bergkamp, v.Persie, Pires ok kanskje Reyes som har vist at de kan skyte fra distanse og utfordre keeperen til motstanderen kraftig.

 

Vi har en enorm løpskraft og vilje til å jobbe i laget nå, i Ljugberg, Reyes, Fabregas, Hleb jobber også, kanskje litt mer usynlig, men jobben viser igjen synes jeg. Ljungberg er vel kjent for jobbingen sin, og han har vel det som sitt sterke punkt. Når han mister en ball så løper han den opp igjen hele tiden, og det er ikke sjeldent at han vinner den tilbake igjen da. Reyes har allurat det samme i seg; han jobber og jobber. Men så kommer jeg til Fabregas, og ungguttene. Alle sånne unge talenter er jo kjente for å jobbe, og for å prøve å overbevise treneren og coaching-teamet om at de en er til å stole på. Og det har lille Cesc fått til. jeg tror at han har fått Wenger med på spillet sitt, og han er nå blitt veldig godt kjent med spillet til Arsenal, og han er med å bidrar veldig mye med spillet. Han er en spiller som har min fulle tillitt, selv i en alder rundt 18 år!

 

Aleksander Hleb var vel også en av de som det var sterke forventninger rundt før sesongen begynte. Jeg synes ikke at han har følgt opp til de forventlinge og "kravene" som var satt. men han har jo bare såvidt komt inn i laget, og han har bare såvidt fått mærke hvordan det er å spille i PL, han er jo helt ny! Men når han kommer helt inn i laget så kommer det til å bli en DRØM asså! Han har en så fantastisk teknikk som han ikke heller har fått vist sitt ytterste av ennå, men det kommer, det kommer. Vær du sikker! Han er også ganske ung, og kan ennå utvikle seg mer som fotballspiller. Han kan bli en legende i Arsenal!

 

Når jeg kommer til Francesc Fabregas så må jeg ta et......puuuf! Det denne lille gutten har prestert til nå denne sesongen kan jeg bare ikke fatte og begripe at han har klart! De sinnsyke forventningene og "den nye Vieira" "ryktene" svirret, og han hadde det på seg at han måtte prestere sånn som Vieira. Og det han han søren meg gjort! Og jeg mener ikke at midtbanen er betydelig svekket etter fjorårets sesong jeg. De pasningene han legger, den ballfølelsen, det teknikken. Det er det ikke mange 18-åringer som har! Det er bra at han har fått så mange fans og sånne ting også som holder han oppe. Det er ikke mye dårlig det av en som er 18 år. Det som jeg ikke forstår er at jeg "oppdaget" han i fjor. Jeg hadde han til yndligsspiller allerede i begynnelsen av forrige sesong, da han hadde sitt gjennombrudd. Jeg hadde sånn stor tro på han, og jeg hadde jo rett! Og takk og pris fordet, for hvem i all verden skulle vært Vieira's "erstatter" hvis det ikke hadde vært for vår unge herre-mann; Cesc Fabregas?

 

Den nye driblefanten i Arsenal er jo Reyes! Han har jo en utrolig ballkontroll og ballsikkerhet som få fotballspillere har. Han har evnen til å kanskje drible seg gjennom 2-3 spillere, etterfulgt av et bra skudd, eller et non-egoistisk pasning utover i sekstenmeteren som gjør at keeper og forsvar blir utspilt hvis de ikke følger veldig godt med. Reyes må score mer for å få sitt skikkelige "gjennombrudd." Men han hadde jo det i fjor(!) sier nok mange da, men Reyes har ikke ennå fått vist hva han er virkelig god for, noe som han kommer til å kunne gjøre når Henry kommer tilbake og han blir flytta ned på venstre-vingen. Da kommer han for fullt til å få vist seg skikkelig!

 

Det er godt å se at Arsenal nå har klart og utvikle en veldig sterk forsvars-4'rer endelig! Nå har du Lauren, Toure, Campbell, Cole. En sinnsykt sterk rekke som jeg tror at mange ikke har troen på. men det har jog, og også sikkert mange andre inne på forumet. Men den rekka der er og kan bli stor! Vi kunne kanskje ha fått inn en litt bedre høyreback enn Lauren. Men han har minn fulle respekt, og han er en veldig bra fotballspiller. Men kanskje ikke helt go nok for Arsenal?

 

Den store saken er vel målvaktsjobben i Arsenal som nå er tilelt Jens Lehmann. han er jo kjent for sine velkjente raid om har ødelagt det av respekt han hadde fra mange. Jeg kommer nok alrdi til å glemme det sprange han hadde mot Panathinaikos, det kaller jeg nærmest selvmål! Jeg må innrømme at jeg nesten var på gråten da, og jeg hadde lyst til å reise ned til Hellas og skambanke Jensemann noe kraftig! Men så fikk Manuel Almunia sjansen i buret for Arsenal, noe som fikk Lehmann til å sperre opp øynene og se at det virkelig VAR kamp om keeperplassen allikevel. Så fikk Lehmann tilbake jobben litt senere, og etter det så har det ikke blitt sluppet inn mange mål! The return of Lehmann har tatt sted, og Lehmann kommer tilbake for fullt. Han kommer nok til å gjøre en god jobb denne sesongen, selv om jeg mener at en rusten Jens Lehmann bør skiftes ut.

 

Thierry Henry er det jo blitt satt et veldig stort spørsmålstegn over akurat nå. Nå som b.l.a Barca er interessert i ham og det er ikke så lenge til Januar og neste overgangsvindu åpnes snart. Thierry har sagt at han ikke vil snakke om kontraken før sesongen er ferdig. Og det er helt klart for at han vil se hvordan Arsenal gjør det videre denne sesongen og hva Arsenal vil vinne eller ikke vinne. Og hvordan Wenger gjør det i år med spiller kjøp -og salg. Jeg personlig mener at Ballck bør hentes. Det hadde nok blitt en betydelig styrke i laget og laget hadde blitt mye bedre, og for "første" gang så hadde Wenger kjøpt en kjent spiller. Og Wenger hadde ikke hatt noe å tape på det på grunn av at Ballack er bosman-spiller i neste overgangsvindu!

 

 

Sesonger er alt annet enn avgjort, selv om Chelski lett vinner PL i år, så betyr ikke det at de tar alt som finnes av pokaler. Til nå så har Arsenal prestert sterkt i CL, og i år kommer Arsenal til å komme langt der. Også Carling-cupen kommer til å bli artig, med f.eks Quincy, Lupoli, Clichy, Song, Mannone osv. osv. det blir nok veldig gøy å se de i aksjon!

 

Lykke til videre i år Arsenal, og Arsenal kommer nok til å vinne iallefall EN trofè i år! :D

 

 

:lol: :D

Link to comment
Share on other sites

bra synspunkter der vieira_04. fint å se en som forstår hva vi har talenter til.får masse klager over at Arsenal har for liten stall og dårlig dekning. men der er det isteden talenter som ligger langt over vanlig standard-talenter.

 

syns det er gøy å se på ungguttene som vil så mye men som ikke får til alt. og når de virkelig slår igjennom så er det jo reine julaften hjemme. og de er det ikke bare en av, men flere. så stor talent utvikling som Arsenal har.

 

personlig så godtar jeg at Wenger satser et par år fram i tid og ikke innstiller seg på å ta PL seieren hjem i mai. men ungguttene henger jo godt med i kampene de spiller. altså så spiller de ikke miniputt fotball.

 

Fabregas er jo allerede ett større talent enn det Rooney var på sin alder. skal heller ikke forundre meg om han får en landskamp for Spania snart.

 

Reyes viser at han er en kjapp og teknisk veldig god spiller. kan skyte fra mange forskjellige vinkler og ballen går enten rett over eller ved siden av målet eller så går den rett inn.

 

Senderos virker som en sterk stopper som er god til å heade og hard i taklingene.

 

Flamini er farlig fra sekstenmeteren og inn. kommer på enkelte løp som er veldig farlige. er også sånn passe god på masse forskjellige ting. altså en allround spiller.

 

Clichy kan nok om noen år ta enten venstre kanten eller venstre back plassen.

 

Quincy har jeg alltid sett på som den framtidige Henry. har enkelte ting som minner om Henry, men han er også sterkere i kroppen enn det Henry er. skal bli gøy å følge ham videre i sesongen.

 

da vil jeg bare håpe at Arsenal kan ta noen troffer i år.

Link to comment
Share on other sites

Helmik'n:

Jeg prøver meg på en sånn vurdering jeg også. Og nå bryr jeg meg ikke om om jeg får frem mye av det samme som du skriver vieira04, ikke ta det opp som om jeg hermer. Jeg er bare enig med deg.

 

Den er helt grei :w00t:

 

Bra skrevet forresten.

 

RP7:

Grei oppsummering, men dette er en ren gjentagelse av alt som er sagt før." Intet er nytt under solen."

 

Joda, men hva er nytt på dette forumet? Lettet bare noen tanker om diverse, og var usikker på i hvilken post dette skulle.

Om du kun skal lese helt nye tanker, meninger eller ytringer, ja da tror jeg du skal holde deg langt unna et forum som har flere enn 3 aktive brukere :D

Link to comment
Share on other sites

Arsenal må korrigere sin målsetting nå etter det forsmedelige tapet mot WBA.

Ligamesterskapet er tapt!

 

Et nytt stadion skal tas i bruk, og med store investeringskostnader forutsetter dette deltakelse i Champions League. Arsenal MÅ klare å komme blant de 4 beste i ligaen, hvis ikke går dette helt galt.

23416[/snapback]

 

 

Enig med deg. Ett annet viktig poeng er at Arsenal uten Champions League spill ikke vil være en like atraktiv arbeidsgiver lenger. Henry vil garantert forlate oss. I tillegg vil muligheten for å hente inn topp spillere bli adskillig vanskeligere. Så i tillegg til det du sier Mee and Bertie, blir kvalifisering til CL tidenese kamp.

For å nå dette målet MÅ Wenger bla opp lommeboka når januar vinduet åpner.

Håper alle nå har insett at laget/stallen vår pr dags dato ikke er det vi forbinder med Arsenalstandard.

Link to comment
Share on other sites

Sitat Wenger fra W. Brom-kampen:

"We played with a good spirit and showed great potential, but we lacked maturity and with a bit more experience we would have won this game easy."

 

Synes jeg ikke har hørt annet denne sesongen.

Hva er vitsen med potensiale når vi taper fotballkamper mot lag som er kandidat for nedrykk?

Og erfaring i laget manglet vi naturligvis i denne kampen, men er det ikke litt lurt å ha erfarne og gode spillere på benken også, selv om nøkkelspillere blir skadet?

Vi trenger mer bredde i stallen!

 

Har sagt det før og sier det igjen: Ta en titt på benken bl.a. til Milan, Juventus, Barca, Chelsea og se hvem de har på benken til en hver tid.

Det er DER vi bør være hvis vi skal kjempe om alle troféer!

 

Helt enig med det Helmik'n sier på en tråd her..

Hvorfor skal alle unggutta dra det tunge lasset i situasjoner hvor vi mangler nøkkelspillere og det er der kritikken mot Wenger kommer inn.

Glimrende manager som jeg aldri ville hatt erstattet, men må kunne si at han har vært naiv siste 1-2 årene..da med tanke på sin spillerstallbredde og sine transfervalg.

En målscorer i tillegg til Henry hadde vært greit å ha nå..

 

Må være lov å være kritisk når vi har 3 tap på 8 kamper og ligger midt på tabellen.

Fortsetter vi sånn blir det knapt UEFA-cupplass og definitivt ingen CL. Ligagullet er vel allerede kjørt..

Likevel håper jeg vi blir litt bedre utover vinter'n og mitt tips om 3. plass i årets sesong, tror jeg er ganske realistisk.

 

Mest positive jeg har sett hittil i årets Arsenal-sesong er at Reyes har begynt å herje i angrep, tross mangel på målteft for tiden. Tror han bare blir bedre utover.

Link to comment
Share on other sites

Hva med å sparke deg over til stamford, imers??

23449[/snapback]

Ikke f... Er gooner av hele mitt hjerte! Det jeg mener er at det må være lov til å være misfornøyd med transferaktiviteten til Wenger når han har kjøpt inn EN A-lagsspiller på to hele år! Det skal ikke være lov!

Link to comment
Share on other sites

Skal vinne Champions League

23440[/snapback]

 

Liker Wengers mål, men da vet han sikkert selv hva som må til.

 

Vi har så langt imponert resultatmessig i CL.

 

Ellers har jo Wenger satt samme type mål tidligere, som f.eks. det å gå gjennom en hel sesong uten tap. Det var ganske mange som ikke trodde særlig på dette.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har brakt oss så mye suksess, da er det drøyt a kreve hans avgang etter en dårlig sesonginnledning.

Forsvinner wenger, da er det ikke Arsenal lenger, han har vært manager alle årene jeg har vært fan, og jeg kan ikke se for meg Arsenal uten han.

Det tror jeg gjelder de fleste spillerne også. Bye bye wenger - og du kan nok si farvel til en del spillere også, ihvertfall Henry.

Edit: du fant ut at det var smart å bytte signatur ja, imerslundinho?

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie
Aftenposten viser i hvertfall mangel på kunnskap. Vi har da vel aldri vunnet UEFA cupen under Wengers ledelse?? Det jeg kan huske er at vi tapte finalen mot Galatasaray i 2000 etter 1-4 på straffer..-Vi skal vinne Champions League

23481[/snapback]

Haha :( .

Vi vant UEFA-Cupen i 1969/70-sesongen.

Aftenposten bommet der, ja ;) .

Link to comment
Share on other sites

+Målfarlige midtstoppere

+ CL innsatsen

+hjemmestatistikken vårs

- inneffektive spisser

-skader

-bortestatistikken vårs

23484[/snapback]

 

 

CL innsatsen vår er selvsagt bra, men er det egentlig noe å skryte av?

Såvidt vi slo Thun på hjemmebane....

Vi slo Ajax borte som var dobbelt så hardt rammet av skader som vi var...

 

Hjemme har vi til nå kun møtt dårlig motstand...

 

Målfarlige midtstoppere er 100% sikkert midlertidig..

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på hvordan vi normalt gjør det i CL er det bra.

Å slå Ajax borte er imponerende selv med skader der.

 

Der finnes ikke dårlig motstand i PL. Undervurderer du et lag ender det

fort med tap. Ergo er hjemmeinnsatsen mer enn godkjent.

 

Med gode frisparktakere(les Reyes og Bergkamp) tror jeg faktisk de kan score

en del mål på frispark/cornere. Så håpet er der på flere mål fra den kanten...

må jo det så lenge ikke spissene eller vingene våre scorer lengre. :(

Link to comment
Share on other sites

Er skuffet over sesongen så langt, hadde ikke trodd dette kunne skje helt enda, men skjedd er skjedd. Var en skufende sommer og synd Baptista ikke kom, spesielt etter å se hvor bra han gjør det i Real.. VELDIG kjipt med skadene, vi hadde ikke ligget så langt nede på tabellen hvis vi hadde de! I CL er jeg veldig fornøyd, er veldig fornøyd med å se spillere som Reyes og Fabregas utvikle seg og håper fabregas viser litt mer kvaliteter for han har ikke vært helt super så langt. Digger han og vil ikke byttet han bort, men han er selvfølgelig ikke å skylde på for at laget ikke har prestert, men han er en av de jeg har troen på kan løfte laget! Det er ikke kritikk, men ros. Reyes er den spilleren jeg var i nesten ekstase når han kom, og han viser en gunners vilje på bane i samme stil som de gamle british gutta, bra jobba Reyes! Er ikke engstelig for laget, og som det er nevnt tidligere her, så er det en plan og et mål arsenal FC har og kjemper for og mot. Dette er gledelige tilstander.

Den neste oppturen til arsenal kan bli kraftig! For et lag med stort sett 19/20 åringer som først lærer seg å vinne kamper sammen og løper ut på en bane og vet at ingen skal slå ARSENAL lett i dag, kan bli et veldig sterkt og tøfft lag. Det disse unggutta går igjennom i disse dager kan forsåvidt være god kost og en erfaring i gullverdi!

Men som det har blitt nevnt så mange ganger her på forumet og verden rundt, så har Wenger tabbet seg litt ut med å ikke ha flere alternative til kjøpslista i sommer! Måtte smile litt når jeg leste at han sa at hvis de fant noen som var gode nokk, så skulle de gå for han..Ble litt overrasket når siste kjøp da ble Poom.. Erlig talt min gode venn Wenger! Europa og resten av verden har nok noen spillere som kunne passet oss bra?! Dette var litt tåpelig, men gjort er gjort:)

Når det gjelder å ta det helt med ro forde vi har et lag som kan blomstre og bli skikkelig bra om noen år og ingen panikk for at Wenger ikke handlet nokk i sommer og ikke så flere "gode nokk" spillere, så må jeg nok rynke litt kraftig på panna! Vi leker da ikke fotball her! Vi er faktisk fan av en stor engelsk klubb med sterk historie, i en bransje der fiasko ikke er tillatt! Faktumet er at Arsenal har tabbet seg skikkelig ut nå, og derfor skrikes det i alle kanter! For faktumet er at arsenal må gjøre det bedre, vi kan ikke "vente" på at de skal bli gode igjen og få erfaring osv! Jeg sier ikke at arsenal ikke er gode nokk, men i fotballverden akkurat nå, så er vi ikke det. Noe må gjøres, og vi har et lag som kan klare det, men de må begynne nå, for investorer, sponsorer og en lang liste med folk er ikke interessert i å vente på at Wenger og co skal "prøve" seg frem. Alle vil ha resultater og det er Wenger, arsenal og the boys som må levere:) Hvis det er en mann som kan løfte laget så er det Wenger, og arsenal har et mål og en plan, og det må jobbes hardt for å oppnå dette, så får vi vente i spenning :(

Gleder meg å se hvordan gutte gjør det i CL denne uka også blir det kult med Highbury kamp til helga. Lurer veldig på hva vi sier når sesongen er over og gjør oss klar til å flytte til Emirates stadium..

 

Ang aftenposten, så står det ikke at vi vant kampen da..

Cheers.

 

Ps: en teit liten sak : http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/e...rem/4348616.stm

Link to comment
Share on other sites

Wenger har brakt oss så mye suksess, da er det drøyt a kreve hans avgang etter en dårlig sesonginnledning.

Forsvinner wenger, da er det ikke Arsenal lenger, han har vært manager alle årene jeg har vært fan, og jeg kan ikke se for meg Arsenal uten han.

Det tror jeg gjelder de fleste spillerne også. Bye bye wenger - og du kan nok si farvel til en del spillere også, ihvertfall Henry.

Edit: du fant ut at det var smart å bytte signatur ja, imerslundinho?

23471[/snapback]

 

 

Enig i alt du sier bortsett fra setningen: -Forsvinner Wenger, da er det ikke Arsenal lenger.

 

Hallo! Det utsagnet er i beste fall historieløst. Ingen enkeltperson er større en klubben. Store manager som store spillere vil komme og gå. Klubben Arsenal vil alltid bestå.

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på hvordan vi normalt gjør det i CL er det bra.

Å slå Ajax borte er imponerende selv med skader der.

 

Der finnes ikke dårlig motstand i PL. Undervurderer du et lag ender det

fort med tap. Ergo er hjemmeinnsatsen mer enn godkjent.

 

Med gode frisparktakere(les Reyes og Bergkamp) tror jeg faktisk de kan score

en del mål på frispark/cornere. Så håpet er der på flere mål fra den kanten...

må jo det så lenge ikke spissene eller vingene våre scorer lengre. :(

23504[/snapback]

 

Er enig i at det er godkjent innsats på hjemembane. Vi har fått max der, og det kan vi ikke klage på. Spørsmålet er om det holder når de gode lagene kommer. Det fins ikke dårlig motstand i PL, men fy faen så mye vanskeligere det blir å slå Chelsea enn det var å slå Fulham.

 

Gode frisparktakere har vi, men om Bergkamp ikke er en av dem. Med 1 assist til nå i år så har faktisk Bergkamp vært elendig, akkurat som ifjor. Men jeg gidder ikke diskutere hans posisjon i laget. Wenger bruker han uansett hvor dårlig han spiller pga at vi ikke har andre. Jeg stilte meg ekstremt negativ til at Bergkamp fikk ny kontrakt, for dermed slapp Wenger presset om å kjøpe ny spiss i sommer. Vi ser alle hvor det har ført oss hen.

Link to comment
Share on other sites

Guest luckylars

Vår gamle helt har et godt svar:

 

Ray Parlour: "Next season you will see a big change again. Arsene Wenger is a fantastic manager - he knows what he is doing and I'm sure he has got a plan. I've never played under a better manager than Arsene and it doesn't make you a bad manager overnight if you have a few bad results"

 

Godt svart eller....

Men når det gjelder Ray så har han vell bare spilt under 2 managere :(

 

 

--

Lucky Lars

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på hvordan vi normalt gjør det i CL er det bra.

Å slå Ajax borte er imponerende selv med skader der.

 

Der finnes ikke dårlig motstand i PL. Undervurderer du et lag ender det

fort med tap. Ergo er hjemmeinnsatsen mer enn godkjent.

 

Med gode frisparktakere(les Reyes og Bergkamp) tror jeg faktisk de kan score

en del mål på frispark/cornere. Så håpet er der på flere mål fra den kanten...

må jo det så lenge ikke spissene eller vingene våre scorer lengre. :(

23504[/snapback]

 

 

Gode frisparktakere har vi, men om Bergkamp ikke er en av dem. Med 1 assist til nå i år så har faktisk Bergkamp vært elendig, akkurat som ifjor. Men jeg gidder ikke diskutere hans posisjon i laget. Wenger bruker han uansett hvor dårlig han spiller pga at vi ikke har andre. Jeg stilte meg ekstremt negativ til at Bergkamp fikk ny kontrakt, for dermed slapp Wenger presset om å kjøpe ny spiss i sommer. Vi ser alle hvor det har ført oss hen.

23507[/snapback]

 

Kan være enig med deg i at DB ikke er av samme årgang som før.

Men om årsaken til at vi ikke scorer mål skyldes at DB fikk et år til

er ufortjent. Dette burde jo definitivt vært sesongen hvor VP og Reyes bøttet inn

med mål. Mulig det var det Wenger satset på.

Men ikke uenig med deg i at vi burde handlet inn en spiss. Det har jeg også ment svært

lenge nå.

Link to comment
Share on other sites

Vår gamle helt har et godt svar:

 

Ray Parlour: "Next season you will see a big change again. Arsene Wenger is a fantastic manager - he knows what he is doing and I'm sure he has got a plan. I've never played under a better manager than Arsene and it doesn't make you a bad manager overnight if you have a few bad results"

 

Godt svart eller....

Men når det gjelder Ray så har han vell bare spilt under 2 managere  :(

 

 

--

Lucky Lars

23508[/snapback]

 

Blir det ikke flere?

Graham, Bruce R, Wenger og Boro manageren...

Skyt meg om jeg tar feil. ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...