Jump to content

Let's all laugh at Tottenham


Guest Jon-Halvor

Recommended Posts

 

Si hva man vil om å bruke penger, men skal nok fort se at spillere som Özil, Lamela, Paulinho, Soldado o.l. viser sin verdi utover sesongen.

Fortsatt over Tottenham, men man ser at det drittlaget der kommer til å fortsette utviklingen sin de neste årene. Får bare håpe vi fortsetter vår utvikling også og holder de der de holder hjemme. Nemlig under oss.

Det er bare KD som kan brenne av en milliard uten å få kvalitet for pengene, så det sier seg selv at Spurs har fått gode spillere. Men, de er faktisk bedre nå når ett av det trehodede trollet på midten er skadet. De har kjøpt veldig like spillere sentralt i banen. Lamela og Eriksen kan gi dem noe, men de har mye å bevise enda. Scorer lite mål og kommer til få sjanser foreløpig. 1-0 er greit så lenge det går, men det er veldig små marginer mellom 1-0 og 0-1. Jeg ser for meg mange uavgjorte kamper hvis dette fortsetter. Vi snakker om at vi er tynne fremover, jeg syns Spurs er enda tynnere til tross for alle kjøpene.

Link to comment
Share on other sites

Det er selvfølgelig ikke ønskelig at Tottenham skal vinne en eneste kamp, men 4-0 i dag kunne fort sett annerledes ut med en annen kampleder. I motsetning til vår kamp mot Villa så var dommeren i favør london-laget i denne kampen. Det hadde vel ikke vært feil å blåse straffe for avkledningen i starten av 2. omgang, og 2-0 målet burde helt klart vært avblåst... Så får vi håpe på et uavgjort i london-oppgjøret i helgen! Tottene holder ikke det her oppe, det kan vi ikke regne med.

Link to comment
Share on other sites

Spurs har møtt et godt lag i år og tapte. Resten har vært svakere lag som de skal slå. Tipper uavgjort mot et svekket Chelsea

--------------------

 

jo da, de har kanskje hatt litt stang-inn til nå, marginale seire på straffespark og på overtid. Og flatterende siffer i går. Men det er vanskelig å sope under teppet at det har blitt mye bedre defensivt. Og vi må ikke glemme at det er godt forsvarsspill som vinner pokaler mens det godt angrepsspill "bare" vinner nye venner... uten at jeg derved anser tottenham å være noen ligafavoritt...! ;)

Link to comment
Share on other sites

ja,om de ikke har imponert offensivt, så har de generelt imponert så langt. som sagt fremstår de som ytterst robuste og vanskelige å bryte ned. Hvis de ikke blir skarpere offensivt vil de neppe klare å ha marginene så med seg over lengre tid, men hvis de også begynner å score mer vil de bli veldig farlige. Synd å si det, men Tottenham må ikke undervurderes. Per i dag fremstår de som en like troverdig tittelkandidat som Arsenal, selv om nok toppnivået til Arsenal kanskje er høyere, og Arsenal ihvertfall enn så lenge har mer å fare med offensivt.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor? De har slik jeg ser det 3 sjanser, vi har 6. Vi scorer, de scorer ikke... Vi fortjente å vinne syns jeg;-)

-----

Arsenal vant fortjent, men kampen var relativt jevn. Hadde ikke vært noe ran med uavgjort. Det var en av seirene over spurs under Wenger som har sittet lengst inne. Arsenal ble jo rimelig hardt presset på slutten. Tidligere har jo Arsenal stort sett gjort kort prosess med lillebror (selv i kamper hvor spurs har tatt ledelsen). Nå måtte man virkelig slite for å hale seieren i land.

Link to comment
Share on other sites

En faktor, som jeg mener mange overser her, og som jeg tror Tottenham kommer til å merke til det fulle når vi kommer inn i november og desember, er at nye spillere som ikke er vant med ligaen ofte får en skikkelig formdupp i denne perioden. De er rett og slett slitne på grunn av et hardt kampprogram, og på grunn av en mye høyere intensitet i hver kamp enn de fleste er vant med. Med tanke på at Tottenham har såpass mange nye spillere, kan dette fort koste dem dyrt i en veldig viktig periode i sesongen.

 

Tottenham vil på sikt kunne få et meget slagkraftig lag, men jeg tror rett og slett de har for mange nye spillere til at de skal kunne ta noe steg høyere opp på tabellen enn de siste sesongene. Det måtte isåfall være hvis United fortsetter den trenden de er inne i nå, for da kan de fort ryke ut av det gode selskap.

Link to comment
Share on other sites

Spurs hadde et overtak uten å skape stort i første omgang. I andre omgang ble de løpt i senk av Chelsea fra første stund. Chelsea har fire kjempestore sjanser i andre omgang, Spurs en god avslutning fra Sigurdsson fra distanse. Ikke en eneste sjanse etter godt spill. Kampen endres igjen etter utvisningen, men Spurs klarer ikke å sette Chelsea under press de 14 minuttene de spiller med en mer.

Eriksen som blir hyllet burde strengt tatt blitt slaktet for å ikke møte opp i andre omgang. Han har to gode involveringer i første, resten er forventet. I andre omgang er han rett og slett grusomt svak. Samme kan sies om mannen på høyre ving som dribler uten sluttresultat i første og tar ferie i andre. I tillegg skulle det vært en brasilianer på midten i andre omgang, men han så vi heller ikke før etter dommer blåste av. Da kom han ut av bukselommen til Lamps og gikk av banen sammen Luiz. Akkurat det samme skjedde mot oss. Dembele har en finte som han drar hele tiden, men gjør den såpass bra at den er effektiv. Bør dog kunne leses og stoppes ganske så greit. Fører med ytterside venstre og gjør deretter en liten høyre venstre med påfølgende rykk. Tipper han gjorde dette 15 ganger i går, men etter de 10 første så sto Lamps stille og Dembele var avkledd. Holtby kom inn og kastet seg i bakken med en gang. Ellers usynlig. Soldado er en ok spiller som foreløbig ikke scorer mål. Perfekt spiss for de av oss som ikke liker Spurs. I går er han usynlig i 88 minutter. Har en assist og setter opp Sigurdsson til en god avslutning. Ellers virker han treg, litt svak og ikke spesielt løpsvillig. Vertongen er en god spiller som virker veldig sympatisk helt til man ser alle de små tingene han driver med. Skjønner Torres godt, men utvisningen kommer som resultat av flere dumme opptredner av spanjolen. Burde fått direkte rødt for kloringen og det spørs om det ikke blir tatt opp i ettertid. Han får det gule for etterslengen og det betyr egentlig at Dean ikke så hva som skjedde. Håper FA har mot til å ta opp hendelsen. Det andre gule Torres får er greit nok. Ser ikke på ball og kommer i stor fart. At Vertongen tar seg til hodet viser bare hvor falsk han er. Ble ikke truffet i det hele tatt og spiller på Torres kortet. Bør også få etterspill i mine øyne. Juks og fanteri fra den belgiske stopperen. Den eneste Spursspilleren jeg faktisk har litt sans for er Dowson. Ikke fordi han er en god fotballspiller, for han er i sannhet en middels god stopper, men fordi han er dønn ærlig. Tar kortet han får med et smil, drar opp motstander, legger seg ikke etter dueller og virker som en skikkelig bra mann. Han fortjener skryt sammen med isleningen som også er en meget ærlig og i tillegg god fotballspiller.

 

Dette spurslaget høster lovord over alt, men hva har de egentlig prestert bortsett fra å brenne av en milliard kroner på kort tid? Jeg klarer ikke å se de som en tittelutfordrer før de setter sammen to gode omganger mot et topplag. De har nå tapt borte mot oss og klart en ufortjent uavgjort mot Chelsea. Jeg syns laget har såpass store mangler på spissplass og på midten hvor de har 4 identiske spillere at jeg ikke klarer å se at de skal kunne ta opp kampen enda. Så kan ting endres og laget fungere bedre utover, men jeg tror de rett og slett ikke har gode nok spillere til at det skal skje. Får de en skade på Vertongen så rakner de bakover også. Da kan de ikke basere seg på 1 mål per kamp slik de gjør nå..

Link to comment
Share on other sites

Spurs hadde et overtak uten å skape stort i første omgang. I andre omgang ble de løpt i senk av Chelsea fra første stud Chelsea har fire kjempestore sjanser i andre omgang, Spurs en god avslutning fra Sigurdsson fra distanse. Ikke en eneste sjanse etter godt spill. Kampen endres igjen etter utvisningen, men Spurs klarer ikke å sette Chelsea under press de 14 minuttene de spiller med en mer.

Eriksen som blir hyllet burde strengt tatt blitt slaktet for å ikke møte opp i andre omgang. Han har to gode involveringer i første, resten er forventet. I andre omgang er han rett og slett grusomt svak. Samme kan sies om mannen på høyre ving som dribler uten sluttresultat i første og tar ferie i andre. I tillegg skulle det vært en brasilianer på midten i andre omgang, men han så vi heller ikke før etter dommer blåste av. Da kom han ut av bukselommen til Lamps og gikk av banen sammen Luiz. Akkurat det samme skjedde mot oss. Dembele har en finte som han drar hele tiden, men gjør den såpass bra at den er effektiv. Bør dog kunne leses og stoppes ganske så greit. Fører med ytterside venstre og gjør deretter en liten høyre venstre med påfølgende rykk. Tipper han gjorde dette 15 ganger i går, men etter de 10 første så sto Lamps stille og Dembele var avkledd. Holtby kom inn og kastet seg i bakken med en gang. Ellers usynlig. Soldado er en ok spiller som foreløbig ikke scorer mål. Perfekt spiss for de av oss som ikke liker Spurs. I går er han usynlig i 88 minutter. Har en assist og setter opp Sigurdsson til en god avslutning. Ellers virker han treg, litt svak og ikke spesielt løpsvillig. Vertongen er en god spiller som virker veldig sympatisk helt til man ser alle de små tingene han driver med. Skjønner Torres godt, men utvisningen kommer som resultat av flere dumme optredner av spanjolen. Burde fått direkte rødt for kloringen og det spørs om det ikke blir tatt opp i ettertid. Han får det gule for etterslengen og det betyr egentlig at Dean ikke så hva som skjedde. Håper FA har mot til å ta opp hendelsen. Det andre gule Torres får er greit nok. Ser ikke på ball og kommer i stor fart. At Vertongen tar seg til hodet viser bare hvor falsk han er. Ble ikke truffet i det hele tatt og spiller på Torres kortet. Bør også få etterspill i mine øyne. Juks og fanteri fra den belgiske stopperen. Den eneste Spursspilleren jeg faktisk har litt sans for er Dowsen. Ikke fordi han er en god fotballspiller, for han er i sannhet en middels god stopper, men fordi han er dønn ærlig. Tar kortet han får med et smil, drar opp motstander, legger seg ikke etter dueller og virker som en skikkelig bra mann. Han fortjener skryt sammen med isleningen som også er en meget ærlig og i tillegg god fotballspiller.

 

Dette spurslaget høster lovord over alt, men hva har de egentlig prestert bortsett fra å brenne av en milliard kroner på kort tid? Jeg klarer ikke å se de som en tittelutfordrer før de setter sammen to gode omganger mot et topplag. De har nå tapt borte mot oss og klart en ufortjent uavgjort mot Chelsea. Jeg syns laget har såpass store mangler på spissplass og på midten hvor de har 4 identiske spillere at jeg ikke klarer å se at de skal kunne ta opp kampen enda. Så kan ting endres og laget fungere bedre utover, men jeg tror de rett og slett ikke har gode nok spillere til at det skal skje. Får de en skade på Vertongen så rakner de bakover også. Da kan de ikke basere seg på 1 mål per kamp slik de gjør nå..

 

 

 

AMEN!

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...