Jump to content

Let's all laugh at Tottenham


Guest Jon-Halvor

Recommended Posts

Tottenham Hotspur @SpursOfficial 6m

We are delighted to announce that we've reached agreement with AS Roma for the transfer of Erik Lamela #THFC pic.twitter.com/FVBCSDcpnv

 

Og vips så var Lamela klar også.

 

Ifølge FourFourTom så ble papirarbeidet klar før fristen slik at han kan spile mot oss.

 

Tom @FourFourTom 3m

Erik Lamela has been announced as a Tottenham player. Chances are the paperwork was finished before 12pm today, meaning he can face Arsenal.

 

Edit:

 

Tenkte jeg bare skulle nevne en ting:

 

Tottenham har så langt kjøpt spillere for £93,200,000. De har derimot solgt spillere for £24,000,000. Altså har de totalt sett brukt £69,200,000 i sommer. Dette er medregnet kjøp av disse to siste nye karene også og salg av spillere som Caulker (£9,25m), Dempsey (£6m), Huddlestone (£5,25m), Parker (£3,5m).

 

Så hvis de kjøper Christian Eriksen for £10m så vil de ha brukt £79,200,000. Dog allikevel så er salgssummen til Gareth Bale på omtrent £86m. Altså vil Tottenham ha gått i overskudd på omtrent £7m denne sommeren.

 

De har da altså knust overgangsrekorden vår (og deres) 3 ganger i løpet av sommeren og kjøpt inn massive forsterkninger til førstelaget og bredden i laget og allikevel gått rundt 7 millioner pund i overskudd.

 

Rett og slett ekstremt imponerende.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

hva er så imponerende med det? Det der kan jo alle gjøre så lenge de har en klubb som er villig til å bla opp en kvalmende sum for en spiller i laget ditt.
Er ikke noe sinnsykt imponert over det de har prestert; kjøpt en drøss med spillere som kan spille i samme posisjon, det lukter panikk fra Spurs sin side i redsel for å få supporterne på nakken for å selge deres viktigste spiller. Eriksen er svært overvurdert, Lamela er ett talent med holdningsproblemer som hadde en bra sesong for Roma i fjor, men rangerer han ikke noe høyere enn Chambo og Rosicky selv om han er bedre enn dem på FM.. Soldado har prestert over tid i La liga, men noe eksepsjonell synes jeg ikke han er.

 

Har i mangel på bedre ting å gjøre sett de to første kampene deres, og blitt ufattelig lite imponert, de er ikke samspilte i det hele tatt, og tatt to trepongere på straffespark mot middelmådig motstand.

 

Hvis en ser bort fra fadesen mot Villa, der absolutt alt gikk så galt som det kunne gå, uten at vi var så forferdelige som enkelte skal ha det til den kampen. Villa skapte ikke en dritt bortsett fra kontringen på slutten.

Men denne sesongen ser jeg et lag som er så samspilt som jeg ikke kan huske at vi har vært før, full kontroll i alle ledd. Nå skal det sies at vi ikke har møtt verdensklassemotstand, men vi har da for faen overbevist mye mer enn møkkalaget som så mange her inne "misunner" mot minst like god motstand.

Når sier ikke jeg at vi ikke trenger forsterkninger, vi har en tynn tropp og trenger spillere i forsvar og fremover på banen. Men førsteelleveren vår står ikke tilbake for deres på noen måte, tror for mange tenker for mye Football manager her inne. Vil ikke si at noen av de spillerne de har hentet er i så høy klasse som enkelte vi ha det til.

 

Det er sjeldent jeg er så sikker på seier mot dem som før denne kampen, og med ett par-tre forsterkninger til så er jeg overbevist om at vi som vanlig kommer forbi dem på tabellen, og at vi i tillegg gjør en langt bedre sesong i år enn i fjor.

Link to comment
Share on other sites

hva er så imponerende med det? Det der kan jo alle gjøre så lenge de har en klubb som er villig til å bla opp en kvalmende sum for en spiller i laget ditt.

Er ikke noe sinnsykt imponert over det de har prestert; kjøpt en drøss med spillere som kan spille i samme posisjon, det lukter panikk fra Spurs sin side i redsel for å få supporterne på nakken for å selge deres viktigste spiller. Eriksen er svært overvurdert, Lamela er ett talent med holdningsproblemer som hadde en bra sesong for Roma i fjor, men rangerer han ikke noe høyere enn Chambo og Rosicky selv om han er bedre enn dem på FM.. Soldado har prestert over tid i La liga, men noe eksepsjonell synes jeg ikke han er.

 

Har i mangel på bedre ting å gjøre sett de to første kampene deres, og blitt ufattelig lite imponert, de er ikke samspilte i det hele tatt, og tatt to trepongere på straffespark mot middelmådig motstand.

 

Hvis en ser bort fra fadesen mot Villa, der absolutt alt gikk så galt som det kunne gå, uten at vi var så forferdelige som enkelte skal ha det til den kampen. Villa skapte ikke en dritt bortsett fra kontringen på slutten.

Men denne sesongen ser jeg et lag som er så samspilt som jeg ikke kan huske at vi har vært før, full kontroll i alle ledd. Nå skal det sies at vi ikke har møtt verdensklassemotstand, men vi har da for faen overbevist mye mer enn møkkalaget som så mange her inne "misunner" mot minst like god motstand.

 

Når sier ikke jeg at vi ikke trenger forsterkninger, vi har en tynn tropp og trenger spillere i forsvar og fremover på banen. Men førsteelleveren vår står ikke tilbake for deres på noen måte, tror for mange tenker for mye Football manager her inne. Vil ikke si at noen av de spillerne de har hentet er i så høy klasse som enkelte vi ha det til.

 

Det er sjeldent jeg er så sikker på seier mot dem som før denne kampen, og med ett par-tre forsterkninger til så er jeg overbevist om at vi som vanlig kommer forbi dem på tabellen, og at vi i tillegg gjør en langt bedre sesong i år enn i fjor.

 

Takk!

Du sa det bedre enn jeg hadde gjort.

Link to comment
Share on other sites

"Sportsredaktør i TV2, Vegard Jansen Hagen, forklarer valget av Arsenal-kampen på følgende måte:


– I runde fire blir dette Sunderland – Arsenal. Gunners har gode seertall de siste sesongene og er Norges tredje største supporterklubb. Det betyr Arsenal fremfor naboen Spurs denne runden."

----------

Det er jo en selvfølge at Arsenal alltid skal komme fremfor Spurs

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ikke noe jeg fryder meg over, men Tottenham har fått skade på både Danny Rose (hamstringen) og Moussa Dembele i kveldens kamp mot Tromsø. Merkelig at Villas Boas satser med et såpass sterkt mannskap i en cupkamp som burde være grei skuring for reservespillerne/benksliterne. Spesielt om de skal gå "all in" for topp 4 denne sesongen så vil et kampprogram med torsdagskamper utover fortsette å tære på stallen. Leder for øvrig 2-0 etter en dobbel fra Defoe...

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe jeg fryder meg over, men Tottenham har fått skade på både Danny Rose (hamstringen) og Moussa Dembele i kveldens kamp mot Tromsø. Merkelig at Villas Boas satser med et såpass sterkt mannskap i en cupkamp som burde være grei skuring for reservespillerne/benksliterne. Spesielt om de skal gå "all in" for topp 4 denne sesongen så vil et kampprogram med torsdagskamper utover fortsette å tære på stallen. Leder for øvrig 2-0 etter en dobbel fra Defoe...

 

 

Skader på spillere er aldri noe en bør fryde seg over, uansett lag. Men det gleder meg når tottene spiller elendig, eller når RvP en sjelden gang har en skikkelig ræva kamp. Det ser jeg gleden i :)

Link to comment
Share on other sites

Tottene fortsetter også sin gode sesong med 1-0 over Cardiff i Wales... Lamela som assisterer Paulinho. Sterk borteseier 2-3 min på overtid. Da står de på samme poengsum som oss men med litt dårligere målforskjell.

 

Si hva man vil om å bruke penger, men skal nok fort se at spillere som Özil, Lamela, Paulinho, Soldado o.l. viser sin verdi utover sesongen.

Fortsatt over Tottenham, men man ser at det drittlaget der kommer til å fortsette utviklingen sin de neste årene. Får bare håpe vi fortsetter vår utvikling også og holder de der de holder hjemme. Nemlig under oss.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...