Jump to content

Let's all laugh at Tottenham


Guest Jon-Halvor

Recommended Posts

Hva er det som skjer der borte hos Tottene? Ser ut som de går "All in" i år og hvis de får Willian/Lamela og samtidig får behode Bale så har de et veeldig bra lag. Vil ikke overaske meg om de henter en klassestopper også før vindiuet lukkes.

 

Har de ikke også greid å få Borgermester Boris til å dekke en stor del av kostnadene for ny stadion pga oppgraderingen av slummen oppe i veien. Ser ut som om trekløveret Lewis, Levi og AVB kan få til noe der borte. At dette skjer samtidig som vår eget trekløver virker totalt inkompetente er virkelig deprimerende.

 

Men tottene har jo tradisjon for å rote det til for seg selv, så går ut fra at det får de til denne gangen også.

Link to comment
Share on other sites

Tottenham har allerede kjøpt spillere som Paulinho, Soldado, Chadli og Capoue. De tre første er alle spillere som jeg lett hadde tatt i Arsenal drakta. Allikevel er de ute etter Willian/Lamela ovenpå der igjen. Og attpåtil er Lamela (som nevnt i overgangstråden) virkelig ikke noe særlig bak Bale i form av ferdigheter. Vil være et latterlig godt kjøp av Tottenham hvis Roma selger. Og et enda mer latterlig bevis på at Arsenal er en "laughing stock" hvis vi ikke engang kaster oss inn i kampen om han.

 

Vi derimot.. vi er linket til Yohan Cabaye for £20m. Snakk om å overbetale for middelmådighet. For å si det slik (og som jeg allerede har sagt) jeg hadde mer enn gjerne sett Arsenal betale £30m+ for en klassespiller som Pogba fremfor Cabaye. Hvis man først skal overbetale er det bedre å overbetale for skikkelig kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Lloris

Walker - Dawson - Vertonghen - Rose

Sandro - Paulinho

Chadli - Dembele - Lamela

Soldado

Benk: Friedel, Kaboul, Naughton, Capoue, Sigurdsson, Defoe, Lennon

-----------------------------------

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Monreal

Ramsey - Arteta

Walcott - Wilshere - Cazorla

Giroud

Benk: Fabianski, Vermaelen, Gibbs, Diaby, Rosicky, Chamberlain, Podolski

-------------------------------

 

Om man sammenligner de to førsteelleverne samt benkene, har Tottenham en bedre keeper, bedre defensiv midtbane, bedre venstre ving (om det er der Lamela spiller) og bedre spiss. På benken er det ganske likt om alle spillerne er skadefrie - men det er der vi sliter sterkt med Arteta, Chamberlain, Vermaelen og Diaby skadet. Bredden bak de igjen er fraværende. Er ikke ofte jeg vil ta imot spursspillere med åpne armer, men Lloris, Vertonghen, Paulinho, Capoue, Sandro, Lamela og Soldado ville alle forsterket laget vårt. For en situasjon vi har satt oss selv i...

Link to comment
Share on other sites

Det byr meg i mot å skryte av tottene (og er vel strengt tatt ikke lov i denne tråden?), men hvordan ledelsen der har håndtert Bale-sagaen i sommer er virkelig eksepsjonelt bra, Jeg er veldig sikker på at Bale går til RM og at dette har vært klart i lengre tid.men at de bevisst har nektet for at han er til salgs. Tottene har dermed hatt midler til å investere i nye spillere, og har samtidig kunnet bruke Bale som lokkemiddel for å hente nysigneringene. Dette er noe helt annet enn det tøvet vi har holdt på med de siste årene, der vi har solgt våre beste spillere sent i vinduet uten å ha reinvestert.

 

Men som sagt så regner jeg med at tottene roter det til for seg selv nok engang.

Link to comment
Share on other sites

Det byr meg i mot å skryte av tottene (og er vel strengt tatt ikke lov i denne tråden?), men hvordan ledelsen der har håndtert Bale-sagaen i sommer er virkelig eksepsjonelt bra, Jeg er veldig sikker på at Bale går til RM og at dette har vært klart i lengre tid.men at de bevisst har nektet for at han er til salgs. Tottene har dermed hatt midler til å investere i nye spillere, og har samtidig kunnet bruke Bale som lokkemiddel for å hente nysigneringene. Dette er noe helt annet enn det tøvet vi har holdt på med de siste årene, der vi har solgt våre beste spillere sent i vinduet uten å ha reinvestert.

 

Men som sagt så regner jeg med at tottene roter det til for seg selv nok engang.

 

 

Hvis det stemmer har de jo holdt alle sine nye spillere for narr. Hvordan vil de reagere på uttalelser som bekrefter ett slikt lureri?

Link to comment
Share on other sites

 

Lloris

Walker - Dawson - Vertonghen - Rose

Sandro - Paulinho

Chadli - Dembele - Lamela

Soldado

Benk: Friedel, Kaboul, Naughton, Capoue, Sigurdsson, Defoe, Lennon

-----------------------------------

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Monreal

Ramsey - Arteta

Walcott - Wilshere - Cazorla

Giroud

Benk: Fabianski, Vermaelen, Gibbs, Diaby, Rosicky, Chamberlain, Podolski

-------------------------------

 

Om man sammenligner de to førsteelleverne samt benkene, har Tottenham en bedre keeper, bedre defensiv midtbane, bedre venstre ving (om det er der Lamela spiller) og bedre spiss. På benken er det ganske likt om alle spillerne er skadefrie - men det er der vi sliter sterkt med Arteta, Chamberlain, Vermaelen og Diaby skadet. Bredden bak de igjen er fraværende. Er ikke ofte jeg vil ta imot spursspillere med åpne armer, men Lloris, Vertonghen, Paulinho, Capoue, Sandro, Lamela og Soldado ville alle forsterket laget vårt. For en situasjon vi har satt oss selv i...

 

 

Har Tottenham signa Lamela?

 

Ja, Tottenham har signa mange spillere denne sommeren, og det ser ut til at de har handlet spillere som på papiret er kvalitetsspillere. Men dette er ikke første gangen Tottenham handler spillere i bøtter og spann. Tottenham har de siste årene vært en kjøpeklubb til de grader. Men selv om de har kjøpt alle spillerne de har gjort de siste årene, har de likevel ikke klart å ta steget inn i Champions Leauge. Flere her inne var jo bortimot i harnisk forrige sommer fordi Arsenal ikke ga Tottenham kamp om spillere som Dembele, Dempsey, Vertonghen og Lloris. Dembele har absolutt ikke slått til i Tottenham. Ja, han har hatt gode enkeltkamper, men på sikt er ikke Dembele en spiller som gir suksess. Dempsey var bare en skygge av seg selv i Tottenham sammenlignet med den spilleren han var i Fulham. Vertonghen gjorde en grei debutsesong, men minner meg veldig mye om vår egen Vermaelen. God offensivt, og fordi han putter noen mål og bidrar i den enden av banen overser man de deffensive svakhetene. Lloris hadde også en grei debutsesong, men viser flere ganger at han sliter med feltarbeidet. Dette er altså spillere som vi hudflettet Wenger for å ikke hente.

 

Tottenham skal ha for at de forsøker å bygge videre på forrige sesong, og bedre bredden i stallen, men det skal likevel spilles 38 kamper denne sesongen, og klubben er ikke akkurat kjent for å ha en vinnerkultur. Hva skjer hvis de nok engang feiler i å kvalifisere seg til CL, etter å ha svidd av så mange millioner?

Link to comment
Share on other sites

Det er mange av Spurs' sine kjøp som er usikre. Paulinho ser meget bra ut. Chadli er et usikkert kort. Capoue er lovende, men vi har sett at mange franskmenn som nylig har ankommet har slitt i PL. Soldado vet vi hva står for, men han må brukes rett av Spurs. Jeg husker godt at det var ramaskrik her inne når vi ikke kjempet om Holtby, som ikke har slått til. Det samme kan sies om Sigurdsson og Dembele. De har styrket bredden i troppen, uten tvil, men startoppstillingen er ikke mye forbedret gitt at Bale drar.

 

Det er viktig å huske forskjellen på kjøp og kvalitetskjøp (husk det du og Wenger)!

Link to comment
Share on other sites

De har så mange nye at det tar tid å få laget samspillt. Men de har mange nok gode spillere nå tilmå utrette bedre ting på banen enn på mange år. Holtby har ikke slått til ennå, men forundrer meg ikke om han gjør det snart, samtidig vil alltid noen falle igjennom.

Link to comment
Share on other sites

Transfer news: Tottenham set to sign Willian for club-record £30m fee

Da er Spurs i ferd med å knuse overgangsrekorden sin for tredje gang dette vinduet. Først Paulinho. Deretter på Soldado og nå på Willian.

 

Personlig håpet jeg at vi skulle hente inn 3 spillere over vår egen usle rekordovergang på £15m, men det virker ikke å skje. Forøvrig Wenger: Er ikke Willian en spiller som kan forbedre laget vårt altså? Rart dette hvor gode kantspillere vi har..

Link to comment
Share on other sites

1233614_498210400270331_317057968_n.jpg

 

Dette screenshottet er selv tatt av en Tottenham fan fra Norge. Sida er nede nå så kan ikke bekrefte at dette stemmer eller ikke, men det virker som om Bale er borte ja! Dog.. de er totalt sett styrket som lag, men hadde de fortsatt hatt Bale ovenpå de spillerene de har hadde de hatt et helt vanvittig lag.

Link to comment
Share on other sites

http://www.asroma.it/pdf/corporate/operazioni_di_mercato/2013_-_08_-_28_Lamela.pdf

 

Lamela til Tottenham er fryktelig nærme. Dette er fra Roma sin egen hjemmeside. Står omtrent det her:

 

Roma announce they have signed a contract with Tottenham for the outright sale of the playing rights of Erik Lamela, in exchange for 30m euros.


The agreement also includes the obligation to pay 5m euros in bonuses related to the achievements of the player and the English club.
Link to comment
Share on other sites

Eriksen har bestået lægetjekket - klar for Tottenham

 

Spennende spiller Eriksen. Har i flere år ønsket han i Arsenal og han har personlig blitt trent opp av Bergkamp og Frank de Boer. Førstnevnte har også gitt han ufattelig med ros. Synd han virker å gå til Tottenham bare. Kan ikke nyte å se han spille fotball heller lenger da gitt.

 

OptaJoe @OptaJoe 28 Aug

138 - Christian Eriksen created more chances than any other player in the Dutch Eredivisie last season (138). Schemer.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...