Jump to content

Let's all laugh at Tottenham


Guest Jon-Halvor

Recommended Posts

Om bale blir solgt så går alt greit. Men om de beholder Bale, så vedder jeg på at vi er fucked. Om vi ikke forsterker vel og merke.

Idioti å holde på Bale med summene som er nevnt, dersom han ikke klarer å følge opp sesongen eller blir skadet så vil verdien halveres, dersom han blir langtidsskadet er de "in deep shit".

Link to comment
Share on other sites

Idioti å holde på Bale med summene som er nevnt, dersom han ikke klarer å følge opp sesongen eller blir skadet så vil verdien halveres, dersom han blir langtidsskadet er de "in deep shit".

 

Spurs kommer til å erstatte Bale med 2-3 klassepillere, uten tvil. Jeg tror Villa Boas har fått forsikringer av styret at de vil gjøre alt i sin makt for å ta spurs til cl neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

det er synd å måtte si det, men Tottenham ruster opp, og det godt. Selv om de skulle miste Bale før sesongstart, hvilket er høyst usikkert, har de i det minste vært i forkant av et slik scenario. Og selv om de skulle miste ham er jeg slett ikke sikker på om de blir noe svakere. For med mange nye gode spillere blir de mindre avhengig av en person. Hvordan Wenger & co så til de grader kan sitte på gjerdet når de ser hva som nå skjer i N17 er for meg komplett ubegripelig.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg stiller Spursspillerene opp i et Wengersk system og sammenligner med oss ser det vel slik ut:

 

Lloris

Szczesny

 

Walker, Dawson, Vertonghen, Assou-Ekotto

Sagna, Mertesacker, Koscielny, Gibbs

 

Sandro, Paulinho

Arteta, Ramsey

 

Lennon, Bale, Holtby

Walcott, Cazorla, Podolski

 

Soldado

Giroud

 

I sum så er nok vår førsteelver et lite hakk foran fortsatt. Det hakket var skarve 2 poeng i fjor, men siden den gang har Spurs forsterket og vi har så langt gjort det motsatte. Så får vi se hva som skjer med Bale og fingern til Wenger.

Link to comment
Share on other sites

David Ornstein @bbcsport_david 6m

Spurs agree deal to sign France midfielder Etienne Capoue from Toulouse. Medical today, announcement likely tonight/Sat

 

Generelt sett med Capoue, Dembele, Sandro og Paulinho har de en fantastisk dybde i motsetning til oss som kun har Arteta og Ramsey.

 

Hvordan er det med den "fantastiske" dybden til Tottenham på stopperplass da?

Link to comment
Share on other sites

 

Hvordan er det med den "fantastiske" dybden til Tottenham på stopperplass da?

Den er ganske begrenset, på lik linje med oss. Midtbanen deres begynner å se veldig bra ut. Frykter tottene i år! Dette må da åpne AFC sin lonmebok. Lillebror SKAL forbli lillebror og da må det handles.

Link to comment
Share on other sites

 

Hvordan er det med den "fantastiske" dybden til Tottenham på stopperplass da?

 

Vertonghen, Dawson, Kaboul og Capoue kan alle spille midtstopper. Vi har Mertesacker, Koscielny, Vermaelen og Sagna.

 

Ganske jevnt vil jeg påstå, men nå prøvde jeg å nevne et av våre svakeste punkter som er nettopp sentral midtbane.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Dette har mange gnålet om i mange år og det har ikke skjedd siden pre-Wenger æraen. De var visstnok veldig mye bedre enn oss både i fjor, forifjor og årene før. Enn så lenge så har de klart CL en gang; det er akkurat like mange ganger som de har vunnet ligaen. Det er 53 år siden og det vil nok gå minst like lenge før de klarer det igjen

Link to comment
Share on other sites

David Ornstein ‏@bbcsport_david 6m

Spurs agree deal to sign France midfielder Etienne Capoue from Toulouse. Medical today, announcement likely tonight/Sat

 

Generelt sett med Capoue, Dembele, Sandro og Paulinho har de en fantastisk dybde i motsetning til oss som kun har Arteta og Ramsey.

Syns verken Sandro eller Dembele er spesielt gode. De har enkeltkamper, men de var til tider meget svake i fjor begge to. Sandro varierer noe forferdelig fra uke til uke og Dembele sliter litt når tempoet blir høyt. De nye får vise seg frem i PL før vi hyller dem alt for mye

Link to comment
Share on other sites

Dette har mange gnålet om i mange år og det har ikke skjedd siden pre-Wenger æraen. De var visstnok veldig mye bedre enn oss både i fjor, forifjor og årene før. Enn så lenge så har de klart CL en gang; det er akkurat like mange ganger som de har vunnet ligaen. Det er 53 år siden og det vil nok gå minst like lenge før de klarer det igjen

En liten korreksjon må jeg nok komme med..... 52 år, 3 måneder, 22 dager, 20 timer, 10 minutt og 40 sekund. Og klokken tikker forsatt :proud:

 

http://www.haveyoueverseentottenhamwintheleague.com/

Link to comment
Share on other sites

 

Vertonghen, Dawson, Kaboul og Capoue kan alle spille midtstopper. Vi har Mertesacker, Koscielny, Vermaelen og Sagna.

 

Ganske jevnt vil jeg påstå, men nå prøvde jeg å nevne et av våre svakeste punkter som er nettopp sentral midtbane.

 

Jeg syns vi har en god sentral midtbane. Jeg ser problemet med at vi per dags dato later til å slite uten Arteta på laget, men regner med at spesielt Wilshere kommer til å bli mye bedre i år. Han har gjennomført en full pre-season og jeg tror og håper at han er tilbake i toppform snart. Jeg har veldig stor sans for Ramsey og Oxlade har etter mitt syn vært som best sentralt på midtbanen. I tillegg har vi Cazorla, Rosicky og en Diaby i bakhånd. Det siste argumentet vil du neppe akseptere :-)

 

Ang. Tottene og stoppere, Vertonghen er skadet per dags dato og han er deres beste stopper. Dawson er en god kriger og en solid stopper, men han er et godt stykke unna et absolutt toppnivå. Kaboul er ikke mye å hoppe i taket for og Capoue er primært en midtbanespiller som sikkert kan gjøre en jobb som stopper, men jeg aner ikke om hvor god/dårlig han er. På stopperplass syns jeg nå vi er klart bedre enn Tottene.

Link to comment
Share on other sites

De har faktisk vunnet ligaen 2 ganger da, like mange ganger som vi har vunnet ligaen på deres bane.

 

Og med dette som bakgrunn så vil sikkert Tottene argumentere for at de er like gode som oss, også historisk sett.

 

Troppen vår er rimelig snau nå, men jeg gleder meg som en unge til serien skal starte. Og som vanlig velger jeg å fokusere på det positive, med en god start så kan vi være med å kjempe om seriegullet. Jeg holder Manchester City/Chelsea som seriefavoritter i år og oss som gode kandidater til tredjeplass. Jeg tror og håper at Manchester United går på en smell med Moyes som manager og for meg hadde det vært et drømmesenario om de havnet utenfor CL plass. Jeg ser heller Tottene i CL enn Manu.

Link to comment
Share on other sites

På keeperplass vinner Spurs.

Forsvaret er relativt jevnt, men våre spillere er jevnt over bedre enn deres individuelt sett. Hva staus er som en enhet er et større spørsmål.

Vår sentrale midtbane står på ingen måte tilbake for deres, men når det kommer til defensive fibre har de større dybde.

På de offensive plassene er våre spillere klart best, men de har fortsatt en Bale. Det har ikke vi.

På spissplass har vi i praksis en mann som neppe står tilbake for deres, men de har 3.

 

I sum er dette ganske close race, noe det ikke burde vært når en titter på vår saldo.

Edited by Sir J
Link to comment
Share on other sites

 

Jeg syns vi har en god sentral midtbane. Jeg ser problemet med at vi per dags dato later til å slite uten Arteta på laget, men regner med at spesielt Wilshere kommer til å bli mye bedre i år. Han har gjennomført en full pre-season og jeg tror og håper at han er tilbake i toppform snart. Jeg har veldig stor sans for Ramsey og Oxlade har etter mitt syn vært som best sentralt på midtbanen. I tillegg har vi Cazorla, Rosicky og en Diaby i bakhånd. Det siste argumentet vil du neppe akseptere :-)

 

Ang. Tottene og stoppere, Vertonghen er skadet per dags dato og han er deres beste stopper. Dawson er en god kriger og en solid stopper, men han er et godt stykke unna et absolutt toppnivå. Kaboul er ikke mye å hoppe i taket for og Capoue er primært en midtbanespiller som sikkert kan gjøre en jobb som stopper, men jeg aner ikke om hvor god/dårlig han er. På stopperplass syns jeg nå vi er klart bedre enn Tottene.

 

Arteta - Ramsey er en meget god midtbane. Kanskje litt veik/temposvak ved Arteta tidvis, men generelt sett en meget god midtbane. Problemet er som sagt mangel på alternativer for en spiller som Arteta. Ramsey gjorde en god jobb der et par ganger når Arteta var ute rundt nyttår, men hovedproblemet er i mine øyne Wilshere. Han sliter så til de grader med det defensive og samtidig så er han så ubesluttsom og ivrig på å bombe fremover at han ødelegger mer enn han gjør godt fremover i banen. Hjelper ei heller at han ofte går i samme rom som Cazorla og gjør spanjolen dårligere heller. Chamberlain syntes jeg har vært middelmådig på midtbanen for å være ærlig. Han har et godt skudd, men som Wilshere så sliter han med så mye annet at jeg ikke klarer å se på han som et godt alternativ ennå. Syntes ofte han virker som en kantspiller som blir "tvunget" til å spille på midten når han spiller der. Og andre ganger er det motsatt når han spiller på kant (altså som en midtbanespiller ute på kant). Er pdd. i mine øyne for ung og "rå" sammen med Wilshere til å være de eneste alternativene i en slik posisjon. Cazorla og Rosicky på sentral midtbane er jeg heller ingen fan av. Diaby er.. vel du vet hva jeg mener der som du hintet til. ;)

 

Personlig syntes jeg Vertonghen er veldig lik Vermaelen den første sesongen han spilte i Arsenal. Dawson er en "fattig" versjon av Mertesacker, men Kaboul er jeg helt uenig med. Han var skadet praktisk talt hele forrige sesong, men sesongen før der igjen var han en av de beste midtstopperene i PL. Capoue gjør som oftest en god jobb på midtstopperplass, men Ligue 1 er ikke like bra som det var før akkurat. Syntes vi er ganske jevne på midtstopperplass selv. Totalt sett i forsvarsleddet syntes jeg vi har bedre førstevalg enn Tottenham, men vi har 1 spiller for lite på midtstopperplass/høyrebacken. På midtbanen syntes jeg generelt sett at Tottenham er bedre rustet.

 

Når det gjelder fremover i banen så er Walcott bedre enn Lennon og Tottenham har ingen Cazorla, men med Bale og Soldado så har de to utmerkede spillere. Backupen med Defoe og Adebayor er også rimelig brukbar kontra vår Sanogo.

 

Vi klarte 1 poeng mer enn Tottenham forrige sesong, nå har de fått inn 2-4 spillere som helt klart forsterker førstelaget og utvilsomt gjør at de har bedre bredde. I mine øyne så var spissplassen det største problemet til Tottene i fjor. Nå har de fått inn Soldado som har scoret over 20 mål hver sesong de siste 4 årene. 75 mål på 127 ligakamper på de siste 4 årene er rimelig brukbart for å si det slik.

 

Som regel har jeg påpekt at Tottenham troppen er "hakket bedre" enn vår for å "jinxe". En uvane jeg aldri har klart å legge fra meg på tross av at jeg nå er 24 år, men dette er året hvor jeg ikke tror vi kommer over vår lillebror uten betydelige forsterkninger.

 

Spissplassen, defensiv midtbane, stopperplass/høyreback er våre 3 største problemområder. Attpåtil så mangler vi en skapende spiller ute på venstre. Chamberlain/Ryo/Gnabry er pdd. milevis unna nivået og Podolski er dessverre som jeg spådde meget endimensjonal i spillet sitt som gjør at han er lett å ta ut i større kamper.

Link to comment
Share on other sites

Dagens rykter skal ha det til at fuglene skal utfordre oss om Suarez. Selges Bale skal de by 55mill!

Var ikke poenget til Suarez at han ville spille CL? Tydelig noe Spurs har "glemt" ;)

 

Selvfølgelig bare bullshit. De har ikke råd til lønningene hans heller.

Link to comment
Share on other sites

At det er/var BS regnet jeg selvsagt med. At de har råd til lønningen om Bale selges tror jeg nok også.

Men det artige er jo at hele grunnen til at Suarez vil vekk er CL. Og tottene kan jo ikke skilte med noe slikt uansett. Så å gå til fuglene er neppe noe mål for Suarez selv :)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...