Jump to content

2005.09.24 West Ham B


Andain

Recommended Posts

Dette er det mest skuffende jeg har sett på mange år. Ljungberg er helt ute av form, Reyes og van Persie gjør ingenting i så lenge de er på banen. Hleb er ikke i stand til å slippe en passning i riktig øyeblikk og Quincy kan starte skuddtrening umiddelbart. Kommer nok tilbake med en mer nøyansert kommentar etterhvert, men akkurat nå er jeg bare veldig skuffet og engstlig for fortsettelsen..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Dette er helt forferdelig skuffende........ Så ikke en eneste ordentlig målsjanse til Arsenal.

Hvor er bevegelsen? Hvorfor vender de alltid bakover når de får ballen? Hvorfor kan de ikke skyte fra 20-25 meter? Hvorfor sender de ikke ballen på en-touch?

Fyttirakkern så dårlig!!!!!!!!!!!! Reyes og vP var skikkelig dårlige i dag.. At det går an!

Link to comment
Share on other sites

På mange måter en kamp som forventet. jevnt og tøfft. Vi sliter stort uten de "utskjellte" gutta Pires og Bergkamp. Null kreativitet.

 

Dette burde være en tankevekker for en del som kategorisk mener Bergkamp og Pires er for gamle og for dårlige. Her fikk dere varene levert. Reyes og Van Persie spillte en meget svak kamp. Antall gode kamper av Reyes siden han kom til Arsenal kan nesten telles på 2 hender. Van Persie kan helt klart være genial til tider, men virker fremdeles noe uferdig og keitete.

 

Ellers virker det også som Hleb fremdeles trenger noe tid før han er helt inne i tempo og den fysiske delen.

 

Positivt innhopp av Quincy og de 5 bakerste greier seg greit synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Elendig over i alt som ligner angrepsspill. Fabregas har startet sesongen veldig dårlig og fulgte opp med en svak kamp også i dag. Det er problematisk at ingenting stemmer når vi angriper. Spillerne har stor innsats, men samspillet er katastrofalt dårlig.

 

Dette kan bli en kjip sesong.

Link to comment
Share on other sites

skammelig dårlig kamp av arsenal!alt skal gjennom midten å denne hleb er jo vaksinert mot å skyte O_O

21450[/snapback]

 

 

Vel... nå synes jeg faktisk Hleb var en av våre få positive i dag. Enig i at dette var en dårlig lag-prestasjon. Vi har desverre ett lag som for tiden er ett relativt godt premier league lag, hverken mer eller mindre.

I dag var vi heldige som fikk med oss ett poeng.

 

Her følger min kortfattige spillervurdering:

Lehmann Helt greit, men var usikker ved ett par anledninger ute i feltet. 6.5

Lauren Svinger veldig i prestassjonene men hever seg utover i kampen. 6.5

Toure Vår beste forsvarsspiller denne sesongen, også i dag. 7.5

Campbel Solid i alt han gjør, blir bedre og bedre. 7.0

Cole Usynlig. Grei defensivt, svak offensivt. Ute av form. 6.0

Ljungberg Utrolig svak. Konsekvent uvenn med ballen. 5.5

Gilberto Som ofte før litt usynlig, men stort arbeidsområde.6.5

Fabregas Virker litt for lett. Spiller ikke med selvtillit for tiden. 6.0

Hleb Direkte i spillestilen. Bra teknisk, men siste trekk er litt vanskelig. 7.0

Van Persie Anonym. Lite å jobbe med. Litt satt ut av fysiske WH stoppere. 5.5

Reyes God start, men fader desverre ut i takt med laget. 6.0

 

Quincy Den morsomste å se på i dag. For lite spilletid = litt krampaktig 6.5

Flamini Satte lite/ingen preg på kampen.

 

Wenger Vår dårligste på Upton Park. Feil bytter for sent 5.0

 

Nei, dette laget skal slite for kvalifisering til CL neste år.

Wenger må fram med sjekkheftet i januar. Noe annet er ikke bra nok. ;)

Link to comment
Share on other sites

Skuffende igjen!

Hvor har det blitt av de sterke borteprestasjonene vi hadde for 2 år siden??

Skaper ikke sjanser, gidder ikke løpe, taper dueller, feilpasninger.......

 

Er så dritt lei av å se denne kollektive svikten i laget. Er jo ingen som gjør litt innsats og tar tak!! ;)

Åsså dette småspillet offensivt hvor alle spiller inn mot midten der det står 5 stoppere og plukker, gjentar seg igjen og igjen og igjen...

Null kantspill og når vi kommer gjennom på kant er det maks. én spiller i boksen.

Vi har vært vant til at vi vinner sjansestatistikken 20-3 og vinner 2-0 eller mer i disse kampene. Det har vi ikke sett på lenge. Ikke engang på hjemmebane.

 

Og nå ble Gilberto skadet også. Sliter på en allerede for tynn stall dette. O_O

 

Ser for meg en middels sesong desverre. Chelsea seiler ifra allerede og selv om det heldigvis er det flere lag rundt oss som roter det til i dag, er jeg mye mer bekymret over at Arsenal-spillet ikke fungerer godt lenger.

 

Ser man bort fra et friskt innhopp av Quincy har jeg rett og slett ikke NOE positivt å si om dagens kamp! ;)

 

Frykter det blir enda værre mot Ajax :blink:

Link to comment
Share on other sites

Herregud så skuffende. Dette er ikke godt nok.

 

Total mangel på samtlige felt. Dette kan neppe bli stor sesong i ligasammenheng. 11 poeng bak allerede er skremmende.

 

Ser ut til at det Wenger's kjøp og salg i sommer er i ferd med å straffe seg. Laget virker utrolig avhengig av en spiller; Henry.

 

Eneste høydepunkt i dag er Gamst'n. O_O

Link to comment
Share on other sites

På mange måter en kamp som forventet. jevnt og tøfft. Vi sliter stort uten de "utskjellte" gutta Pires og Bergkamp. Null kreativitet.

 

Dette burde være en tankevekker for en del som kategorisk mener Bergkamp og Pires er for gamle og for dårlige. Her fikk dere varene levert. Reyes og Van Persie spillte en meget svak kamp. Antall gode kamper av Reyes siden han kom til Arsenal kan nesten telles på 2 hender. Van Persie kan helt klart være genial til tider, men virker fremdeles noe uferdig og keitete.

 

Ellers virker det også som Hleb fremdeles trenger noe tid før han er helt inne i tempo og den fysiske delen.

 

Positivt innhopp av Quincy og de 5 bakerste greier seg greit synes jeg.

21457[/snapback]

 

Når sant skal sies så har vi slitt i kamper hvor Pires og Bergkamp har spilt, så jeg er ikke overbevist om at vi hadde vunnet dagens kamp med de 2 på banen heller. Nå skal det sies at jeg ikke har noe imot Dennis eller Pires og mener vi fortsatt kommer til å se det beste av dem denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Fekk ikkje sett kampen, men eg høyrer jo at det ikkje var rare sakene. Får sjå opptaket i morgon på c+ sport kl. 1050.

 

Bekymret over at me skaper få sjanser, og det at gilberto er skada. Håpa det er ein minor injury.

Link to comment
Share on other sites

Je gsynes vi er sutrete på forumet. Dette er et vunnet poeng på en dårlig dag mot et bra lag. Vi møter et lag som har flyt og som vil vinne i et derby. Gutta våre står på like mye. Det er hard jobbing og defensivt er det perfekt. Bortsett fra at Lauren sliter med å holde godt nok nivå. Også et par rare ting av Lehmann.

Men jeg er enig i at vi sliter angrepsmessig. Det jobbes bra, men samhandlingen som eggen ville sagt, er ikke der ennå. Til å forklare dette vil jeg fremme følgende påstand: Selv om Henry og Bergkamp er skadet ville det vært nok om Pires hadde vært med. I dag manglet vi ikke tæl og hard jobbing, vi manglet ikke teknikk, men vi manglet en klokskap som jeg alltid har ment Pires har innehatt. En spiller som kunne styrt det hele noe mer. Da Gilberto gikk ble det hele litt urutinert, og vi gikk i midten som vi gjør når vi sliter, og ikke ut på sidene.

 

Men et spørsmål til dere alle som liker Hleb, jeg gjør også det, men er den mannen vaksinert mot å skyte? Han hadde etter min mening fire fem muligheter til å sende av gårde skudd, fra ca.16 meter.

Ellers synes jeg at det Wenger kan få ut av denne kampen er å gi Quincy tillitt fra start. Synes han fremstår som et talent voksent nok til å kunne bidra med noe der framme.

 

Kjære venner. Selv om vi er lei oss, tror jeg vi er i fremgang, og dette er nok selv om Wenger ikke har sagt det og ikke vil si de; et transitional year. Men det kan bli bra for det. Og neste år da har de unge gutta blitt enda sterkere gjennom medgang og motgang pluss et par forsterkninger. Da skal Chelsea passe seg.

Link to comment
Share on other sites

Quincy var bra.... resten vil jeg prøve å glømme.......

21459[/snapback]

 

Bra og bra.. Har to muligheter som han roter bort grunnet elendig taktisk vurdering og flere hårreisende avleveringer. Hva var bra? Han løp raskt et par ganger uten å imponere noen spør du meg..

Link to comment
Share on other sites

skammelig dårlig kamp av arsenal!alt skal gjennom midten å denne hleb er jo vaksinert mot å skyte O_O

21450[/snapback]

 

 

 

Her følger min kortfattige spillervurdering:

Lehmann Helt greit, men var usikker ved ett par anledninger ute i feltet. 6.5

Lauren Svinger veldig i prestassjonene men hever seg utover i kampen. 6.5

Toure Vår beste forsvarsspiller denne sesongen, også i dag. 7.5

Campbel Solid i alt han gjør, blir bedre og bedre. 7.0

Cole Usynlig. Grei defensivt, svak offensivt. Ute av form. 6.0

Ljungberg Utrolig svak. Konsekvent uvenn med ballen. 5.5

Gilberto Som ofte før litt usynlig, men stort arbeidsområde.6.5

Fabregas Virker litt for lett. Spiller ikke med selvtillit for tiden. 6.0

Hleb Direkte i spillestilen. Bra teknisk, men siste trekk er litt vanskelig. 7.0

Van Persie Anonym. Lite å jobbe med. Litt satt ut av fysiske WH stoppere. 5.5

Reyes God start, men fader desverre ut i takt med laget. 6.0

 

Quincy Den morsomste å se på i dag. For lite spilletid = litt krampaktig 6.5

Flamini Satte lite/ingen preg på kampen.

 

Wenger Vår dårligste på Upton Park. Feil bytter for sent 5.0

 

 

21461[/snapback]

Jeg synes analysene dine er morsomme å lese. Men synes du bruker skalaen litt dårlig. Så sant den ikke går fra 5 til 8 da. Men regner med at den går fra 1 til 10. Når du skrtiver at Ljungberg var utrolig svak, noe jeg er enig i i dag, fortjener han da 5,5 poeng. Over gjennomsnittet som er 5. Jeg synes du skal fortsette dine analyser, men bruke skalaen mer. Ljungberg skulle hatt 2 poeng i dag ikke 5,5. ;)

Link to comment
Share on other sites

Quincy var bra.... resten vil jeg prøve å glømme.......

21459[/snapback]

 

Bra og bra.. Har to muligheter som han roter bort grunnet elendig taktisk vurdering og flere hårreisende avleveringer. Hva var bra? Han løp raskt et par ganger uten å imponere noen spør du meg..

21469[/snapback]

 

Tar jeg ikke mye feil er dette Quincy sin første opptreden i Premier League, i mine øyne kom han inn som et friskt pust for laget. Som du sier valgte han et par dårlige løsninger, men helthetsinntrykket jeg sitter igjen med av Quincy er veldig bra. Så kan nok ikke si meg enig i ditt resume av Qunicy.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

så ufattelig tannløst offensivt. som det har vært i samtlige kamper denne sesongen, minus hjemmekampen mot fulham. jeg er bekymret; samhandlingen mangler, pasningene er upresise og bevegelsen uten ball er for dårlig. i tillegg skal absolutt alt gjennom midten.

 

cesc har forøvrig vært en liten skuffelse denne sesongen. virker nesten litt sliten...

Link to comment
Share on other sites

At vi ikke fikk handlet di 2 stjernene wenger sa i sommer at han skulle kjøpe kan komme til å koste oss dyrt denne sesongen!At våre unge spillere er mere rutinerte å sterkere til neste år stemmer nok,men hvor lenge gidder henry å vente på at laget rundt han skal bli bra nok?er redd vi mister han snart vist ikke wenger invisterer litt i nån klassespillere.

Link to comment
Share on other sites

Quincy burde helt klart fått mer spiletid idag, og bør få det fremover. han kan vel bare bli bedre og lære mer

Enig i at vi ikke tør skyte, og når vi først gjør det, er det fra håpløse posisjoner.

Quincy burde forøvrig skutt den ene gangen han skar inn fra kanten.

Dessuten burde Svensken agjort på slutten, men jeg har knapt sett en mer elendig berøring i hele mitt liv!!! O_O

Campbell er god og solid, Toure er også god, med unntak av noe smårusk.

Ellers var det vel ikke så mye positivt.

Og hva er det wenger holder på med mot slutten av kampen?? det siste kvarteret spilte vi jaggu uten en eneste spiss, da vi måtte fremover å score mål!

Ellers mener jeg wenger er litt feig som ikke tør gjøre bytter før.

Link to comment
Share on other sites

Det første jeg har å si er:

Det var vel ikke Chaz som var i studio vel? Hørte nevnt Vardeneset og hvis jeg ikke tar helt feil så er han med i styret der og trener et lilleputt lag der? ;)

 

MEN så er det kampen da:

 

Spillet blir for løst og spillerne finner hverandre mye mindre enn mot f.eks Everton, og det er mange slurvefeil og sånne ting, så det kan skjerpes. Men ellers så er det ikke så veldig mye å klage over synes jeg da.

 

Spillervurdering:

 

 

Lehmann:

Gjorde mange alvorlige feil med utspark og sånt, og han gjorde seg kjent med de vanlige 100-meters utrusningene som var vanlige i fjor...ikke så veldig mye mer å si om ham i dag faktisk.

Poeng: 5,5

 

Lauren:

Gjorde også noen grove feil som kunne blitt avgjørende men som heldigvis ikke ble det. Men han kommer godt tilbake når det gjelder offensivt spill. Men ikke godt nok fra vår kamerunske soldat...

Poeng: 5,5

 

Toure:

Han retter opp mange feil som Lauren/Lehmann gjør, og fullfører kampen på toppnivå. Han er vel en av AFC's beste i dag. Han løper godt bakover og stopper nesten alt som kommer mot, mens han også bidrar litt fremover med presise pasninger og litt løpsstyrke.

Poeng: 7

 

Campbell:

Han er god i dag også. Han gjør ingen feil så langt jeg merket iallefall og stopper det som trengs. Han er en skikkelig mur bak der, og sammen med Kolo så kan det bli noen av PL's beste midtsopper-par.

Poeng: 6,5

 

Cole:

Han spiller ikke på et sånt toppnivå som jeg er vandt å se ham på i dag, men han er jo en veldig styrke i laget og sånt da. Men det blir for tynt og løst. Han får ikke alt helt til følte jeg. Hvis jeg ikke husker helt feil så ble vel han satt opp som venstreving eller kanskje en litt tilbaketrukken spiss når Clichy kom inn? Han passet inn der også synes jeg, men han får lite assistanse av andre.

Poeng: 6

 

Clichy:

Jeg husker ingen ganger at han i det hele tatt var i ballen...ingen kommentar til Gaël i kveld..

 

Ljungberg:

Vår kjære svenske starter kampen bra og tilfører laget mye løpskraft og jobbing, men det dabber av etterhvert, så det er heller ikke godt nok av ham. Men som sagt, en av de beste på Arsenal i dag. Det er iallefall han (og eller Reyes) som jobber mest og løper opp baller!

Poeng: 7

 

Gilberto:

Er som vanlig ganske usynlig og viser ikke så veldig mye igjen. Men det er veldig hjelp i den rollen han spiller og det han gjør med ballen er ikke dumt det heller. I dag var det en av hans gode dager, og jeg håper at det kommer til å fortsette også. Men det jeg derimot ikke håper er at skaden han pådro seg ikke er så alvorlig som det så ut som...

Poeng: 6

 

Flamini:

Han viser heller ikke så veldig mye igjen på midtbanen ettersom han overtar Gilberto sin rolle som "vaktmester". Men han viser at han er en mann for fremtiden og at han har god ballfølelse osv. Han får heller ikke nok spilletid til en skikkelig vurdering.

Poeng: 6

 

Fabregas:

Vår lille spanjol kommer til å bli en stor gutt en gang! Han viser at han ikke er redd i dueller eller i "dommer-kamper" og sånn! Han blir sikkert en god kandidat om verdens beste spiller i ca 2010 tipper jeg, og han viser at han burde ha vært den beste unggutten iallefall nå. Men over til kampen i dag: Han gjør ingen grove feil i dag utenom handsen som sklulle blitt straffe, men det var jo ikke med vilje da. Men han er en god playmaker og han er veldig presis i pasningene.

Poeng: 7

 

Hleb:

Helt klart en av Arsenal's beste! Han er presis med pasningsfoten og han finter på en eventyrlig måte. Jeg har egentlig ikke så mye mer å si om ham i dag. Men jeg tror han var den beste for Arsenal ja!

Poeng: 7,5

 

v.Persie:

Var veldig god i begynnelsen av kampen, men etter ca 25 min så detter det helt ut og blir alt for tamt, og den der venstrefoten er så sinnsykt irriterende. Men en grei kamp av RvP. Holder ikke heeeeelt mål men det er vel godkjent!

Poeng: 6,5

 

Reyes:

Ikke helt vanlig å se Reyes så sløv som i dag. Han løper ikke så mye opp på baller som vanlig og han kommer nesten ikke til en eneste avslutning, og i en klubb som Arsenal så blir det for dårlig, iallefall i Henry's fravær. Det kan bli bedre, men han får ikke akkurat veldig mye assistanse heller da, så jeg forstår han forsåvidt også...

Poeng: 6,5

 

Quincy:

Hehe, jeg må le: På den lille stunda han kommer inn så er han en av Arsenal's beste!!! Han bokstavelig talt LEKER med W-H spillerne. Jeg satt og flirte med meg selv når han klakka seg gjennom de to spillerne ute på venstrekanten, og den gangen han utklasserte en fyr på venstrekanten med noen helt syke *svisj, svosj* greier...Manglet bare målet. Men en ting er sikkert: Han MÅ starte mot Ajax!!!

Poeng: 7

 

 

Men jeg må si at jeg fikk mye bruk for den plast hammeren som jeg hadde på lur som jeg tok med meg da jeg satte meg ned for å se kampen. Hadde det vært en skikkelig hammer så hadde det ikke vær mye hode igjen på meg iallefall! O_O

 

Det må skjerpes enormt for å klare å henge med i gullkampen... ;)

Link to comment
Share on other sites

Det første jeg har å si er:

Det var vel ikke Chaz som var i studio vel? Hørte nevnt Vardeneset og hvis jeg ikke tar helt feil så er han med i styret der og trener et lilleputt lag der? O_O

 

21489[/snapback]

 

Det var nok Chaz, ja! Og du; det er et småguttelag jeg trener! ;)

Link to comment
Share on other sites

Det første jeg har å si er:

Det var vel ikke Chaz som var i studio vel? Hørte nevnt Vardeneset og hvis jeg ikke tar helt feil så er han med i styret der og trener et lilleputt lag der? O_O

 

21489[/snapback]

 

Det var nok Chaz, ja! Og du; det er et småguttelag jeg trener! ;)

21492[/snapback]

 

Hehe...okay, jeg gir meg!

Men hvordan kom du liksom der??

Sendte du text-melding???: "Hei, jeg melder meg frivillig til å komme i studio å se Arsenal - West Ham, og jeg er Arsenal-supporter" ;)

Bare lurer... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Som tidligere leder i supporterklubben, og ikke minst etter å ha kjent Dag Solheim i godt over 20 år, hvor vi også har reist jevnt og trutt til England sammen, så var det i grunnen ganske kurant. Vi har hatt en "avtale" om meg i studio i lang tid, det måtte bare passe for begge parter.

Link to comment
Share on other sites

Som tidligere leder i supporterklubben, og ikke minst etter å ha kjent Dag Solheim i godt over 20 år, hvor vi også har reist jevnt og trutt til England sammen, så var det i grunnen ganske kurant. Vi har hatt en "avtale" om meg i studio i lang tid, det måtte bare passe for begge parter.

21494[/snapback]

 

Hvis jeg forsto riktig er det et dårlig omen med deg på tv???

Du får holde deg hjemme fremover!! O_O

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...