Jump to content

2005.09.19 Everton H


Andain

Recommended Posts

everton.gif

Arsenal 2-0 Everton

Highbury, Mandag 19 September klokken 21:00

 

Lagoppstilling :

Arsenal : Lehmann, Lauren, Toure, Campbell, Cole, Ljungberg, Fabregas, Silva, Pires, Reyes, Van Persie. Innbyttere : Bergkamp, Hleb, Song Billong, Senderos, Almunia.

 

Everton : Martyn, Hibbert, Yobo, Weir, Ferrari, Osman, Cahill, Neville, Arteta, McFadden, Bent. Innbyttere : Wright, Ferguson, Davies, Kilbane, Nuno Valente.

 

Dommer:

Alan Wiley (Burntwood, Staffordshire)

 

TV kanaler:

SuperSport 3 SA

Diema+

Galaxie Sport

SKY Sports 1

C+ Deporte 1

Prem Sport Portal

Sport 2 HU

Digit Alb

ART Sport 4

C+ Sport (Polen)

SKY Sport IT 1

SKY Calcio 1

TPS Star

C+ Sport (Norden)

Prime Sports

 

Radio/TV streams via nett:

Radio : BBC Radio Five Live

 

Skader/suspendert:

Thierry Henry (skadet)

 

Forrige Sesong:

15.08.2004 Everton 1-4 Arsenal (Premier League)

09.11.2004 Arsenal 3-1 Everton (Carling Cup)

11.05.2005 Arsenal 7-0 Everton (Premier League)

 

Før avspark:

Ser vi tilbake på sesongen 2004/2005 er det ingen tvil om at vi har et godt grep på Everton, men dette var forrige sesong. Everton har fått en svak start på årets sesong og står kun bokført med 1 seier og 3 poeng etter 4 kamper, i tillegg gikk de på et stort nederlag i UEFA cupen denne uken. David Moyes er nok under press etter at laget har tapt 5 kamper på rad nå og vi kan nok forvente at Everton er ute etter å sette en stopper for den dårlige trenden de er inne i.

 

Sol Campbell vil etter all sannsynlig starte sammen med Kolo Toure i midtforsvaret etter et vellykket "comeback" i onsdagens Champions League kamp mot FC. Toure sa følgende om hans rolle sammens med Campbell i midtforsvaret:

 

"We are used to playing alongside each other at the training ground, so there really is no problem on what the partnership is. I'm definitely pleased to have Sol back".

 

"Sol is really good, he is our biggest defender and when I play alongside him I feel really confident. But I feel the same whether I play alongside Philippe or Pascal too. They are all great defenders."

 

"The boss likes to mix the back four up sometimes, so we practice together a lot and get used to each other on the pitch."

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply
Guest Van Persie

Håper på dette laget:

 

Keeper: Lehmann

 

Høyreback: Lauren

Midtstoppere: Toure og Campbell

Venstreback: Cole

 

Høyre midtbane: Ljungberg

Sentral midtbane: Gilberto og Fabregas

Venstre midtbane: Pires

 

Spisser: Bergkamp og Reyes

 

Innbyttere: Almunia, Clichy, Hleb, Van Persie, Quincy

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie
Selv håper jeg Ashley Cole får seg en liten pause i denne kampen og at Clichy får sin sesongdebut fra start.

20846[/snapback]

Tja, er noe enig der.

Men håper personlig på Cole i denne kampen.

Er enig i at Clichy snart må få tillit fra start, enten som back eller venstreving.

Link to comment
Share on other sites

Dette er ikkje kampen å gi ashley pause. Her skal me ha tre poeng, og då må me stille med beste mannskap som er mulig.

20852[/snapback]

 

Om Gael Clichy eller Ashley Cole spiller denne kampen tviler jeg sterkt vil ha vesentlig forskjell på i utfallet i denne kampen. Clichy er på mange måter veldig lik Cole både når det gjelder besittelse av kvaliteter og spillestil.

Link to comment
Share on other sites

Bare at Cole er bedre enn Clichy.

20863[/snapback]

 

Det er vel innlysende, ellers hadde det nok vært Clichy som besatte venstreback plassen ? Men jeg har troen på at Clichy har potensiale til bli noe stort i klubben, det har han allerede nå bevist. Desverre så trenger han vel som så mange andre matchtrening (.. og ikke bare spill i reserveligaen) for å fortsette utviklingen sin.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Dette er ikkje kampen å gi ashley pause. Her skal me ha tre poeng, og då må me stille med beste mannskap som er mulig.

20852[/snapback]

 

Om Gael Clichy eller Ashley Cole spiller denne kampen tviler jeg sterkt vil ha vesentlig forskjell på i utfallet i denne kampen. Clichy er på mange måter veldig lik Cole både når det gjelder besittelse av kvaliteter og spillestil.

20861[/snapback]

 

 

Clichy har noen steg å ta offensivt, før han kan måle seg med Ash.

Derfor vil definitvit sistnevnte starte denne kampen også.

Link to comment
Share on other sites

Guest tretten06

Jeg også er enig i at Gael kan bli noe stort, muligens støre enn Ashley, men med den ligaformen vi har vist i det siste, er dessverre ikke dette kampen for å gi folk kamperfaring. Vi MÅ ha tre poeng på mandag, og da må de beste på banen; for tiden innebærer det Cole på venstreback.

Link to comment
Share on other sites

Clichy skulle ha testa venstrevingen i denne kampen....(Hvis han burde fått spilt da...)

 

Men resultat tipset mitt er vel 3-2 til AFC!

Og laget:

 

--------------Lehmann---------------

Lauren---Toure---Campbell---Cole

Ljungberg-Gilberto-Fabregas-Pires

---------van.Persie--Reyes----------

 

Subs: Almunia--Senderos--Clichy--Hleb--Bergkamp

(Synd å måtte sette ut Quincy, men jeg måtte helst det....)

Link to comment
Share on other sites

Her håper jeg på et resultat alla i fjor.

Dette er vel en kamp som burde passe DB

derfor han med fra start.

Pires viste framgang i sist kamp og spiller pga av det.

Men sliter med at VP og Hleb kanskje burde spilt og. :huh:

 

Laget

 

Lehmann

 

Lauren Toure Sol Cole

 

Ljungen Gilberto Fabregas Pires

 

DB Reyes

Link to comment
Share on other sites

Jeg Gleder meg til kampen imorgen! ;)

Håper vi stiller med:

Jens

Lauren  kolo    Sol      Ashley

Freddie  Gilberto  Cesc Pires

Reyes  VP

 

Innb: Quincy,Clichy, Senderos,Hleb og Almunia.

20993[/snapback]

 

Har liten tro på at Wenger vraker DB fra troppen for f.eks Quincy

som ikke har vist noe ennå på 1. laget.

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig å sette opp laget til denne kampen, vi skal ha 3 poeng her. Men årets sessong virker som har den utviklingen at vi taper poeng mot de som vi tidligere har hatt ett overtak på i premier lge (chelski, borro), og everton er lag som vi ikke har hatt de største prblemene med...

Tipper det blir en tett kamp og har tru på dette laget:

 

Lehman(har vært meget solid i år)

 

Cole(ikke helt i toppform, men rekner med at den kommer snart)

Toure(god, men er avhengig av en kollega som er i form,og er autoritær)

Campbell( endelig skadefri,såg bra ut mot thun)

Lauren(har vært meget bra offansivt i år)

 

Ljungber(meget viktig, og virker som å vere i form)

Fabregas(ikke helt i form , desverre, har forsvunnet ut av de siste kampene)

Gilberto(ikke helt på topp, men visste kampvilje, og autoritet mot thun, på vei opp)

Pires(har vært veldig dårlig iår, men bedring mot thun, blir benket visst ikke presterer,hleb puster

han i nakken).

 

Van Perie (en goal i år, trenger noen kamper fra start, for å få litt stabilitet i prestasjonene)

Reyes(Vår beste så langt i år, virker veldig på hugget , og tipper han netter i denne kampen)

 

Benken: Almunia,Clichy,Senderos,Bergkamp,Quincy

Link to comment
Share on other sites

Har liten tro på at Wenger vraker DB fra troppen for f.eks Quincy

som ikke har vist noe ennå på 1. laget.

 

Har ikke noen særlig tro på at troppen blir seende nøyaktig slik ut selv heller, men jeg håper det. Bergkamp har ikke imponert så langt, og jeg håper vi snart får se Quincy med hans potensiale.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...