Jump to content

Arsenals økonomiske status


Highbury Hero

Recommended Posts

Ikke bare bra detta :-(

 

Eiendomsmarkedet er ikke på topp om dagen, og det får selvsagt følger for leilighetssalget på Highbury Square. Men artikkelen er, i mine øyne, helt feil framstilt. Det skrives som om et overskudd er lite sannsynlig, og det er i hvertfall ikke sånn jeg tolker Hill-Woods uttalelser. Poenget hans er at et overskudd fra Highbury Square-prosjektet ikke er budsjettert inn i driften av klubben, og at det derfor blir en "bonus" den dagen de pengene kommer. Sett i lys av dagens marked var det en fornuftig tankegang av Hill-Wood & Co.

Ser ingen dramatikk i dette.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 518
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ikke bare bra detta :-(

 

Eiendomsmarkedet er ikke på topp om dagen, og det får selvsagt følger for leilighetssalget på Highbury Square. Men artikkelen er, i mine øyne, helt feil framstilt. Det skrives som om et overskudd er lite sannsynlig, og det er i hvertfall ikke sånn jeg tolker Hill-Woods uttalelser. Poenget hans er at et overskudd fra Highbury Square-prosjektet ikke er budsjettert inn i driften av klubben, og at det derfor blir en "bonus" den dagen de pengene kommer. Sett i lys av dagens marked var det en fornuftig tankegang av Hill-Wood & Co.

Ser ingen dramatikk i dette.

 

Joda Nilsen, selv jeg skjønner det. Alikevel er det ikke bra at mange som har forpliktet seg for å kjøpe lar innskuddet gå tapt og vi må selge en gang til i et marked som ikke er bra for selgere. Det er ingen krise, men langt fra optimalt.

Link to comment
Share on other sites

Ikke bare bra detta :-(

 

Eiendomsmarkedet er ikke på topp om dagen, og det får selvsagt følger for leilighetssalget på Highbury Square. Men artikkelen er, i mine øyne, helt feil framstilt. Det skrives som om et overskudd er lite sannsynlig, og det er i hvertfall ikke sånn jeg tolker Hill-Woods uttalelser. Poenget hans er at et overskudd fra Highbury Square-prosjektet ikke er budsjettert inn i driften av klubben, og at det derfor blir en "bonus" den dagen de pengene kommer. Sett i lys av dagens marked var det en fornuftig tankegang av Hill-Wood & Co.

Ser ingen dramatikk i dette.

 

Joda Nilsen, selv jeg skjønner det. Alikevel er det ikke bra at mange som har forpliktet seg for å kjøpe lar innskuddet gå tapt og vi må selge en gang til i et marked som ikke er bra for selgere. Det er ingen krise, men langt fra optimalt.

 

Er enig i at det ikke er optimalt, men jeg syntes den artikkelen var vel negativ i forhold til økonomien til Arsenal. Selvsagt er det å håpe at vi tjener mest mulig på prosjektet, slik at "bonusen" blir så stor som mulig ;-)

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Den sier jo nettopp nøyaktig det vi har sagt her inne i evigheter. Vi har lån, som vi betaler selv - vi drifter oss selv med hva klubben tjener - og ergo er vi avhengig av å selge for å kjøpe.

 

Dette er noe vi har sagt her lenge - og dette vil ikke forandre seg med det første. Nettopp derfor Wenger er mannen for oss, som henter uslipte diamanter for 3-5 millioner pund, og som selger det med gevinst på 10-20 millioner pund. Nettopp dette som gjør av vi har penger til å hente de spillerne som hever laget til tider. LES: Nasri - Arshavin - Vermaelen(?).

Link to comment
Share on other sites

Den sier jo nettopp nøyaktig det vi har sagt her inne i evigheter. Vi har lån, som vi betaler selv - vi drifter oss selv med hva klubben tjener - og ergo er vi avhengig av å selge for å kjøpe.

 

Dette er noe vi har sagt her lenge - og dette vil ikke forandre seg med det første. Nettopp derfor Wenger er mannen for oss, som henter uslipte diamanter for 3-5 millioner pund, og som selger det med gevinst på 10-20 millioner pund. Nettopp dette som gjør av vi har penger til å hente de spillerne som hever laget til tider. LES: Nasri - Arshavin - Vermaelen(?).

Det er sant det har vi alle vært klar over lenge. Men det artikkelforfatteren antyder er vel at det har blitt vel mye, og at dette lammer oss i konkuransen om ligagullet.

Link to comment
Share on other sites

Den sier jo nettopp nøyaktig det vi har sagt her inne i evigheter. Vi har lån, som vi betaler selv - vi drifter oss selv med hva klubben tjener - og ergo er vi avhengig av å selge for å kjøpe.

 

Dette er noe vi har sagt her lenge - og dette vil ikke forandre seg med det første. Nettopp derfor Wenger er mannen for oss, som henter uslipte diamanter for 3-5 millioner pund, og som selger det med gevinst på 10-20 millioner pund. Nettopp dette som gjør av vi har penger til å hente de spillerne som hever laget til tider. LES: Nasri - Arshavin - Vermaelen(?).

Det er sant det har vi alle vært klar over lenge. Men det artikkelforfatteren antyder er vel at det har blitt vel mye, og at dette lammer oss i konkuransen om ligagullet.

 

 

Det er jo selvsagt en mulighet. Men nå får vi se da, hva som skjer denne sesongen. Adebayor ser ut til å forsvinne til Man shitty - da frigjør vi 25mill(?) til spillerkjøp. Så spørs det hva Wenger gjør. Han har da muligheten til å hente skikkelig kvalitet - og det er det han sa før sesongslutt. Men han henter noe ungt som vanlig. Og da kan man sette spørsmålstegn om han faktisk får bruke de pengene han tjener på salg, til kjøp av nye spillere.

 

Tiden vil vise - men jeg ser helt klart poenget ditt/hans.

Link to comment
Share on other sites

Lurer litt på hva vi egentlig har til spillerkjøp etter denne uttalelsen fra Ferguson:

 

Meanwhile, Ferguson believes Arsenal's lack of spending power could hit them hard this season.

 

Arsenal sold striker Emmanuel Adebayor to City this week and Ferguson said: "Arsenal have got the biggest test to be where they want to be.

 

"I know that Arsene Wenger doesn't have any money and it's a big test for Arsenal."

 

http://www.mirror.co.uk/sport/football/200...15875-21536292/

Link to comment
Share on other sites

Lurer litt på hva vi egentlig har til spillerkjøp etter denne uttalelsen fra Ferguson:

 

Meanwhile, Ferguson believes Arsenal's lack of spending power could hit them hard this season.

 

Arsenal sold striker Emmanuel Adebayor to City this week and Ferguson said: "Arsenal have got the biggest test to be where they want to be.

 

"I know that Arsene Wenger doesn't have any money and it's a big test for Arsenal."

 

http://www.mirror.co.uk/sport/football/200...15875-21536292/

 

 

 

I tillegg går kasettspillern på autorevers:

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...our-players-now

 

Denne sommeren begynner å ligne stygt på de foregående...

Greit at vi ikke nødvendigvis må erstatte Adebayor men midtbane/forsvarsproblemene burde vel snart adresseres?

Er redd det er slik som Ferguson sier, at vi rett og slett er blakke...

Link to comment
Share on other sites

Bekymringsverdig dersom vi ikkje har råd til nytt spelarkjøp _etter_ at vi har solgt Ade, men på den andre sida hadde vi jo råd til å kjøpe Vermaelen _før_ salget av Ade. Nå har vi solgt Ade for 2,5 gang så mykje som vi kjøpte Vermaelen for så skulle tru vi da satt med nokre kroner til overs til forsterkning... Eg velger å tru det siste førebels, og håper at Huntelaar kan kommer for rundt 17 millionar pund. Da har vi fortsatt 8 millionar å enten bruke til å forsterke midtbaneleddet, eller til å bufre lånet vårt.

Link to comment
Share on other sites

Syns det nesten er litt skummelt at SAF vet så mye om vår økonomiske situasjon! :) Eller er det noe alle vet?

Jeg har et ønske om at styret kunne vært mer åpne om økonomi, gjeld, og mangle på spillerkjøp.

Det hadde gjort ting så mye lettere for oss som elsker klubben.

Link to comment
Share on other sites

 

Er redd det er slik som Ferguson sier, at vi rett og slett er blakke...

 

Mindgames, nothing more than mindgames......

 

 

Oh yes.

 

SAF har ikke noen ekstra innsikt i Arsenal sin økonomi. DEssuten hadde han vel ikke hatt penger sjøl hadde ikke RM bladd opp over 800mill for den patetiske Ronaldo.

Link to comment
Share on other sites

 

Er redd det er slik som Ferguson sier, at vi rett og slett er blakke...

 

Mindgames, nothing more than mindgames......

 

 

Det har du alldeles rett i Chaz men Ferguson sier det mange Arsenal-supportere føler akkurat nå. Det er en ikke ubetydelig bekymring for den økonomiske situasjonen i klubben. Det blir spennende å se hva som skjer før overgangsmarkedet stenger igjen. I år som i fjor som i forfjor og året før der så har det vært klart som dagen at vi trenger forsterkninger for å kjempe om gull. Allikevel har de nødvendige forsterkningene uteblitt. I år som i fjor er det tindrende klart at vi trenger en defensiv makker til Fabregas.

 

Jeg skylder delvis på styret som har fått Wenger til å framstå som en fjott sommer etter sommer. Vi har hele tiden fått tredd nedover hodene våre at pengene er tilgjengelig for Wenger om han behøver det. I ettertid har dette vist seg å være sprøyt fra ende til annen.

Heldigvis har vi i dag fått mere profesjonalitet inn i lederskapet med Gadzidis og Kroenke i spissen. Særlig førstnevnte framstår som ærlig og oppriktig i intervjuer.

 

Håper indelig at det etter salget av Adebadjø frigjøres penger til spillerkjøp. Det fortjener Wenger og det fortjener vi (som betaler europas høyeste billettpriser).

Selvfølgelig bare dersom vi har råd....

Link to comment
Share on other sites

Det har du alldeles rett i Chaz men Ferguson sier det mange Arsenal-supportere føler akkurat nå. Det er en ikke ubetydelig bekymring for den økonomiske situasjonen i klubben. Det blir spennende å se hva som skjer før overgangsmarkedet stenger igjen. I år som i fjor som i forfjor og året før der så har det vært klart som dagen at vi trenger forsterkninger for å kjempe om gull. Allikevel har de nødvendige forsterkningene uteblitt. I år som i fjor er det tindrende klart at vi trenger en defensiv makker til Fabregas.

 

Jeg skylder delvis på styret som har fått Wenger til å framstå som en fjott sommer etter sommer. Vi har hele tiden fått tredd nedover hodene våre at pengene er tilgjengelig for Wenger om han behøver det. I ettertid har dette vist seg å være sprøyt fra ende til annen.

Heldigvis har vi i dag fått mere profesjonalitet inn i lederskapet med Gadzidis og Kroenke i spissen. Særlig førstnevnte framstår som ærlig og oppriktig i intervjuer.

 

Håper indelig at det etter salget av Adebadjø frigjøres penger til spillerkjøp. Det fortjener Wenger og det fortjener vi (som betaler europas høyeste billettpriser).

Selvfølgelig bare dersom vi har råd....

 

Joda, likviditetssituasjonen er nok litt strammere enn for et år siden, men vi har ikke måttet låne over pipa slik som diverse eiere i United eller Liverpool har måttet gjøre for å kjøpe og drifte en fotballklubb. Og husk; vi kjøpte nyss en belgier til £ 10 miller. Og det var før vi nå får det tilsvarende i pund til EN KVART MILLIARD NORSKE SPESIDALER(eller kroner om du vil :P ) . Vi tenker stadig vekk langsiktig. Gud jeg er glad jeg holder med klubber som Arsenal og Viking! :P

 

Forøvrig; det lureste Manchester United har gjort siden de ansatte Alex en gang på 80 tallet, var å selge Ronaldo. Nå kan lån betales ned, samtidig som luringen har penger til flere kjøp. Man kan jo få en 8-10 mørkhudede, eller hvite for den saks skyld, Moldensere for en halv Ronaldo! Noen av disse eventuelle Nordmøringene må jo kunne slå til. Men den kvarte milliarden for Ade, den er jaggu meg grei den også! :)

 

At styret har skutt seg selv noe salig i foten rent kommunikasjonsmessig, se det er noe helt annet. Hvorvidt amerikansirte ledere/styremedlemmer som Gadzidis og Kroenke er det beste for Arsenal i lengden tror jeg de lærde vil strides om en god stund ennå......

Link to comment
Share on other sites

Det har du alldeles rett i Chaz men Ferguson sier det mange Arsenal-supportere føler akkurat nå. Det er en ikke ubetydelig bekymring for den økonomiske situasjonen i klubben. Det blir spennende å se hva som skjer før overgangsmarkedet stenger igjen. I år som i fjor som i forfjor og året før der så har det vært klart som dagen at vi trenger forsterkninger for å kjempe om gull. Allikevel har de nødvendige forsterkningene uteblitt. I år som i fjor er det tindrende klart at vi trenger en defensiv makker til Fabregas.

 

Jeg skylder delvis på styret som har fått Wenger til å framstå som en fjott sommer etter sommer. Vi har hele tiden fått tredd nedover hodene våre at pengene er tilgjengelig for Wenger om han behøver det. I ettertid har dette vist seg å være sprøyt fra ende til annen.

Heldigvis har vi i dag fått mere profesjonalitet inn i lederskapet med Gadzidis og Kroenke i spissen. Særlig førstnevnte framstår som ærlig og oppriktig i intervjuer.

 

Håper indelig at det etter salget av Adebadjø frigjøres penger til spillerkjøp. Det fortjener Wenger og det fortjener vi (som betaler europas høyeste billettpriser).

Selvfølgelig bare dersom vi har råd....

 

Joda, likviditetssituasjonen er nok litt strammere enn for et år siden, men vi har ikke måttet låne over pipa slik som diverse eiere i United eller Liverpool har måttet gjøre for å kjøpe og drifte en fotballklubb. Og husk; vi kjøpte nyss en belgier til £ 10 miller. Og det var før vi nå får det tilsvarende i pund til EN KVART MILLIARD NORSKE SPESIDALER(eller kroner om du vil :P ) . Vi tenker stadig vekk langsiktig. Gud jeg er glad jeg holder med klubber som Arsenal og Viking! :)

 

Forøvrig; det lureste Manchester United har gjort siden de ansatte Alex en gang på 80 tallet, var å selge Ronaldo. Nå kan lån betales ned, samtidig som luringen har penger til flere kjøp. Man kan jo få en 8-10 mørkhudede, eller hvite for den saks skyld, Moldensere for en halv Ronaldo! Noen av disse eventuelle Nordmøringene må jo kunne slå til. Men den kvarte milliarden for Ade, den er jaggu meg grei den også! :)

 

At styret har skutt seg selv noe salig i foten rent kommunikasjonsmessig, se det er noe helt annet. Hvorvidt amerikansirte ledere/styremedlemmer som Gadzidis og Kroenke er det beste for Arsenal i lengden tror jeg de lærde vil strides om en god stund ennå......

 

Selvom man prøver er det ganske umulig å ikke bli forført av mediene. Som du sier er det jo veldig betenkelig at vi kjøper inn en ny midtstopper og deretter skal være blakke etter å ha solgt Ade. Arsenal fører en sunn økonomi og ville jo ikke handlet i første tilfelle hvis de allerede var blakke. Hvor mye av salget av Ade Wenger får i transferpenger er jo vanskelig å si. Wenger er vel en av de få managerene som tenker litt langsiktig og kanskje lar eierne nedbetale lån og div andre utgifter(slik som Ferguson). Men jeg håper inderlig han holder av en 12 mill pund og invisterer i en DM. Spiss føler jeg ikke vi trenger. Wenger vil uansett ta seg god tid til å bestemme, skal jo ikke bli noen hastekjøp

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet er om Arsenal har penger til spillerkjøp.

Spesielt når Grimandi sier at vi må selge en spiller før vi kan kjøpe.

Har Wenger så tiltro til stallen eller mangler han penger?

Et par skader til på midtbanen så blir det tynt.

 

http://www.tribalfootball.com/arsenal-scou...straints-258402

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet er om Arsenal har penger til spillerkjøp.

Spesielt når Grimandi sier at vi må selge en spiller før vi kan kjøpe.

Har Wenger så tiltro til stallen eller mangler han penger?

Et par skader til på midtbanen så blir det tynt.

 

http://www.tribalfootball.com/arsenal-scou...straints-258402

 

Det er nok både og. Det er ikke overflod av penger, men likevel nok til å forsterke lagdeler om nødvendig. Det betyr rett og slett at Wenger må være fornuftig, i motsetning til enkelte andre klubber.

 

Spørsmålet er om 10 mill pund på Vermaelen var lurt. Jeg synes det er ufattelig mye penger for en ung, liten og ganske uerfaren midtstopper. Vi har tross alt flere andre unge lovende midtstoppere. Og jeg savner hodesterke spillere i klubben. Mot Barnet slapp Vermaelen og Gallas lett inn et mål på innlegg... ikke kjekt å s på.

 

Men kanskje mulig å selge ham videre om det ikke klaffer i vår klubb :)

 

Uansett tror jeg nok det er penger å bruke om nødvendig.

Link to comment
Share on other sites

Pengene er nok der,men det er kanskje ikke så fryktelig mye av dem. Allikevel så sier vel Wenger at pengene fra Adebayor salget kan brukes, hvis vi finner de riktige spillerne.

 

Vi kan ikke bare kjøpe en spiller for å skaffe oss en ny spiller. Wenger er nødt til å finne en spiller som hever laget vårt og som han føler seg 90% sikker på at vil forbedre laget vårt og være en tilvekst for troppen. Hvis han ikke føler seg såpass sikker så er det bedre å avvente og vente på at en eller annen spiller som passer inn under den kategorien blir tilgjengelig.

Link to comment
Share on other sites

Moldensere for en halv Ronaldo! Noen av disse eventuelle Nordmøringene må jo kunne slå til.

 

Fysj og fy Jørn! Nå blir jeg lei meg her...

 

1. Det er ille nok at de har tatt Mame! Resten trenger vi!

 

2. Når endte Molde på Nordmøre? Molde ligger i Romsdal, noe som er en viktig forskjell!

Link to comment
Share on other sites

Moldensere for en halv Ronaldo! Noen av disse eventuelle Nordmøringene må jo kunne slå til.

 

Fysj og fy Jørn! Nå blir jeg lei meg her...

 

1. Det er ille nok at de har tatt Mame! Resten trenger vi!

 

2. Når endte Molde på Nordmøre? Molde ligger i Romsdal, noe som er en viktig forskjell!

 

Alle kvalitetsspillerne Molde har hatt kommer jo fra Nordmøre!!!

Link to comment
Share on other sites

Moldensere for en halv Ronaldo! Noen av disse eventuelle Nordmøringene må jo kunne slå til.

 

Fysj og fy Jørn! Nå blir jeg lei meg her...

 

1. Det er ille nok at de har tatt Mame! Resten trenger vi!

 

2. Når endte Molde på Nordmøre? Molde ligger i Romsdal, noe som er en viktig forskjell!

 

Alle kvalitetsspillerne Molde har hatt kommer jo fra Nordmøre!!!

 

he he, artig diskusjon dette..! :) For oss som kommer fra andre deler av landet er det jo ett fett om vi snakker om sunnmøre, romsdalen eller nordmøre. Nabogrender på nordvestlandet er det åkkesom... :P

 

og btw, hva en nabokrangel på nordvestlandet har med Arsenals økonomiske situasjon å gjøre er i høyeste grad uklart for meg...! B)

Link to comment
Share on other sites

Moldensere for en halv Ronaldo! Noen av disse eventuelle Nordmøringene må jo kunne slå til.

 

Fysj og fy Jørn! Nå blir jeg lei meg her...

 

1. Det er ille nok at de har tatt Mame! Resten trenger vi!

 

2. Når endte Molde på Nordmøre? Molde ligger i Romsdal, noe som er en viktig forskjell!

 

Alle kvalitetsspillerne Molde har hatt kommer jo fra Nordmøre!!!

Kjøss kattå!(Hvis du ikke er allergisk mot de også da)

Riktignok en 2-3 stykker fra Nordmøre, men brorparten er jo fra i eller rundt byen.

 

Moldensere for en halv Ronaldo! Noen av disse eventuelle Nordmøringene må jo kunne slå til.

 

Fysj og fy Jørn! Nå blir jeg lei meg her...

 

1. Det er ille nok at de har tatt Mame! Resten trenger vi!

 

2. Når endte Molde på Nordmøre? Molde ligger i Romsdal, noe som er en viktig forskjell!

 

Alle kvalitetsspillerne Molde har hatt kommer jo fra Nordmøre!!!

 

he he, artig diskusjon dette..! :P For oss som kommer fra andre deler av landet er det jo ett fett om vi snakker om sunnmøre, romsdalen eller nordmøre. Nabogrender på nordvestlandet er det åkkesom... B)

 

og btw, hva en nabokrangel på nordvestlandet har med Arsenals økonomiske situasjon å gjøre er i høyeste grad uklart for meg...! :)

Kjeften! :P :)

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...