Jump to content

Norge


arsenal_1886

Norge slo slovenia. Går Norge til VM nå?  

31 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Norge slo slovenia og håpet om 1.plassen lever fremdeles. Gamstens mål var av ARSENAL-klasse.Meget fint. Personlig tror jeg at vi tar en annenplass. Om vi vinner Play-off'n kommer an på trekningen....Får vel bare ønske "Hareides menn" lykke til på onsdag.....Og resten av kvalikken. :lol:

Link to comment
Share on other sites

FOR EN GRISEKAMP!!! :lol:

 

Her skulle den nok ha vært iallefall 2 røde kort, og alle de 20 resten av spillerne skulle ha blitt belønnet med hvert sitt gule....! Nei dette her vil jeg ikke se mer av!!! :ermm:

 

Men fra "spøk" til alvor, Norge kommer videre, men med litt problemer! :)

Og målet til Gamst'n var det verdensklasse over!!! :huh:

WOW! :)

Link to comment
Share on other sites

Dette var en utrolig stygg kamp. Det er et under at ingen måtte forlate banen. Stygt jevnt over.

 

Er imponert over resultatet, men i rettferdighetens navn er disse tre poeng høyst ufortjent. Norge ble rett og slett "rævkjørt" i store deler av 2. omgang.

 

Nå må gutta vinne neste kamp. Det er ikke like sikkert ;)

Link to comment
Share on other sites

Det beste nå er at Hareide lar de beste spille uansett alder og rutine. Norge har mange spennende spillere og om noen år tror vi kan hevde oss som i 94 og 98, kanskje bedre og...Grindheim imponerer sjukt med spilleforståelsen!! Minner om Lampard, og jeg tror han spiller i en MEGET god klubb i løpet av karrieren sin.

 

Mitt tips, Norge til VM etter Play off.

Link to comment
Share on other sites

Nå, etter at Norge spilte eledig mot Skottland, er det plutselig helt åpent igjen. Det eneste som virker klart er at Italia går direkte til VM. Vi ligger fortsatt på 2 plass i gruppa og vil mest sansynligvis gjøre det etter Moldova-Slovenia senere i kveld. (Bare med en seier på 4 mål eller mer vil Slovenia gå forbi Norge.)

 

Selv tror jeg vi klarer å ro i land nok poeng til å klare kvalikk plassen. Vi har Hvitrussland borte, som ser ut til å være hektet av, og Moldova hjemme, en kamp vi må vinne hvis vi overhode skal kunne tørre å møte opp i et VM.

 

Så er det bare å håpe at gutta sjerper seg til neste kamp, dagens var helt enlendig. Ingen intensivitet i ballpresset, alt for dålig samspill og Riise som tydligvis hadde en fetter på tribunen som skulle få en ball..... nei, det må bli langt bedre hvis vi skal komme til VM og enda bedre hvis vi skal ha noe der å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det opp til oss selv om vi skal klare 2. plassen. Lett å komme med et slikt utsagn. Høres veldig lett ut, akkurat så lett som dagens kamp kunne ha vært.

 

Ufattelig trist forestilling. Stygge baklengsmål ødelegger guttene. Løper nærmest rundt som hodeløse kyllinger.

 

Skuffet!!

Link to comment
Share on other sites

Stakkars lag asså! De får ikke til en DRITT!!! :withstupid:

Og Østenstad i dag var jo bare en stor glipp, selv om jeg er fan av han og Viking, men det han "gjorde" i dag var heller labert! Men jeg sier ikke at oen gjorde en god jobb i dag med unntak av Daniel Braaten! Han var mer på hugget, og Myhre i mål eg heller ikke dårlig!

 

men skjerp dere gutta! Dette skal dere klare! (å nå VM.....)

Link to comment
Share on other sites

Norge er ikke bedre, enkelt og greit...

Bare å glede seg til gladballen ruller på Highbury igjen !

20044[/snapback]

 

Ingen tvil om at de siste 2 kampene har avslørt at vi

har en lang vei å gå ennå teknisk sett.

Link to comment
Share on other sites

Norge er ikke bedre, enkelt og greit...

Bare å glede seg til gladballen ruller på Highbury igjen !

20044[/snapback]

 

Ingen tvil om at de siste 2 kampene har avslørt at vi

har en lang vei å gå ennå teknisk sett.

20068[/snapback]

 

 

At vi ikke spiller sambafotball er greit nok, men jeg synes ikke det var der vi tapte kampen. Dårlig forsvarsspill var hovedårsaken. Og når vi ligger under 2-0 og det er 10 min igjen til pause, da flytter vi beina frem på banen. Vi står ikke og venter på at skottene skal komme. Da kjører vi laget frem, legger press på skottene og satser på å få en redusering rett før pause. Skottland er ikke så gode. Det positive er at spillere som Grindheim, Braathen og Hæstad spiller på seg rutine og beviser at de takler nivået.

Link to comment
Share on other sites

Spill med Hæstad, Hagen, Grindheim, Gamst'n, Carew, Myhre, Bergdølmo, Lundekvam, Iversen, Valencia +++ og det blir et kjempelag...men når spillere som Gamst'n blir suspendert så ser det svart ut; han er vel nå den viktigste spilleren på landslaget akkurat nå...!!

Men Hæstad og Grindheim på midten har funka konge! Og Carew på topp selvfølgelig, med Ivers som sidemann! Valencia på høyrekanten! Myhre i mål, med Hagen og Lundekvam foran seg! La Gamst'n spille fremover og lage sjangser! Det der er bevist: DET FUNKER!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
håper ikkje norge kommer til VM. de kommer til å drite seg så sftig ut. De er ikkje gode nok for VM.

21350[/snapback]

 

Hva definerer du som god nok for VM da? Det har jo alltid vært med mange lag som ikke har sjangs på å vinne, men som likevel har gjort en god figur i mesterskapet. Jeg mener at dersom et lang klarer å kvalifisere seg til et mesterskap, så har det absolutt noe der å gjøre.

 

Å være nordmann og håpe at Norge ikke kvalifiserer seg til VM er horribelt, og i verste fall forrædersk. Det er som å være Arsenalsupporter og håpe at vi ikke kvalifiserer oss til Champions League, bare fordi vi ikke kommer oss nevneverdig langt i den turneringen.

Link to comment
Share on other sites

Norge har vel strengt tatt ikke noe i VM å gjøre for tiden...

Men jeg håper de kvalifiserer seg, om enn bare fordi det gjør

stemningen her hjemme så mye bedre! Om vi kommer til VM

skal det vel svært mye til at vi kommer ut av gruppespillet der,

spesielt om vi skal spille "vakker" fotball - i den grad Norge er

i satnd til det. Heia Norge!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest luckylars

Ja, da blir det kanskje tur til Tyskland neste år likevell.

Hvis vi da ikke møter et seedet lag som England eller Spania igjen, jeg tviler på at Norge blir seedet.

 

"Playoff-kampene spilles 12. og 16. november. De tre beste lagene ifølge FIFA-rankingen vil bli seedet og kan altså ikke møte hverandre."

 

1128801999.73293.jpg

 

 

--

Lucky Lars

Link to comment
Share on other sites

VM i 2010 er noe for Norge, ikke noe før det. Hvis Norge slår ut et lag og kommer til VM så ødelegger det bare for et annet bedre lag som hadde gjort det bedre i VM, men som ikke klarte å vinne mot spillestilen til den norske laget. Da hadde det skjedd og da hadde Norge bare fått gått på en smell for ingenting og kanskje bare fått 1-4 poeng i gruppespillet i begynnelsen...

Men så kommer vi til VM i 2010 da. DA begynner det å ligne på noe her. Men med Skjelbred, Grindheim, Hæstad, Braathen +++ fullt utviklet så kommer laget til å bli betydelig styrket!

 

Konklusjon: Vi kommer til å gå på trynet ut etter gruppespillet i år, mens i 2010 så kommer vi lengre enn da!

Go Norge, go, go! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Må si at Norge spiller bra fotball mot Hvite-Russland i dag! De komemr til mage målsjangser, og har ikke mange sjangser mot seg heller.

 

Lille Fredrik Strømstad har nok slått gjennom muren til Hareide nå tror jeg. Og dette er ikke siste kampen han spiller på midtbanen på landslaget! Han og Hæstad på midten komemr til å være så konge å se på. Håper bare at Åge ser på det på samme måte som jeg. Strømstad er god både offansivt og defensivt. Hæstad er også det. Men Fredrik er vel hakket bedre fremover. Begge er veldig raske og begge har god teknigg og begge kjenner hverandre fra Start, og de kan bli den store midtbanen som Norge mangler for øyeblikket!

 

Kommentatorene babla jo så veldig mye om hvem Norge burde møte i Play-off'en. Det er jo helt klart Tyrkia. Men fy søren for noen idioter de er de der! De mener at Norge får det lettest med TSJEKKIA! De er søren-meg blitt ranka på 5 eller 6 plass til å vinne VM 2006. Og de sier at bare fordi at Koller er skada så er ikke Tsjekkia gode... IDIOTE fra ende til annen! De har Pavel nedved, Milan Baros, Petr Cech osv.osv! Glem det kommentatorer, Norge hadde blitt så knust av Tsjekkia at dere bare kan gå å legge dere! Fy søren asså! Blir irritert! :lol:

 

 

Torres scora 3 eller 4 mål for Spania i dag! Den herremannen må Arsenal hente på flekken (i Januar!! :D ) Han kunne blitt bra i Arsenal ved siden av Henry og med Reyes på vingen! Hent ham Wenger! :)

Link to comment
Share on other sites

Da ble det Tjekkia i kvalikk... Etter min mening den værste motstandern vi kunne fått. Mange klasse spillere og en god trener som får de til å spille bra sammen.

 

Jeg tror ikke det er noen fordel for Norge at Nedved og koller ikke spiller. Hadde de spilt hadde sansynligheten for at vi skulle bli undervurdert vært mye større. Nå vil nok tjekkerne være mye mer sjerpet.

 

Om Norge går videre avhenger mye av at vi holde nullen hjemme. Klarer vi det kan alt skje, i kvalikken var vi bedre på bortebane enn hjemme....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...