Jump to content

Arsenals mest talentfulle unggutt!

Guest Van Persie

Hvem er den mest talentfulle spilleren av de som ennå ikke har fått sitt gjennombrudd på A-laget?  

34 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Guest Arsenal_4ever

Jeg mener at vi har en del talenter, med tanke på fremtiden.

Fabregas, Flamini, Quinzy, Senderos......

De fleste er jo gode, men disse fire tror jeg kommer til å gjøre det stort :D Ihvertfall de tre første :D

• Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Fabregas er nok det største talentet ,hvis en drar alder i betraktning, han har spilt en del om på mange måter allerede slått igjennom. Men listen er jo lang , noe som er utrulig arti :

Ryan Smith (har desverre ikke sett noe av han ..)

Senderos (han blir bare bedre og bedre, men kan vel kanskje ikke betraktes soom talent lenger )

Lupoli (putter hele tida , i reserve laget og nettet 2 i ligacupen,er fortsatt veldig ung ,så her er

det ikke hastverk)

Quincy (for en teknikk og fart !)

Hoyte (Ung, men har ikke overbevist helt enda)

Eboue (virker meget lovende, meget sterk offansivt, passer bra i laget, har allerede spilt i fa-cup)

Ali (er vell på tide at "kjeksen" overbeviser snart)

Og i tillegg har vi jo Reyes,Flamini, Van Persie, Clichy og Bently som alle har litt mer erfaring,men som fortsatt er meget unge .

Fremtiden ser bra ut :(

For moro skyld så kan jeg jo prøve å sette opp et lag bestående av spillere født i -84 eller senere. Har ikke sett like mye av alle, men baserer det dels på hva jeg har sett og dels på hva jeg har lest.

Keeper: Mark HOWARD (21.09.86)

Etter generasjonen med Stack og Taylor har det skortet litt på Arsenal-keepere i det øverste sjiktet på u-lagene. Mark Howard er vel det nærmeste man kommer pr idag. Spilte visstnok stort i Martin Keowns testimonal i fjor høst, og "ødela" noe av dagen for jubilanten med en fantomredning. En keepertype som liker å gjøre ting enkelt fremfor å tvinge frem veldig fancy redning. Forbilde: David Seaman.

Høyreback: Kerrea GILBERT (28.02.87)

Justin Hoyte ville vært det naturlige valget her, men kjøpet av Eboué har vel fått meg til å miste litt troen på at Hoyte har en fremtid i laget. Derfor, Kerrea Gilbert. En av de unge spillerne Steve Bould stoler mest på. Alltid i lagoppstillingen. Høy fart, sterk i taklingene. Jeg har lest at han anses for å være en bedre spiller en Hoyte på samme alder. I så tilfelle skal det bli spennende å følge ham videre.

Midtstopper: Matthew CONNOLLY (24.09.87)

Kaptein på samtlige U-lag han har vært innom for Arsenal. Av enkelte visstnok sett på som en ny John Terry. Høy og god på hodet. Styrken hans er så vidt jeg har skjønt at han er veldig moden, rolig og god til å lese spillet, og at han derfor ikke trenger å foreta voldsomme taklinger og manøvre.

Kunne selvsagt også hatt med Johan Djourou her, men hadde lyst å få med en engelsk spiller.

Midtstopper: Philippe SENDEROS (14.02.85)

Endelig er Philippe Senderos skadefri, og endelig begynner vi hva som bor i ham. En midtstopper av den klassiske Arsenal-typen. Stor og kompromissløs defensiv. Litt mer ustødig i pasningspillet. Får han holde seg skadefri de par neste årene, er jeg ikke i tvil om at han kan bli en sentral brikke i forsvaret til Arsenal på sikt. Den nye Adams har han blitt kalt, noe som selvsagt er altfor tidlig å si - men jeg kan se visse likheter.

Venstreback: Gaël CLICHY (26.07.85)

Alle kjenner til ham. Veldig talentfull. Det eneste jeg stiller meg spørsmål ved er; hva hadde han vært uten farten? Har fremdeles mye å gå på både i posisjoneringen defensivt og taklingsevnen. Clichy har enda mye å lære av Cole, men på sikt tror jeg han kan bli en [nesten] fullgod erstatning.

Høyre midtbane: Anthony STOKES (25.07.88)

Spissen som synes å omskoleres til høyreving ettersom Arsenal mangler cover på den plassen, på alle nivåer. Har faktisk mer fart i kroppen enn jeg først trodde. Jeg har latt meg imponere av dribleraid og tunge skudd fra høyrekanten i det jeg har sett av reservelagsklipp. Relativt god på hodet og gode frispark. Fremdeles bare 16 år. Har troen på at han kan bli stor på sikt. Enda er det tidlig å si.

Sentral midtbane: Cesc Fabregas (04.05.87)

Trenger ingen nærmere presentasjon. Uovertruffen pasningslegger. Svakhetene i spillet hans er den fysiske biten i nærspillet og taklingene. I en alder av 17 år har han selvsagt all tid i verden på å forbedre dette. Mye vil komme naturlig ettersom han blir fullvoksen i kroppen.

Sentral midtbane: Mathieu FLAMINI (07.03.84)

Duracell-kanin. Løper og løper. Jager rundt og bryter opp angrep. En veldig nyttig spiller å ha i laget. Ved å jobbe hardt for laget er han typen som heller gjør andre gode enn å være veldig synlig selv.

Her hadde jeg også lyst å ha med Muamba, spesielt etter å ha sett Liam Brady rose ham opp i skyene.

Venstre midtbane: Ryan SMITH (10.11.86)

I måten å behandle ballen på og løpesett ligner han Ronaldinho. Korte skritt, ballen tett i bena, høy fart. Av det lille jeg har sett er dette en spiller jeg liker godt. Publikumsvennlig spillestil. Forhåpentligvis kan han slå igjennom i løpet av en sesong eller to. Det hadde vært moro med en ekte Islington-gutt i laget.

Spiss: Arturo LUPOLI (24.06.87)

Selvsagt må han med på et sånt lag. En målscorer av rang, både i Parma og Arsenal. Likevel stiller jeg meg et par spørsmål. Vil han klare å takle den fysiske spillestilen på høyere nivå i England på sikt, eller er han en Filippo Inzaghi-type som vil passe best i italiensk fotball, der han slipper lettere unna med den lettere filmende tendensen? I tillegg - passer det inn med en "poacher" i Arsenals spillestil? Jeg vet ikke, men jeg håper.

Spiss Quincy OWUSU-ABEYIE (15.04.86)

En spiller jeg har stor tro på. Han har det lille ekstra, x-faktoren. Han har fart, han har finter, han har teknikk. Utviklingen hans det siste året tyder på at han langt på vei modellerer seg etter Thierry Henry. Spørsmålet er bare om han vil klare å presse seg fremover i køen av spisser som alle kjemper om en plass på førstelaget. Jeg skulle gjerne sett at han fikk flere innhopp enn han har fått. Det han har vist har overbevist meg om han han fortjener flere minutter. Det skal bli spennende å se hvordan han vil gjøre det i U20-VM i sommer.

Wenger har vertfall ikkje gløymt David Bentley. Eg blir veldig overraska viss Bentley klarar å etablera seg i Arsenal.

4392[/snapback]

Det blir ikke jeg, jeg har sett mye av Bentley og han er den perfekte arvtageren til Bergkamp pluss at de har de samme initsialene DB begge to, Blir helt klart en god spiller for oss til neste sesong visst Bergkamp drar.

Guest Arsenal er for tapere
Fabregas er innlysende, men for å komme med et annet forslag:

Anthony Stokes.

849[/snapback]

Jeg kan også godt tenke å komme med et annte forslag:

tiery Enry er knalgod allerede nå, men guten har ikke fått ut hele potensiale sitt enå!

Han kan bli like god som Ronaldinjo!

Guest Arsenal er for tapere
Wenger har vertfall ikkje gløymt David Bentley. Eg blir veldig overraska viss Bentley klarar å etablera seg i Arsenal.

4392[/snapback]

Det blir ikke jeg, jeg har sett mye av Bentley og han er den perfekte arvtageren til Bergkamp pluss at de har de samme initsialene DB begge to, Blir helt klart en god spiller for oss til neste sesong visst Bergkamp drar.

4477[/snapback]

Har ikke jeg sett deg en gang?

4392[/snapback]

4477[/snapback]

Har ikke jeg sett deg en gang?

4505[/snapback]

NEI. og visst jeg ser deg så får du antakeligvis en knyttneve opp i nesa, for jeg og en del andre her er ganske lei deg mildt sagt.

Guest Judas

Av alle stor talentene vi har; Flamini, Quincy, Fabregas, Senderos, Clichy, Smith, Eboue, Hoyte, Lupoli osv. Er nok Fabregas den mest talentfulle (vanskelig å si, men fra hva vi har sett av han i de kampene han har spult), også er han bare 17 år gammel! Herregud, føler deg virkelig mislykka når du ser yngre folk enn deg spiller på Arsenal på en så ung alder. <_<

Som Wenger sa: FRAMTIDEN ER LYS KJÆRE GOONERE!

Proud to be a Gooner.

Hallo.....

Jeg må få si meg enig med nesten alle her at Fabregas er det største talentet akkuratt nå... :P

Men jeg synest også at det nye "elfenbenet" på arsenal, Eboue virker kjempe...! :P

Hvis dere så debut-kampen hans så tror jeg dere forstår hva jeg mener... <_<

Men jeg må til slutt legge til at Quincy-Owusu Abeye også er et GIGANTISK talent :P

Men jeg er også enig med "rayman" i at ALLE og absolutt ALLE på arsenal er talenter.....

men alle er jo ikke unge talenter og det er de jeg bare ELSKER å se! :P

Kanskje ikke det største talentet i Arsenal, men et glemt talent - Ryan Garry.

Jeremie Aliadiere, eat your heart out. Skal man snakke om skadeproblemer, så blir det ikke stort verre enn Garry. Han har nå vært skadet i to år sammenhengende etter å ha fått sin debut for Arsenal i 6-1 matchen mot Southampton i 2003, men ser nå sakte, men sikkert endelig ut til å være på vei tilbake igjen.

Les mer om skadeproblemene hans her.

At han fremdeles holder på og rett og slett ikke har gitt seg er smått utrolig, og vitner i det minste om en utrolig vilje og mental styrke. Nærmest kroniske brudd i begge skinneben, åtte brudd i det venstre og fem i det høyre. Etter utallige behandlinger har han nå operert inn en slags metallstenger i begge leggene - og forhåpentligvis er han med dette også kvitt skadeproblemene.

Man kan ikke annet enn å ha sympati med gutten, og ønske at han skal få muligheten til å vise seg frem neste sesong.

• 1 month later...
Guest Ebbis

hvem syns du er det største talentet i Arsenal?

personlig syns jeg det lupoli har gjort iår er solid uten at jeg har sett han i aksjon mer enn et pår ganger

Tror også cesc kan bli en SENTRAL midtbanespiller Arsenalfans vil huske lenge

Ettersom det allerede fantes en tråd om dette, limte jeg innlegget ditt inn her. Sjekk de par-tre første sidene for tråder som har passende emne før du starter nye, ok?

Mod

Guest espenstoele

Av de helt unge er Fabregas etter min mening det største talentet. Har aldri sett Lupoli in action med reservelaget, men de få gangene han har spilt med førstelaget i cup'ene har han ikke overbevist. Quincy er jo også en spennende spiller - spørsmålet blir vel bare om han slipper til. Både Reyes, van Persie og Aliadiere er vel foran i køen? Disse tre kan også bli store, men det at Cesc er 17 (!) år gjør at jeg må gi ham min stemme.

Guest Van Persie

Lurer på hvorfor vi ikke bruker de unge spillerne i ligakampene. Vi kan jo f.eks sette de inn på slutten av kampene. Spesielt Lupoli bør få flere sjanser synes jeg. Han pøser inn mål på reservelaget, så hvorfor ikke få prøve seg på A-laget?

fabregas er vel den av de unge med størst potensial. reyes er den beste av de unge, mens ryan smith er det største engelske talentet... :blush:

1504[/snapback]

vi har plenty med talenter. Vi kommer til å herje engelsk fotball de neste 200 åra

Guest Arsene

Arsenals største talent er Fabregas og Senderos. I disse to unge herrer har vi spillere i verdenstoppen om to-tre år. ;)

Jeg er litt mer usikker på Van Persie og Reyes men begge kan gjøre det helt store.

At vi har den største og beste samlingen av talenter i klubben siden Brady/Stapleton og O`Leary på 70 tallet er hevet over enhver tvil. :lol:

Guest Arsenal_4ever

Jeg har tenkt litt og, det er mange som har nevt Fabregas, Quinzy, Senderos osv, men når jeg tenker meg om så er jo Van Persie og Reyes også veldig unge. :D :D

Så....jeg mener at alle som er i Arsenal er stor talenter. Jeg hadde ikke så stor tro på senderos før, men se på gutten npå, han er jo helt vidunderlig.

Alle har talent, men noen vil nok nå lenger enn andre. :lol: :lol:

Men akkurat nå, Fabregas og Senderos.

Quinzy, Flamini og Clichy er også veldig gode, men jeg skulle ønske vi fikk se mer av den førstnevnte. Det samme gjelder David Bently, Eboue osv. :P :)

Uff....ALLE er jo gode. Kom ikke frem til no spesielt svar jeg.... ;)

Guest Magnus

Det største talentet i klubben for tida er, etter mi meining, utan tvil vår spanske ballkunstner Jose Antonio Reyes. Makan til vendinger, teknikk, fart og speleforståing har eg aldri sett i ein gutt på 21 år. Visst Reyes blir i Arsenal, noko det no ser ut til, kjem han til å bli ei legende. Han har eit vanvittig potensiale, noko han kun til ei viss grad har fått vist i år. Det triste er at alt ser ut til å ha gått imot han i år.

Det positive i det siste er at Reyes har byrja å lage mål igjen. Med Henry på sidelinja, ser det endelig ut til at Reyes har byrja å blomstre igjen. Skulle vi gje slepp på ein slik juvel, ville vi gjort ei stor tabbe. Hadde vore fantastisk om Reyes kunne senka ManUtd Buccaneers i Cardiff slik han gjorde i august. For eit talent.....

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...