Jump to content

Hvilken midtstopperduo spiller mest i 2010/11?


termax

Hvem får flest kamper?  

54 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Wenger sa under et intervju at da besluttningen om å oppgi Gallas ble tatt konsentrerte han seg kun om å signere Koscielny som erstattning. Det var med andre ord viktig for han, og Campbell var fortsatt påtenkt som back-up. Squillaci erstatter Campbell og Koscielny erstatter Gallas. I urgangspunktet er Koscielny/Vermaelen førstevalgene, men alt er opp til performance!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror Squillaci blir et førstevalg for oss, fordi vi trenger en rutinert spiller i forsvaret. Etter min bok vil han ihvertfall bli plukket før Koscielny.

 

Jeg tipper Laurent Blanc velger Squillaci langt foran Kosci, så hvorfor skal ikke vi? Squillaci spilte i VM - Kosci ble ikke engang invitert til Oslo.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nok Koscielny - Vermaelen kommer til å spille mest, men jeg håper at Squillaci er såpass god at det til en hver kamp er knallhard konkurranse om hvem som får starte. Da vil alle tre (fire med Djourou) yte maksimalt, noe som igjen vil føre til økt kvalitet i den bakre firer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror Squillaci blir et førstevalg for oss, fordi vi trenger en rutinert spiller i forsvaret. Etter min bok vil han ihvertfall bli plukket før Koscielny.

 

Jeg tipper Laurent Blanc velger Squillaci langt foran Kosci, så hvorfor skal ikke vi? Squillaci spilte i VM - Kosci ble ikke engang invitert til Oslo.

 

Koscielny har vell ikke valgt landslag enda?

Link to comment
Share on other sites

Koscielny har vell ikke valgt landslag enda?

 

Det er korrekt. Såvidt jeg vet har han takket nei til minst en polsk inkalling, men har ennå ikke blitt innkalt til Frankrikesamling. Selv ikke når de var i Oslo uten hele VM-troppen.

Link to comment
Share on other sites

Regner med Verm og Kos, med Squilacci som en meget solid backup. Enig med ting som har blitt nevnt tidligere - at vi har 4 rene stoppere med et godt nivå er meget gledelig. Økt konkurranse bør gi økte prestasjoner, får bare håpe det slår riktig ut. Jeg ønsker meg også Verm og Kos, trur de kan bli et stopperpar i verdensklasse.

Link to comment
Share on other sites

Ønsker at Squillaci er såppas god at vi kan rullere mellom tre midtstoppere som alle holder høy klasse i Premier League. Vermaelen er et soleklart førstevalg på midtstopperplass, og hvis Koscielny, Djourou og Squillaci alle tre vet at den som presterer best på trening starter ved siden av Thomas vil det garantert gi en positiv effekt.

 

Jeg stemte Vermaelen - Koscielny siden de passet såppas bra sammen mot Liverpool og i treningskampene at jeg ønsker å følge de videre. Er Squillaci god nok til å gå rett inn i førsteellveren er ingenting bedre enn det. Hans rutine kommer godt med uansett motstander!

 

Kommer Djourou seg i form igjen og Nordtveit slår til for fullt føler jeg vi er godt rustet på stopperplass.

Link to comment
Share on other sites

Dette er kanskje ikke riktig tråd, men angående Kortet til Koscielny: Teller et rødt som 3 gule, altså at han nå bare trenger 2 til (5 totalt) for å måtte stå over på nytt, eller har ikke dette noe med hverandre å gjøre?

Link to comment
Share on other sites

Dette er kanskje ikke riktig tråd, men angående Kortet til Koscielny: Teller et rødt som 3 gule, altså at han nå bare trenger 2 til (5 totalt) for å måtte stå over på nytt, eller har ikke dette noe med hverandre å gjøre?

 

2 gule i samme kamp, blir 1 kamps karantene. 2gule er og blir 2 gule. 5 gule kort gir en kamps karantene. deretter gir 3 gule en kamps karantene.

Link to comment
Share on other sites

Som overnevnt har vi 4 meget solide stoppere nå, vil si at vi er blant de i ligaen som er best rustet der nå ;)

 

Joda det begynner å se bra ut, og jeg deler langt på vei din optimisme. Det som skaper litt uro hos meg er at våre 4 midtstoppere har mindre enn 2 års PL-erfaring tilsammen.

Link to comment
Share on other sites

Joda det begynner å se bra ut, og jeg deler langt på vei din optimisme. Det som skaper litt uro hos meg er at våre 4 midtstoppere har mindre enn 2 års PL-erfaring tilsammen.

 

Så vidt jeg kan se er ikke overgangen bekreftet ennå. Siden den medisinske testen skulle finne sted i formiddag, burde vi ikke hørt noe nå da??

Link to comment
Share on other sites

Joda det begynner å se bra ut, og jeg deler langt på vei din optimisme. Det som skaper litt uro hos meg er at våre 4 midtstoppere har mindre enn 2 års PL-erfaring tilsammen.

Men de har jo erfaring fra Frankrike, Spania og Nederland så da går vi for CL gull :D

 

Så vidt jeg kan se er ikke overgangen bekreftet ennå. Siden den medisinske testen skulle finne sted i formiddag, burde vi ikke hørt noe nå da??

Klubben er jo vanligvis ytterst forsiktig med å annonsere noe som helst før ting er helt på plass

Link to comment
Share on other sites

Han blir kalt "svarteper" og litt av hvert, så det blir spennende å følge denne mannen, men jeg er positiv. Liker ihvertfall hva tidligere Scum-spiller og lagkamerat i Sevilla, Zokora, sier om vårt nye kjøp. "Vinner alt av dueller" - Musikk i mine ører!! Kan bli meget verdifull i tøffe borteoppgjør hvor motstanderen satser utelukkende på duellkraft.

 

Tror forøvrig, som de fleste, at han blir cover for Kos og Verminator

Link to comment
Share on other sites

Lurer på hvilke to som har stemt på squillaci-Koscielny nå ;) Vermaelen burde være bankers, ser jo helst at begge nyervervelsene er ENDA bedre men ser ikke slik ut pdd

 

Jeg er en av dem :D

 

Jeg tror som sagt at Squillaci blir vår beste midtstopper denne sesongen. Hans største svakhet virker å være hurtighet. Derfor tipper jeg at Koscielny (vår raskeste?) blir hans makker.

 

Hva med Vermaelen? Han er en god spiller, absolutt. Hans største svakhet er plasseringsevne, etter min mening. Skal vi få en bånnsolid midtstopperduo trengs det disiplin for å skape tillitt. Dette kan gi den roen Arsenalforsvaret har savnet i noen år nå.

 

Jeg er klar over at Vermaelen ble nærmest genierklært i fjor, og jeg synes selv han gjorde mye riktig forrige sesong. Allikevel så synes jeg ofte våre kjæledegger er litt overvurdert, mens våre huggestabber er litt undervurdert.

 

Brukbar artikkel fra Goal.com om Squillacis styrker og svakheter.

Link to comment
Share on other sites

Synes det blir vanskelig å vurdere hvem som skal være stoppere på start-elleveren når jeg ikke kjenner Squillaci bedre enn jeg gjør.

Hvis rapportene stemmer har han jo voldsom rutine, stor duellstyrke og kan kommunisere godt og bestemt med sine forsvarskolleger på fransk, Sagna, Koscielny og Clichy.

Helt klart et mye bedre utgangspunkt enn vi hadde i fjor, men når jeg så hvor godt Koscielny og Vermaelen sto til hverandre i kampen mot Pool skal det jaggu være en god midtstopper som skal gå forbi en av disse.

Uansett må vel konklusjonen være at vi er kraftig styrket i forsvarsleddet i forhold til i fjor og at Wenger på nytt har bevist sin genialitet :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en av dem :D

 

Jeg tror som sagt at Squillaci blir vår beste midtstopper denne sesongen. Hans største svakhet virker å være hurtighet. Derfor tipper jeg at Koscielny (vår raskeste?) blir hans makker.

 

Hva med Vermaelen? Han er en god spiller, absolutt. Hans største svakhet er plasseringsevne, etter min mening. Skal vi få en bånnsolid midtstopperduo trengs det disiplin for å skape tillitt. Dette kan gi den roen Arsenalforsvaret har savnet i noen år nå.

 

Jeg er klar over at Vermaelen ble nærmest genierklært i fjor, og jeg synes selv han gjorde mye riktig forrige sesong. Allikevel så synes jeg ofte våre kjæledegger er litt overvurdert, mens våre huggestabber er litt undervurdert.

 

Brukbar artikkel fra Goal.com om Squillacis styrker og svakheter.

Jeg tror det blir Vermalen og Sqiullachi som blir vårt faste stopperpar framover. Håper også at Wenger nå kan bruke Vermalen som backup for Song i den defensive midtbanerollen og la Kos slippe til på stopperplass når det blir aktuelt. Synes Vermalen har alle kvaliteter som et anker skal ha og han vil da ha større mulighet til å benytte sitt offensive potensial

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...