Jump to content

Unai Emery


Polljen

Recommended Posts

Unai Emery er idag bekreftet som arvtageren til Wenger i Arsenal, men det er verdt å være oppmerksom på at han iflg Arsenal betegnes som "Hovedtrener" ikke "Manager". Med ansettelsen av Mislintat og Sanllehi så er Arsenal så virker det som at Arsenal nå forlater den engelske managerrollen til fordel for den kontinentale hovedtrenerrollen.

 

Unai Emery er 46 år gammel og kommer fra Spania,

 

Unai Emery kommer fra en tilsvarende rolle i Paris Saint Germain og her tidligere trent klubber som Sevilla, Spartak Moskva, Valencia, Almeria og Lorca Deportivo.

 

I Valencia så førte han klubben til tredjeplass i La Liga to år på rad.

I sine tre og en halv sesonger i Sevilla så vant klubben Europa League tre ganger. I PSG så har Emery ført laget til en ligatittel og fire nasjonale cup-pokaler. I tillegg så vant klubben to ganger det som i England tilsvarer Community Shields.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 314
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg er kjempeskeptisk og hadde håpet på Arteta. Når det er sagt, alle skal gis en fair og real sjanse, så også denne mannen. Velkommen skal du være og håper inderlig at du lykkes stort.

Det finnes ingen garantier, uansett hvem som ble valgt. Jeg har hatt en motsatt holdning av hva du har. Jeg var kjempeskeptisk til en uerfaren Arteta og mer giret på en Emery som har mange av de kvaliteten jeg ønsket meg av en ny manager.

 

Tiden får vise hva som skjer og som du sier, en ny manager skal gis en fair sjanse, noe jeg forhåpentligvis hadde gitt Arteta også hvis han ble valgt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper vi får en manager/head coach som i hvert fall røsker litt opp i denne klubben, både av spillere og i styret. Virker som man har ligget i en døs i flere år og ventet på at Wenger skulle begynne å trylle igjen. Skulle jeg valgt han jeg tror kunne ropt litt høyt fra sidelinja og fått Øzil til å ta et returløp, så skulle nok det vært Patrick Vieria, men om han har kunnskapen til å ha hovedansvaret her vet jeg ikke... Føler vi har valgt en solid mann som helt sikkert kan sitt fag, så får vi se om stilen hans passer inn og om han får Øzil til å ta det returløpet. Ser han vil bygge laget rundt blant andre Ramsey og Auba, det ser jeg veldig positivt på. Som jeg skriver oppi her, få UT Xhaka i hvert fall, føler han er for svak. Grei som squadplayer.

Link to comment
Share on other sites

I tillegg til det overnevnte fikk han vel Valencia opp på tredjeplass i La Liga to år på rad da han var der.

 

Greit å ta med seg i møte med de som mener han bare er en EL-manager.

Skal redigere det inn i første post ?
Link to comment
Share on other sites

Jeg er kjempeskeptisk og hadde håpet på Arteta. Når det er sagt, alle skal gis en fair og real sjanse, så også denne mannen. Velkommen skal du være og håper inderlig at du lykkes stort.

Jeg hadde vært mer skeptisk til Arteta for å si det sånn. Men det kan bli feil dette også! La oss håpe det derimot viser seg slå til!

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde vært mer skeptisk til Arteta for å si det sånn. Men det kan bli feil dette også! La oss håpe det derimot viser seg slå til!

 

---

sånn er det alltid, en ny manager er en ferd ut i det ukjente, som kan slå begge veier. OK med sunn skepsis uansett hvem som ansettes. Men vi bør la vedkommende få en sjanse. Kanskje Arteta hadde vært et bedre valg? det får vi kanskje aldri svar på. samtidig tror jeg ikke ledelsen har trådd helt feil her. Men om Emery kommer til å bringe ligapokalen hjem dit den hører hjemme gjenstår å se...

Link to comment
Share on other sites

Blir et par timer i klasserommet for å lære litt mer engelsk vil jeg tro...

 

Ikke like lett å skjønne alt, nei... Men skal ha for at han prøver å snakke engelsk!

Kaller ikke dette å prøve.

Helt uforsåtelig for meg at folk som jobber i denne bransjen ikke kan grunnleggende engelsk.

 

BE

Edited by ben elfen
Link to comment
Share on other sites

 

Kaller ikke dette å prøve.

Helt uforsåtelig for meg at folk som jobber i denne bransjen ikke kan grunnleggende engelsk.

 

BE

 

Mulig at det er spesielt at han ikke kan noe særlig engelsk, men han er spansk og har jobba i Spania, Russland og Frankrike, har vel ikke akkurat følt det store behovet for å lære seg det da.

 

Synes for så vidt det var sjarmerende dårlig.

Link to comment
Share on other sites

Kaller ikke dette å prøve.

Helt uforsåtelig for meg at folk som jobber i denne bransjen ikke kan grunnleggende engelsk.

 

BE

 

Da engelsk er en minoritet i Arsenal, så er det vel opp til oss å lære alternative språk, som f.eks spansk eller fransk og det begynner å bli en andel tysk også :P

Link to comment
Share on other sites

Er veldig spent på denne karen, gjorde en fantastisk jobb med Valencia og Sevilla iallefall.

 

Var nok litt for mange egoer for han i PSG vil jeg tro.

 

 

#Velkommen Unai!

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...