Jump to content

Damelaget


Rocky

Leser du sidene om damelaget i The Gunners Post?  

37 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Fair enough. Dog mener jeg at argumenter som "damefotball suger" fortjener å bli motsagt. Av flest mulig. Ganske enkelt fordi det er idiotisk til det ekstreme. Både rent argumentasjonsmessig, og ikke minst ut i fra det faktum at damefotball som sådann har utviklet seg kraftig i løpet av de siste årene.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply
Neida for all del. Men jeg synes det er bra at vi dekker Arsenal`s damelag så godt som vi gjør. Samtidig som Ole gjør en kjempejobb med å følge dette opp.

 

I tillegg, som tidligere nevnt; dette skiller TGP fra de andre supporterklubb bladene, og det på en fordelaktig måte.

 

Forøvrig; det er når du får innlegg som dette at du lurer på nivået til enkelte. Useriøst.

 

Dame fotball suger, har blitt bedre de siste år..

men det er fortsatt helt tragisk og se på..

 

Avslutningvis; jeg leser hver enda bokstav i TGP, og det burde alle andre også gjøre. ;)

15390[/snapback]

 

 

Useriøst, hvordan kan du sitte og si det??

Det er min oppriktige mening om kvinne fotball, selv om du ikke liker formuleringa. så kan ikke du sitte og si at det her er useriøst.

Link to comment
Share on other sites

Fair enough. Dog mener jeg at argumenter som "damefotball suger" fortjener å bli motsagt. Av flest mulig. Ganske enkelt fordi det er idiotisk til det ekstreme. Både rent argumentasjonsmessig, og ikke minst ut i fra det faktum at damefotball som sådann har utviklet seg kraftig i løpet av de siste årene.

15424[/snapback]

 

 

Sa ikke jeg også i innlegget at det har blitt bedre??

Hva er så ekstremt galt med og bruke suger??

Jeg kunne kansje ha brukt ha ord som dårlig/elendig, men det har akkuart samme betydning.

Link to comment
Share on other sites

Neida for all del. Men jeg synes det er bra at vi dekker Arsenal`s damelag så godt som vi gjør. Samtidig som Ole gjør en kjempejobb med å følge dette opp.

 

I tillegg, som tidligere nevnt; dette skiller TGP fra de andre supporterklubb bladene, og det på en fordelaktig måte.

 

Forøvrig; det er når du får innlegg som dette at du lurer på nivået til enkelte. Useriøst.

 

Dame fotball suger, har blitt bedre de siste år..

men det er fortsatt helt tragisk og se på..

 

Avslutningvis; jeg leser hver enda bokstav i TGP, og det burde alle andre også gjøre. ;)

15390[/snapback]

 

 

Useriøst, hvordan kan du sitte og si det??

Det er min oppriktige mening om kvinne fotball, selv om du ikke liker formuleringa. så kan ikke du sitte og si at det her er useriøst.

15462[/snapback]

 

Hele ordlyden er useriøs. Fra "suger" til "tragisk". Greit at du ikke liker damfotball, men prøv å skrive det på en litt mer seriøs måte neste gang. Håpløst.....

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius

Hopper galant over sidene om damelaget. Men har ikke nevneverdige problemer med at det blir dekket av TGP. Jeg deler synet med dem som mener damelaget blir gitt for mye spalteplass.

 

Er muligens useriøst å si at damefotball "suger", men det er faen meg ikke langt fra sannheten. Er jo det de fleste av oss tenker. (Nå uttaler jeg meg på vegne av meg selv og alle fortballinteresserte jeg kjenner.)

 

Noe sier meg at grunnen til at det ble slått så kraftig ned på av Chaz her, er hans evne til å bli indignert på andres vegne.

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius
å si at det er elendif er det samme som å si at Marit Bjørgen er elendig til å gå på ski.

15469[/snapback]

Håpløs sammenligning AnsRed. Forskjellen på damer og herrer innen skisporten blir ikke tydeliggjort på samme måte som innen fotballen.

 

Min vanvittige påstand er som følger: Marit Bjørgen er ikke en dårligere skilløper enn Bjørn Dæhlie, hun går bare saktere fordi hun er kvinne. Skiteknisk er det av samme kvalitet. Men kvinnelige fotballspillere er dårlige fordi de er kvinner. Fotballen synliggjør forskjellen på en vanvittig mye sterkere måte en andre idretter.

 

En syk påstand, men hvorfor ser man ikke de samme finessene og pene spillet i damefotball. Bare at det kunne gått saktere og med mindre kraft?

Link to comment
Share on other sites

Marius skrev:

Min vanvittige påstand er som følger: Marit Bjørgen er ikke en dårligere skilløper enn Bjørn Dæhlie, hun går bare saktere fordi hun er kvinne. Skiteknisk er det av samme kvalitet. Men kvinnelige fotballspillere er dårlige fordi de er kvinner. Fotballen synliggjør forskjellen på en vanvittig mye sterkere måte en andre idretter.

 

En tøff påstand, som du kanskje burde forklare litt bedre??

 

Menn har større fysiske foruttsetninger enn kvinner, og dette er et faktum. Dette gjelder da også de aller fleste idretter, hvor avstanden mellom menn og kvinner kan variere. (ski, fotball, tennis, golf, svømming osv osv)

At du kan komme med en så sterk setning som: "Fotballen synliggjør forskjellen på en vanvittig mye sterkere måte en andre idretter" burde du arguementere litt mere for....

 

Har du sett mange kvinne kamper, eller sett andre idretter å analysert forskjellen mellom mann og kvinne?

 

Marius skrev:

En syk påstand, men hvorfor ser man ikke de samme finessene og pene spillet i damefotball. Bare at det kunne gått saktere og med mindre kraft?

 

Nå er det fortsatt svært få kvinner som faktisk kan konsentrere seg om fotballen på heltid, for å utvikle seg på alle områder innen fotballen, som f.eks: teknisk, taktisk, fysisk, forståelse osv.

Uansett har kvinnefotballen utviklet seg mye de siste 10-15årene, og Brasil's Martha er absolutt en spiller som kan finte å drible. Anbefaler deg å se bl.a Brasil sitt damelandslag neste gang de spiller på tv, før du slakter alt som har med kvinnefotball å gjøre.....føler det er litt useriøst, men men :blink:

 

Merkelig debatt som skulle handle om TGP sin info om Arsenal sitt damelag...

Link to comment
Share on other sites

Hopper galant over sidene om damelaget. Men har ikke nevneverdige problemer med at det blir dekket av TGP. Jeg deler synet med dem som mener damelaget blir gitt for mye spalteplass.

 

Er muligens useriøst å si at damefotball "suger", men det er faen meg ikke langt fra sannheten. Er jo det de fleste av oss tenker. (Nå uttaler jeg meg på vegne av meg selv og alle fortballinteresserte jeg kjenner.)

 

Noe sier meg at grunnen til at det ble slått så kraftig ned på av Chaz her, er hans evne til å bli indignert på andres vegne.

15570[/snapback]

 

Og noe sier meg at du er uenig med meg rent prinsipielt. Hadde andre skrevet det jeg har gjort i denne tråden, tror jeg med temmelig stor sikkerhet at du ikke hadde reagert. Men du om det......

 

Forøvrig; vi er nå i 2005 og man skulle tro at likestillingen hadde kommet litt lenger. Hokke som; Arsenal Ladies er best i England, og helt i Europa toppen. DET i seg selv er god nok grunn til å dekke damelaget på en seriøs og skikkelig måte. Noe TGP heldigvis gjør.

Link to comment
Share on other sites

Hmm Jørn. Du sier at siden damelaget er i Englands- og Europatoppen er det grunn nok for at TGP dekker denne delen av klubben seriøst. Trodde ditt poeng var at vi skulle vise bredden i klubben? Vil dette si at hvis damelaget lå på nedre halvdel av tabellen og ikke var med i Europa så var det ikke god nok grunn til å ha det med i TGP? Jeg vil evt ha med damelaget fordi det er en del av AFC, og ikke fordi de er så utrolig gode.

 

Ellers er jeg av den oppfatning av at TGP er et blad for medlemmene og ikke nødvendigvis for AFC. Det er dermed klubbens medlemmer som på sett og vis skal bestemme hva som skal dekkes og ikke det AFC setter søkelys på.

Link to comment
Share on other sites

Hmm Jørn. Du sier at siden damelaget er i Englands- og Europatoppen er det grunn nok for at TGP dekker denne delen av klubben seriøst. Trodde ditt poeng var at vi skulle vise bredden i klubben? Vil dette si at hvis damelaget lå på nedre halvdel av tabellen og ikke var med i Europa så var det ikke god nok grunn til å ha det med i TGP? Jeg vil evt ha med damelaget fordi det er en del av AFC, og ikke fordi de er så utrolig gode.

 

Ellers er jeg av den oppfatning av at TGP er et blad for medlemmene og ikke nødvendigvis for AFC. Det er dermed klubbens medlemmer som på sett og vis skal bestemme hva som skal dekkes og ikke det AFC setter søkelys på.

15592[/snapback]

 

Selvsagt var, og er poenget at vi skal vise bredden. Og det har jeg da vitterlig skrevet. Det argumentet blir vel ikke slått i hjel av det faktum at vi er blant de aller beste i Europa? Og; jeg trenger vel ikke gjenta samtlige argumenter flere ganger? Man kan vel lese trådens innlegg, eller hur? Men det er et forsterkende poeng og argument at Arsenal Ladies FAKTISK talt er i toppen.

 

Forøvrig, svar meg ærlig Rocky; vil du ha vekk stoffet om damelaget?

Forøvrig så har TGP dekket damelaget i langt over 10 år nå. Det synes jeg er usedvanlig bra!

 

Forøvrig; jeg formoder de` herrer redaktørene hadde sett det som heller håpløst journalistisk og redaksjonelt hvis man skal følge din mal. Nemlig å kjøre en poll for hvilke tema man ønsker/ikke ønsker i bladet. Da tror jeg fort TGP hadde vært redaktørløse. Jeg synes du skal la redaktørene få gjøre sin jobb, en jobb jeg synes de skjøtter helt utmerket.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønte hva du mente Jørn, men jeg ønsket å provosere deg litt (unnskyld) og i tillegg syntes jeg at du ordla deg litt feil. Nok om det!

 

Som sagt tidligere så leser jeg ikke stoffet om damelaget (men det hender at jeg skummer over). Dette vil ikke si at jeg vil ha stoffet bort. Jeg var i tvil om mange leste det tidligere, men ser nå at enkelte ønsker stoffet. Likevel tror jeg at stoffet om damelaget er blant det stoffet som flest synes er det mest uinteressante i bladet. Personlig kunne jeg tenke meg at stoffet om damelaget ble redusert noe.

 

Vet ikke hvor du har fått det fra at min mal er å gjennomføre en poll for hvilke temaer en vil ha med i bladet. Jeg synes at redaktørene (og skribentene i bladet) gjør en fantastisk jobb og at de leverer det produktet vi lesere ønsker. Likevel må en være åpen for å se etter forbedringer. Det er dermed naturlig å ta diskusjoner om den jobben som blir gjort uten at vi dermed klager. Siden det er oss lesere som betaler for bladet så er det heller ikke unaturlig at vi starter diskusjoner om dens innhold, at redaktørene og skribentene diskuterer dette mer jevnlig er jo også naturlig. Hvis ikke dette var mulig så begynner vi å ligne på en Sovjetstat. Jeg var for øvrig usikker på hvor interessant leserne av TGP syntes stoffet om damelaget var og derfor tok jeg opp diskusjonen. Jeg kommer ikke til å ta opp alle de andre sakene også. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius

........ vi er nå i 2005 og man skulle tro at likestillingen hadde kommet litt lenger. ..........

15588[/snapback]

Du verden Chaz, likestilling? Hva har det med saken å gjøre. Men men

 

Klart det er mer interessant å svare deg enn mange andre..............

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius

Nå er det fortsatt svært få kvinner som faktisk kan konsentrere seg om fotballen på heltid, for å utvikle seg på alle områder innen fotballen, som f.eks: teknisk, taktisk, fysisk, forståelse osv.

Uansett har kvinnefotballen utviklet seg mye de siste 10-15årene, og Brasil's Martha er absolutt en spiller som kan finte å drible. Anbefaler deg å se bl.a Brasil sitt damelandslag neste gang de spiller på tv, før du slakter alt som har med kvinnefotball å gjøre.....føler det er litt useriøst, men men :blink:

 

Merkelig debatt som skulle handle om TGP sin info om Arsenal sitt damelag...

15583[/snapback]

Sant det du sier der. Brasil har et par tekniske spillere.

 

Tror du skjønner hva jeg mener over. Det sentrale er skrevet med uthevet tekst i et av mine innlegg. Fotball er den idretten som sterkest synliggjør forskjellen mellom mann og kvinne.

Link to comment
Share on other sites

........ vi er nå i 2005 og man skulle tro at likestillingen hadde kommet litt lenger. ..........

15588[/snapback]

Du verden Chaz, likestilling? Hva har det med saken å gjøre. Men men

 

Klart det er mer interessant å svare deg enn mange andre..............

15604[/snapback]

 

Just what I thought............i begge sakers henseende.

Link to comment
Share on other sites

Eg heller skjønner ikkje ka dette har med likestilling å gjere.

 

Eg bryr meg om herrelaget som spelar i Premier League, og om junior-laga som har med rekrutteringa til dette laget å gjere. Det var då også herrelaget som gjorde at eg blei interessert i Arsenal. Damelaget har eg ingen interesse av - likestilling eller ei.

Link to comment
Share on other sites

Det vil alltid være rom for forbedringer.

 

Tror dog ikke at det er veien å gå ved å kutte ut/redusere f.eks. damefotballen i The Gunners Post. The Gunners Post har i de siste årene vært et meget solid produkt med stor bredde, noe som har blitt lagt merke til i kåringene til Supporterunionen for Britisk Fotball.

Link to comment
Share on other sites

Damefotball interesserer meg en plass der sola ikke skinner, men så lenge damelaget er en del av klubben Arsenal, så mener jeg at de bør få beholde sin spalte i TGP. TGP er jo som kjent bladet for supporterklubben til klubben Arsenal, og da mener jeg at det skal inkludere HELE klubben. Når det skrives i TGP om juniorspillere som har gått til andre klubber, så bør i det minste det nåværende Arsenal-ladies inkluderes i dette bladet.

Link to comment
Share on other sites

Damefotball interesserer meg en plass der sola ikke skinner, men så lenge damelaget er en del av klubben Arsenal, så mener jeg at de bør få beholde sin spalte i TGP. TGP er jo som kjent bladet for supporterklubben til klubben Arsenal, og da mener jeg at det skal inkludere HELE klubben. Når det skrives i TGP om juniorspillere som har gått til andre klubber, så bør i det minste det nåværende Arsenal-ladies inkluderes i dette bladet.

15692[/snapback]

 

Må bare presisere at damelaget ikke har en spalte. I forrige blad hadde de nesten 7 sider.

Link to comment
Share on other sites

Damefotball interesserer meg en plass der sola ikke skinner, men så lenge damelaget er en del av klubben Arsenal, så mener jeg at de bør få beholde sin spalte i TGP. TGP er jo som kjent bladet for supporterklubben til klubben Arsenal, og da mener jeg at det skal inkludere HELE klubben. Når det skrives i TGP om juniorspillere som har gått til andre klubber, så bør i det minste det nåværende Arsenal-ladies inkluderes i dette bladet.

15692[/snapback]

 

Må bare presisere at damelaget ikke har en spalte. I forrige blad hadde de nesten 7 sider.

15693[/snapback]

 

Har de ikke en en kort liten spalte i hvert blad på lik linje med u-18 laget da?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...