Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

14 minutes ago, Marius- said:

Det var slik leenge før pandemien. Så den er ikke noe alibi. Men selvsagt blir det litt snodig sillySeason pga det ja. Jeg leste no på sky om neste sesong, men vi får vente å se om det bekreftes.

 

Det er ukjent for meg at vi før pandemien slet med å selge som har vært på utlån og som har imponert på utlånet. Spillere som klubben ønsker å selge. Kom gjerne med alle eksemplene dine fra lenge før pandemien.

Link to comment
Share on other sites

Det var en del rykter rundt Mkhitayan også før pandemien når det gjalt hans fremtid i Roma.

Jeg må ta det fra husken (og derfor kan det bli litt "unøyaktig") da jeg ikke orker å bruke tid på å google gjennom en drøss med rykter.

Slik er min erindring av akkurat denne saken (pre-korona):
Mhiki ønsket en permanent overgang til den Italienske klubbe
Roma ønsket å beholde han.
Arsenal ønsket å bli kvitt han (les: selge han).
Som vanlig så var det økonomiske summer som var/er problemet.
Som sagt alle parter ønsket en overgang, og det er korrekt at dette var et tema pre-Korona, MEN (og det er et viktig men) på et slikt tidspunkt i en fotballsesong så er det sjelden reelle forhandlinger. Det går mer på sonderinger og ryktespreding fra involverte parter (mest fra fotballspilleres agenter og "entourage".

Når det gjelder forlengelsen av lånet som Arsenal og Roma nå er enige om så gjelder det selvsagt for resten av inneværerende sesong. Del fleste utlånskontrakter utløp 30. juni så dette er det samme som Arsenals forlengelse med Ceballos.

Det skrives også at klubbene har blitt enige om en "preliminary agreement" for sesongen 2020/21. Slik jeg tolker dette så er det tydelig at begge klubbene ønsker å få til en avtale for neste sesong, men at dette egentlig bare betyr at de har blitt enige om å forhandle videre. Om dette gjelder en utlånsavtale for Mhiki sitt siste kontraktsår med Arsenal eller om det betyr at han blir kjøpt ut av kontrakten er det vanskelig å konkludere med. Rent økonomisk trenger det ikke å bety allverdens for Arsenal. En spiller som har passert 31, som er i sitt siste kontrakt-år og som ikke er ønsket i selgerklubben gir ikke noen stor overgangssum. I tillegg så vil Arsenal få en viss sum fra Roma for utlånet, så differansen er kanskje ikke så stor. Men hva vet jeg???

Det "store" spørsmålet er hva som er verst? Mhiki på utlån en sesong til, noe som ikke gir oss overgangspenger men som sparer oss for lønnsutgifter.. Eller Mhiki tilbake på tribunen (benken) i Arsenal, som som gir oss en reell lønnskostnad.
Ryktene sier at Elneny er på vei tilbake fra utlånet, vi trenger ikke flere uønskede lønnsutgifter.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Ett par rykter fra David Ornstein.

Bukayo Saka kommer til å undertegne ny kontrakt med Arsenal i løpet av kort tid (denne uken sies det).
Arsenal skal ha intensivert sin interesse når det gjelder å signere Thomas Partey fra Atletico Madrid.

Så får vi se om det ene eller begge ryktene slår til 😉

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Polljen said:

Ryktene sier at Elneny er på vei tilbake fra utlånet, vi trenger ikke flere uønskede lønnsutgifter. 

Bare minner om at han er en habil fotballspiller Per. Han er ikke kun en uønsket utgift

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Polljen said:

Ett par rykter fra David Ornstein.

Bukayo Saka kommer til å undertegne ny kontrakt med Arsenal i løpet av kort tid (denne uken sies det).
Arsenal skal ha intensivert sin interesse når det gjelder å signere Thomas Partey fra Atletico Madrid.

Så får vi se om det ene eller begge ryktene slår til 😉

Saka kan bli en av våre støtter de neste 15 årene. 

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Marius- said:

Tja, vi har da noen gode vi å. Men ikke veldig mange nei. Derav plasseringen og prestasjonene også. 

Alle vet at Eleny ikke har noe i klubben å gjøre. 

Har tempoproblemer. Har heller ikke imponert i Besiktas og med Arteta sin filosofi så ender han nok opp i bundesliga eller i Frankrike når ny sesong settes igang. Har ingenting å gjøre hos oss. Vi skal bli kvitt daukjøtt ikke hente flere.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ben Elfen said:

Bare minner om at han er en habil fotballspiller Per. Han er ikke kun en uønsket utgift

En spiller som har liten reell sjanse for å få spilletid er en "uønsket utgift". Det spiller ingen rolle om du eller jeg mener at en enkeltspiller er habil eller at vi mener vedkommende er god nok for laget. Så lenge den som styrer et fotballag har en spiller han ikke ønsker å bruke så er vedkommende en "uøsnket utgift"!!!!

Jeg vil vel påstå at de fleste (om ikke alle) profesjonelle fotballspillere kommer i kategorien "habil fotballspiller". Det er ofte en godt stykke fra å være "habil" til å få spilletid.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Polljen said:

En spiller som har liten reell sjanse for å få spilletid er en "uønsket utgift". Det spiller ingen rolle om du eller jeg mener at en enkeltspiller er habil eller at vi mener vedkommende er god nok for laget. Så lenge den som styrer et fotballag har en spiller han ikke ønsker å bruke så er vedkommende en "uøsnket utgift"!!!!

Jeg vil vel påstå at de fleste (om ikke alle) profesjonelle fotballspillere kommer i kategorien "habil fotballspiller". Det er ofte en godt stykke fra å være "habil" til å få spilletid.

elneny er løpssterk og pasningssiker, også god i dueller. Tempotreg, men det er ikke avgjørende på midten. Klart han kan fungere og få spilletid.

Link to comment
Share on other sites

Hva skal vi med flere spillere ala Elneny feks , som ikke tilfører oss noe annet en et ekstra ansikt på benk. Vi har nok av spillere som ikke hadde fått 5 minutter på banen i de aller fleste lagene over oss på tabellen. Elneny , Mikki , Gabriel , Chambers , Debuchy , Mustafi , Sokratis , Mavropanos , Holding , Jenkinson - de jeg kommer på nå - som alle er spillere vi har prøvd å selge / ønsket å selge  / har vært på utlån - men i Arsenal forblir de. Hvorfor ? De har ikke vært gode nok/ og vi priser for høyt. ( Mikki er vel på vei bort , Debuchy gikk  gratis , jenkinson havnet etter flere år på utlån hos Forest )

Håper Arteta på en eller annen måte høyner listen for hva som nå får lov til å ankomme vår klubb. Det må være spillere som tilfører oss noe vi ikke har hatt på lenge. Klasse / vinnerskalle er det vi trenger. Ikke noe mer kalkfyll som flere av de jeg nevner foran her. På en god dag så kan flere av de prestere. Men , prestere i 2 kamper på rad er de aller fleste av de vaksinert imot.

 

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Gunners68 said:

Hva skal vi med flere spillere ala Elneny feks , som ikke tilfører oss noe annet en et ekstra ansikt på benk. Vi har nok av spillere som ikke hadde fått 5 minutter på banen i de aller fleste lagene over oss på tabellen. Elneny , Mikki , Gabriel , Chambers , Debuchy , Mustafi , Sokratis , Mavropanos , Holding , Jenkinson - de jeg kommer på nå - som alle er spillere vi har prøvd å selge / ønsket å selge  / har vært på utlån - men i Arsenal forblir de. Hvorfor ? De har ikke vært gode nok/ og vi priser for høyt. ( Mikki er vel på vei bort , Debuchy gikk  gratis , jenkinson havnet etter flere år på utlån hos Forest )

Håper Arteta på en eller annen måte høyner listen for hva som nå får lov til å ankomme vår klubb. Det må være spillere som tilfører oss noe vi ikke har hatt på lenge. Klasse / vinnerskalle er det vi trenger. Ikke noe mer kalkfyll som flere av de jeg nevner foran her. På en god dag så kan flere av de prestere. Men , prestere i 2 kamper på rad er de aller fleste av de vaksinert imot.

 

Jepp, hva skal vi med en stall? Mange av disse hadde fått mer enn 5 min for lag som Burnley, Sheffield United og flere av de andre lagene som ligger foran oss. Jenkinson er solgt btw.

Link to comment
Share on other sites

Elneny er en spiller som ikke ville spilt fast for et bunnlag. Jeg er enig i at man trenger noen "slitere", men de må være på et høyere nivå enn Elneny for at de skal forsvare en plass i troppen.

Jeg vil heller ha Niles som et alternativ på benken fremfor Elneny. Ikke bare kan han spille i flere posisjoner, men han har også et høyere nivå enn egypteren..

Til neste sesong så håper jeg at Özil situasjonen er avklart, Lacazette er borte og at Aubameyang og Saka fortsatt er her. Ved siden av dette så håper jeg virkelig at vi henter inn Partey da vi har et stort hull på midtbanen som vi aldri har klart å fylle siden "den du veit". 

Forsvaret tror jeg vil bli bedre og bedre, men selvfølgelig ønsker jeg en sjef inn her som alle andre. Problemet er bare hvem. Jeg mener dog at Holding er knallgod når han er på sitt beste. Og de siste kampene har man endelig sett han på det nivået han var på før han ble skadet. Ved siden av dette så har vi Chambers (som også var på et høyt nivå før skaden), Mustafi, Saliba, Luiz og Sokratis. Ingen av disse spillerne er perfekte, men samtlige minus Sokratis og Luiz er fortsatt spillere som vi vet har et høyere nivå inne enn det de kanskje ikke alltid viser.

På backene har vi Bellerin, Cedric (utifra de siste kommentarene til Arteta så er nok han snart vårt førstevalg på høyre), Niles og Osei-Tutu som i mine øyne er et stort talent som har gjort det bra på utlån. På venstre har vi Tierney og Kolasinac. Begge to er i mine øyne veldig gode.

Vi har potensielt en av de mest talentfulle troppene i Europa med de ungguttene våre. Det sier seg selv at ikke alle kommer til å slå til, men spillere som Saka, Martinelli og Saliba tror jeg er bankers. Smith-Rowe, Willock, Nketiah, Nelson og Niles er også veldig talentfulle, men har hatt litt uflaks/manglet litt på overgangen til førstelagsfotball, men her er jeg fortsatt veldig positiv. Willock, Nketiah, Nelson og Niles vet vi allerede at kan holde nivået i Premier League, mens Smith-Rowe har vært veldig veldig god i Championship, men har slitt med skader. I mine øyne er han faktisk det største talentet i hele klubben. 

Fremtiden er lys i mine øyne, men det må være erfarne spillere der sammen med talentene. Samtidig som vi må være flinke til å presse ungguttene til å ta steget videre. Det må bygges en vinnermentalitet i klubben som har vært fraværende siden 2005. Forhåpentligvis er Arteta og Edu allerede godt på ballen her.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Tapapa said:

Jepp, hva skal vi med en stall? Mange av disse hadde fått mer enn 5 min for lag som Burnley, Sheffield United og flere av de andre lagene som ligger foran oss. Jenkinson er solgt btw.

Dessverre så er mange Arsenal fans blitt ekstremt naiv med årene. Leser DeGrove og helt enig at dette prosjektet som gjøres nå med Edu og co så vil det ta ca 4-5  år før vi er i toppen igjen hvis logistikken fungerer. Vi er litt som Pool før Klopp kom inn. Vi trenger en sjef i forsvarsleddet og det kan fort bli Saliba og henter vi Upamecano etc så har vi løst stopperproblemet vi har hatt i fandens mange år nå. Start der og så hent en sterk midtbanespiller med lederegenskaper så kan vi begynne å konkurrere igjen.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Stefanb said:

Elneny er en spiller som ikke ville spilt fast for et bunnlag. Jeg er enig i at man trenger noen "slitere", men de må være på et høyere nivå enn Elneny for at de skal forsvare en plass i troppen.

Jeg vil heller ha Niles som et alternativ på benken fremfor Elneny. Ikke bare kan han spille i flere posisjoner, men han har også et høyere nivå enn egypteren..

Til neste sesong så håper jeg at Özil situasjonen er avklart, Lacazette er borte og at Aubameyang og Saka fortsatt er her. Ved siden av dette så håper jeg virkelig at vi henter inn Partey da vi har et stort hull på midtbanen som vi aldri har klart å fylle siden "den du veit". 

Forsvaret tror jeg vil bli bedre og bedre, men selvfølgelig ønsker jeg en sjef inn her som alle andre. Problemet er bare hvem. Jeg mener dog at Holding er knallgod når han er på sitt beste. Og de siste kampene har man endelig sett han på det nivået han var på før han ble skadet. Ved siden av dette så har vi Chambers (som også var på et høyt nivå før skaden), Mustafi, Saliba, Luiz og Sokratis. Ingen av disse spillerne er perfekte, men samtlige minus Sokratis og Luiz er fortsatt spillere som vi vet har et høyere nivå inne enn det de kanskje ikke alltid viser.

På backene har vi Bellerin, Cedric (utifra de siste kommentarene til Arteta så er nok han snart vårt førstevalg på høyre), Niles og Osei-Tutu som i mine øyne er et stort talent som har gjort det bra på utlån. På venstre har vi Tierney og Kolasinac. Begge to er i mine øyne veldig gode.

Vi har potensielt en av de mest talentfulle troppene i Europa med de ungguttene våre. Det sier seg selv at ikke alle kommer til å slå til, men spillere som Saka, Martinelli og Saliba tror jeg er bankers. Smith-Rowe, Willock, Nketiah, Nelson og Niles er også veldig talentfulle, men har hatt litt uflaks/manglet litt på overgangen til førstelagsfotball, men her er jeg fortsatt veldig positiv. Willock, Nketiah, Nelson og Niles vet vi allerede at kan holde nivået i Premier League, mens Smith-Rowe har vært veldig veldig god i Championship, men har slitt med skader. I mine øyne er han faktisk det største talentet i hele klubben. 

Fremtiden er lys i mine øyne, men det må være erfarne spillere der sammen med talentene. Samtidig som vi må være flinke til å presse ungguttene til å ta steget videre. Det må bygges en vinnermentalitet i klubben som har vært fraværende siden 2005. Forhåpentligvis er Arteta og Edu allerede godt på ballen her.

Et godt innlegg fra den relativt nyomvendte optimisten fra Krokstadelva. Jeg er ikke enig i at Elneny er så dårlig som du skal ha det til, men det er spiller som ikke klager og jobber utrettelig når han får spilletid. En grei spiller å ha i troppen, men det gjør meg ikke noe om han blir solgt.

Jeg har tidligere argumentert for å selge de fleste av stjernene. Når det er sagt, så hadde jeg vel heller ikke hatt noe i mot at akkurat Auba signerte en ny kontrakt. Ellers syns jeg vi har for mange spillere i forsvar. Noen må ut og Sokratis bør være en av de noen. Kolasinac en annen.

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg tolker diverse kommentarer på nettet så er sjansen stor for at vår unge hårete franskmann forsvinner når sesongen er over. Det er tydelig at Guendouzi sin disiplin (utenom kampdag) ikke er den beste og at arrogansen sannsynligvis er ett hakk eller to over det Arteta er villig til å akseptere. Det er nok ikke snakk om enkelttilfeller men mer om flere tilfeller over tid som unge Matteo ikke vil eller evner å lære av.

Her er Arteta sin kommentar om saken i forbindelse med kampen mot Norwich:
When asked about his decision to leave the France international out for a third straight game, Arteta said after the match: “It is the same reasons as last week. “Some things have to change and nothing has changed.”

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Vil han ikke innordne seg så er det bare til å selge. Selg og legg i penger til en skikkelig stopper. Matteo og Øzil sine dager i Arsenal er garantert over. Øzil blir vel kanskje i klubben siden han sikkert ikke er villig til å gå ned i lønn. Blir tiden ut og legger opp ?? 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Polljen said:

Slik jeg tolker diverse kommentarer på nettet så er sjansen stor for at vår unge hårete franskmann forsvinner når sesongen er over. Det er tydelig at Guendouzi sin disiplin (utenom kampdag) ikke er den beste og at arrogansen sannsynligvis er ett hakk eller to over det Arteta er villig til å akseptere. Det er nok ikke snakk om enkelttilfeller men mer om flere tilfeller over tid som unge Matteo ikke vil eller evner å lære av.

Her er Arteta sin kommentar om saken i forbindelse med kampen mot Norwich:
When asked about his decision to leave the France international out for a third straight game, Arteta said after the match: “It is the same reasons as last week. “Some things have to change and nothing has changed.”

Helt klart han går nå. Ikke villig til å endre seg tydeligvis. Få det vekk

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...