Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

Da Matteo og Torreira kom fikk vi to etterlengtede spillere som kjempet for laget. Jordfresere ble de vel kalt , iallefall en av de 🙂 Ikke alt de gjør  er like bra , men de prøver iallefall. Personlig har jeg hele tiden etterlyst to midtstoppere av klasse , samt en klassespiller på midten. Matteo trenger en som kan guide litt  underveis. Han vil veldig mye - av og til litt for mye.  Det er iallefall tæl tilstede. Han kan være en spiller for fremtiden.

Men , hvis han ikke følger Artetas retningslinjer , og har tenkt på et klubbskifte , så selg hvis summen er riktig.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Gunners68 said:

Da Matteo og Torreira kom fikk vi to etterlengtede spillere som kjempet for laget. Jordfresere ble de vel kalt , iallefall en av de 🙂 Ikke alt de gjør  er like bra , men de prøver iallefall. Personlig har jeg hele tiden etterlyst to midtstoppere av klasse , samt en klassespiller på midten. Matteo trenger en som kan guide litt  underveis. Han vil veldig mye - av og til litt for mye.  Det er iallefall tæl tilstede. Han kan være en spiller for fremtiden.

Men , hvis han ikke følger Artetas retningslinjer , og har tenkt på et klubbskifte , så selg hvis summen er riktig.

Matteo har mye bra ved seg, som at han tar initiativ og viser vilje og innsats. Og ja, klubben trenger definitivt spillere i "jordfreser"-rollen. Men det har vel etterhvert vist seg at han har to store problemer; han sliter med temperamentet og det er lite sluttprodukt å spore. Det er åpenbart at temperamentet har skaffet ham problemer, både på banen, og i forhold til Arteta. Hvis man ikke klarer å plukke av ham dette, kan man like gjerne selge hvis man får en god pris. Dette fremstår som greit særlig fordi det mangler et sluttprodukt. Han er ingen naturlig avslutter, og det er vel heller ikke så mange assists å spore heller? De kreative bidragene blir for få rett og slett, og innsatsen koker ofte bort i støttepasninger. 

Torreira er en fin spillertype, og bidrar mye mer kreativt enn Guendozi, i tillegg til hans rolle som ryddegutt. Men Torreira har nok ikke fått ut alt hva han er god for i Arsenal. Det kan ha noe med at laget er for dårlig; han trenger kanskje en midtbanesjef ved siden av seg? I tillegg har PL kanskje vist seg som i overkant brutal for Torreira, med sin noe spinkle fysikk? 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, piscator said:

Torreira er en fin spillertype, og bidrar mye mer kreativt enn Guendozi, i tillegg til hans rolle som ryddegutt. Men Torreira har nok ikke fått ut alt hva han er god for i Arsenal. Det kan ha noe med at laget er for dårlig; han trenger kanskje en midtbanesjef ved siden av seg? I tillegg har PL kanskje vist seg som i overkant brutal for Torreira, med sin noe spinkle fysikk? 

At laget som helhet er for dårlig er jeg ikke i tvil om, forutsatt at målet er å være en engelsk toppklubb. Men det du skriver om en midtbanesjef er veldig viktig, eller rettere sagt vi trenger en sjef på banen. Jeg har etterlyst denne spilleren i årevis, det være seg på midtbanen eller i forsvaret. Uansett, dette laget trenger nå mer enn noen gang tidligere enn lederskikkelse på banen og til tross for at enkelte her mener at det vi har i laget stort sett er godt nok og at oppturen kommer snart (dette snart har vi ventet på lenge) så trenger vi å få inn en slik leder og vedkommende må slik det nå ser ut komme utenfra.

Torreira trenger kanskje en slik spiller ved siden av seg, men de unge og lovende trenger virkelig en lederskikkelse på banen. 

Jeg bruker sjelden krasse ord om mine med-debattanter, men denne gangen vil jeg bryte denne "regelen" og påstå at de som eventuelt mener at vi ikke trenger å gå ut av klubben for å finne denne sjefen, er noe naive! 

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Tapapa said:

Xhaka er midtbanesjefen. 

Joda det er dessverre realiteten i dagens arsenal. Men det holder ikke med en sjef, vi trenger en SJEF! 

21 minutes ago, Gunners68 said:

Det er derfor vi sliter. Det sier mye om situasjonen i Arsenal , når Xhaka er midtbane sjefen.

Jepp

1 hour ago, Gunners68 said:

Vi trenger minst en Tony Adams og en Patrick Vieira - minst. 

Jeg har ingen illusjoner. Vi er langt fra å få både en ny Adams og en ny Vieira. Men det er på tide å starte med å få inn i det minste en spiller som kan fremstå som en klar lederskikkelse om det er på midtbanen eller i forsvaret denne hypotetiske spilleren skulle komme spiller mindre rolle, bare en slik spiller kommer!!!

Link to comment
Share on other sites

City leder nå med 2 mål så det er vel de vi møter på Wembley. Vi banket liv skitten ut av de i ekstra omgangene i 2017 på Wembley og vi gjør det igjen. City frykter Arsenal -  de skjelver i buksene alt. Tro det eller ei , men jeg har positive vibber i FA cupen , Ben Elfen 🙂 

Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, Gunners68 said:

City leder nå med 2 mål så det er vel de vi møter på Wembley. Vi banket liv skitten ut av de i ekstra omgangene i 2017 på Wembley og vi gjør det igjen. City frykter Arsenal -  de skjelver i buksene alt. Tro det eller ei , men jeg har positive vibber i FA cupen , Ben Elfen 🙂 

Så bra. Jeg er glad vi møter City. Vi skal revansjere det nylige nederlaget. 
Luiz på benken til denne kampen takk 😅

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Gunners68 said:

City leder nå med 2 mål så det er vel de vi møter på Wembley. Vi banket liv skitten ut av de i ekstra omgangene i 2017 på Wembley og vi gjør det igjen. City frykter Arsenal -  de skjelver i buksene alt. Tro det eller ei , men jeg har positive vibber i FA cupen , Ben Elfen 🙂 

 

11 hours ago, Ben Elfen said:

Så bra. Jeg er glad vi møter City. Vi skal revansjere det nylige nederlaget. 
Luiz på benken til denne kampen takk 😅

Vi får satse på at Arteta har tatt lærdom fra forrige nederlag. Jeg er ikke like optimist som dere, men i en semi på Wembley kan alt skje. 

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Verminator5 said:

 

Vi får satse på at Arteta har tatt lærdom fra forrige nederlag. Jeg er ikke like optimist som dere, men i en semi på Wembley kan alt skje. 

Jeg får nå alltid litt på pukkelen fra BE om at jeg er for negativ , verminator5 🙂 Da vi vant i 2017 slo vi uventet City i semifinalen. City åpnet best , men fikk ikke målet de trengte. På slutten kom vi mer med og i ekstra omgangene husker du sikkert at vi ville mest og vi vant. Chelsea var favoritter i finalen , men vi slo de også 🙂 

City er det klart beste laget og vi skal få kjørt oss. Det er ikke rom for våre sedvanlige blundere i forsvaret. Disse kampene på Wembley lever litt sitt eget liv og alt kan skje , som du sier. 

En ting er at vi kan hevne siste tapet på Ethiad , men jeg tror Pep vil ha en hevn for semifinalen i 2017 , samt at han ikke har lyst til å tape for sin tidligere assistent. 

Det skal spilles noen kamper til før semifinalen og det kan tenkes at mine positive vibber i FA cupen faller tilbake til normale depresjoner 🙂 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Simbad said:

Det er mye å forholde seg i denne (lange) artikkelen og det er nok mye i den som er "korrekt" hvis man klarer å lese den med objektive øyne. Jeg skal ikke framheve noe når det gjelder feilene som er begått i Arsenalsystemet, men jeg vil understreke ett punkt som nevnes nå vi ser fremover. Det vil ta tid å bygge klubben opp igjen til hvor vi mener den skal være. det gjelder for de styrende kreftene å ha en klar plan for gjenoppbyggingen. Når det gjelder oss fans så er vi selvsagt utålmodige, og det er naturlig det, men også vi må innse at dette vil ta tid og det viktigste slik jeg ser det er at vi snart bør få se en oppadgående trend som i det minste gir oss optimismen tilbake. Seriegullet tar det dog noen sesonger frem i tid før det havner i N5 igjen.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Polljen said:

Det er mye å forholde seg i denne (lange) artikkelen og det er nok mye i den som er "korrekt" hvis man klarer å lese den med objektive øyne..... 

Det som er det viktigste, i mine øyne, er at hele klubben har en klar plan foran seg, og at denne følges så godt det kan gjøres(med åpenhet for enkelte endringer langs veien). Da kan vi ikke ha noen folk som drar i stikk motsatt retning. Det kan være planen er 'feil', men det vet man ikke før planen er fulgt over flere år. Det er mye å rydde opp i fra tidligere ledelse. Forhåpentligvis har Edu og gjengen en klar plan for hvordan vi skal fortsette fremover.

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Simbad said:

Det som er det viktigste, i mine øyne, er at hele klubben har en klar plan foran seg, og at denne følges så godt det kan gjøres(med åpenhet for enkelte endringer langs veien). Da kan vi ikke ha noen folk som drar i stikk motsatt retning. Det kan være planen er 'feil', men det vet man ikke før planen er fulgt over flere år. Det er mye å rydde opp i fra tidligere ledelse. Forhåpentligvis har Edu og gjengen en klar plan for hvordan vi skal fortsette fremover.

Stan Kroenke har iallefall ingen plan. Junior Kroenke er i Arsenal for å lære - det er jo betryggende. Det er tydelig at de aldrende i styre og stell heller ikke har noen plan. Wenger styrte alt alene frem til 2018 og ingen stilte spørsmål ved hva han gjorde. Ingen satte krav til han heller. Nå er flere av de eldre borte - dog noen igjen - for å fylle ut plassene rundt bordet.

Da får vi håpe at Edu & Co vet hva de holder på med. 

Arteta vet nok å sette noen krav for å prøve å utbedre stallen. Først og fremst forsvaret. Det skal ta tid å få dette gjort og det blir nok en stund til CL fotball igjen.

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Simbad said:

Det som er det viktigste, i mine øyne, er at hele klubben har en klar plan foran seg, og at denne følges så godt det kan gjøres(med åpenhet for enkelte endringer langs veien). Da kan vi ikke ha noen folk som drar i stikk motsatt retning. Det kan være planen er 'feil', men det vet man ikke før planen er fulgt over flere år. Det er mye å rydde opp i fra tidligere ledelse. Forhåpentligvis har Edu og gjengen en klar plan for hvordan vi skal fortsette fremover.

Fullstendig enig med deg. Det store spørsmålstegnet er om det er de rette personene som lager den rette planen? Men det svaret vil det ta tid før vi få. Det verste som kam skje er at det ikke finnes eller kommer til å finnes noen plan, eller at en eventuell plan blir endret betydelig titt og ofte.

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Gunners68 said:

Stan Kroenke har iallefall ingen plan. Junior Kroenke er i Arsenal for å lære - det er jo betryggende. Det er tydelig at de aldrende i styre og stell heller ikke har noen plan. Wenger styrte alt alene frem til 2018 og ingen stilte spørsmål ved hva han gjorde. Ingen satte krav til han heller. Nå er flere av de eldre borte - dog noen igjen - for å fylle ut plassene rundt bordet.

Da får vi håpe at Edu & Co vet hva de holder på med. 

Arteta vet nok å sette noen krav for å prøve å utbedre stallen. Først og fremst forsvaret. Det skal ta tid å få dette gjort og det blir nok en stund til CL fotball igjen.

Nei, Kroenke hadde ingen plan. Kjøpet var vel en del av hva som var "in" blant amerikanske milliarderer på tidlig 2000-tallet. Enhver Amerikansk mulitmilliarder, Russisk Oligiark eller Arabisk sjeik måtte ha et "statussymbol" i fotballverden. 

Når det gjelder Kroenke så skal det dog sies at Kroenke allerede hadde startet med sine "klubboppkjøp" i statene, da han kjøpte en andel i St. Louis Rams i 1995 (nå LA Rams) i NFL før han forsatte med kjøp av klubber i NHL, MLS m.m. Så å kalle kjøpet av Arsenal som noe som var "in" er vel kanskje å overdrive fra min side, men Kroenke kommer fra en kultur der det aldri er snakk om Nedrykk/opprykk eller om internasjonale turneringer og pengene som i stor grad kan variere ut fra divisjon lokalt og om man kommer med i den gjeveste turneringen internasjonalt. Denne manglende forståelsen av engelsk og europeisk fotballkultur er noe man trenger for å lage en plan. Kroenke såg at Wengers lag dro inn mye penger i kassa og var fornøyd, og jeg tviler på at han hadde forståelsen for konsekvensene det hadde for klubben å ryke ut av CL etter de mange årene klubben hadde "fast" plass der. Det å forstå sporten og å se fremover var (og sannsynligvis fremdeles er) ikke en del av hans fremste kvaliteter. Kroenke Junior har sannsynligvis en litt bedre forståelse, men spørsmålet er om han klarer å la være å tenke "amerikansk" når det gjelder ledelsen av et engelsk lag.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, Marius- said:

Ser mikki sitt lån er forlenget. Vi klarte altså ikke selge han selv om Roma var strålende fornøyde. Imponerende butikk 

Det er vel ikke slik at lånet er forlenget fordi sesongen er forlenget grunnet Covid-19? Slik de fleste lån er forlenget. Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å gjøre dette til en negativ sak.

Link to comment
Share on other sites

Stod at lånet er forlenget 20/21 sesongen. Jeg syntes det er utrolig at vi aldri får solgt spillerne vi vil ha vekk. Ender med å gi dem bort eller betale deler av lønna i låneavtaler 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Marius- said:

Stod at lånet er forlenget 20/21 sesongen. Jeg syntes det er utrolig at vi aldri får solgt spillerne vi vil ha vekk. Ender med å gi dem bort eller betale deler av lønna i låneavtaler 

Det er mulig du har rett, men jeg er ikke helt sikker. 

Roma have announced Henrikh Mkhitaryan's loan from Arsenal has been extended until the end of the season.

The Serie A side also said a preliminary agreement had been reached for the Armenia midfielder to remain with them for the 2020-21 campaign.

https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-8477055/Arsenal-midfielder-Henrikh-Mkhitaryan-remain-loan-Roma-end-season.html

Vi finner nok snart ut hva denne preliminary agreement innebærer. Det er greit at du er kritisk til mye rundt klubben vår, men nå er vi midt i en pandemi som har snudd opp ned på det meste. Det er ikke Arsenals feil. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Tapapa said:

Det er mulig du har rett, men jeg er ikke helt sikker. 

Roma have announced Henrikh Mkhitaryan's loan from Arsenal has been extended until the end of the season.

The Serie A side also said a preliminary agreement had been reached for the Armenia midfielder to remain with them for the 2020-21 campaign.

https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-8477055/Arsenal-midfielder-Henrikh-Mkhitaryan-remain-loan-Roma-end-season.html

Vi finner nok snart ut hva denne preliminary agreement innebærer. Det er greit at du er kritisk til mye rundt klubben vår, men nå er vi midt i en pandemi som har snudd opp ned på det meste. Det er ikke Arsenals feil. 

 

 

Det var slik leenge før pandemien. Så den er ikke noe alibi. Men selvsagt blir det litt snodig sillySeason pga det ja. Jeg leste no på sky om neste sesong, men vi får vente å se om det bekreftes.

 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...