Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

50 minutes ago, Gunners68 said:

Ceballos klarer vi oss uten. Han er en av de som kommer til å gå fort i glemmeboken. 

Arteta viser baller når han ofrer spillere pga for lav innsats på treningsfeltet. Dette vil gagne positivt på sikt, men problemet oppstår når de ikke leverer og du ikke får resultater. Skakkars Auba som stadig prøver smarte løp, men ballen kommer aldri pga at de som er bak ham ikke evner. Få inn Øzil og Martinelli mot Soto. Har ingen ting å tape. Verken Willock eller Nellson ville spilt fra start for Soto heller og da skal de hvertfall ikke starte for oss. 

 

Ryker Fa cupen på søndag også så er jeg redd Arteta får kjørt seg fra pressen selv om dette ikke er hans feil men han må begynne å få litt progressjon nå!. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, sas2002 said:

Arteta viser baller når han ofrer spillere pga for lav innsats på treningsfeltet. Dette vil gagne positivt på sikt, men problemet oppstår når de ikke leverer og du ikke får resultater. Skakkars Auba som stadig prøver smarte løp, men ballen kommer aldri pga at de som er bak ham ikke evner. Få inn Øzil og Martinelli mot Soto. Har ingen ting å tape. Verken Willock eller Nellson ville spilt fra start for Soto heller og da skal de hvertfall ikke starte for oss. 

 

Ryker Fa cupen på søndag også så er jeg redd Arteta får kjørt seg fra pressen selv om dette ikke er hans feil men han må begynne å få litt progressjon nå!. 

Det er noe med Arsenal for øyeblikket som minner om de 7 - 8 siste kampene i fjor hvor vi trengte et poeng for å nå CL. De kampene og finalen i EL var en katastrofe. Noe som sier meg at vi er der igjen og ikke evner å reise oss. Tror Soton vil kjempe for livet for 3  nye poeng torsdag. Soton vet de kan kjempe oss ut av stilen. 

Vi har gjort det bra i FA cupen i senere tid , stort sett da , men jeg frykter også at Sheffield U  vil kjempe for en semi finale på Wembley. Jeg ser i øyeblikket ikke lyst på det og første seier bør bli mot Norwich. Pressen vil være over oss og det er  bare til å se på dagens oppslag i Daily Mail. De har satt søkelyset på det defensive  i Arsenal . 

Det må ryddes opp i stallen og bedre spillere må inn.

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, Marius- said:

Hmm. Ser Ceballos har utvidet lånet jeg da. Luiz ny kontrakt. Samme med Mari og han høyrekanten..

Satser på at Mari og saliba blir vårt stopperpar til høsten med Mustafi som backup.

Link to comment
Share on other sites

https://le-grove.co.uk/2020/06/24/is-anyone-paying-attention-to-arsenal-fc/

 

Dette blir bare verre og verre og så langt er jeg fryktelig skuffet over jobben Edu har bidratt med siden han kom. Så lenge Raol er så close med Kia så henter vi avdanka spillere som bare er galskap. Wiliam er vel sikkert i Arsenal drakt på Arsenal.com om et par ukers tid🙄

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

Helt utrolig at vi signerer Luiz ett år til. Vi trenger kvalitet nå, ikke en avdanka 33 år gammel stopper som ikke lenger er i nærheten og er til de grader upålitelig!! Er vel penger under bordet til agenter som er bestevenn med Edu og gjengen. Tragisk!

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Bekkern said:

Helt utrolig at vi signerer Luiz ett år til. Vi trenger kvalitet nå, ikke en avdanka 33 år gammel stopper som ikke lenger er i nærheten og er til de grader upålitelig!! Er vel penger under bordet til agenter som er bestevenn med Edu og gjengen. Tragisk!

Vi har manglet kvalitet lenge Bekkern. Vi har mange som ikke holder mål i vår stall. Vi kan selvfølgelig ikke kjøpe et nytt lag i et vindu så det vil ta tid og rette opp dette. Skjer det ikke noe revolusjonerende i dette vinduet så tør jeg nesten ikke tenke på vår tabell posisjon neste vår. Vi kommer ikke høyere opp på tabellen med dagens tropp. 

De vi har nå har vist over lengre tid at de ikke holder mål. De siste spillerne vi har signert / forlenget med er vel mer eller mindre skadet alle sammen.. For øyeblikket er det et jævla rote hus som styres av folk som ikke har peiling på hva de driver med.

Syntes synd på Arteta. Har troen på han , men dessverre ikke på spillerne.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Vi har manglet kvalitet lenge Bekkern. Vi har mange som ikke holder mål i vår stall. Vi kan selvfølgelig ikke kjøpe et nytt lag i et vindu så det vil ta tid og rette opp dette. Skjer det ikke noe revolusjonerende i dette vinduet så tør jeg nesten ikke tenke på vår tabell posisjon neste vår. Vi kommer ikke høyere opp på tabellen med dagens tropp. 

De vi har nå har vist over lengre tid at de ikke holder mål. De siste spillerne vi har signert / forlenget med er vel mer eller mindre skadet alle sammen.. For øyeblikket er det et jævla rote hus som styres av folk som ikke har peiling på hva de driver med.

Syntes synd på Arteta. Har troen på han , men dessverre ikke på spillerne.

Vi taper nok i morra men trur vi tar sheff u i FA på søndag  

Link to comment
Share on other sites

Med tap i dag så synker selvtilliten ytterligere , om det finnes noe i det hele tatt da. Da blir det tap i Sheffield også. De må rette opp skuten og det må skje i dag. Det blir bare mer og mer støy for hver kamp de taper. Arteta har en tøff jobb nå.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke like negativ til signeringen av Luiz som enkelte andre her. Min "manglende" negativitet skyldes ikke at jeg er så jævlig imponert av Luiz, men mer en erkjennelse av stundens realiteter.

Klubben kommer til å ha et minimalt kjøpebudsjett denne sommeren (tror jeg), for å finansiere eventuelle kjøp så må vi selge spillere og hvor lett det vil bli er også usikkert.
Hvis vi skal "kvitte" oss med forsvarere for å få inn litt penger så er en eller flere av følgende stoppere aktuelle for salg: Holding, Mustafi, Sokratis og Mavropanos, og jeg er relativt sikker på at klubben kommer til å forsøke å selge minst ett par av disse. Sokratis og Mavropanos er kanskje de to som det er lettest å få noen £/€ inn for og da sannsynligvis ved salg til tyske klubber.
Selv om jeg er ikke er negativ til denne kontraksforlengelsen så anser jeg Luiz kommende sesong mer som en spiller å ha i bakhånd enn som et førstevalg i forsvar, og med utgangspunkt i at jeg tror ett par av de overnevnte stopperne forsvinner så kan de være greit å ha Luiz som en del av troppen også neste sesong.

Mari, der lånet nå er gjort om til kjøp (for en relativt lav pris) kan nok sammen med Saliba bli våre nye førstevalg. Mari er vel antatt å bli klar igjen rundt starten på sesongen 20/21. Forhåpentligvis så vil et salg av noen av de overnevnte spillerne kunne finansiere en ny "bedre" stopper (jeg har ingen tro på at mitt ønske om en "klassestopper" skal bli en realitet). Med "bedre" stopper så mener jeg en som i det minste er bedre enn den/de som eventuelt forsvinner i vinduet.
 

----------

Så vedrørende en annen spiller/posisjon. Soares som enda ikke har vist seg fram på banen, har også fått fast kontrakt og kommer på free transfer. Han har vært uheldig med skader. Først kom han med en kneskade, så pådro han seg en ansiktsskade på trening som har holdt han ute. Er forventet spilleklar til kampen mot Norwich om en uke. Bellerin trenger konkurranse på backen og forhåpentligvis så vil Soares kunne gi Bellerin nettopp det.

-------------

Når det gjelder pessimismen rundt laget nå for dagen så deler jeg den langt på vei, men selv om vi tapte for Brighton så burde vi med litt bedre offensiv effektivitet tatt tre poeng her. Brighton var ikke spesielt gode, bare effektive. Med en bedre effektivitet så tror jeg vi kan "ta" Soton i kveld, jeg er mindre optimistisk når det gjelder Sheffield på søndag.

Når det gjelder resten av sesongen så trenger våre virkelig å få inn godfølelsen i de kommende tre kampene for deretter går vi inn i en periode med fire virkelig vanskelige kamper mot Wolves, Leicester, Shit og seriemesteren, før en hypotetisk semi i FA spilles etter møtet med Pool.

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende å se hva som skjer med Matteo fremover. Han ble satt ut av Arteta grunnet det som skjedde i kampen mot Brighton. Ryktes at en del klubber har lyst til å sikre seg unggutten. Arteta har iallefall markert seg og gitt beskjed om hva som er rett og galt. Da får vi se om Matteo tar utfordringen og kjemper seg inn i laget igjen - med de rette holdninger.

Link to comment
Share on other sites

Matteo er en kjemper, men er også til tider ganske udisiplinert (både på og av banen).

Matteo er ikke blant mine fremste salgkandidater, men han er heller ikke blant de få jeg har i gruppen "skal ikke selges" (der finnes bare to tre av våre unge lovende).
Får vi en sum som gir god fortjeneste, sett i forhold til kjøpssummen (kjøpssummen skal ha vært £7mill + bonuser) så er det penger som trengs sårt til å forsterke andre deler av laget.
Selv om det bare er lite troverdige rykter så har jeg lest at det svirrer påståtte summer rundt £45mill ved salg.

Link to comment
Share on other sites

Matteo er en spiller jeg håper Arteta får på rett kjøl. Hvis han får litt kontroll på følelsene sine i kampens hete, blir litt mer disiplinert og får mer erfaring, er han en spiller som kan bli en verdensklassespiller. Men det er ikke bare opp til Arteta. Guendouzi må også ville det nok. Men hvis han fortsetter å skape problemer og han ikke hører på Arteta er det bare å selge. Ingen spillere er uerstattelige. 

Personlig håper jeg Arteta får orden på ham. 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Simbad said:

Matteo er en spiller jeg håper Arteta får på rett kjøl. Hvis han får litt kontroll på følelsene sine i kampens hete, blir litt mer disiplinert og får mer erfaring, er han en spiller som kan bli en verdensklassespiller. Men det er ikke bare opp til Arteta. Guendouzi må også ville det nok. Men hvis han fortsetter å skape problemer og han ikke hører på Arteta er det bare å selge. Ingen spillere er uerstattelige. 

Personlig håper jeg Arteta får orden på ham. 

Hvis rapportene er riktige så har er Arteta skeptisk til om det går. Får vi en halv milliard? Da bør vi selge 

Link to comment
Share on other sites

Får Arsenal en halv milliard for en ung spiller med disiplinproblemer, så gir jeg blanke F i hvor han går. 

Men selv om det finnes rykter som nevner slike summer, så som jeg skrev ovenfor så er dette ganske useriøse rykter.
Jeg har null tro på at det er noen engelske klubber som vil betale slike summer for en slik spiller i dagens økonomiske klima.

Nå er hele denne saken ganske hypotetisk, og skulle han bli solgt så tipper jeg en salgssum som ligger et sted mellom £20mill og £30mill (sannsynligvis i den lavere enden av det området). Og i så fall er jeg enig i at et slikt hypotetisk salg bør føre han ut av England.

Link to comment
Share on other sites

Synes folk på forumet er så «trigger happy» 

spiller svakt etter skade - SELG! 
ute av form - SELG!

ung gutt, kjempe potensial, uryddig væremåte - SELG  

 

jeg skjønner så lite av dette. Hvorfor er folk så utålmodige? 
Håret har ved flere anledninger i år vist at han kan bli en kjempehit  kan vi ikke prøve å bygge ham opp og få det beste ut av ham? 

 

Edited by Ben Elfen
Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Ben Elfen said:

Synes folk på forumet er så «trigger happy» 

spiller svakt etter skade - SELG! 
ute av form - SELG!

ung gutt, kjempe potensial, uryddig væremåte - SELG  

 

jeg skjønner så lite av dette. Hvorfor er folk så utålmodige? 
Håret har ved flere anledninger i år vist at han kan bli en kjempehit  kan vi ikke prøve å bygge ham opp og få det beste ut av ham? 

 

Matteo har vært her lenge og spilt mange kamper. Derav kan man bedømme han annerledes kontra andre uten samme mulighet. Kan du ikke for en gangs skyld argumenter for det motsatte? Sporadiske trekk av godt spill er ikke nok når man rører 60% av kampene. Jeg argumenterte salgsssum hvis rapportene skulle vise seg å stemme. Ønsker han ikke ut uten stor profitt,  men skulle vi gjøre god butikk hvorfor ikke? 

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Ben Elfen said:

 

ung gutt, kjempe potensial, uryddig væremåte - SELG  

jeg skjønner så lite av dette. Hvorfor er folk så utålmodige? 

 

 

Jeg skal ikke svare for andre, men jeg mener du misforstår. 

Ingen har så vidt jeg kan se sagt SELG. 

Derimot så motsetter vi oss ikke et salg hvis Arteta mener håret ikke har en fremtid i hans planer og ikke minst så er han ikke så uunnværlig at ikke en god salgssum kan hjelpe laget ved å styrke andre posisjoner i laget. 

Det bør også nevnes at Håret (i følge rykter) selv har ymtet fram et ønske ovenfor ledelsen i klubben om å bli solgt da han ikke er fornøyd med spilletiden han får. Dette kombinert med umodenheten han viser (bl. a. i etterkant av kampen mot Brighton) gjør det betydelig lettere å godta et salg. 

Men hvis Arteta ønsker å beholde han så har jeg ikke planer om å rope SELG! 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...