Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

Kanskje det var akkurat hva vi trengte. Med Arteta som manager tror jeg det er stor sjanse for at han ikke lar gutta 'hvile på laurbærbladene' men får de til å skjønne at hvis vi skal vinne kamper, og evt klare å kjempe oss tilbake til CL, så kan man ikke miste konsentrasjonen på den måten. Uansett hvilket lag vi spiller mot. Vi er ikke så gode enda at vi kan cruise til seier mot hvilket som helst lag uten å være konsentrerte i 90+ min. 

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, Simbad said:

Kanskje det var akkurat hva vi trengte. Med Arteta som manager tror jeg det er stor sjanse for at han ikke lar gutta 'hvile på laurbærbladene' men får de til å skjønne at hvis vi skal vinne kamper, og evt klare å kjempe oss tilbake til CL, så kan man ikke miste konsentrasjonen på den måten. Uansett hvilket lag vi spiller mot. Vi er ikke så gode enda at vi kan cruise til seier mot hvilket som helst lag uten å være konsentrerte i 90+ min. 

Het rett Simbad , det er lenge siden vi bare kunne cruise inn til seiere. Nå blir det spennende å se  hvordan denne pausen har påvirket lagene. Kan det komme mange overraskende resultater ? Dommere blir ikke påvirket av publikum. De lagene som får mye støtte av et entusiastisk publikum får ikke den støtten som løfter de noen hakk. spesielt mot et lag som vårt. 

4 bortekamper som nevnt over her venter oss først og borteformen vår er ikke skremmende god.  Det du nevner , Simbad , om å miste konsentrasjonen har jo over lang tid vært et varemerke når det gjelder vårt lag. Men , de lærer ikke. Vi får se på fortsettelsen til Arteta , kanskje han har det som skal til for å endre på dette problemet. Wenger og Emery hadde ikke det som skulle til .

Edited by Gunners68
Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, Gunners68 said:

Het rett Simbad , det er lenge siden vi bare kunne cruise inn til seiere. Nå blir det spennende å se  hvordan denne pausen har påvirket lagene. Kan det komme mange overraskende resultater ? Dommere blir ikke påvirket av publikum. De lagene som får mye støtte av et entusiastisk publikum får ikke den støtten som løfter de noen hakk. spesielt mot et lag som vårt. 

4 bortekamper som nevnt over her venter oss først og borteformen vår er ikke skremmende god.  Det du nevner , Simbad , om å miste konsentrasjonen har jo over lang tid vært et varemerke når det gjelder vårt lag. Men , de lærer ikke. Vi får se på fortsettelsen til Arteta , kanskje han har det som skal til for å endre på dette problemet. Wenger og Emery hadde ikke det som skulle til .

Det spiller vel liten rolle om kampene som gjenstår er hjemme eller bortekamper? Skal ikke resterende kamper spilles på nøytral bane?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ben Elfen said:

Ok. Det har ikke jeg fått med meg. Har du en kilde på dette?

Så vel senest et stykke i går i Daily Mail  om at Everton - Pool som skulle spilles på nøytral bane nå vil bli spilt på Goodison Park. Pool vil få spille alle sine hjemmekamper  på Anfield.  Jeg har forstått det slik sas2002 også skriver at det er bare noen få høyrisiko kamper som vil bli spilt nøytralt.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Ben Elfen said:

Det spiller vel liten rolle om kampene som gjenstår er hjemme eller bortekamper? Skal ikke resterende kamper spilles på nøytral bane?

De fleste kampene spilles på hjemmelagets bane, med noen få unntak (jeg tror jeg skrev om dette i denne tråden for en stund siden).

Det er enkelte kamper som det britiske politiet anser som "risikokamper" når det gjelder sikkerhet og offentlig helse. Det skal sies at den kampene jeg nevner nedenfor vart listet opp i slutten av mai og det kanskje endringer i denne listen når vi nå nærmer oss sesongstart. Det kan ende opp med at enkelte av de nevnte kampene eller alle til slutt vil få grønt lys for å spilles på hjemmelagets bane.

Følgende kamper var (pr slutten av mai) satt opp til å spilles på nøytral bane etter politiets ønske:
Manchester City v Liverpool
Manchester City v Newcastle
Manchester United v Sheffield United
Newcastle v Liverpool
Everton v Liverpool
Kampen som i artikkelen nevnes som Liverpool første sjanse til å ta tittelen (dette ser ut til å være Liverpool v Crystal Palace)
kilde: https://www.bbc.com/sport/football/52846694
 

MEN, ifølge the Guardian (for en knapp uke siden) så har PL nå bekreftet at kampen Pool v CP vil bli spilt på Anfield, det samme gjelder ManU v Sheffield United.
Iflg the Guardian så ser det ut som at det kun er Everton v Liverpool og Manchester City v Liverpool av kampene som spilles til og med 2. juli som kan komme til å gå på nøytral bane.
Kilde: https://www.theguardian.com/football/2020/jun/05/premier-league-confirms-first-fixtures-ree-to-air-games-season-restart-liverpool-everton


Ifølge PL sin hjemmeside så er det de første fire rundene som pr nå er "klare" og der står følgende kamper merket med "Venue TBC" (to be considered). Dette gjelder Everton v Pool 21. juni og ManCity v Pool 2. juli.
kilde: https://www.premierleague.com/news/1676010

5 hours ago, Ben Elfen said:

Ok. Det har ikke jeg fått med meg. Har du en kilde på dette?

Håper dette er nok kilder 😂

PS!! når det gjelder om det betyr noe å ha hjemme eller bortebane på publikumstomme baner så mener jeg å ha lest at kampene i Bundesliga som har blitt spilt post-korona i større grad (resultatmessig) har favorisert bortelagene enn i de kampene pre-korona som ble spilt med publikum.

 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

UEFA har meddelt de europeiske ligaene at siste dag for å registrere spillere i det utsatte overgangsvinduet vil være 5. Oktober. 

Som tidligere så kan hver enkelt liga velge å stenge sitt vindu tidligere, noe PL har gjort ett par sesonger (sist før sesongen 2018/19)

https://www.skysports.com/football/news/11095/12009583/uefa-urges-leagues-to-close-summer-transfer-window-on-october-5

Link to comment
Share on other sites

David Luiz wants a two-year contract but Arsenal are only offering him one. [DailyMail]

Hvis Ornstein melder dette også så gir jeg opp. Da er Raol og Edu like udugelig som de før.

Ja Luiz er en fin fyr å ha i garderoben. Han er en god motivator for unge spillere men skal klubben bygges kun på dette og ikke kvalitet så er jeg redd for at vi blir som en klubb som Everton som verken er i toppen eller i bunnen framover. Middelhavsklubb is coming. 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, sas2002 said:

David Luiz wants a two-year contract but Arsenal are only offering him one. [DailyMail]

Hvis Ornstein melder dette også så gir jeg opp. Da er Raol og Edu like udugelig som de før.

Ja Luiz er en fin fyr å ha i garderoben. Han er en god motivator for unge spillere men skal klubben bygges kun på dette og ikke kvalitet så er jeg redd for at vi blir som en klubb som Everton som verken er i toppen eller i bunnen framover. Middelhavsklubb is coming. 

Nå får vi han nye etter sommeren, og han med Mari kan jo være vårt nye tiltenkte par? Ikke vet jeg. Mustafi og greker regner jeg med selges. 

Link to comment
Share on other sites

46 minutes ago, Marius- said:

Nå får vi han nye etter sommeren, og han med Mari kan jo være vårt nye tiltenkte par? Ikke vet jeg. Mustafi og greker regner jeg med selges. 

Skjønner ikke hvorfor Mustafi bør selges. Det bør forlenges med ham. Han er en klassestopper og har knapt trådt feil under Arteta

Link to comment
Share on other sites

Mustafi er ingen klasse stopper. Han skal ha det at han har spilt seg opp etter at Arteta tok over.

I fjor var det ingen som ville kjøpe Mustafi når han var ute i  kulden. Hvis han hadde vært en klasse stopper så ville vi ikke ha solgt ham. Det var ikke en klubb som la inn et eneste bud på han. Da snakker vi ikke om klasse stopper. Det er veldig lenge siden det har vært klasse stoppere i Arsenal. Kos er vel det nærmeste , men han hadde sine svakheter han også.

Nå hviler snart ansvaret alene på Mustafi bakerst hos oss , så  vi får vente og se hvor lenge det holder ,  før de elementære feilene er tilbake hos ham igjen. 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Gunners68 said:

Mustafi er ingen klasse stopper. Han skal ha det at han har spilt seg opp etter at Arteta tok over.

I fjor var det ingen som ville kjøpe Mustafi når han var ute i  kulden. Hvis han hadde vært en klasse stopper så ville vi ikke ha solgt ham. Det var ikke en klubb som la inn et eneste bud på han. Da snakker vi ikke om klasse stopper. Det er veldig lenge siden det har vært klasse stoppere i Arsenal. Kos er vel det nærmeste , men han hadde sine svakheter han også.

Nå hviler snart ansvaret alene på Mustafi bakerst hos oss , så  vi får vente og se hvor lenge det holder ,  før de elementære feilene er tilbake hos ham igjen. 

Mari ute 3 mnd. Mustafi og Holding sammen på lørdag. 

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Gunners68 said:

Mustafi er ingen klasse stopper. Han skal ha det at han har spilt seg opp etter at Arteta tok over.

I fjor var det ingen som ville kjøpe Mustafi når han var ute i  kulden. Hvis han hadde vært en klasse stopper så ville vi ikke ha solgt ham. Det var ikke en klubb som la inn et eneste bud på han. Da snakker vi ikke om klasse stopper. Det er veldig lenge siden det har vært klasse stoppere i Arsenal. Kos er vel det nærmeste , men han hadde sine svakheter han også. 

Nå hviler snart ansvaret alene på Mustafi bakerst hos oss , så  vi får vente og se hvor lenge det holder ,  før de elementære feilene er tilbake hos ham igjen. 

Mustafi var veldig ustabil og fikk mye fortjent kritikk, men han har etter hvert utviklet seg til å bli vår desidert beste stopper. Det er klart at vi bør forlenge hans kontrakt. Jeg skjønner ikke hvorfor det er relevant at han spilte dårlig før, når han nå er ypperlig? Hvorfor ikke glede seg over at han endelig har stabilisert seg på et topp nivå?

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Tapapa said:

Mustafi var veldig ustabil og fikk mye fortjent kritikk, men han har etter hvert utviklet seg til å bli vår desidert beste stopper. Det er klart at vi bør forlenge hans kontrakt. Jeg skjønner ikke hvorfor det er relevant at han spilte dårlig før, når han nå er ypperlig? Hvorfor ikke glede seg over at han endelig har stabilisert seg på et topp nivå?

Som jeg skriver over her så er jeg enig i at Mustafi har spilt seg opp under Arteta. Det er du ,Tapapa  , som bruker superlativene ypperlig og stabilisert seg på topp nivå. Personlig vil jeg se  langt flere kamper før jeg gir ham en ny kontrakt. Jeg vil se ham spille ypperlig i de resterende kamper denne sesongen før jeg vil fortsette med han. 

I alle media i England slaktes Arsenals defensive spillere som ikke gode nok. Flere av våre tidligere spillere sier det samme. Våre supporter kolleger i England er av samme oppfatning . 

Det kan ikke være tilfeldig at så mange sier dette om våre defensive spillere. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Gunners68 said:

Som jeg skriver over her så er jeg enig i at Mustafi har spilt seg opp under Arteta. Det er du ,Tapapa  , som bruker superlativene ypperlig og stabilisert seg på topp nivå. Personlig vil jeg se  langt flere kamper før jeg gir ham en ny kontrakt. Jeg vil se ham spille ypperlig i de resterende kamper denne sesongen før jeg vil fortsette med han. 

I alle media i England slaktes Arsenals defensive spillere som ikke gode nok. Flere av våre tidligere spillere sier det samme. Våre supporter kolleger i England er av samme oppfatning . 

Det kan ikke være tilfeldig at så mange sier dette om våre defensive spillere. 

Selvsagt er det ikke tilfeldig, men noen har det slik at de skal frede spillere etter perioder med bra spill, og total ignorering av år med ræva. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Gunners68 said:

Som jeg skriver over her så er jeg enig i at Mustafi har spilt seg opp under Arteta. Det er du ,Tapapa  , som bruker superlativene ypperlig og stabilisert seg på topp nivå. Personlig vil jeg se  langt flere kamper før jeg gir ham en ny kontrakt. Jeg vil se ham spille ypperlig i de resterende kamper denne sesongen før jeg vil fortsette med han. 

I alle media i England slaktes Arsenals defensive spillere som ikke gode nok. Flere av våre tidligere spillere sier det samme. Våre supporter kolleger i England er av samme oppfatning . 

Det kan ikke være tilfeldig at så mange sier dette om våre defensive spillere. 

Jeg har tidligere ønsket Mustafi ut av klubben. Det har vært veldig mye rot. Jeg er ikke 100 % trygg enda. Jeg syns han har vært god,  men venter med å bruke «ypperlig» og «klasse». Han bør beholdes slik situasjonen er nå. Nå som han endelig presterer, bør vi beholde ham. Når det er sagt, er jeg enig med deg i at det generelle nivået i vårt forsvar må heves!
 

Hva britisk presse og britiske fotballsupportere mener, betyr svært lite. De gruppene mente Brexit var en god idé. 

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Verminator5 said:

Jeg har tidligere ønsket Mustafi ut av klubben. Det har vært veldig mye rot. Jeg er ikke 100 % trygg enda. Jeg syns han har vært god,  men venter med å bruke «ypperlig» og «klasse». Han bør beholdes slik situasjonen er nå. Nå som han endelig presterer, bør vi beholde ham. Når det er sagt, er jeg enig med deg i at det generelle nivået i vårt forsvar må heves!
 

Hva britisk presse og britiske fotballsupportere mener, betyr svært lite. De gruppene mente Brexit var en god idé. 

Hehe pressen blåser veien vinden går, det er helt rett. Men Mari har jeg mer tro på, sammen med det talentet vi kjøpte ifjor bør det være tiltenkt par. Så har vi holding bak der igjen. Grekeren selges nok, og personlig håper jeg vi får solgt Mustafi, det har vi jo prøvd på tidligere også uten hell. Kanskje han har spilt på seg interesse? 
 Slik jeg ser det er defensiv midtbane og forsvaret vårt svakeste ledd. Det har det vært lenge. Kunne vi rydda opp der samtidig som vi beholder noe av det offensive i etablerte og unge bør det være litt optimisme fremover.

Ellers er det horrible tall vi har hatt mot city. 10 strake tap nå, og tapene har vært soleklare. Det er ikke en såkalt toppklubb verdig. 

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Om Mustafi under Arteta kanskje har vært vår beste stopper så betyr ikke det ikke nødvendigvis at han er så veldig god, nivået på våre midtstoppere er egentlig relativt skralt etter min mening. 

Når det er sagt, og til tross for at jeg lenge har ønsket Mustafi bort, så er han ikke akkurat nå mitt førstevalg ut av Arsenal. 

Akkurat nå så er det INGEN av våre stoppere som jeg anser som "fredet" for salg, problemet er bare hvor mange av de er egentlig salgsvare? Jeg har i mange år etterlyst bruk av penger på å kjøpe "kvalitetsstoppere" og selvsagt så gjelder mitt ønske fremdeles, men slik situasjonen i fotballverden er akkurat nå så innser jeg at nåtid sannsynligvis er det verste tidspunktet jeg kunne velge for å få ønsket oppfyllt.

Jeg går ut fra at situasjonen pr dato er at Arsenal har £0 i kjøpsbudsjett. Eventuelle kjøp må finansieres ved spillersalg eller bytte spiller for spiller med en annen klubb. Ellers tipper jeg at det blir en del lån (inn/ut) av spillere i det kommende vinduet. Håpet mitt er at vi kan få solgt en eller to av de mer salgbare spillerne (sannsynligvis offensive spillere som f.eks. Laca og/eller Auba) og kan bruke de hypotetiske midlene på å styrke forsvar/midtbane. Jeg innser at laget kan bli svekket ved å selge enn eller flere av våre erfarne offensive spillere, men velger å ta risken på å satse på ungt blod offensivt hvis vi kan få opp kvalitetene i vår defensive lagdel.

For meg er det ingen av våre spillere som er unntatt fra å være salgsobjekt med unntak av våre mest lovende unge (og forsåvidt også Leno). Men dette forutsetter at slike salg blir brukt til å finansiere en forsterkning av laget som helhet og ikke for å bygge opp bankbalansen.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Glemte også nevne Leno. Han har for meg vært god hele sesongen. Uten en såpass god keeper hadde situasjonen vært mye værre slik jeg ser det. Har reddet både oss fra poengtap og skikkelige blemmer. En jeg virkelig håper det satses på videre om han ikke blir plukket av en storklubb. 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...