Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

I følge nettstedet footballfancast.com så kan Koscielny være spilleklar i slutten av november. Påstanden må selvsagt tas med den sedvanlige "klypen", men Arsenal.com skriver også at han er forventet i full trening i løpet av november. Er vi heldige så får han spilletid når vi møter Vorskla i siste gruppespillkamp i EL og at vi da vil ha flere stopperalternativer når vi møter både  Shit og Manure den første uken i desember.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Vi vil selvsagt ha en skadefri stall ,. men vi har klart oss brukbart uten Kos. Han har vært god til tider , samtidig så er han flink til å rote det til for seg selv.Straffer / rødt kort når vi minst trenger det mot topp 4 lag. Konkurranse om plassene (siden vi har ny manager ) er sunt i ethvert lag. 

Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, Guest Gunners68 said:

Vi vil selvsagt ha en skadefri stall ,. men vi har klart oss brukbart uten Kos. Han har vært god til tider , samtidig så er han flink til å rote det til for seg selv.Straffer / rødt kort når vi minst trenger det mot topp 4 lag. Konkurranse om plassene (siden vi har ny manager ) er sunt i ethvert lag. 

Det er helt korrekt at Kos på ingen måte er perfekt, men selv om han nok er "over the top" så mener jeg han kan bli viktig denne sesongen. 

Til tross for sine feil så mener jeg at hans erfaring kan bli viktig i denne oppbyggingsperioden som det denne sesongen er. 

Kos er ikke lenger et klart førstevalg og hans tid i klubben nærmer seg sannsynligvis slutten (jeg tror ikke han har helse til lange tøffe sesonger), men jeg vil gjerne se han sammen med Sokratis i midtforsvaret. Kanskje fungerer dette enda bedre enn sammen med Mustafi. 

På sikt, kanskje allerede kommende sommer, så vil jeg gjerne se en ny stopper inn som et førstevalg sammen med Sokratis. Hvis jeg får oppfylt ønsket mitt så får vi se om det er Kos,  Mus eller begge som forlater oss. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Jeg har  lenge skjelt ut Iwobi og Holding og ønsket de vekk. Welbeck også forresten. De har fått en fresh start og viser seg fra en bedre side under  Emery. Så får vi se hva som skjer hvis Kos kommer innpå. Enig med deg at han ikke er et soleklar førstevalg. Kanskje Kos får en ny vår unn der Emery også .

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Mens Tottene venter på å få ta i bruk sin nye, svært forsinkede arena, så har de fått en "skrape" fra byrået som skal sørge for at reklamen som blir publisert inneholder sannheten og ikke bare fantasier. Selvsagt så var det en god Arsenal-fan som gjorde myndighetene oppmerksom på denne særdeles villedende reklamen. 

Et lite sitat fra den samvittighetsfulle gooneren:
"I thought I would provide a public service by alerting the appropriate regulatory body as to this breach and they agreed with me."
"My fear is that this fake advertising could fool a child into following Tottenham, leading them to a life of constant disappointment."

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Polljen said:

Mens Tottene venter på å få ta i bruk sin nye, svært forsinkede arena, så har de fått en "skrape" fra byrået som skal sørge for at reklamen som blir publisert inneholder sannheten og ikke bare fantasier. Selvsagt så var det en god Arsenal-fan som gjorde myndighetene oppmerksom på denne særdeles villedende reklamen. 

Et lite sitat fra den samvittighetsfulle gooneren:
"I thought I would provide a public service by alerting the appropriate regulatory body as to this breach and they agreed with me."
"My fear is that this fake advertising could fool a child into following Tottenham, leading them to a life of constant disappointment."

???

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ett par "smånyheter" rundt Arsenal, mens vi venter..........

Sven Mislintat synes å komme til å bli "forfremmet" fra sjefsspeider til "Technical Director", noe jeg antar at han formelt sett blir nummer nestkommanderende innen for den sportslige delen av klubbens drift. Huss Fahmy, som ble hentet inn for å ha ansvaret for spillerkontraktene, antas å ta over Sanllehi sin gamle rolle som "head of football operations".  Hva de forskjellige rollene egentlig innebærer får tiden vise.

Kilde: https://www.independent.co.uk/sport/football/premier-league/arsenal-sven-mislintat-technical-director-internal-restructuring-continues-a8643426.html

 

Flere medier (spesielt Leicester-baserte) melder at Mohamed Elneny kan være på vei til Leicester i januarvinduet. (Legger ikke inn kilde, siden ryktene kun er basert på spekulasjoner)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg måtte ta en ekstra kikk på kalenderen i dag for å være sikker på at det ikke stod 1. april der 😜. Engelsk media fornekter seg ikke, og dagens overgangsnyhet er at Manchester United ønsker seg Mesut Özil i januar (noe som ikke kvalifiserer til en aprilspøk), men det de ser for seg en ny byttehandel akkurat som sist januar. Og gjett hvem vi skal få i bytte for Özil? Jo vi skal få tilbake Alexis Sanchez 😂🤣😂

 

https://www.express.co.uk/sport/football/1056882/Man-Utd-news-Mesut-Ozil-Alexis-Sanchez-Arsenal-transfer

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, Polljen said:

Jeg måtte ta en ekstra kikk på kalenderen i dag for å være sikker på at det ikke stod 1. april der 😜. Engelsk media fornekter seg ikke, og dagens overgangsnyhet er at Manchester United ønsker seg Mesut Özil i januar (noe som ikke kvalifiserer til en aprilspøk), men det de ser for seg en ny byttehandel akkurat som sist januar. Og gjett hvem vi skal få i bytte for Özil? Jo vi skal få tilbake Alexis Sanchez 😂🤣😂

 

https://www.express.co.uk/sport/football/1056882/Man-Utd-news-Mesut-Ozil-Alexis-Sanchez-Arsenal-transfer

Ain’t gonna happen. 

Synes avisene kan skrive litt mer om Brexit og litt mindre om bullshit

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mens spillerne i de fleste ligaene i Europa har tatt juleferie, så har enkelte av de dratt  på en liten juleferie, og da er det ett lett bytte for spekulasjonene til den britiske blekkene.
 

Ousmane Dembele har visst nok vært på juleshopping sammen med Aubameyang i London og da er han selvsagt på vei til Arsenal i følge blekkenes logikk.
Det samme gjelder Fernando Calero som har lagt ut et bilde av seg selv på instagram tatt i London nå i julen, og med våre forsvarsproblemer så er det selvsagt Arsenal som er årsaken til turen etter blekkenes spekulasjoner.

Når det gjelder eventuelle teoretiske muligheter rundt de to spillerne så er jeg sikker på at Dembele med en høy prislapp så absolutt uansett ville vært uaktuell.
Real Valladolid-spilleren er rent teoretisk ikke så usannsynlig. Spilleren skal ha en utkjøpsklausul på vel £10mill som ville være i den rette prisklassen for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Så i en engelsk avis at det spekuleres i ca 10 forskjellige spillere som kandidater til sentral midtstopper plass i United. Hvor mange har vi funnet ? Jeg mener KLASSE stopper . Eieren må åpne pengesekken og få inn de rette typene de neste vinduene.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Guest Gunners68 said:

Så i en engelsk avis at det spekuleres i ca 10 forskjellige spillere som kandidater til sentral midtstopper plass i United. Hvor mange har vi funnet ? Jeg mener KLASSE stopper . Eieren må åpne pengesekken og få inn de rette typene de neste vinduene.

Jeg er ikke så flink til å følge med på andre lag og ligaer lenger så har ikke et godt overblikk over spillermarkedet. Hvilke midtstoppere er det i dag som faller inn under kategorien KLASSE stopper, og som realistisk sett er tilgjengelige for Arsenal?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Verminator5 said:

Jeg er ikke så flink til å følge med på andre lag og ligaer lenger så har ikke et godt overblikk over spillermarkedet. Hvilke midtstoppere er det i dag som faller inn under kategorien KLASSE stopper, og som realistisk sett er tilgjengelige for Arsenal?

Ett meget godt spørsmål, Verminator.

Eg er en av dei som ønsker denne KLASSE-stopperen, men samtidig så må eg innrømme at det er et ønske som tildels er basert på kanskje for store håp og hvor realistisk det er i dagen marked skal jeg ikke påstå at jeg har kunnskap om.

Det jeg kan si er at jeg ikke forventer at Arsenal skal sette noen slags overgangsrekord når det gjelder midtstoppere, så langt i fra. Det blir litt som når det i tidligere sesonger har vært snakk om klassespisser og klasse ditt og datt, så er min mening at det finnes mange gode alternativer der ute, selv om de ikke er på øverste hylle.

Ser vi fremover på banen så anser jeg ikke at Auba og Laca var på øverste hylle da de kom til Arsenal, på den hyllen så er det spillere som f.eks. Neymar og Ronaldo som er (har vært).

Det å bruke begrepet KLASSE er kanskje noe vi som bruker dette uttrykket burde være forsiktig med, så sant vi ikke mener spillere fra øverste hylle. Og spillere fra øverste hylle kommer ikke til Arsenal, så enkelt er det. Arsenal bruker ikke og kommer heller ikke til å bruke megasummer for å hente spillere, og det er greit for meg. Klubben skal handle ut fra en sunn økonomisk drift av klubben (hva sunn økonomi er vil det være forskjellig mening om),. Det er fremdeles enkelte fans som drømmer om at en eier skal bruke private midler til å hente slike fantasikjøp, det kommer aldri til å skje i Arsenal, og det er greit for meg.

Så tilbake til stopperproblemet, for meg er KLASSE-stopperen (unnskyld et eventuelt feilbrukt begrep) en stopper som har vist sin kapasitet. Når det gjelder vår situasjon så drar jeg det litt lenger og sier at dette er en spiller som i sitt spill (klubblag og eventuelt landslag) viser lederegenskaper.

Når det gjelder spørmålet om hvor vi finner denne stopperen, så er jeg ikke så veldig bekymret, jeg har tro på at Mislintat og co har oversikt over eventuelle kandidater (jeg har det ikke), men tilgjengelighet og pris er selvsagt noe som kan være et hinder.  Jeg har dog både troen og håpet om at de skal finne denne spilleren. Det som for meg er "marerittet" er at de skulle prioritere å få inn en stopper som først og fremst dekker kvantiteten i stallen og ikke hever kvaliteten.

Kanskje er jeg naiv, kanskje drømmer jeg for mye, men jeg tror egentlig at det bare en viljen  fra klubben som skal til for å finne et godt egnet kandidat. Det blir helt sikkert ikke den beste stopperen penger kan kjøpe, men jeg er sikker på at de kan finne en som vil fremstå som "Klasse" selv om det ikke koster skjorta.

 

Link to comment
Share on other sites

Peter Hill-Wood, styreformann i Arsenal i perioden 1982-2013, er død (82 år gammel).

Familien Hill-Wood har hatt ett forhold til Arsenal i lang tid og både Peter Hill-Wood's far og farfar har innehatt rollen som styreformann i Arsenal. Totalt sett så har familien "ledet" klubben i tilsammen ca 60 år siden Samuel Hill-Wood  i 1929 tok over etter den berømte/beryktede Henry Norris. (Norris var den som "skapte" Arsenal etter at han tok over Woolwich Arsenal i 1910).

 

Det er sjelden jeg velger å legge så mye vekt på kommentarene til Pierce Morgan, men for en gang skyld så mener jeg det er verdt det:

Arsenal fan Piers Morgan led the tributes, saying: “Sad news. “A great Arsenal man who loved, lived & breathed the club in a way Stan Kroenke will never understand."

 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Det var vel kong Olavs vennskap til den familien som gjorde at han hvert år var stamgjest på Highbury. Han var jo fast og så en hjemmekamp i desember hvert år. Så han en gang på Highbury når vi spilte mot Watford - rett før jul. Greit å kunne kombinere besøk hos gamle Elisabethen og gå på Highbury samtidig :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vi har hatt mye fokus på topp fire i høst, grunnet muligheten for å komme tilbake til CL.

Det er nå en hypotetisk mulighet for at det kan være godt nok å komme topp fem i PL for å være direkte kvalifisert til CL.
Det er vel og merke mye "om og men" for at dette skal skje. 

Bakgrunnen til at topp fem hypotetisk sett kan være godt nok er at Manchester City på nytt er under etterforskning av UEFA. Etterforskningen skyldes "oppblåste" sponsoravtaler der det er mistanke om at eierne av klubben bruker stråselskap til å tilføre klubben ulovlige midler i henhold til FFP.

Ifølge "the Express" så er en mulig straff, hvis City blir funnet skyldige, at de blir nektet å delta i neste sesongs CL og UEFA's regler er da at det beste (i utgangspunktet) ikke-kvalifiserte laget da rykker opp og tar over denne plassen, d.v.s. laget som kommer som nummer fem i PL.

Nå er det selvsagt mye som skal til for at dette skjer, bl.a. beror det på om UEFA har "baller" nok til å ta en slik alvorlig beslutning som å utelukke et lag fra CL.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg må innrømme at frustrasjonen hos undertegnede har ligget latent ganske lenge. Ikke klarer jeg å se så mye positivt, ikke klarer jeg å ha den samme gode optimismen som det våre to "brødre" viser.

Jeg er egentlig møkklei av å lese diverse Arsenalblogger, jeg er møkklei av å lese ryktebørsen og jeg må dessverre innrømme at jeg er noe lei av forumet her også.

Når jeg sier at jeg er lei av forumet så er det ikke på grunn av det dere mine medforumister skriver, jeg er ikke lei fordi noen av dere er ganske uenige med meg for uenighet er det som etter min mening skaper en "godt forum". Det jeg er lei av her på forumet er at jeg innser, og har innsett en tid nå, at det jeg skriver av meninger om klubben og dens drift, langt på vei er det samme jeg har repetert de siste fem, seks syv sesonger (kanskje enda lenger).

Jeg tok meg denne uken en "kort ferie" fra forumet, d.v.s. ett par dager som er rekord for meg. Samtidig så unnlot jeg også å gå innom ryktebørser og ander skriverier om Arsenal og det gav en viss positiv følelse.

Så i dag var jeg tilbake på forumet og ser at jeg nok en gang skrev noe som egentlig er gammelt oppgulp. Problemet mitt er at når jeg leser noe jeg ikke er helt enig i, så har jeg ikke nok selvkontroll til at jeg holder kjeft og jeg må skrive noe. Frustrasjonen og andre negative følelser kommer da omgående tilbake. Dette betyr at jeg nå skal prøve å ta meg en litt lenger ferie fra det meste som er Arsenalrelatert (med unntak av kampene live). Jeg skal en periode prøve å være en vanlig menig supporter som ser kamper uten å engasjere seg så alt for mye uten om det.

Dette betyr at jeg i hovedsak kommer til å holde meg bore fra dette forumet også under denne såkalte ferien. Ideelt sett så skulle jeg gjerne sett at noen av dere tar ansvaret for kamptrådene fremover, men jeg har en følelse av at det ikke er så lett å finne noen frivillige (motbevis meg gjerne) så jeg skal prøve å stikke innom en gang i blant for å lage trådene, som da fra min side kun vil beholde de mest nødvendige fakta uten en subjektiv vurdering rundt spillere og lagoppstilling.

Polljen logger av............ for en periode 🙄

Link to comment
Share on other sites

Har gjort akkurat det samme, som kanskje noen har merket. Jeg er mer oppgitt av ett forum som ikke fungerer, der hvem som helst logger seg på kamptråder og sprer sin galle. Selv rivaliserende supportere  har begynt å frekventere forumet med hovedsakelig eder og galle. Frem til dette er vekk, logger jeg av. Leser sikkert litt, men kommer ikke til å kommentere.

Ellers er det som skjer nå i klubben bare trist, på alle plan. Måtte det komme noe godt ut av det hele tilslutt...

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Det er det samme som gjentar seg sesong etter sesong - samme leksen. Det eneste som er nytt nå er at manageren sier rett ut at det ikke finnes penger til å handle for.

Trodde det skulle bli en ny giv nå - var positive vibber over det hele i høst. Nå kan det plutselig skje hva som helst . Vi har ikke penger - hørt sånt. Taper vi mot Chelsea etter hederlig innsats så okay - men ny ræva kamp og helvete starter. Da tror jeg supporterne står samlet om aksjoner mot eieren.

At dere to , Polljen og Marius , tar en pause fra forumet er opp til dere , men håper dere er tilbake med deres meninger alt i morgen kveld 🙂 Trenger alle her - og dere bidrar begge.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg vet ikke om jeg har skrevet om dette tidlgiere, men jeg vil ta opp reglene for suspensioner ved X antall gule kort.

Tidligere så var det enkelt. Etter X antall gule kort så var det en kamps suspensjon, men nå er det noe mer innviklet slik jeg ser det.

Fem gule kort gir en kamps suspensjon, HVIS de er pådratt til og med kamp 18 (som var rett før jul)
Ti gule kort gir tokampers suspensjon, HVIS de er pådratt till og med kamp 31 (d.v.s. 16 mars).
Femten gule kort gir tre kampers suspensjon, her er det ingen avgrensinger i periode.

Det jeg ikke kan finne ut av når jeg søker etter dette emnet på nettet er om det gis suspensjoner for fem gule kort som er pådratt i perioden mellom kamp 19 t.o.m. kamp 31, eller fra kamp 32 til sesongslutt. Slik jeg tolker det materialet jeg finner så er det ingen suspensjoner for fem "raske" gule kort i denne perioden, men jeg er ikke sikker.

Hva betyr suspensjonsreglene for Arsenalspillerne? 
Det er pr i dag fem kamper igjen før vi passerer datoen der det kan gies to kampers karantene for gule kort, og følgende spillere kan i teorien oppnå dette antallet:
Sokratis og Xhaka som har syv gule kort pr. dato.
Mustafi med seks gule kort.
Guendouzi og Torreira med fem gule kort.

Med så få kamper igjen til 16. mars så er sjansen liten for at noen av våre skal få flere suspensjoner for gule kort denne sesongen.
 

 

Link to comment
Share on other sites

Mot slutten av fjoråret så kom det rykter om at Arsenal ville ansette en "Technical Director" som er det jeg kanskje ville kalle en "sportsjef" når det gjelder fotball.
En av de påståtte grunnene til at Mislintat sa opp jobben som "sjefsspeider" var at han ikke automatisk var hovedkandidat til denne stillingen da den ble planlagt.

Det har vært mange kandidater som har vært ryktet til denne stillingen, bl. a. Marc Overmars og Edu. Favorittkandidaten på ryktebørsen har vært Ramon Rodriguez Verdejo, bedre kjent under kallenavnet "Monchi". Monchi har nå en lignende rolle i den italienske klubben AS Roma. Monchi har en bakgrunn som spiller og sportssjef i Sevilla, der han også samarbeider med Emery.

Det er nå mye som tyder på at Monchi er på vei til Arsenal i løpet av våren/sommeren for å ta rollen som "Teknisk Direktør" (Sportsjef) og han vil da bl.a. få hovedansvaret for å finne nye talenter ute i den store fotballverden.

Jeg legger ikke ved noen kildelinker siden det tross alt bare er uverifiserbare rykter, men jeg velger å skrive dette siden min tolking av ryktene er at dette ikke er urealistiske rykter.

Link to comment
Share on other sites

Det har vel i lenger tid vært snakket om Edu i denne rollen , så ble det mer snakk om Overmars - som etter ryktene ikke vil gå fra Ajax midt i sesongen - og nå til slutt Monchi. Er vel mest nærliggende å tro de vil velge sistnevnte , da han og Emery har samarbeidet før.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skrev tidligere i en annen tråd at jeg det beste, hvis alt klaffet,  jeg kunne se at Arsenal kunne klare i PL ville være en fjerdeplass. Jeg er fremdeles av sammen mening, men siden resultatene i kampene denne helgen i stor grad har gått vår vei så ville jeg ta en litt "useriøs" vurdering av lagenes motstandere i de resterende kampene denne sesongen.

Alle de aktuelle kandidatene for tredje og fjerde plass møter mange såkalt "svakere" lag og jeg har ikke sett noe på hvilke lag dette er for de respektive toppfire-kandidatene- Det jeg har sett på er hvilke motstandere de enkelte klubbene har igjen blant det vi kan kalle topp seks.

Jeg forutsetter at Liverpool og Man City tar de to første plassene, Tottene er favoritter til tredjeplassen, men med tapet i går og hvis Arsenal tar tre poeng på Wembley så kan avstanden brått bli ganske liten.

La meg starte med "konklusjonen" først, og den er at Arsenal har det enkleste kampprogrammet av de fire aktuelle lagene (Arsenal, Tottenham Chelsea og Manchester United), men er også fremdeles såpass ustabile at jeg ikke forventer alt for mye pr. dato..

Arsenal skal de to første helgene i mars møte ManU (hjemme) og Tottenham (borte).Deretter har vi kun såkalte "svakere" lag igjen resten av sesongen.
Chelsea skal møte tre av topp seks lagene: Tottenham (H), Liverpool (B) og ManU (B).
Manchester United har også igjen tre av seks: Arsenal (B), Man C (H) og Chelsea (H).
Tottenham har igjen fire av toppsekslagene: Chelsea (B), Arsenal (H), Liverpool (B) og Man City (B).
 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...