Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

56 minutes ago, ben elfen said:

Ryktes at Kroenke har kjøpt opp aksjene til Usmanov ??

 

BE

Forundrer meg ikke. Det var rykter tidligere i sommer om at Usmanov vurderte å selge seg ut siden forsøket på å kjøpe Kroenke ut slo feil.

Det var samtidig visse ryker om at det kan være aktuelt for Usmanov å kjøpe seg inn i Everton som må er eid av hans tidligere kompanjong i Red&White Holding.

Edit: slik jeg leser det så skal Kroenke ha gi bud på de resterende aksjene i Arsenal, og Usmanov skal ha godtatt tilbudet. Jeg antar at hvis dette går igjennom så vil kanskje også småeierne (bla.a. medlemmene i Arsenal Supporters Trust) bli tvangsutkjøpt (hvis de britiske reglene er noenlunde lik de norske)

https://nordic.businessinsider.com/kroenke-usmanov-arsenal-takeover-deal-1-8-billion-football-2018-8?r=UK&IR=T

 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Marius- said:

Får Stan så å si alle aksjer tror jeg klubben vår er ferdig på toppnivå. 

Det var vel en del i Manchester som trodde det samme om United i sin tid da Glazer tok full kontroll over klubben.

Personlig så er jeg motstander av at klubben skal ha en eneeier, om denne heter Kroenke eller Usmanov er like galt sett fra min side.
Det er vel slik at Kroenke sine diverse amerikanske "klubber" ikke er i toppen av sine respektive sporter, men samtidig i det amerikanske systemet så går det mye opp og ned med mange av klubbene i de samme sportene.

Jeg velger (foreløpig) for å holde på litt av vettet mitt å ha et lite snev av tro på fremtiden under Kroenke.

 

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Marius- said:

Får Stan så å si alle aksjer tror jeg klubben vår er ferdig på toppnivå. 

----

ut fra prestasjonene til hans klubber i andre sporter kan det være lett å trekke en slik slutning. Og kanskje også ut fra erfaringene med Arsenal de senere årene. For han har jo i realiteten hatt full kontroll i mange år allerede. Men skyldes Arsenals sportslige problemer de senere årene Kroenke, og at han ikke har latt Wenger få det arbeidsgrunnlaget som var nødvendig for å hevde seg, eller skyldes det at Wenger ikke klarte å utnytte de mulighetene han hadde? Eller var det en kombinasjon? Med dagens pengegalopp er det ikke lett å hevde seg helt i toppen uansett hvor mye penger eierne stiller til disposisjon. På den annen side har Leicester vist at det er mulig å vinne selv Med begrensede midler; forutsatt at man er dyktig nok, og har flaks nok. Tror uansett det er urimelig å vurdere Arsenals muligheter i PL direkte fra det som har skjedd med Kroenkes klubber i USA, i andre sporter. Hvis det er slik at Arsenal skal være ene og alene avhengig av hvor mye penger eieren sprøyter inn i driften, ja da legger man seg på samme nivå som spesielt Chelsea og Manch C har vært eksponent for; ren økonomisk doping, der det er uvesentlig om driften går med overskudd. Er det slik vi ønsker at Arsenal skal drives som klubb? Jeg er også en smule skeptisk til Kroenke, men jeg er slett ikke sikker på om det ville blitt særlig annerledes med en annen eier, med mindre denne la opp det samme løpet som Chelsea & co...

 

Link to comment
Share on other sites

Det er korrekt at han har hatt aksje-majoriteten i lengere tid. Men det er fremdeles lettere å gjøre som man vil jo mer aksjer man eier. Han kan da også etter eget forgodtbefinnende plassere personer i styret. Jeg tror dette er en katastrofe for klubben i all den tid hans tidligere sportslige klubber har gått fra å være i toppen til midt på treet. Derimot har samtlige kubber baser i store byer, med mange fans og horrible bilettpriser. Vinn vinn for Stan, tap tap for alle supportere. Det er bare å lese seg litt opp på hva fansen til hans andre klubber mener om mannen.

Link to comment
Share on other sites

Det er en stor forskjell for Kroenke å ha fullt eierskap og ikke to tredjedeler av aksjene som han har hett hittil.

Når han nå tar over Usmanovs aksjer så har KSE (Kroenkes eierselskap) 97% av aksjene. KSE kan da tvangsinnløse de småaksjonærene som eventuelt ikke godtar overtakelsestilbudet.

Når han har full eierskap over Arsenal Holding PLC så kan han gjøre selskapet om fra et  PLC (Public limited company) til et LTD (private limited company).
Ved å gjøre selskapet om til et privat selskap så er det mulig å redusere innsynet fra "hvermansen" når det gjelder detaljer i den daglige driften av selskapet. Det vil ikke lener være behov for å ha "offentlige" generalforsamlinger i Arsenal Holdings, da det ikke lenger er noe andre aksjonærer i selskapet.
Det vil dog sannsyligvis være andre faktorer som vil gjøre det vanskelig for KSE å begrense informasjonsflyten antar jeg. Jeg vil tro at Premier League har en del regler om informasjonsom skal være offentlig, men at det blir et mer lukket Arsenal Holdings er jeg ikke i tvil om.

Selv om det er mange småaksjonærer med bare en aksje i klubben som ikke ønsker å selge uansett hvor godt tilbudet er, så vil uansett en eventuell tvangsutløsning gi de en brukbar utbetaling (£29.419,64 pr aksje)

https://www.londonstockexchange.com/exchange/news/market-news/market-news-detail/other/13745771.html

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Lenge siden det har vært så stille rundt Arsenal når det tikker mot DDL. Det hadde vært moro om de gjorde noen sprell helt på slutten!

 

Men ja, Vida ser litt for militssoldat ut for min smak.. Den mannen kan jo ikke selge én drakt (og han er heller ikke fryktelig god). 

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, Stefanb said:

Ryktes at Arsenal og Ramsey er nære ved å komme til enighet om en kontraktforlengelse. 

Kilde dritt

Journalist med fri tankegang? Kan ikke se noe troverdige steder at vi er nær med noen signering fra Ramsey. At det jobbes med saken er jo ingen hemmelighet.

 

Edit: Nå kom det flere kilder på saken. Mulig det er noe i det.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Emery har I et intervju med Sky Sports utdypet litt av sin filosofi. 

Det gjenstår å se om han får dette til, og han innrømmer at det fremdeles er en del som må utvikles, ikke minst defensivt, men jeg liker det jeg leser. 

 

" It's clear, the aim for the club is to arrive as champions, play for titles. But for me, I want to enjoy the way [we do it].

"I want the players and supporters to feel that together, and also enjoy each match, each moment in our stadium, and in this way the team transmits to the supporters the passion."

http://www.skysports.com/football/news/11670/11466894/unai-emery-exclusive-my-arsenal-blueprint

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg vet at jeg av og til har en tendens til å gnåle om de samme uttalelsene flere ganger, og sikkert litt for ofte om enkelte "hjertesaker".

I den sammenheng så vil jeg gjerne gnåle litt mer om hva jeg mener er det viktigste for Arsenal denne sesongen, men denne gangen så skal jeg sitere uttalelser fra Alan Smith som i hovedsak passer som hånd i hanske når det gjelder deler av det jeg har gnålt om tidligere ?

“Speaking on the supporters’ behalf, what they would want to see mainly, it’s not so much finishing in the top four – although that would be very welcome."
“It’s not so much winning a trophy – because Arsenal have won three FA Cups in recent times."
“It’s more about turning a corner and being able to see progress."

“Being able to see the team and the club heading in the right direction in terms of there being a bit more substance to the side, getting closer to the title challengers, being in the mix for longer and being more respected as a team."

“At times over the last five years or so, we go up to Man City, Man United or Liverpool and it’s head in hands time, you’re looking from behind the sofa, you’re not quite sure how Arsenal are going to do."

Jeg klarer rett og slett ikke å formulere mine egne tanker bedre en dette som Alan Smith har formulert (på mine vegne  ?)

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Det er vel mye av det Smith sier som mange av kritikerne (inkludert meg selv ) har ropt om lenge. Vi har i perioder blitt pissa på av motstanderne, vi har blitt pissa på av styre og stell og en del av spillerne har sviktet på flere måter. Jeg har vært en krass kritiker av Wenger - men en del av spillerne sviktet han og laget - derav klubben. Det har skjedd for ofte og kritikken ble etter hvert ganske tøff fra flere hold. Resultater har uteblitt , og sist sesong ble for mye selv for vårt styre. Nå har vi to tap - to kalkulerte tap - siste tap kunne ha blitt noe annet hadde vi vært i litt bedre fokus foran mål. Det var meget positive tendenser mot Chelsea. Når tok vi igjen 2 mål sist ? Håper at folk som ikke gjør sitt beste og presterer går på hode ut av laget - så kan de spørre seg selv om hvorfor de starter på benken i neste kamp. Kloke ord fra Alan Smith ?

Link to comment
Share on other sites

@Gunners68

Styret i denne klubben har jeg kritisert lenge og jeg har mine tvil om jeg noen gang kommer til å skrive en eneste rosende kommentar om dagens styresammensetning med Sir Chips i spissen. Når det gjelder det at styret noe i det tilslørt gav Wenger fyken så skyldes det etter min mening vel så mye økonomiske årsaker og det faktum at det ble flere og flere ledige seter på Emirates (det siste hadde dog ingen kortsiktige virkning siden dette var allerede solgte seter), jeg har mine tvil om at det sportslige var hovedårsaken til at styret mente Wenge rmåtte bort!

Det er ingen tvil om at det er mange som har sviktet de siste sesongene og jeg har ingen problemer med at spillerne må ta sin del av skylden. Men svikte fra spillerne kommer ikke helt uten grunn. Jeg har sittet med den følelsen av at det ikke bare er deler av fansen som har vært desillusjonert over Wenger, jeg tror også deler av spillergruppen  også har sittet med den følelsen.

Jeg er klar over at jeg bør være forsiktig med å forsvare en gjeng med overbetalte primadonnaer som burde ha profesjonalitet nok til å vise mer enn det de gjorde. Men uansett hvor overbetalt man er så er det vanskelig å motivere seg når den som skulle lede dette laget tydeligvis ikke lenger hadde den evnen til å motivere, til å skape, til å tenke nytt som han hadde på nittitallet. Du skriver at spillerne sviktet Wenger, jeg motsier det ikke, jeg sier bare at Wenger i minst like stor grad sviktet spillerne.
 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Spot on når det gjelder Wenger og " oppsigelsen " , Polljen. I den dårligste fasen nå sist vinter begynte det å bli tomme seter og da fikk styret panikk. Det ble verre og Wenger  " sa opp " til slutt. Hadde det vært 60000 på tribunene så hadde Wenger vært der ennå. Money talks. Flere spillere sviktet , Wenger gjorde ikke jobben godt nok - når det gjelder spiller kjøp -  laguttak - defensivt ble det vel ikke gjort en damn shit. En del av spillerne vi har kjøpt er ikke de man kjøper hvis klubben har ambisjoner om å være utfordrer til en tittel. 

Det siste du skriver er jo det som delte Wenger in og out gruppene. Man kan da ikke la en mann som ikke har det som skal til lenger lede oss for alt han gjorde mellom 1996 og 2006. Greit at han tok oss til CL i samtlige sesonger frem til forrige år. Han har vært med på å forme den nye stadion og trenings anlegg. Ja , vi vet alle hva han har betydd. Men , det er en grense for " fredning ". Håper vi kan få inn masse positive vibber nå i laget og på tribunene. 

Link to comment
Share on other sites

Følgende spillere er med i sine lands respektive tropper i denne landslagpausen, kampene er en blanding av det nyskapte UEFA Nations League og vanlige vennskapskamper:

Sveits: Xhaka og Lichtsteiner (Mot Island og England)
Uruguay: Torreira (Mot Mexico)
Wales: Ramsey (Mot Irland og Danmark)
Armenia: Mkhitaryan (Mot Lichtenstein og Makedonia)
Hellas: Sokratis (Mot Estland og Ungarn)
Tsjekkia: Jeg finner ingen bekreftelse på om Cech er med i troppen mot Ukraina og Russland.

Så vidt jeg kan se så er det ikke flere som spiller i pausen og resten av troppen får "gleden" av å terpe Emerys fotballtanker på London Colney ?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...