Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Håper Wenger sprenger banken og kjøper en Nemanja Matic eller en Sergio Busquets type spiller, egentlig uansett hvem, bare de har basis ferdigheter som de to nevnte herrer. Og at denne spilleren blir brukt til å skjerme forsvaret. Å være forsvarspiller i Arsenal må vel være en av de mest utakknemlige jobbene i fotballverden.

 

Denne spilleren kunne gjerne blitt hentet i januarvinduet 2018

Jeg synes ikke vi i grunn trenger å avskrive Coquelin, han blir jo knapt brukt og når han blir brukt denne sesongen, blir han brukt feil. Få han til en dedikert rolle som mur foran forsvaret kan vi heller bruke pengene på erstatter for Sanchez og özil. Jeg mener Coquelin fortsatt kan ha en fremtid i Arsenal FC.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke vi i grunn trenger å avskrive Coquelin, han blir jo knapt brukt og når han blir brukt denne sesongen, blir han brukt feil. Få han til en dedikert rolle som mur foran forsvaret kan vi heller bruke pengene på erstatter for Sanchez og özil. Jeg mener Coquelin fortsatt kan ha en fremtid i Arsenal FC.

 

Enig.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Veldig enig med dere to over med tanke på Coq. Han har klare styrker som ballvinner og å dekke rom. Hvorfor ikke utnytte det? Sammen med Cazorla ble han hyllet fordi han både hadde innsats og kvaliteter som laget vårt sårt trengte. Og som vi trenger i dag også. I tillegg har han hjertet i klubben og det er synd å ikke utnytte en slik spiller selv om han kanskje har store mangler, spesielt offensivt. Men da er det ytterst viktig å demme opp for svakhetene med andre spillere som kan utfylle hverandre. Petit-Vieira, Gilberto-Vieira, ja til og med Flamini-Cesc var duoer på midtbanen som utfylte hverandre og demmet opp for hverandres svakheter.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med at Coq er en fin spiller i troppen OM han brukes som en ren dm. Rollen der han skal være kreativ midtbane samtidig som ballvinner får han til å fremstå som dårligere enn han er. Har uansett tro på at det finnes langt bedre spillere der ute enn Coq...

Link to comment
Share on other sites

Det vil 'alltid' finnes bedre spillere der ute. Men klarer man å bygge en kjerne som sloss for hverandre og som kan demme over de andre spillernes svakheter er det vel så(/mer) viktig som å ha verdens beste spiller. Fotball er og vil alltid være et lagspill og hvordan spillerne spiller for og med hverandre er og blir det viktigste. Hvis ikke dette hadde vært sant hadde aldri spillere som Huth, O'Shea, Brown, Fletcher, Ljungberg, Parlour, Grimandi, Luzhny m.fl. stått i historien som vinnere av Premier League.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke vi i grunn trenger å avskrive Coquelin, han blir jo knapt brukt og når han blir brukt denne sesongen, blir han brukt feil. Få han til en dedikert rolle som mur foran forsvaret kan vi heller bruke pengene på erstatter for Sanchez og özil. Jeg mener Coquelin fortsatt kan ha en fremtid i Arsenal FC.

 

Min mening er at Coquelin er for veik og for lite disiplinert til å være førstevalg i en slik rolle. Og hvorfor nøye seg med gråstein når det finnes gull. Og vi kan jo erstatte Sanchez og Özil med hvem vi vil, men så lenge vi ikke klarer å avlaste forsvaret vårt, så kommer vi ingen vei.

 

Men det skjer vel neppe før vi skifter ut manageren vår.

Link to comment
Share on other sites

 

Min mening er at Coquelin er for veik og for lite disiplinert til å være førstevalg i en slik rolle. Og hvorfor nøye seg med gråstein når det finnes gull. Og vi kan jo erstatte Sanchez og Özil med hvem vi vil, men så lenge vi ikke klarer å avlaste forsvaret vårt, så kommer vi ingen vei.

 

Men det skjer vel neppe før vi skifter ut manageren vår.

Jeg er uenig i din karakteristikk, for meg er Coquelin en kriger og en kompromissløs spiller, og som er ganske disiplinert spesielt i gjennombruddshalvåret når han ble hentet tilbake fra lån fra Charlton.

Og ang erstatte Sanchez og Özil med hvem vi vil, kan vi virkelig det? Har det virkelig skjedd noen gang under Wegner at han har lagt store penger på bordet for tre dyre veletablerte stjerner? Vi har heller ikke CL-fotball å lokke med.

Jeg er litt uenig med deg her.

Link to comment
Share on other sites

Du får lovt å mene hva du vil, men for meg er ikke Coquelin løsningen. Mulig det er Wenger som ber han løpe rundt som en hodeløs kylling. Han hadde foresten et forferdelig balltap rett utenfor 16 i kveld.

 

Mulig jeg ordla meg feil, men så lenge vi ikke får skikk på defensiven vår, så vil det ikke hjelpe uansett hvem vi erstatter Sanchez og Özil med. Premier league titelen vil nok være like fjern for oss. Blir vi tryggere defensivt vil også bli tryggere offensivt.

Link to comment
Share on other sites

Du får lovt å mene hva du vil, men for meg er ikke Coquelin løsningen. Mulig det er Wenger som ber han løpe rundt som en hodeløs kylling. Han hadde foresten et forferdelig balltap rett utenfor 16 i kveld.

 

Mulig jeg ordla meg feil, men så lenge vi ikke får skikk på defensiven vår, så vil det ikke hjelpe uansett hvem vi erstatter Sanchez og Özil med. Premier league titelen vil nok være like fjern for oss. Blir vi tryggere defensivt vil også bli tryggere offensivt.

Jeg er enig med deg i den siste tids Coquelin, men som sagt jeg føler ikke har blir spilt på sine kvaliteter, og blir derfor sett mer som "en hodeløs kylling" som du sier. Kanskje ikke løsningen for, et titteljagende lag, kanskje, men det er ikke der skoen trykker så lenge han blir brukt som et rent anker. I scenarioet vi har foran oss er det to som er på vei ut dørene, kanskje tre med Wilshere pluss at vi er dårlig skodd på høyreving. Min mening er at dette må tas tak i før vi i det hele tatt snakker om å kjøpe inn defensiv midtbanespiller.

 

Ellers er jeg helt enig i at vi kunne erstattet Sanchez og Özil med Messi og Ronaldo men det ville ikke hjulpet så lenge vi skranter såpass vi gjør defensivt, men se hvem vi spiller sentralt om dagen Xhaka og Ramsey/Wilshere, oser ikke defensivt slugger av denne duoen. Bruk Coquelin og frita han for offensive oppgaver og han vil blomstre.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke i min villeste fantasi tenke meg at Wenger noensinne noen gang har satt Coquelin til å styre det offensive spillet, tipper Wenger alltid har sett på Coquelin som et defensivt alternativ på midtbanen. Men at spillerens egen mangel på ferdigheter og disiplin for å utføre jobben, også er en del av årsaken til at Wenger sjeldent spiller han. Det samme kan vel sies om Flamini når han var her. Har sansen for spillertypene, det skal ikke stå på det, men ferdighetene er ikke Arsenal

 

Har alltid sett for meg Xhaka som en offensiv orientert spiller, om i en dypere rolle både i Gladbach og for Sveits. Nekter å tro Wenger kjøpte Xhaka ene og alene for hans defensive kvaliteter. Disiplinen er vel heller ikke Xhakas sterkeste side. Jeg mener at å erstatte Sanches og Özil tror jeg vil være enklere enn man tror. Det som virkelig har vært vanskelig og et kjempe problem for oss, er at spillertypen Vieira aldri er blitt erstattet. Få inn en bauta av en defensiv midtbane først og fremst, så kan vi bygge resten fra der.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke i min villeste fantasi tenke meg at Wenger noensinne noen gang har satt Coquelin til å styre det offensive spillet, tipper Wenger alltid har sett på Coquelin som et defensivt alternativ på midtbanen. Men at spillerens egen mangel på ferdigheter og disiplin for å utføre jobben, også er en del av årsaken til at Wenger sjeldent spiller han. D

Jeg burde ha vært enig med deg, men.........

 

Problemet er at når Coquelin har fått sjansen på midten denne sesongen, enten i par med Xhaka eller Elneny, så er det Coq som har fylt den mest offensive rollen på midten og Elneny/Xhaka har vært de mest defensive spillerne. Dette har også vært så konsekvent at det er umulig at dette har skjedd uten at Wenger har satt det slik opp.

 

Hvis du ned følgende utsagn "Men at spillerens egen mangel på ferdigheter og disiplin for å utføre jobben, også er en del av årsaken til at Wenger sjeldent spiller han" mener at Coq er så ustabil defensivt at det er derfor han ikke blir satt til å ta DM-rollen når han spiller, så er jeg uenig i dette.

Ja, Coquelin har sine klare begrensinger, men etter min mening så er han generelt best når han får konsentrere seg om å bruke sine defensive egenskaper. Coquelin er ikke det defensive ankeret jeg har ventet på i mange år, men når han spiller sammen med f.eks. Xhaka så er eg mye mer trygg hvis Coq dekker DM-rollen og Xhaka dekker B2B-rollen.

 

Når det gjelder dine tanker vedrørende Xhaka så er jeg enig, og det samme når det gjelder dine ønsker om å prioritere en bauta på DM.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg mener med manglende disiplin og ferdigheter angående Coquelin, er at han selger seg billig og ruser inn i taklinger der man kanskje burde holdt igjen og skygget spillerne ut i farlig område. Coquelin er for enkel å spille ut av posisjon og han kan miste ballen litt vel enkelt i mange tilfeller. At man kan være tryggere med Coquelin kontra Xhaka i en DM rolle? Det er et argument jeg kan kjøpe, men det i seg selv er ingen betryggelse med tanke på hvilket nivå vi som klubb burde ligge på. Coquelin har som mange andre hatt gode kamper i Arsenal, men totalt sett blir det for spinkelt. Og til syvende og sist så spiller det ingen rolle hvor han er best, når det etter min mening ikke er godt nok for en fremtidig premier league vinner. Som sagt jeg liker spillertypen, men ferdigheten er ikke helt der vi bør ligge i en klubb som Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg mener med manglende disiplin og ferdigheter angående Coquelin, er at han selger seg billig og ruser inn i taklinger der man kanskje burde holdt igjen og skygget spillerne ut i farlig område. Coquelin er for enkel å spille ut av posisjon og han kan miste ballen litt vel enkelt i mange tilfeller. At man kan være tryggere med Coquelin kontra Xhaka i en DM rolle? Det er et argument jeg kan kjøpe, men det i seg selv er ingen betryggelse med tanke på hvilket nivå vi som klubb burde ligge på. Coquelin har som mange andre hatt gode kamper i Arsenal, men totalt sett blir det for spinkelt. Og til syvende og sist så spiller det ingen rolle hvor han er best, når det etter min mening ikke er godt nok for en fremtidig premier league vinner. Som sagt jeg liker spillertypen, men ferdigheten er ikke helt der vi bør ligge i en klubb som Arsenal.

Her er vi relativt enige ;D

Link to comment
Share on other sites

Mahrez begynner å komme tilbake i toppform. Scoret et helt fantastisk mål i dag.

 

Er dog rykter om at Chelsea er nærme å sikre seg han. Håper virkelig ikke dette er sant og at Wenger for en gangs skyld gjør et skikkelig kupp ved å hente inn denne karen. Fantastisk spiller som ville ha løftet laget.

Link to comment
Share on other sites

Om ikke mahrez så en annen jeg har fulgt med på, siden jeg ser på fransk fotball. Malcom, brasiliansk gigatalent som herjer for ett veldig middelmådig bordeaux. Youtube him!

 

Han blir syk i FM, derfor har jeg sjekket han mye opp igjennom.. Helt sinnsykt talent.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal kjøper ikke unge lovende spillere som hele fotballeuropa sikler etter. Sist det skjedde var vell Reyes, for godt over 10 år siden. Stallen for er den svakeste utgaven vi har stilt med på godt over 20 år. Og den trenger å ryddes oppi, skikkelig. Tviler på at dagens styre/manager er i stand til å få til en omveltning av det kalibere.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal kjøper ikke unge lovende spillere som hele fotballeuropa sikler etter. Sist det skjedde var vell Reyes, for godt over 10 år siden. Stallen for er den svakeste utgaven vi har stilt med på godt over 20 år. Og den trenger å ryddes oppi, skikkelig. Tviler på at dagens styre/manager er i stand til å få til en omveltning av det kalibere.

 

+1

 

Dønn enig i at troppen er en av de svakere vi har hatt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har sett litt på spillere jeg kunne tenke meg, som jeg tror kunne utfylt de vi allerede har i klubben men som også evt kan erstatte Sanchez og Özil.

Doucouré, 25 år gammel 182 høy og litt muskler på kroppen. Dekker store rom og er god både offensivt og defensivt(7 mål på 19 kamper). Vært drivkraften i et Watfordlag som pr dags dato ligger på 10. plass.

Mahrez, 26 år gammel(27 i februar) har vist i noen sesonger allerede hvor god han kan være og hvor viktig han er for Leicester. Kan både score vakre og viktige mål, samt er en kreativ spiller som kunne tatt rollen til Özil om han forsvinner? Evt Sanchez sin rolle.

 

Richarlison, 20 år gammel 5 mål på 22 Watfordkamper. Mange har sett på Zaha som en spiller vi kunne hentet inn, jeg ville foretrukket Richarlison av de to. Mye av den samme typen som Zaha slik jeg har sett. Uforutsigbar, god med ball i bein og beveger seg ofte inn i motstanders boks. 5 år yngre enn Zaha, men sett ut som han har tatt PL-nivået kjapt. Allerede blitt en viktig spiller for Watford sammen med Doucouré. Kan spille i flere posisjoner fremover i banen.

Lascelles, 24 år gammel og kapteinen til Castle. Utviklet seg til å bli en god ledertype under Benitez og vært en av deres viktigste spillere.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...