Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • 8 months later...

Nevnt i overgangstråden, men ønsker meg en overgang til en mer dynamisk 4-3-3 enn den variasjonen vi spiller med en klassisk 10-er. Det er praktisk talt ingen lag som spiller med en slik "spesialist" lenger, og det er kanskje ikke så rart.

Det er greit at Wenger tilpasset laget til Cesc og Özil med denne formasjonen, men dessverre så produserer ikke sistnevnte lenger og da blir det litt dumt i mine øyne å fortsette å tviholde på det.

Håper derfor vi går mer over til en 4-1-2-3 som vi så i 10/11 sesongen når Song briljerte som anker på midten, men denne gangen med Torreira som ankerpunkt. Problemet er vel at vi mangler en midtbanespiller eller to for å få dette til å bli en mer dynamisk midtbane enn hva vi har pdd.

To spillere jeg virkelig kunne tenkt meg er Denis Zakaria fra Xhaka sitt gamle lag Mönchengladbach og James Maddison fra Leicester. Førstnevnte har jeg maset om i noen år nå, men han har fortsatt den gode trenden og blir bare bedre og bedre. Maddison har alltid vært en spiller som har gått litt under radaren frem til det siste året, men han er utvilsomt en veldig god spiller som hadde passet ypperlig inn hos oss.

 

Leno
Bellerin - Sokratis - Luiz - Tierney
Torreira
Zakaria - Maddison
Pepe - Aubameyang - Martinelli

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
On 3/26/2020 at 7:46 PM, Verminator5 said:

Ser at dette er en gammel artikkel og gammelt innlegg, jeg har vært på corona ferie fra alt som har med arsenal å gjøre:p

 

Men begge de 2 er gamle, synes ikke vi skal satse på gamle spillere i vår posisjon:(

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ut:
Lacazette - Fallet hans har vært ekstremt. Tannløs foran mål er det største problemet. Burde cashe inn på han så fort som mulig mens han fortsatt har noe markedsverdi og er på riktig side av 30.

Guendouzi - Går mye prat om Guendouzi i media om dagen. Det at Arteta har droppet han fra troppen totalt og etter uttalelsene igjen i går så klarer jeg ikke å se for meg en fremtid for Matteo her. Talentfull, men visstnok arrogant og vanskelig å trene. Mtp. prisene det ryktes at han kan selges for så er jeg veldig for at han selges.

Sokratis - En solid spiller på sitt beste, men ikke helt vært den bautaen vi håpet på. Fått lite tillit under Arteta. Kan vel fortsatt få litt for han, så her er det bare å selge. 

Mkhitaryan - Han er allerede borte, men legger han i lista. Klubben og Mikky skal ha kommet til enighet om å avslutte kontrakten et år tidlig. Han går gratis til Roma

Özil - Nå er det på tide at han blir borte. På sitt beste er fortsatt Özil klasse, men mentaliteten hans er ikke der. Fysisk sett tror jeg ikke han er noe dårligere enn for 3-4 sesonger siden, men han er rett og slett ikke fokusert på fotballen lenger. Når man hever £350k i uka så skal man faen meg stille opp.

Elneny - Stallfyll som jeg mener vi kan erstatte internt. Bare å selge. 

Ceballos - God spiller som har tatt litt tid til å tilpasse seg ligaen. Har også lidd av å spille under 3 managere med rimelig ulik stil. Endelig begynt å vise hva som bor i seg, men virker å være bestemt på å dra tilbake til Madrid. Kunne vi beholdt han på lån en sesong til med opsjon på kjøp ville jeg gått for det. Tror han kommer til å fortsette å utvikle seg til å bli langt mer stabil i spillet sitt. Er fortsatt bare 23 år, men ønsker ikke at vi skal bruke 30-40 millioner pund på han i sommer.

Aubameyang - Målgarantist og vår kaptein. Jobber utrettelig og er en spiller som vi alle kan se opp til mtp. arbeidsmoral. Problemet er at kontakten hans går ut neste sommer, og det virker som om vi ikke klarer å forlenge den. Han har fortsatt en høy verdi på tross av alderen. Vil beholde Aubameyang, men ikke for enhver pris. Dvs. samme lønn som Özil til han er 34-35.

 

Inn:
Thomas Partey - Kanskje Atletico Madrid's beste midtbanespiller. En skikkelig bauta som evner å spille "The Arsenal way". Dominerte senest i kampen mot Barcelona. Ryktene sier at vi er interessert og at Partey er interessert. Håper virkelig at vi gjør dette kjøpet. Han er 27 år gammel og i sin beste alder.

Allan Saint-Maximin - Newcastle sin venstrekant. Vi ble linket til han før han gikk til Newcastle og i mine øyne er han en spiller som er på vei til å ta steget videre opp et nivå eller to. Lynkjapp, vill teknikk og begynner å legge til målpoeng i spillet sitt. Han ble 23 år i år. Så dette ville vært en god investering i mine øyne. Kan spille på begge kantene og som spiss.

Link to comment
Share on other sites

Spot on , dette her Stefanb. 

Når det gjelder forsvaret så må vi snart få inn en svært etterlengtet sjef av en midtstopper. På venstre back har vi Bellerin , AMN og den " nye " Cederik. Har ventet svært så lenge på at Bellerin skal komme tilbake der hvor han var før skaden. Det skjer tydeligvis ikke. Akkurat nå rangerer jeg de to andre foran Bellerin. På venstre har vi Tierney som er god. Saint - Maximin sett i forhold til Tierney ? Ikke dumt med to gode på venstre - skadeutsatte som vi er.

Partey ønskes velkommen. Arteta har klart å få litt form på Xhaka. Partey og Xhaka i full blomst kan sikkert utgjøre mye bra arbeide for oss.

Auba syntes jeg vi skal gå for. Han er en mål garantist. Hvem skal erstatte han til hvilken pris ? 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Spot on , dette her Stefanb. 

Når det gjelder forsvaret så må vi snart få inn en svært etterlengtet sjef av en midtstopper. På venstre back har vi Bellerin , AMN og den " nye " Cederik. Har ventet svært så lenge på at Bellerin skal komme tilbake der hvor han var før skaden. Det skjer tydeligvis ikke. Akkurat nå rangerer jeg de to andre foran Bellerin. På venstre har vi Tierney som er god. Saint - Maximin sett i forhold til Tierney ? Ikke dumt med to gode på venstre - skadeutsatte som vi er.

Partey ønskes velkommen. Arteta har klart å få litt form på Xhaka. Partey og Xhaka i full blomst kan sikkert utgjøre mye bra arbeide for oss.

Auba syntes jeg vi skal gå for. Han er en mål garantist. Hvem skal erstatte han til hvilken pris ? 

Det ble veldig mange venstrebacker hos Gunners68 😜

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært klar på at jeg ønsker endringer i laget i overgangsvinduet, jeg har også vært klar på at jeg ikke forventer så mye p.g.a. den økonomiske situasjonen.

Men hvis jeg skal ta sjansen på å tippe på en spiller inn og en spiller ut, så har jeg en magefølelse (følelsen er dog mye svakere enn størrelsen på min mage) at følgende kommer til å skje.
Thomas Partey kommer til Arsenal fra Atletico og Alexandre Lacazette går fra Arsenal til Atletico. En byttehandel der det kanskje blir et mindre økonomisk mellomlegg den ene eller andre veien.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 7 months later...

Ønsker følgende spillere ut:

Keeper: Runarsson

Forsvar: Bellerin, Luiz, Kolasinac

Midtbane: Xhaka, Guendouzi

Angrep: Willian, Aubameyang, Nketiah

Ønsker følgende spillere inn: 

Keeper: Mat Ryan

Forsvar: En av Achraf Hakimi eller Tariq Lamptey for høyrebacken. Tyrick Mitchell som backup for Tierney på venstrebacken, men også en litt eldre rutinert ringrev kan være greit her. Personlig foretrekker jeg et litt yngre sultent talent som Mitchell.

Midtbane: Denis Zakaria synes jeg er en klassespiller. Har snakket om han i en del år, og mener fortsatt at han ville vært et veldig godt kjøp for oss. "All-action"-midtbanespiller. Martin Ødegaard synes jeg er god. Ville likt å ha han i Arsenal på permanent basis, men dette er for meg ikke et "must" kjøp.

Førstelag:

Leno
Hakimi - Holding 
- Gabriel- Tierney
Partey- Zakaria

Saka- Smith-Rowe- Martinelli
Lacazette

Andrelag:

Ryan
Cedric - Chambers/Saliba - Mari - Mitchell
Elneny - Willock
Pepe - Ødegaard - Nelson
Balogun

Hadde vært et ungt spennende lag. Martinelli kunne også fint dunket ut Lacazette her mens Nelson kom inn på venstrekanten. Mine store spørsmålstegn til dette laget er nettopp denne venstrekanten mtp. at vi er avhengig av at Martinelli og Nelson tar steget opp. Uansett så mener jeg at dette er verdt en sjanse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i hovedsak enig i det @Stefanb skriver. Jeg har dog ikke kunnskap til å nevne konkrete navn på spillere inn (med unntak av Ryan) . 

Jeg vil likevel kommentere Auba v Laca, ikke fordi jeg er uenig, men mer på grunn av kontraktsituasjonen. Laca går inn i sitt siste år av kontrakten nå i sommer, så jeg forventer enten en ny (pensjonist)-kontrakt eller et salg. 

Når det gjelder spillere som er på lån og som går i kategorien spillere ut, så vil jeg også ta med Torreira, Mavropanos og AMN. Samt sette et spørsmålstegn ved Willock. 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Polljen said:

Jeg er i hovedsak enig i det @Stefanb skriver. Jeg har dog ikke kunnskap til å nevne konkrete navn på spillere inn (med unntak av Ryan) . 

Jeg vil likevel kommentere Auba v Laca, ikke fordi jeg er uenig, men mer på grunn av kontraktsituasjonen. Laca går inn i sitt siste år av kontrakten nå i sommer, så jeg forventer enten en ny (pensjonist)-kontrakt eller et salg. 

Når det gjelder spillere som er på lån og som går i kategorien spillere ut, så vil jeg også ta med Torreira, Mavropanos og AMN. Samt sette et spørsmålstegn ved Willock. 

Willock er i gruppen din for spillere ut , Polljen. Vi ønsker ham lykke til videre , i feks Newcastle , og tar glatt pengene. Satt og vedtatt 🙂 

De må gjerne ta med seg Eddie også.

Edited by Gunners68
Link to comment
Share on other sites

Jeg er klar over at Kroenke, etter Superliga-flausen, har lovet en (ikke konkretisert) pott til spillerkjøp. 

Jeg er dog i det skeptiske hjørnet når det gjelder slike lovnader fra den kanten og har derfor som forutsetning at spillere inn må finansieres med spillersalg. 

Et annet usikkert punkt er hvordan markedet vil bli i sommer siden mange av klubbene nok vil lide økonomisk grunnet corona-perioden. Har klubbene råd til å kjøpe, eller blir det et rolig vindu? Blir det kjøpers marked, der klubber som fremdeles har cash, kan handle på billigsalg? Kanskje vil klubber som normalt ville selge en spiller i sommer, rett og slett vente et år i påvente av bedre tider? 

Link to comment
Share on other sites

Vil bare kommentere på Joe Willock igjen: Jeg mener han er verdt å beholde. En spiller som scorer mål, godt tempo i kroppen, fysikk og teknikk.

Han kan fort bli en fantastisk spiller. Er heller ikke eldre enn 21 år.

Maitland-Niles er en spiller jeg alltid har likt. Når han er på så er han fantastisk, men jeg tror dessverre at han ikke har konsentrasjon/fokus nok til å holde et stabilt høyt nivå.

Mavropanos er en spiller som kan bli veldig god om 3-5 år, men jeg tror ikke det skjer i Arsenal.

Når det gjelder Lacazette så mener jeg egentlig at han burde selges mens vi kan få noe for han, men jeg kan ikke si det er lurt å gå inn i en ny sesong med kun Martinelli og Balogun som spisspar.

Edited by Stefanb
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Stefanb said:

Vil bare kommentere på Joe Willock igjen: Jeg mener han er verdt å beholde. En spiller som scorer mål, godt tempo i kroppen, fysikk og teknikk.

Han kan fort bli en fantastisk spiller. Er heller ikke eldre enn 21 år.

Maitland-Niles er en spiller jeg alltid har likt. Når han er på så er han fantastisk, men jeg tror dessverre at han ikke har konsentrasjon/fokus nok til å holde et stabilt høyt nivå.

Mavropanos er en spiller som kan bli veldig god om 3-5 år, men jeg tror ikke det skjer i Arsenal.

Vi har hatt en gruppe med veldig gode talenter. Saka og ESR har tatt de stegene som skal til. Martinelli er også  nær å gjøre det samme. 

Mavropanos og AMN er  som du beskriver de , Stefanb , og de har ingen fremtid i Arsenal. 

Willock har fått noen muligheter og har ikke tatt de samme stegene som de andre ungdommene. Spørsmålet er vel nå hvor lenge vi skal gå og vente før det skjer. Han har vært viktig for Newcastle og scorer viktige mål for tiden. Bra for ham og selvtilliten hans. Vil han få nye muligheter hvis han kommer tilbake til oss ? Han havner vel helst på benk igjen og så er han tilbake til start igjen. Jeg tror vi skal ta pengene og bruke de på noen som vil tilføre oss noe.

Eddie må vel være ferdig nå. Hvorfor han får spilletid før Martinelli er ubegripelig å forstå. Han har ingen fremtid i Arsenal. Hans mål for England U21 betyr ingen ting tydeligvis.

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Stefanb said:

 

Når det gjelder Lacazette så mener jeg egentlig at han burde selges mens vi kan få noe for han, men jeg kan ikke si det er lurt å gå inn i en ny sesong med kun Martinelli og Balogun som spisspar.

Hvis både Laca og Auba skulle forsvinne i sommer så forventer jeg at det kommer inn en ny spiss som kompletterer stallen sammen med de unge. 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...