Jump to content

Norske landslaget


Haraldac

Recommended Posts

Norge spilte igjen en elendig kamp og kan selfølgelig bare glemme VM2010.

 

Reginiussen er søppel men for min del skal han bare gå til Blackburn.

 

Hva gjør Høgli på landslaget??? Storbæk var bedre.

 

Norge har to spillere som klarer et høyt europanivå Hangeland og Carew. Resten er tippeligaspillere og noen få spillere i utlandet hvor få spiller fast (Grindheim er vel eneste).

 

Riise har blitt veldig dårlig med tiden masse elendige skuddforsøk.

 

Neinei få inn Trond Sollied eller Ståle Solbakken som trener og begynn å sats på unge norske talenter.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 322
  • Created
  • Last Reply

Hareide knows :P

 

Ja, Åge Hareide er den beste treneren Norge har per dags dato sammen med Trond Sollied, men det som er problemet er at Norge har ikke gode nok spillere, sånn er det bare...skal man sammenligne spillere fra den gylne 90-talls årgangen med feks: Thorstvedt , Bjørnebye, Bratseth, Mykland, Rekdal, og Flo brødrene og bytter dem ut med dagens stall som feks: Knudsen, Høgli, Håland, Solli, Hæstad og Braaten, så er det jo klart at den er en STOR forskjell på kvalitet i spillerene og Norge var en gang et fryktet lag å møte på Ullevål der Norge gikk 6-7 år uten å tape under Drillos, så trener Hareide skal ikke ha all skyld her...nei, vi er rett og slett for dårlige og det er synd å si det, det er akkurat som å se Tottenham! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dette var påtide nå håper jeg bare at nff kan se utenfor landets grenser å hente en utenlandsk trener ved neste ansettelse.

som er villig til å satse på å bygge laget rundt di yngste spillerne,å som virkelig kan få en plan å fart på det offensive spillet til norge.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bryr meg ingenting om hvem det er. Resultater og bedre spill er det viktigste. Mange var tvilsomme til Wenger da han kom til klubben, så navn er ikke alt. Treneren må også være god til å plukke ut riktige spillere. Det hjelper ikke å være en utenlandsproff hvis man hverken er i god form eller jobber hardt når man er på landslagsopphold. Vi trenger en med godt innblikk i spillermaterialet vi har i Norge, eventuelt en som kan skaffe gode assistenter til å hjelpe han. Det må bli satse på unge spillere, slik at man kan bygge en plattform for framtidas landslag. Fordelen med flere unge spillere er også at disse gjerne er mer tekniske og ballsikre. Slike typer trenger vi flere av på landslaget. Norsk apefotball fungerer ikke lenger, da andre landslag har blitt bedre på å forsvare seg mot høye baller.

Link to comment
Share on other sites

Tom Nordlie er mannen til å styre Norge. Det har jeg sagt helt siden forlot Start.

 

Uenig her. Tror ikke militærdisiplin og skriking er hva som skal til for å få Norge tilbake til bedre takter. Jeg mener vi trenger en eldre klok man som står for sine meninger. Syns Åge virket altfor veik og utrygg på sine egne meninger. Laget ble ofte rullert og samspillet opphørte. Gjennom de stadige rulleringer og Åges litt tamme uttalelser mistet laget trua på seg selv og EM.

 

Nå skal det vel også presiseres at vi foreløpig ikke har noe spesiellt bra lag, og nå EM er vel det eneste vi har mulighet til å klare. Jeg syns fremtiden ser lysere ut, blandt annet Tarik, Moa, Skjelbred, Tettey, Nordtveit og Reginiussen er knallstreke kanditater til å bli faste A-lagsspillere. En manager som tør satse på en fin blanding av de nye gutta sammen med de mer erfarne i et ganske fast mønster ville gjort seg. Ja, Åge har prøvd noe av dette, men for min egen del på en altfor rotete måte. En fast lagoppstilling med en, maks to utskiftinger fra forrige kamp, dette for utviklingen sin del. Selv om nye spillere gjør en dårlig kamp(Tettey f. eks), trenger de ikke sparkes helt fra troppen. De trenger selvtillit og innspilling!

Tatt litt fra Arsenalleksikonet dette, og kan godt hende jeg blir arrestert på noen punkter.

Hvem som skal bli Norges neste manager? Sollied eller Eggen hvis mulig

Link to comment
Share on other sites

Tom Nordlie er mannen til å styre Norge. Det har jeg sagt helt siden forlot Start.

 

Ja, Tom Nordlie er mannen til å styre Norge, fordi han er en mester til gjøre lag gode på kort sikt, men som andre nevner her kan det bli bråk pga "militærdisiplin" og "skriking", men nå er det snakk om å trene et landslag og ikke klubblag og derfor bare korte perioder han leder laget, det har vi sett han gjøre det godt i blant andre Viking, Start, Sandefjord og Kongsvinger over kortere perioder! Så Tom Nordlie bør NFF virkelig satse på!

 

 

Tom for Norge!

Link to comment
Share on other sites

Vist vi får han treneren fra Brasil kan det jo hende han bringer litt samba fotball inn i det norske landslaget. Men jeg er litt skeptisk når det gjelder han.

Samba fotball?:

Kommentatorene: Riise, prøver på en overstegsfinte, oi der datt han IGJENN!

Riise får ballen igjenn, spiller til gamst, gamst tilbake til Riise på en touch Riise tilbake igj... nei der fikk Afghanistan tak i ballen IGJENN!

Link to comment
Share on other sites

Vist vi får han treneren fra Brasil kan det jo hende han bringer litt samba fotball inn i det norske landslaget. Men jeg er litt skeptisk når det gjelder han.

Samba fotball?:

Kommentatorene: Riise, prøver på en overstegsfinte, oi der datt han IGJENN!

Riise får ballen igjenn, spiller til gamst, gamst tilbake til Riise på en touch Riise tilbake igj... nei der fikk Afghanistan tak i ballen IGJENN!

Ja, men jeg sa vist han kommer. Han er vel ikke trener for Norge nå eller? Det har nå ikke jeg fått med meg..

Link to comment
Share on other sites

Man kan jo ikke bare bringe sambafotball inn i det norske landslaget. Vi har vel kun to-tre med en teknikk som kunne kommet seg inn på Brasils U14 landslag. Norge er skapt for alle andre spilletyper enn sambafotball. Med Ronaldinho eller ei.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...