Jump to content

Norske landslaget


Haraldac

Recommended Posts

Noen andre som er møkkalei det Norske landslaget og den vanvittige kjedelige fotballen laget produserer. I dag så jeg Sverige herje med norge med Hurtig, teknisk angrepsfotball. Kombinasjoner og finsesser. Fantastisk. Stor Kontrast til Norge som ligger med hele laget på egen 16 bare for å vinne en j...... treningskamp. Herregud jeg skammer meg over å være Nordmann. Vi har jo også de mest usympatiske og ekkle spillerne i Europa.(Carew,Rise)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 322
  • Created
  • Last Reply

Spillet i 1 omgang var latterlig....Det tok seg opp i andre omgang. Svenskene spilte utrolig fin fotball. En touch spillet til sverige var en nytelse å se på. De har spillere som har meget god teknikk. Der ligger endel av forskjellen. Vi må bli mye bedre på talentutvikling. Det blir spennende å se hvordan U-19 landslaget vårt gjør det i EM i sommer. Det jobbes jo hardt på den fronten så vi får håpe vi ser fremskritt om noen år. Se på Sveits, de har prestert på veldig høyt nivå de siste årene i aldersbestemt fotball. Og nå har de fått frem spillere som Senderos, Ziegler og Vonlanthen. Disse gjør seg bemerka på høyt nivå i ung alder, og jeg tviler på at de er de eneste fra sveits som kommer til å komme frem de neste åra.

 

Ellers vil jeg jo bare si at Fredheim Holm er en spiller vi bør følge!!! Og det hadde ikke skada å få vekk Frode Johnsen fra den hengende spissrollen, fyren holder ikke landslagsnivå. Når Hoset ikke viser mer vilje som sentral midtbanespiller kan de heller prøve ut Christan Grindheim når det er treningskamper eller la Solli spille.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan gikk kampen? Jeg har nemlig ikke sett kampen, og det sier kanskje litt om interessen for dette laget. Tror Norge på sikt kan få frem noen gode spillere, men mange av dagens spillere sliter med å få ting til å fungere. Rett og slett kjedelig å se på.

 

Synes absolutt at det var bedre tider under utskjelte Drillo. Han fikk til et slagkraftig lag som banket fotballstorheter som Brasil, England og Nederland. Den gangen lagde faktisk laget mange mål. Dagens landslag har jo over lang tid ikke klart å skapene farlige avslutninger på mål.

 

FLO FLO FLO :huh:

Link to comment
Share on other sites

Norge vant 3-2. Sverige rævkjørte oss i første omgang, så scora vi 3 mål på noen minutter før sverige utligna. Vi var best i 2 omgang.

11338[/snapback]

 

Tipper gliset til Hareide var på plass da! Ser også for meg Riise i bar overkropp som vanlig :huh: Uff!

Link to comment
Share on other sites

Hvordan gikk kampen? Jeg har nemlig ikke sett kampen, og det sier kanskje litt om interessen for dette laget. Tror Norge på sikt kan få frem noen gode spillere, men mange av dagens spillere sliter med å få ting til å fungere. Rett og slett kjedelig å se på.

 

Synes absolutt at det var bedre tider under utskjelte Drillo. Han fikk til et slagkraftig lag som banket fotballstorheter som Brasil, England og Nederland. Den gangen lagde faktisk laget mange mål. Dagens landslag har jo over lang tid ikke klart å skapene farlige avslutninger på mål.

 

FLO FLO FLO  :huh:

11337[/snapback]

Er enig med deg der. Under Drillo så scorte vi mye mål. Dessuten hadde vi en spiller som heter Erik Mykland som underholdte;) Han var fantastisk

Link to comment
Share on other sites

norge spiller elendig!! de slår lange baller som vi taper gang på gang på gang.......i andre omgang mot sverige slo de faktisk noen pasninger langs bakken!!! og det førte til målene: sikkert spill langs bakken(det er også den fineste fotballen).....

Link to comment
Share on other sites

Norge vant 3-2. Sverige rævkjørte oss i første omgang, så scora vi 3 mål på noen minutter før sverige utligna. Vi var best i 2 omgang.

11338[/snapback]

 

Tipper gliset til Hareide var på plass da! Ser også for meg Riise i bar overkropp som vanlig :huh: Uff!

11341[/snapback]

ja hva feiler det han???

 

 

Jeg er møkkalei det norske landslaget på alle måter. Se på det nye "stilskifte" hvor det norske landslaget bekler seg med dresser, gele i håret, ferrarier osv.

ikke prøv å være noen som du ikke er, sier jeg bare.

 

Hvorfor ikke kjøre den gode gamle norske stilen med Grilldressbuksa til Rekdal......

????

Kjør stil, men kjør egen stil sier jeg bare

Link to comment
Share on other sites

Guest Magnus
Norge vant 3-2. Sverige rævkjørte oss i første omgang, så scora vi 3 mål på noen minutter før sverige utligna. Vi var best i 2 omgang.

11338[/snapback]

 

Tipper gliset til Hareide var på plass da! Ser også for meg Riise i bar overkropp som vanlig :huh: Uff!

11341[/snapback]

ja hva feiler det han???

 

 

Jeg er møkkalei det norske landslaget på alle måter. Se på det nye "stilskifte" hvor det norske landslaget bekler seg med dresser, gele i håret, ferrarier osv.

ikke prøv å være noen som du ikke er, sier jeg bare.

 

Hvorfor ikke kjøre den gode gamle norske stilen med Grilldressbuksa til Rekdal......

????

Kjør stil, men kjør egen stil sier jeg bare

11752[/snapback]

 

Kunne ikkje ha vore meir enig med deg der. Gamsten, Carew,Riise og resten av spelerane må slutte å flottte seg med bilar, dressar, nye sveisar også vidare. Kven trur dei at dei er? Tragisk.

Forresten, kan nokon fortelle meg kvifor Riise alltid må ta av seg drakta eller strippe? Motbydelig......

Link to comment
Share on other sites

Norge vant 3-2. Sverige rævkjørte oss i første omgang, så scora vi 3 mål på noen minutter før sverige utligna. Vi var best i 2 omgang.

11338[/snapback]

 

Tipper gliset til Hareide var på plass da! Ser også for meg Riise i bar overkropp som vanlig ;) Uff!

11341[/snapback]

ja hva feiler det han???

 

 

Jeg er møkkalei det norske landslaget på alle måter. Se på det nye "stilskifte" hvor det norske landslaget bekler seg med dresser, gele i håret, ferrarier osv.

ikke prøv å være noen som du ikke er, sier jeg bare.

 

Hvorfor ikke kjøre den gode gamle norske stilen med Grilldressbuksa til Rekdal......

????

Kjør stil, men kjør egen stil sier jeg bare

11752[/snapback]

 

Kunne ikkje ha vore meir enig med deg der. Gamsten, Carew,Riise og resten av spelerane må slutte å flottte seg med bilar, dressar, nye sveisar også vidare. Kven trur dei at dei er? Tragisk.

Forresten, kan nokon fortelle meg kvifor Riise alltid må ta av seg drakta eller strippe? Motbydelig......

11759[/snapback]

 

 

Hadde ikke du kjøpt deg en fet bil hvis du ble proff??? :huh: Og kledd deg bra....? :lol:

 

Gamsten er jo en likanes kar. Jordnær som få. Riise har jobba knallhardt for å komme dit han er og han fortjener Ferrarien sin, men han kunne holdt kjeft litt oftere, eller tenkt før han snakka. Carew derimot har jeg litt vanskeligere for å like.

Link to comment
Share on other sites

Norge vant 3-2. Sverige rævkjørte oss i første omgang, så scora vi 3 mål på noen minutter før sverige utligna. Vi var best i 2 omgang.

11338[/snapback]

 

Tipper gliset til Hareide var på plass da! Ser også for meg Riise i bar overkropp som vanlig ;) Uff!

11341[/snapback]

ja hva feiler det han???

 

 

Jeg er møkkalei det norske landslaget på alle måter. Se på det nye "stilskifte" hvor det norske landslaget bekler seg med dresser, gele i håret, ferrarier osv.

ikke prøv å være noen som du ikke er, sier jeg bare.

 

Hvorfor ikke kjøre den gode gamle norske stilen med Grilldressbuksa til Rekdal......

????

Kjør stil, men kjør egen stil sier jeg bare

11752[/snapback]

 

Kunne ikkje ha vore meir enig med deg der. Gamsten, Carew,Riise og resten av spelerane må slutte å flottte seg med bilar, dressar, nye sveisar også vidare. Kven trur dei at dei er? Tragisk.

Forresten, kan nokon fortelle meg kvifor Riise alltid må ta av seg drakta eller strippe? Motbydelig......

11759[/snapback]

 

 

Hadde ikke du kjøpt deg en fet bil hvis du ble proff??? :huh: Og kledd deg bra....? :lol:

 

Gamsten er jo en likanes kar. Jordnær som få. Riise har jobba knallhardt for å komme dit han er og han fortjener Ferrarien sin, men han kunne holdt kjeft litt oftere, eller tenkt før han snakka. Carew derimot har jeg litt vanskeligere for å like.

11789[/snapback]

Carew er faktisk den eneste som til tider kan vise topp internasjonal klasse.Jeg husker noen kamper mot Arsenal

Link to comment
Share on other sites

Norge vant 3-2. Sverige rævkjørte oss i første omgang, så scora vi 3 mål på noen minutter før sverige utligna. Vi var best i 2 omgang.

11338[/snapback]

 

Tipper gliset til Hareide var på plass da! Ser også for meg Riise i bar overkropp som vanlig ;) Uff!

11341[/snapback]

ja hva feiler det han???

 

 

Jeg er møkkalei det norske landslaget på alle måter. Se på det nye "stilskifte" hvor det norske landslaget bekler seg med dresser, gele i håret, ferrarier osv.

ikke prøv å være noen som du ikke er, sier jeg bare.

 

Hvorfor ikke kjøre den gode gamle norske stilen med Grilldressbuksa til Rekdal......

????

Kjør stil, men kjør egen stil sier jeg bare

11752[/snapback]

 

Kunne ikkje ha vore meir enig med deg der. Gamsten, Carew,Riise og resten av spelerane må slutte å flottte seg med bilar, dressar, nye sveisar også vidare. Kven trur dei at dei er? Tragisk.

Forresten, kan nokon fortelle meg kvifor Riise alltid må ta av seg drakta eller strippe? Motbydelig......

11759[/snapback]

 

 

Hadde ikke du kjøpt deg en fet bil hvis du ble proff??? <_< Og kledd deg bra....? ;)

 

Gamsten er jo en likanes kar. Jordnær som få. Riise har jobba knallhardt for å komme dit han er og han fortjener Ferrarien sin, men han kunne holdt kjeft litt oftere, eller tenkt før han snakka. Carew derimot har jeg litt vanskeligere for å like.

11789[/snapback]

Carew er faktisk den eneste som til tider kan vise topp internasjonal klasse.Jeg husker noen kamper mot Arsenal

11795[/snapback]

 

Riise har jo vært knallgod i CL i år....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Ajajajaj, nå blir vi altså r*vkjørt etter alle kunstens regler av et svakt Walisisk lag. Off og off, vi er bra dårlige i dag.

 

Det er nok ikke bare idag dessverre. Synes at Hareide har fått holde på lenge nå, det er helt tragiskt at han selv skal på bestemme om han skal fortsette for Norge eller ikke. Joda, han har fått opp Norge noen plasser på ranking listen, men så lenge Norge ikke kvalifiseres til noe EM så synes jeg at ett trener skifte skal oppstå sporentreks!

Link to comment
Share on other sites

Ajajajaj, nå blir vi altså r*vkjørt etter alle kunstens regler av et svakt Walisisk lag. Off og off, vi er bra dårlige i dag.

 

Det er nok ikke bare idag dessverre. Synes at Hareide har fått holde på lenge nå, det er helt tragiskt at han selv skal på bestemme om han skal fortsette for Norge eller ikke. Joda, han har fått opp Norge noen plasser på ranking listen, men så lenge Norge ikke kvalifiseres til noe EM så synes jeg at ett trener skifte skal oppstå sporentreks!

Må si meg enig der, uten å tenke så veldig mye. Syns ikke Norge spiller annen fotball enn lange baller fra midtbanen, og ca. ingen som fyller på når det skjer noe foran boksen 3-4 ganger i løpet av en kamp. Greit nok at "sesongen ikke har startet", men herregud, hva med Riise, Carew, Gamst og Braaten (ikke at han har spilt så mye, og det er forståelig nok...)? Dem presterer jo minst like dårlig som alle de andre norske utpå banen. I dag holdt jeg ut i 42 minutter og neste kamp GIDDER jeg ikke å se, så lenge Mr. Hareide er ved roret.

Link to comment
Share on other sites

Ajajajaj, nå blir vi altså r*vkjørt etter alle kunstens regler av et svakt Walisisk lag. Off og off, vi er bra dårlige i dag.

 

Likevel, det mest graverende med gårsdagen er og blir Hareides utblåsning på pressekonferansen efterpå. Måten han henger ut en spiller som Kah på direkten, er så til de grader utidig - og urettferdig.

 

Vennskapskamper generellt, og på denne tiden spesiellt, står forhåpentligvis overfor en snarlig død. De har ingen verdi overhodet.

Link to comment
Share on other sites

Spiller liten rolle hvem som er trener egentlig. Nivået på spillermatriellet er det svakeste siden gudene vet når.....det er lenge siden. Disse spillerene er rett og slett ikke bedre.

 

Norge klarer å stille et noenlunde middels europeisk lag når absolutt alle er tilgjengelig. Det er ikke mange brikkene som skal falle ut før det hele faller sammen til europeisk bunnnivå. Det er den brutale sannhet slik jeg ser det.

 

Nivået på Tippeligaen er ikke all verden heller. Det er ikke de andre lagene som er blitt så mye bedre, det er kun Rosenborg som har kollapset. Nivået på vår hjemlige serie må opp, spesielt ferdighetsmessig. Det holder ikke å trene fysikk og terpe på defensiv organisering. Norge må dyrke ferdigheter på en eller annen ny måte. Har ikke facit løsning på hvordan, men å stikke hodet i sanden å late som om det ikke finnes afrikanske spillere f.eks. er ikke en løsning. Å stritte imot fri flyt av arbeidskraft er kjerringa mot strømmen holdninger. Omtrent som med treski, Kongsbergknekk og V-stil.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...