Jump to content

22.11.20 Leeds (B)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 129
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 hour ago, Simbad said:

Statistikken viser fordel Emery, men utgangspunktene for statistikkene er vilt forskjellige. Arteta overtok et lag i oppløsning midt i sesongen og har ikke fått en skikkelig pre-season etter snart ett år som manager. Artetas første halve sesong ble ekstremt forandret grunnet koronasituasjonen og overgangsvinduene er blitt veldig spesielle.

Emery prøvde å få oss til å spille oss ut bakfra uten å lykkes. Arteta har fått oss til å lykkes med dette i langt større grad, samt vi har en mye bedre plan over det defensive. Under Emery var det ytterst sjeldent at vi ikke lot motstanderlaget skape langt flere sjanser enn vi selv gjorde. Artetas Arsenal skaper mindre enn Emerys, men slipper også motstander til langt færre sjanser generelt.

Emery fikk halvannen sesong uten noe som helst fremgang(endret som oftest lag fra kamp til kamp uavhengig av hvordan kampen før gikk).

Arteta har allerede vist fremgang, spesielt på den defensive biten, og vi begynner å sette en førsteellever selv om skader til tider har forhindret dette. 

Spot on!

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ben Elfen said:

Det lurte jeg også på. Konkluderte med at de to neste kampene avgjør hvor mange poeng vi Jar etter 11 serierunder

En spillerstall hiver fort en manager under bussen hvertfall i en klubb som oss. Det er fortsatt mange spillere fra Wenger/Emery æran og det skjedde spesielt med Emery når resultatene ikke kom og det kan fort skje med Arteta også er jeg redd. Jeg gir Arteta ut sesongen og forventer at han får den støtten fra styret som kan gi han 2 stk sentralt i banen som har offensive kvaliteter som kan forbedre oss. Nå synes jeg IKKE Arteta  får maks ut av potensiale av det materiellet han har. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sas2002 said:

En spillerstall hiver fort en manager under bussen hvertfall i en klubb som oss. Det er fortsatt mange spillere fra Wenger/Emery æran og det skjedde spesielt med Emery når resultatene ikke kom og det kan fort skje med Arteta også er jeg redd. Jeg gir Arteta ut sesongen og forventer at han får den støtten fra styret som kan gi han 2 stk sentralt i banen som har offensive kvaliteter som kan forbedre oss. Nå synes jeg IKKE Arteta  får maks ut av potensiale av det materiellet han har. 

Så du mener at de to neste kampene avgjør hvorvidt spillerne mister tilliten til Arteta, for så å hive han ut av klubben? Jeg forstår at resultatene, og det offensive spillet er skuffende og frustrerende. Dog syns jeg du overdramatiserer, og gir Arteta et for kort tidsvindu. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...