Jump to content

01.11.20 Manchester United (B)


Simbad

Recommended Posts

    Manchester United  crest

Manchester United v Arsenal arsenal-1.png?itok=7a6a0zug

Søndag 1. november 2020, kl. 17:30. Old Trafford
Premier League, 7. serierunde.
Kampen sendes live på TV2 Sport Premium, TV2 Sport Premium 2 / TV2 Sumo 


I løpet av de neste dagene vil vi få se om Luiz blir klar til denne. Mari og Chambers er også på vei tilbake.

Leno

Bellerin - Mustafi/Luiz - Gabriel - Tierney

Ceballos - Partey - Xhaka

Saka/Willian - Laca - Auba

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Leno
Bellerin - Saliba/Luiz - Gabriel - Tierney
Partey - Ceballos - Saka
Pepe - Aubemeyang - Nelson

Drittlei av å se Mustafi kløne det til og Xhaka fortsette å dytte ball mellom seg selv og en midtstopper. Også lei av å se Aubameyang på kanten og at Lacazette er dødssliten etter 20 minutter.

Kommer aldri i verden til å se dette laget, men det er lov å håpe. Særlig Nelson synes jeg fortjener å få en sjanse nå.

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Stefanb said:

Leno
Bellerin - Saliba/Luiz - Gabriel - Tierney
Partey - Ceballos - Saka
Pepe - Aubemeyang - Nelson

Drittlei av å se Mustafi kløne det til og Xhaka fortsette å dytte ball mellom seg selv og en midtstopper. Også lei av å se Aubameyang på kanten og at Lacazette er dødssliten etter 20 minutter.

Kommer aldri i verden til å se dette laget, men det er lov å håpe. Særlig Nelson synes jeg fortjener å få en sjanse nå.

Nå tror jeg snart Arteta må forsøke en vri på dette laget. Laca ut - ok. Han er et oppspills punkt , men det blir veldig mye frispark ut av det. Omtrent hele tiden blir det frispark hvis Laca er involvert for tiden. 

Auba har mer eller mindre vært usynlig i for mange kamper etter mitt syn. Nelson fra start borte på Old Trafford - jeg vet ikke helt , men det går an å forsøke. Noe må gjøres med laget. 

Saka er den store beholdningen så langt når det gjelder å forsøke noe kreativt. Pepe må de også   få mer ut av. Det bor mye fotball i han også , men det funker ikke helt for tiden.

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg sliter med å forstå at alle har så stor tiltro til Saliba. Han er i følge Arteta ikke klar for PL. Hvorfor ønsker dere å dytte han ut i krigen, og potensielt ødelegge selvtilliten til en ung mann? At man er lei Mustafi m.fl. er forståelig, men vi må evne å løfte blikket, og la Saliba utvikle seg i sitt eget tempo. 

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Verminator5 said:

Jeg sliter med å forstå at alle har så stor tiltro til Saliba. Han er i følge Arteta ikke klar for PL. Hvorfor ønsker dere å dytte han ut i krigen, og potensielt ødelegge selvtilliten til en ung mann? At man er lei Mustafi m.fl. er forståelig, men vi må evne å løfte blikket, og la Saliba utvikle seg i sitt eget tempo. 

Ser poenget ditt Verminator5 , spesielt om man skulle la en gutt som Saliba gjøre sin debut på Old Trafford. Vi har jo en del unge talenter , og så langt har vel Saka gjort det best av de. Men , når de etablerte ikke innfrir så er det kanskje på tide og la disse ung guttene få starte. La de få en sjanse  når en etablert spiller flere kamper etter hverandre som ikke holder mål. 

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Ben Elfen said:

Saliba er vel ikke spilleberettiget til denne eller andre kamper i 2020? Så den diskusjonen kan legges død med en gang.

Er kun EL han ikke er registrert for. Pga forskjellige regler er Saliba registrert blant U-21spillere i PL, men kan ikke registreres som det i EL. 

Siden han også var registrert i PL-troppen vår i fjor, vil han kunne bli regnet som home grown(etter sesongslutt 2021/2022) etter han fyller 21(24. mars 2022) hvis han også blir registrert neste sesong. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Verminator5 said:

Jeg sliter med å forstå at alle har så stor tiltro til Saliba. Han er i følge Arteta ikke klar for PL. Hvorfor ønsker dere å dytte han ut i krigen, og potensielt ødelegge selvtilliten til en ung mann? At man er lei Mustafi m.fl. er forståelig, men vi må evne å løfte blikket, og la Saliba utvikle seg i sitt eget tempo. 

Jeg kan kun snakke for meg selv, men så lenge Holding ikke er kampklar, Chambers er på vei tilbake fra skade, Luiz muligens er skadet og Mustafi er den eneste skadefrie(nettopp tilbake fra skade) av våre 'høyrestoppere' vil jeg personlig velge Saliba.

Mustafi viste mot Leicester nok en gang hvorfor han ikke kan stoles på. Først posisjonerer Xhaka seg totalt feil og blir fraløpt, Gabriel gir klar beskjed til Mustafi om å dekke opp Vardy mens han selv går ut av posisjon for å prøve å hjelpe Xhaka og forhindre at Leicesterspilleren får fri bane mot mål. Mustafi småjogger/dekker ikke opp Vardy og han får en enkel jobb med å sette ballen i mål.

Mustafi er kun ok når han får krige med spillet foran seg og en annen stopper i støtte bak seg. Mustafi er best i en tremanns stopperlinje hvor vi ligger dypt. Kanskje er det slik vi spiller mot Manure på OT, men jeg håper vi fortsetter med 4 bak og da er ikke Mustafi noe godt alternativ.

Arteta har kanskje veid Saliba og funnet ham for lett, men man kan bare få så så mye informasjon gjennom trening. Det kan godt være Mikel har rett, men så lenge vi ikke får se Saliba i ordentlig aksjon er det umulig å vite. 

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Simbad said:

Er kun EL han ikke er registrert for. Pga forskjellige regler er Saliba registrert blant U-21spillere i PL, men kan ikke registreres som det i EL. 

Siden han også var registrert i PL-troppen vår i fjor, vil han kunne bli regnet som home grown(etter sesongslutt) etter han fyller 21(24. mars 2022) hvis han også blir registrert neste sesong. 

Takk for info

Link to comment
Share on other sites

Har ikke peiling på hvor god denne Saliba er , men skrev over her at Old Trafford kanskje ikke var rette stedet å debutere. Nå har Old Trafford nærmest vært et skjellsord for oss , men det er vel ikke så mye å frykte når det er tomme tribuner 🙂 Ikke så godt å si hva som er beste alternativet , men Mustafi har brukt opp kvoten for tabber i mine øyne. Vi kan la Saliba få prøve seg. Kanskje vi har en kommende stjerne stopper på gang 🙂 

Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, Gunners68 said:

Har ikke peiling på hvor god denne Saliba er , men skrev over her at Old Trafford kanskje ikke var rette stedet å debutere. Nå har Old Trafford nærmest vært et skjellsord for oss , men det er vel ikke så mye å frykte når det er tomme tribuner 🙂 Ikke så godt å si hva som er beste alternativet , men Mustafi har brukt opp kvoten for tabber i mine øyne. Vi kan la Saliba få prøve seg. Kanskje vi har en kommende stjerne stopper på gang 🙂 

 

1 hour ago, Simbad said:

Jeg kan kun snakke for meg selv, men så lenge Holding ikke er kampklar, Chambers er på vei tilbake fra skade, Luiz muligens er skadet og Mustafi er den eneste skadefrie(nettopp tilbake fra skade) av våre 'høyrestoppere' vil jeg personlig velge Saliba.

Mustafi viste mot Leicester nok en gang hvorfor han ikke kan stoles på. Først posisjonerer Xhaka seg totalt feil og blir fraløpt, Gabriel gir klar beskjed til Mustafi om å dekke opp Vardy mens han selv går ut av posisjon for å prøve å hjelpe Xhaka og forhindre at Leicesterspilleren får fri bane mot mål. Mustafi småjogger/dekker ikke opp Vardy og han får en enkel jobb med å sette ballen i mål.

Mustafi er kun ok når han får krige med spillet foran seg og en annen stopper i støtte bak seg. Mustafi er best i en tremanns stopperlinje hvor vi ligger dypt. Kanskje er det slik vi spiller mot Manure på OT, men jeg håper vi fortsetter med 4 bak og da er ikke Mustafi noe godt alternativ.

Arteta har kanskje veid Saliba og funnet ham for lett, men man kan bare få så så mye informasjon gjennom trening. Det kan godt være Mikel har rett, men så lenge vi ikke får se Saliba i ordentlig aksjon er det umulig å vite. 

Etter hva jeg har lest og hørt, er det en del som gjenstår før vi ser Saliba. Han har visstnok opplevd dødsfall i nær familie, etter at han flyttet til London. Han var mye skadeplaget i fjor, og fikk ikke den forberedende sesongen som var planlagt. Jeg er like lei Mustafi som resten av dere, men jeg er ikke villig til å ødelegge Salibas prosess av den grunn. Jeg vet at mange av oss er desperate etter en Messias i forsvaret. La gutten utvikle seg i sitt eget tempo. Hva dere selv vil, blir egentlig irrelevant når han i følge Arteta ikke er klar, hverken fysisk eller psykisk. 

Det kan godt hende vi har en stopperstjerne på gang. Det er vel egntlig det vi alle håper på. Husker dere Rob Holdings første ligakamp mot Liverpool? Jenkinson på Old Trafford i den berømte 8-2 kampen? Man kan ikke alltid legge sin lit til at de unge skal ta steget, når det passer oss. 

Link to comment
Share on other sites

Forsåvidt har Gabriel nesten stått frem som det du kaller en Messias i forsvaret. Så langt har han vært fantastisk. Håpet mitt er at når Holding kommer tilbake, så er det Gabriel og Holding som blir vårt faste stopperpar frem til Saliba evt blir klar. 

Link to comment
Share on other sites

Hvis ikke Luiz blir klar så blir det Mustafi da. Det blir enten eller det. Han hadde noen gode kamper før han ble skadet , men så kommer det alltid en hjerneblødning. Det er skrevet i stjernene det når det gjelder oss og Old Trafford.

Kjenner ikke til Saliba , ikke dødsfallet i familien som Verminator nevner over her , og trodde at han etter hvert skulle være klar til å spille. Men , tydeligvis så er han ikke det. 

Link to comment
Share on other sites

Arteta tror Luiz er ute 'et par uker', men Saliba skal ha begynt å tilpasse seg godt. Mari hadde en liten 'set back' visstnok. 

Det betyr at(hvis det stemmer) de eneste stopperne vi har klare til denne kampen er Gabriel, Mustafi og Saliba. Men Tierney kan spille i en tremannslinje bak. Tipper det blir

Mustafi - Gabriel - Tierney

med Niles på venstre vingback, hvis Arteta går for tre bak. Skulle gjerne sett Saliba foran Mustafi, men det er risky. Spørsmålet er om det er mer risky enn å kjøre Mustafi som nettopp har kommet tilbake fra skade og er en løs kanon i seg selv.

Kanskje Chambers blir klar til å sitte på benken, men det er nok for tidlig for ham å starte en slik kamp likevel. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Angående Saliba: 

Asked if Saliba was making progress after a tentative start to life at Arsenal, Arteta added: "Yes, he's in a much better place.

"He's feeling a lot more confident around the place, his language is improving and he's starting to understand much better what we're doing physically.

"He's played a few games with the under-23s which he needed because he didn't play any football in the last seven or eight months. Things are progressively getting better and better."

https://www.skysports.com/football/news/11670/12117290/william-saliba-mikel-arteta-regrets-leaving-arsenal-defender-out-of-europa-league-squad

Link to comment
Share on other sites

Det du skriver er vel betegnende for de aller fleste av våre kamper på Old Trafford i PL. Vi må bli bedre offensivt og sette sjansene våre. Etter kampen i morgen venter Villa , Leeds og Wolves. Det blir ikke walk over i  noen av de kampene. Får vi ikke skikk på det offensive nå så er vi etter de kampene snublende nær et bunnlag. 

Men , vinner vi i morgen så er vi med 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Nå har vi tapt 3 av de siste 4 kampene i PL. Bare Palace , WBA og Newcastle som har færre skudd på mål  pr kamp en oss. Kruttet er våt og det skal nå ordne seg på Old Trafford. Det hadde vært et flott sted og snu trenden , men det gjenstår å se.

Ingen tvil om at deler av spillet vårt har blitt mye bedre under Arteta. Vi kapitulerer ikke lenger sånn som vi gjorde før. I kampene mot Pool og City kunne vi ha fått et poeng med oss hvis vi hadde satt sjansene. Men , det er der det svikter. De avgjørende  pasningene og sjansene svikter vi ofte på.

Arteta har ledet oss i 26 PL kamper. Emery hadde bedre uttelling på sine første 26 kamper. 

La oss håpe at Arteta sine resultater blir bedre de neste 26 kampene en hva som var tilfelle  for Emery.

Link to comment
Share on other sites

Deler av spillet vårt er og blitt dårlig, verken midtbane eller angrep fungerer lenger. Alt for mange som svikter. Gruer meg til kamp. Kommer til å bli straffet for at vi alltid skal spille  oss ut fra forsvar. Hadde virkelig trua på Arteta men begynner å bli skeptisk. Emery var en vits, ferdig med det.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Gunners68 said:

Arteta har ledet oss i 26 PL kamper. Emery hadde bedre uttelling på sine første 26 kamper. 

Dette er en sammenlikning vi bare må regne med, men den sier lite om utgangspunktet de to managerne startet med. Vi var katastrofalt dårlige når Arteta tok over. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...