Jump to content

28.09.20 Liverpool (B)


Simbad

Recommended Posts

Liverpool    crest  Liverpool   v    Arsenal arsenal.png?2016-2017    
Mandag 28. september 2020, kl 21:15, Anfield
Premier League, 3. serierunde 
Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo

Leno

Holding - Luiz - Tierney

Bellerin - Ceballos - Xhaka - Saka

Willian - Laca - Auba

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dette er en kamp jeg føler kan gå begge veier. Vi har slått Pool i de to siste mot de, men ingen av de to kampene var på Anfield. Den ene var mot et lag som allerede hadde vunnet serien og den andre ble 1-1 etter 90 min.

Nketiah har scoret sent i to kamper på rad nå, en som innbytter og en fra start. Og selv om han jobber knallhardt, føler jeg han er for dårlig i banespillet til at han skal starte en slik kamp. Dette er en kamp for Laca(som også er i god form om dagen, mål mot både Fulham og West Ham). Nketiah er dog definitivt en joker mot slutten av kampen. 

Bellerins raid på 2-0 målet i går kveld viser at han er på vei til å finne tilbake til det vi tidligere kjente ham for.

Holding startet elendig mot Leicester, men spilte seg kraftig opp sammen med resten av laget og hadde etterhvert full kontroll på Ihenacho. Mané, Salah og Firmino er en helt annen sak, men Holding har gjort sakene sine bra generelt i det siste.

Willian hadde en helt fantastisk debut mot Fulham, men både mot West Ham og som innbytter mot Leicester var han ekstremt anonym. Det er på tide at han har en god kamp igjen. Pepe er en fin spiller å sette innpå hvis det går trått for Willian.

Gabriel er fortsatt ung, men har allerede spilt seg til to MotM selv om han også har hatt et par nestenbrølere. Jeg ser for meg at Luiz og Arteta kan hjelpe ham å utvikle seg til et beist av en stopper.

Jeg vil absolutt ikke se Kola som venstre midtstopper mot Pool, defensivt er han for dårlig. Evt må det være på vingback en hvis Tierney ikke er helt klar etter å ha skadet seg i oppvarminga til WHam kampen.

I mine øyne er dette er en kamp hvor Elnenys posisjoneringsevne og arbeidskapasitet kan bli viktig. 

Dette er laget jeg håper på:

Leno

Holding-Luiz-Gabriel

Bellerin-Elneny-Xhaka-Tierney/Kola

Willian-Laca-Auba

 

Pool har en fryktinngytende angrepsrekke, og blir enda farligerer fremover med Thiago i laget. De har likevel vist svakheter defensivt, spesielt etter lock down. Det er mulig å få til noe her, hvis vi fortsetter å fremstå som en enhet defensivt. Vi har gode kontringsspillere. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Simbad said:

Dette er en kamp jeg føler kan gå begge veier. Vi har slått Pool i de to siste mot de, men ingen av de to kampene var på Anfield. Den ene var mot et lag som allerede hadde vunnet serien og den andre ble 1-1 etter 90 min.

Nketiah har scoret sent i to kamper på rad nå, en som innbytter og en fra start. Og selv om han jobber knallhardt, føler jeg han er for dårlig i banespillet til at han skal starte en slik kamp. Dette er en kamp for Laca(som også er i god form om dagen, mål mot både Fulham og West Ham). Nketiah er dog definitivt en joker mot slutten av kampen. 

Bellerins raid på 2-0 målet i går kveld viser at han er på vei til å finne tilbake til det vi tidligere kjente ham for.

Holding startet elendig mot Leicester, men spilte seg kraftig opp sammen med resten av laget og hadde etterhvert full kontroll på Ihenacho. Mané, Salah og Firmino er en helt annen sak, men Holding har gjort sakene sine bra generelt i det siste.

Willian hadde en helt fantastisk debut mot Fulham, men både mot West Ham og som innbytter mot Leicester var han ekstremt anonym. Det er på tide at han har en god kamp igjen. Pepe er en fin spiller å sette innpå hvis det går trått for Willian.

Gabriel er fortsatt ung, men har allerede spilt seg til to MotM selv om han også har hatt et par nestenbrølere. Jeg ser for meg at Luiz og Arteta kan hjelpe ham å utvikle seg til et beist av en stopper.

Jeg vil absolutt ikke se Kola som venstre midtstopper mot Pool, defensivt er han for dårlig. Evt må det være på vingback en hvis Tierney ikke er helt klar etter å ha skadet seg i oppvarminga til WHam kampen.

I mine øyne er dette er en kamp hvor Elnenys posisjoneringsevne og arbeidskapasitet kan bli viktig. 

Dette er laget jeg håper på:

Leno

Holding-Luiz-Gabriel

Bellerin-Elneny-Xhaka-Tierney/Kola

Willian-Laca-Auba

 

Pool har en fryktinngytende angrepsrekke, og blir enda farligerer fremover med Thiago i laget. De har likevel vist svakheter defensivt, spesielt etter lock down. Det er mulig å få redusert noe her, hvis vi fortsetter å fremstå som en enhet defensivt. Vi har gode kontringsspillere. 

Laget og argumentasjonen bak bifalles.. Vi har glitrende offensive erstatninger hvis vi må ha en scoring. Pepe for Willian, Nketiah for Laca og Ceb for Elneny.

Link to comment
Share on other sites

Regner selvfølgelig med tap, håper på poeng. Liverpool er per dags et mye sterkere lag enn oss, men Coronafotball er og blir merkelig. Virker som at alt kan skje, og hjemmebanefordel er så og si hvisket ut. Har ikke mye å si at man møter Liverpool på Anfield uten tilskuere. Det er muligheter for poeng her, men da må vi spille vår absolutt beste fotball, i tillegg må Salah, Mané og co ha en dårlig dag på jobben. Godt å se at mange av våre rivaler også snubler, så ingen krise med tap her, selv om seier er ønskelig.

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, bergkampje said:

Regner selvfølgelig med tap, håper på poeng. Liverpool er per dags et mye sterkere lag enn oss, men Coronafotball er og blir merkelig. Virker som at alt kan skje, og hjemmebanefordel er så og si hvisket ut. Har ikke mye å si at man møter Liverpool på Anfield uten tilskuere. Det er muligheter for poeng her, men da må vi spille vår absolutt beste fotball, i tillegg må Salah, Mané og co ha en dårlig dag på jobben. Godt å se at mange av våre rivaler også snubler, så ingen krise med tap her, selv om seier er ønskelig.

Jeg tror det er for tidlig til å konkludere med at hjemmefordelen er hvisket ut, les f.eks denne.

Selvfølgelig er de regjerende seriemesterne favoritter på hjemmebane, et sted hvor de har spilt imponerende 60 kamper uten tap. Når det er sagt, så har vi vist at vi spillemessig er helt på høyde med dem for tiden. Vi slo dem sist på hjemmebane og vi spilte uavgjort mot dem på Wembley. Vi har startet sesongen godt, hvor vi allerede har slått lag som Leicester. Det er grunner til å tro at selvtilliten til våre gutter er høyere enn på lang tid.

Personlig vil jeg være misfornøyd om vi ikke klarer minst ett poeng og jeg tror vi absolutt kan ta alle tre. 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Tapapa said:

Jeg tror det er for tidlig til å konkludere med at hjemmefordelen er hvisket ut, les f.eks denne.

Selvfølgelig er de regjerende seriemesterne favoritter på hjemmebane, et sted hvor de har spilt imponerende 60 kamper uten tap. Når det er sagt, så har vi vist at vi spillemessig er helt på høyde med dem for tiden. Vi slo dem sist på hjemmebane og vi spilte uavgjort mot dem på Wembley. Vi har startet sesongen godt, hvor vi allerede har slått lag som Leicester. Det er grunner til å tro at selvtilliten til våre gutter er høyere enn på lang tid.

Personlig vil jeg være misfornøyd om vi ikke klarer minst ett poeng og jeg tror vi absolutt kan ta alle tre. 

Jeg får ikke lest artikkelen siden den er bak betalingsvindu. Det stemmer sikkert at den ikke er hvisket ut altså, men jeg føler uansett vi ser mange merkelige resultater og mange mål. Det er klart at hjemmelaget er vant til å spille på banen, det er en fordel, men de har definitivt ikke publikum i ryggen, så spørs det selvfølgelig hvor stor fordel det egentlig er å ha publikum i ryggen, men en skulle tro at det spiller inn positivt. 

Link to comment
Share on other sites

Mange av lagene har en fantastisk støtte av hjemme supporterne. De maner lagene til innsats og intensiteten blir høy. Uansett hva statistikkene må si i den ene eller andre retningen så er det mange lag som er glad de slipper et helsikes entusiastisk hjemme publikum. De påvirker spillerne og dommerne. 

Link to comment
Share on other sites

AMN må starte. Tatt ut Salah i begge de siste kampene. Han har farten og staminaen som er nødvendig i tillegg til en enorm fysikk. 
Han har vokst enormt taktisk og er bedre som venstre vingback enn som høyre vingback nå. Løpene og leggene hans er det meget høy klasse over. 

Willian eller Pépé er litt av samme sort. Begge er gode kontringsspillere, gode dødballføtter og uforutsigbare. Willian noe bedre defensivt, Pépé mer uforutsigbar fremover. Her handler det nok bare om hvem Arteta tror er best for dagen.

Leno

Holding Luiz Gabriel

Bellerin Elneny Xhaka AMN

Willian Laca Auba

 

Anfield mandag kveld kl 21 med og uten publikum er enorm forskjell. Jeg har et håp om poeng. 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Gunners68 said:

Det ble Tierney i stedet for Gabriel , RP7 🙂 

Ingen Matteo , Torreira eller Øzil på benk.

Betydelig svekket på dødballer uten Gabriel. Mot VVD har vi nå ingen som kan stå opp eller gi ham direkte kamp i hodedueller. 
Holding er god, men ikke sterk nok i kroppen frykter jeg. 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, sas2002 said:

Nå får vi se om Elneny holder nivået. Holding må unngå hjerneblødning idag. Vi er litt vel defensive vel?

Tja, veldig mye fart fremover. Denne kampen skal vinnes på kontringer, ikke gnistrende angrepsspill. 
 

Ingen Thaigo eller Henderson. Det betyr at Pool mister mye av oppspillene fra midtbanen. Tror de vil prøve å slå mer direkte på Firmino som kommer til å droppe i mellomrommet for deretter å spre ut til Mané og Salah. 
Blir kamp for Elneny dette. Nå må han vise smartnessen sin. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...