Jump to content

Willian Borges da Silva


Simbad

Recommended Posts

  • 3 months later...
9 minutes ago, Tony said:

Willian er i trøbbel etter å tatt en tur til Dubai i landslagspausen. Er vel ikke det lureste å gjøre i disse corona tidene.

ja Arteta har jo sagt at profesjonalitet var hans styrke. Gi han en bot og la Pepe starte noen kamper nå. Vi trenger å angripe framover. Skal vi parkere bussen mot PL dårligste forsvar på søndag så begynner jeg å bli mer bekymret for at Arteta blir mer som en spilleren han var. Trygghet og ingen x factor på noen områder. Dette Leeds laget skal vi slå!

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, sas2002 said:

ja Arteta har jo sagt at profesjonalitet var hans styrke. Gi han en bot og la Pepe starte noen kamper nå. Vi trenger å angripe framover. Skal vi parkere bussen mot PL dårligste forsvar på søndag så begynner jeg å bli mer bekymret for at Arteta blir mer som en spilleren han var. Trygghet og ingen x factor på noen områder. Dette Leeds laget skal vi slå!

Nå har Leeds gått på noen smeller i det siste , men det er et fysisk tøft lag vi møter. Nå har vi vært høyt oppe og langt nede på kort tid. Kampen på Old Trafford var fantastisk på alle måter. Men , som jeg har sagt mange ganger før så evner ikke Arsenal å spille to sånne kamper på rad. Vi har i lange lange tider vært vaksinert mot det. Hjemmekampen mot Villa ble en gedigen nedtur. 

Nå møter vi et lag som har hatt noen nedturer i det siste , men det pleier å ordne seg for sånne lag når Arsenal kommer på besøk. Ville ha vært veldig forsiktig med å sette en ren B på kupongen , sas2002 🙂  Vi har etter at kampene kom i gang igjen tidlig i sommer  vært bedre på bortebane en på lange  tider. Vi får håpe at vi kan reise oss etter Villa tapet.

Vi kan få 3 tøffe kamper nå mot Leeds , Wolves og Spurs. Det er ikke avskrekkende langt opp til toppen på tabellen , men det er ikke langt til bunnen heller.

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, Gunners68 said:

Nå har Leeds gått på noen smeller i det siste , men det er et fysisk tøft lag vi møter. Nå har vi vært høyt oppe og langt nede på kort tid. Kampen på Old Trafford var fantastisk på alle måter. Men , som jeg har sagt mange ganger før så evner ikke Arsenal å spille to sånne kamper på rad. Vi har i lange lange tider vært vaksinert mot det. Hjemmekampen mot Villa ble en gedigen nedtur. 

Nå møter vi et lag som har hatt noen nedturer i det siste , men det pleier å ordne seg for sånne lag når Arsenal kommer på besøk. Ville ha vært veldig forsiktig med å sette en ren B på kupongen , sas2002 🙂  Vi har etter at kampene kom i gang igjen tidlig i sommer  vært bedre på bortebane en på lange  tider. Vi får håpe at vi kan reise oss etter Villa tapet.

Vi kan få 3 tøffe kamper nå mot Leeds , Wolves og Spurs. Det er ikke avskrekkende langt opp til toppen på tabellen , men det er ikke langt til bunnen heller.

Leeds kommer til å løpe til krampa kommer. Spiller vi med 3 bak taper vi. Få Auba i midten med Pepe og Saka så scorer vi hvertfall mål

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det er vanskelig å være uenig i det som skrives i The Guardian i dag.

1) Willian is a luxury flop Arsenal cannot afford

Willian was a stalwart for Chelsea, even if he was often perceived as a notch below their brightest stars. Last summer he was given the chance to become a leading light for Arsenal but he has flopped, giving them another expensive problem. Against Newcastle he had an opportunity to show that their recent upturn, which coincided with his absence through illness, could be sustained in his presence but instead he produced more of the same. This season was a chance for Willian to put his mark on games but he has cast scant influence while the likes of Bukayo Saka and Emile Smith Rowe point the way forwards. Ordinarily there would be little problem in keeping a 32-year-old international around as experienced filler but Willian arrived on a hefty wage that Arsenal are committed to paying until mid-2023. They cannot afford him to be a luxury item and, if he does not rediscover some form, he will follow Mesut Özil on the list of costly conundrums that need solving. Nick Ames

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Tapapa said:

Det er vanskelig å være uenig i det som skrives i The Guardian i dag.

1) Willian is a luxury flop Arsenal cannot afford

Willian was a stalwart for Chelsea, even if he was often perceived as a notch below their brightest stars. Last summer he was given the chance to become a leading light for Arsenal but he has flopped, giving them another expensive problem. Against Newcastle he had an opportunity to show that their recent upturn, which coincided with his absence through illness, could be sustained in his presence but instead he produced more of the same. This season was a chance for Willian to put his mark on games but he has cast scant influence while the likes of Bukayo Saka and Emile Smith Rowe point the way forwards. Ordinarily there would be little problem in keeping a 32-year-old international around as experienced filler but Willian arrived on a hefty wage that Arsenal are committed to paying until mid-2023. They cannot afford him to be a luxury item and, if he does not rediscover some form, he will follow Mesut Özil on the list of costly conundrums that need solving. Nick Ames

Helt rett det som er skrevet om Willian så langt i hans Arsenal karriere. Pepe er et godt eksempel også. Klarer ikke å omstille seg og levere. Det er noen lysglimt av og til , men så langt  ikke god nok. De som styrte valgte Pepe fremfor Zaha. Disse to hever store summer og sammen med Øzil så ødelegger dette veldig mye for Arsenal.

I PL presterer Saka og ESR for tiden og vi trenger ikke noe stunt fra Arteta hvor han igjen prøver Pepe og Willian fremfor ungdommene. Øzil regner jeg ikke med. Han er ferdig i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Gunners68 said:

Helt rett det som er skrevet om Willian så langt i hans Arsenal karriere. Pepe er et godt eksempel også. Klarer ikke å omstille seg og levere. Det er noen lysglimt av og til , men så langt  ikke god nok. De som styrte valgte Pepe fremfor Zaha. Disse to hever store summer og sammen med Øzil så ødelegger dette veldig mye for Arsenal.

I PL presterer Saka og ESR for tiden og vi trenger ikke noe stunt fra Arteta hvor han igjen prøver Pepe og Willian fremfor ungdommene. Øzil regner jeg ikke med. Han er ferdig i Arsenal.

Arteta fortalte jo at han ikke trenger tid til tilpasning heller. Fyren fikk hevet lønnsjekken med det dobbelte og han er ferdig. Er Arshavin som bare melker benken utover sesongen.

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Verminator5 said:

Er det noen som vet hva han tjener i uka?

Det som ble påstått i august, og som jeg har trodd var "korrekt", var at han skulle få £220k pr uke (opp fra £150k i Chelsea). 

Men jeg finner også flere sider som påstår at hans kontrakt er på ca £100k i uka. 

Hva som er korrekt er det ikke godt å vite, men sistnevnte sum virker på meg mer logisk (kanskje bare ønsketenking fra min side) 

 

Edit: Siden det opereres med to relativt forskjellige summer når det gjelder "lønnen" til Willian, så har jeg søkt litt mer på nettet vedrørende akkurat dette.
Jeg har nå muligens funnet årsaken til at det opereres med to så vidt forskjellige summer.
Willian sin grunnlønn skal være £100k pr uke. Willian kom gratis fra Chelsea og slike "gratisoverganger" utløser som regel at spilleren får et "sign on fee". Dette signeringsbonusen ble ikke utbetalt som en engangssum, men skal iflg de forklaringen jeg har funnet bli utbetalt over tid. Dette sammen med (eventuelt) andre bonuser gav Willian en kontrakt som gjennomsnittlig er verdt ca £220k pr uke.

 

Personlig så mener jeg at en grunnlønn på £100k i uka ikke er en ublu utbetaling i dagens PL, men at en spiller som er "over the top" skal få en så god signeringsbonus og eventuell lojalitetsbonus at den reelle lønnen blir mer enn fordoblet sliter jeg sterkt med å forstå.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg er skuffet over Willian og skjønte aldri hvorfor  klubben ville ha han. Og, han har spilt svakt, skuffende svakt. Til tross for dette  så er han nå en av oss og de to siste innbyttene hans har vært gode. Ikke fantastiske, men gode. La oss håpe at han i framtiden blir enda bedre og fansen støtter han når folk en gang kommer tilbake på tribunen. 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Tapapa said:

Jeg er skuffet over Willian og skjønte aldri hvorfor  klubben ville ha han. Og, han har spilt svakt, skuffende svakt. Til tross for dette  så er han nå en av oss og de to siste innbyttene hans har vært gode. Ikke fantastiske, men gode. La oss håpe at han i framtiden blir enda bedre og fansen støtter han når folk en gang kommer tilbake på tribunen. 

De to siste innhoppene til Willian har vært bedre en alle de andre foregående kampene . Hans første kamp mot Fulham var den beste av de alle. Viktig at alle våre spillere kan levere når de går på banen for Arsenal. Vi har spilt 23 kamper og han har vært på banen i ganske mange av de. Føler nå at andre , som feks Martinelli , kan få prøve seg. Tror Martinelli har langt mer å tilføre oss bare han får spilletid. Mer en hva Willian kan komme med.

Pepe har vært elendig til tider. Det ser nå endelig ut til at det skal løsne for han. Pepe har hatt noen bra kamper etter at han fikk spilletid. 

ESR , Martinelli og Saka er fremtiden vår. Det er nok disse tre som vi vil få mest glede av. Willian er over middagshøyden virker det som.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Tapapa said:

Jeg er skuffet over Willian og skjønte aldri hvorfor  klubben ville ha han. Og, han har spilt svakt, skuffende svakt. Til tross for dette  så er han nå en av oss og de to siste innbyttene hans har vært gode. Ikke fantastiske, men gode. La oss håpe at han i framtiden blir enda bedre og fansen støtter han når folk en gang kommer tilbake på tribunen. 

Er William heldig så er det tomme tribuner til kontrakten går ut. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
On 2/7/2021 at 6:48 AM, Tapapa said:

Jeg er skuffet over Willian og skjønte aldri hvorfor  klubben ville ha han. Og, han har spilt svakt, skuffende svakt. Til tross for dette  så er han nå en av oss og de to siste innbyttene hans har vært gode. Ikke fantastiske, men gode. La oss håpe at han i framtiden blir enda bedre og fansen støtter han når folk en gang kommer tilbake på tribunen. 

Jeg legger til at Willian var glitrende mot Leicester. Intelligent i det meste han gjør, klarte å rykke fra motspillere flere ganger. Jeg håper han fortsetter sånn og at han får fansen på sin side. Jeg har bestemt meg for å kjøpe en drakt med hans navn på ryggen, akkurat slik jeg kjøpte en med Eboue på ryggen da han ble mobbet av egne fans.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer nok ikke til å kjøpe en drakt med "Willian" på, ikke fordi jeg mener han er (har vært) "dårlig", men siden jeg nok har andre spillere jeg ville prioritert. Derimot skulle jeg gjerne hatt en drakt (fra den tiden) med "Eboue" på siden jeg har stor sans for den måten han hevet seg på etter "mobbingen".

Nå skal det sies at jeg tolker "mobbingen" v Eboue på en annen måte enn mange andre. Jeg aksepterer på ingen måte hvordan våre fans reagerte på i den "ulykksalige kampen", selv om jeg forstår hvorfor de reagerte. Det som virkelig imponerte meg vedrørende Eboue var måten han reagerte på denne "mobbingen". Han forstod at han hadde en elendig dag den dagen, han forstod hvorfor fansen reagerte og i ettertid så fikk vi se en ny Eboue. Han var kanskje ikke en av våre beste spillere da, men jeg tviler på at man fant en spiller på den tiden som gav mer og ofret seg mer for laget enn Eboue etter den konkrete episoden.

Eboue kommer nok ikke på mitt lag over de beste spillerne i Arsenal (i den tiden jeg har fulgt laget), men han kommer langt opp på listen over de som spilte med et "Arsenalhjerte".

Link to comment
Share on other sites

Eboue er et eksempel på hvordan man kan komme tilbake etter å ha blitt knust av fansen. En annen er Mustafi. På tross av alle hjerneblødningene så kom han alltid tilbake. Han var nærmest lagt ut for salg lenge før vinduet åpnet. Men , noen bud kom selvfølgelig ikke på Mustafi. Plutselig var Mustafi i laget igjen av en eller flere årsaker. Dette skjedde opp til flere ganger. Han fikk hard  medfart av fans og ikke minst media.  Han nektet å gi seg og var faktisk den som spilte seg best opp under Artetas i hans  første tid som manager , til lårskaden satte ham ut. Hadde ikke sans for Mustafi som spiller , men har absolutt sans for hans evne til aldri å gi seg.

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, Gunners68 said:

Eboue er et eksempel på hvordan man kan komme tilbake etter å ha blitt knust av fansen. En annen er Mustafi. På tross av alle hjerneblødningene så kom han alltid tilbake. Han var nærmest lagt ut for salg lenge før vinduet åpnet. Men , noen bud kom selvfølgelig ikke på Mustafi. Plutselig var Mustafi i laget igjen av en eller flere årsaker. Dette skjedde opp til flere ganger. Han fikk hard  medfart av fans og ikke minst media.  Han nektet å gi seg og var faktisk den som spilte seg best opp under Artetas i hans  første tid som manager , til lårskaden satte ham ut. Hadde ikke sans for Mustafi som spiller , men har absolutt sans for hans evne til aldri å gi seg.

Jeg syns Xhaka også fortjener å bli nevnt i denne sammenheng.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Verminator5 said:

Jeg syns Xhaka også fortjener å bli nevnt i denne sammenheng.

Enig. Mentaliteten til Xhaka er upåklagelig. Når det kommer til å kjempe om CL-plass er han god nok som spiller, men når vi etterhvert ønsker å kjempe om seriegull og evt CL-gull tror jeg personlig han ikke er god nok. 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...