Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2020


Stefanb

Recommended Posts

Ja da var vi her igjen. Nok et overgangsvindu med tonnevis med rykter fra både seriøse og useriøse kilder. 

Premier League starter opp igjen om omtrent 5 uker (12. september), mens overgangsvinduet stenger mandag 5. oktober grunnet situasjonen med COVID19. Får vi se noen store endringer på laget vårt i løpet av vinduet? Blir vi kvitt en drøss med stallfyll?

Det sterkeste og heteste ryktet om dagen er Willian inn fra Chelsea. Han har takket nei til kontraktstilbudet deres og det står mellom oss og en annen klubb som ikke har blitt nevnt ved navn. Jeg er positiv til kjøpet av Willian da jeg synes han er en veldig god spiller som kan spille i flere posisjoner (begge kanter og sentralt offensivt). Han er kanskje ikke den spilleren som alltid får flest målpoeng, men han er veldig flink til å skape ubalanse med dribleferdighetene sine, samt at han er en lagspiller som jobber veldig hardt for laget og kan spille fotball. Teknisk veldig god og virker ikke akkurat som om han på tross av alderen har mistet særlig med fart.

Rykter om spillere på vei inn er Coutinho inn på lån fra Barcelona (dette tror jeg ikke kommer til å skje om vi henter Willian for å si det pent), Partey fra Atletico Madrid, Gabriel fra Lille, Joelson fra Sporting.

Rykter om spillere ut er først og fremst Guendouzi, Lacazette, Balogun, Elneny og Mkhitaryan (denne er så godt som bekreftet). Det har også vært snakk om både Mustafi, Holding, Torreira o.l. ut, men ingenting konkret her.

Mine første tanke for overgangsvinduet er at jeg ønsker å beholde Aubameyang først og fremst. Han er vår beste spiller og en mål garantist. Siden sist jeg skrev så har jeg endret litt mening her angående denne mannen. Gi han det han vil ha. Min andre tanke er at jeg vil ha Ceballos. Siden restarten har han vært massiv. Håper virkelig vi bekrefter at han fortsetter på lån og får inn et opsjon på kjøp neste sesong om han fortsetter som han har gjort.

Min tredje tanke er rett og slett å forstå hva Arteta ønsker med laget. Ut ifra hva jeg forstår og har hørt, så foretrekker han 4-3-3 formasjonen, men mangler spillerne til å effektivt få dette til å fungere. Med Partey, Xhaka og Ceballos som førstevalg på midtbanen så har han plutselig en av ligaens beste midtbaner. Men, dette er jo et stort hvis. Man trenger også gode backups da man ikke er garantert at alle disse vil være tilgjengelige over en hel sesong. Personlig mener jeg at Niles og Willock lett kan være backups i et slikt system. Ved siden av dette har man også Smith-Rowe og Saka som kan gjøre en jobb. Grunnen til at jeg ikke nevner Torreira her er at han ikke virker å passe inn i laget, samt at han fortsatt er verdt en god del. Dermed kan vi potensielt selge han og bruke de pengene på andre områder som krever forsterkning.

Av spillere ut så håper jeg at følgende spillere blir solgt/forsvinner:
Shkodran Mustafi (knallgod på sitt beste, men ræva på sitt verste. Kan veksle mellom de to nivåene på 30 sekunder.. noe som skaper usikkerhet i de bakre rekkene)
Sokratis (solid stopper, men passer ikke inn i et lag som skal spille seg ut bakfra)
Sead Kolasinac (liker fyren veldig godt, men høy lønn og spiller best som wingback. En posisjon som ikke finnes i 4-3-3)
Mohamed Elneny (griner ikke om han blir, men han er en spiller som ikke er god eller dårlig. Vil heller tjene noen millioner pund på han enn å beholde han til kontrakten går ut)
Alexandre Lacazette (digger fyren på sitt beste, men han er veldig varierende og klarer dessverre i mine øyne ikke å stabilt ligge på det nivået som trengs. Så lenge han er i klubben føler jeg at Aubameyang må dyttes ut på venstre fordi han ikke er så dårlig at han kan benkes)

Når det gjelder spillere inn så ønsker jeg meg følgende spillere:
Thomas Partey - Atletico Madrid(et beist av en spiller som er god på alt. En "all-action midfielder".)
Gabriel dos Santos Magalhaes - Lille (høy, sterk, rask og venstrebeint. Er fortsatt bare 22 år gammel, men har de siste årene virkelig stått frem som et topp stoppertalent. Tror han fort kan gå opp til å bli en av de beste i verden under riktig trener)
Willian Borges da Silva - Chelsea (en spiller som jeg mener at alle lag trenger. Jobber hardt, bidrar i alle faser av spillet og er rett og slett bare en god spiller som kan  bekle flere posisjoner)

Sist, men ikke minst ønsker jeg meg en backup for Tierney på venstrebacken. Hvem det skal være er jeg faktisk usikker på. Føler ikke at noen på reservene er gode nok til å være backup heller, men man vet aldri før de får sjansen. :) 



 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 261
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

5 hours ago, Stefanb said:

Ja da var vi her igjen. Nok et overgangsvindu med tonnevis med rykter fra både seriøse og useriøse kilder. 

Premier League starter opp igjen om omtrent 5 uker (12. september), mens overgangsvinduet stenger mandag 5. oktober grunnet situasjonen med COVID19. Får vi se noen store endringer på laget vårt i løpet av vinduet? Blir vi kvitt en drøss med stallfyll?

Det sterkeste og heteste ryktet om dagen er Willian inn fra Chelsea. Han har takket nei til kontraktstilbudet deres og det står mellom oss og en annen klubb som ikke har blitt nevnt ved navn. Jeg er positiv til kjøpet av Willian da jeg synes han er en veldig god spiller som kan spille i flere posisjoner (begge kanter og sentralt offensivt). Han er kanskje ikke den spilleren som alltid får flest målpoeng, men han er veldig flink til å skape ubalanse med dribleferdighetene sine, samt at han er en lagspiller som jobber veldig hardt for laget og kan spille fotball. Teknisk veldig god og virker ikke akkurat som om han på tross av alderen har mistet særlig med fart.

Rykter om spillere på vei inn er Coutinho inn på lån fra Barcelona (dette tror jeg ikke kommer til å skje om vi henter Willian for å si det pent), Partey fra Atletico Madrid, Gabriel fra Lille, Joelson fra Sporting.

Rykter om spillere ut er først og fremst Guendouzi, Lacazette, Balogun, Elneny og Mkhitaryan (denne er så godt som bekreftet). Det har også vært snakk om både Mustafi, Holding, Torreira o.l. ut, men ingenting konkret her.

Mine første tanke for overgangsvinduet er at jeg ønsker å beholde Aubameyang først og fremst. Han er vår beste spiller og en mål garantist. Siden sist jeg skrev så har jeg endret litt mening her angående denne mannen. Gi han det han vil ha. Min andre tanke er at jeg vil ha Ceballos. Siden restarten har han vært massiv. Håper virkelig vi bekrefter at han fortsetter på lån og får inn et opsjon på kjøp neste sesong om han fortsetter som han har gjort.

Min tredje tanke er rett og slett å forstå hva Arteta ønsker med laget. Ut ifra hva jeg forstår og har hørt, så foretrekker han 4-3-3 formasjonen, men mangler spillerne til å effektivt få dette til å fungere. Med Partey, Xhaka og Ceballos som førstevalg på midtbanen så har han plutselig en av ligaens beste midtbaner. Men, dette er jo et stort hvis. Man trenger også gode backups da man ikke er garantert at alle disse vil være tilgjengelige over en hel sesong. Personlig mener jeg at Niles og Willock lett kan være backups i et slikt system. Ved siden av dette har man også Smith-Rowe og Saka som kan gjøre en jobb. Grunnen til at jeg ikke nevner Torreira her er at han ikke virker å passe inn i laget, samt at han fortsatt er verdt en god del. Dermed kan vi potensielt selge han og bruke de pengene på andre områder som krever forsterkning.

Av spillere ut så håper jeg at følgende spillere blir solgt/forsvinner:
Shkodran Mustafi (knallgod på sitt beste, men ræva på sitt verste. Kan veksle mellom de to nivåene på 30 sekunder.. noe som skaper usikkerhet i de bakre rekkene)
Sokratis (solid stopper, men passer ikke inn i et lag som skal spille seg ut bakfra)
Sead Kolasinac (liker fyren veldig godt, men høy lønn og spiller best som wingback. En posisjon som ikke finnes i 4-3-3)
Mohamed Elneny (griner ikke om han blir, men han er en spiller som ikke er god eller dårlig. Vil heller tjene noen millioner pund på han enn å beholde han til kontrakten går ut)
Alexandre Lacazette (digger fyren på sitt beste, men han er veldig varierende og klarer dessverre i mine øyne ikke å stabilt ligge på det nivået som trengs. Så lenge han er i klubben føler jeg at Aubameyang må dyttes ut på venstre fordi han ikke er så dårlig at han kan benkes)

Når det gjelder spillere inn så ønsker jeg meg følgende spillere:
Thomas Partey - Atletico Madrid(et beist av en spiller som er god på alt. En "all-action midfielder".)
Gabriel dos Santos Magalhaes - Lille (høy, sterk, rask og venstrebeint. Er fortsatt bare 22 år gammel, men har de siste årene virkelig stått frem som et topp stoppertalent. Tror han fort kan gå opp til å bli en av de beste i verden under riktig trener)
Willian Borges da Silva - Chelsea (en spiller som jeg mener at alle lag trenger. Jobber hardt, bidrar i alle faser av spillet og er rett og slett bare en god spiller som kan  bekle flere posisjoner)

Sist, men ikke minst ønsker jeg meg en backup for Tierney på venstrebacken. Hvem det skal være er jeg faktisk usikker på. Føler ikke at noen på reservene er gode nok til å være backup heller, men man vet aldri før de får sjansen. :) 



 

Stoler blindt på deg vedrørende spillere inn. Det har jeg alltid gjort. AMN er en potet som fungerer fint som back up for Tierny. 
 

av spillere ut listen din så ønsker jeg at Mustafi blir - han er vår beste stopper - og at Özil går (selv om det smerter meg å skrive det)

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Verminator5 said:

Det går veldig sterke rykter om Gabriel i dag. Avisen som først meldte i fra om Pepé, skriver i dag at Gabriel har valgt Arsenal.

Har vi penger til dette da ? Klubben har 55 ansatte som risikerer å måtte slutte i klubben. Spillerne aksepterte lønnskutt , med unntak av noen få , med blandt annet som begrunnelse å beholde alle ansatte. 

Så går ryktene om Coutinho , Partey og Willian. Willian skal vi ha tilbudt 3 års kontrakt , men vi må selge spillere for å kunne handle. Da går ryktene på 9 spillere som kan selges. Så langt er det vel bare et rykte i så måte om gjenforening med Emery i Villareal og Matteo. Hvor mange av de 9 spillerne får vi solgt ? Hvor lang tid går det før noen av disse er solgt ? Før  den tid har vel alle det ryktes om signert for andre klubber.

Nå kommer da  Gabriel i tillegg 🙂 Vi har sikkert behov for alle 4. Forsterkninger ønskes velkommen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis ikke Kroenke tar til fornuft og investerer i klubben snart tror æ vi snart er begravd og døde. Sparke 55 ansatte for å spare penger.(lommepenger for Kroenke). De fleste spillerne går med på lønnskutt. Lovnaden var at ingen skulle bli sparket. Det var Arteta som overbeviste spillerne til å gå med på lønnskutt. Hva vil Arteta tenke om det som skjer. Han vil nok føle seg lurt av eierne og styre. Klubben skal investere i spillere, men må selge før vi kjøper. Tror det eneste vi får inn i år er spillere på free transfer. Auba blir skuffet over signeringene og skriver ikke under på ny kontrakt. Supporterne vender seg mot klubben. Kroenke skjønner ikke at Arsenal er en viktig institusjon i nord London som er viktig for folkene som bor der. I den situasjonen vi er i nå er Arsenal som institusjon i nærområdet viktigere enn noen gang. Når man nå ser en eier som sitter i USA og ikke bryr seg i det hele tatt om klubben vil supportere og folka som bor i nærområdet vende seg mot klubben og eierne. Tror desverre vi vil være et lag som havner på 5 til 8 plass de neste årene.

Helt til for et par dager siden var jeg positiv og trodde at noe var på gang. Men etter det som har skjedd de siste dagene har troa gått over til realisme. Vi vil ikke bli en toppklubb igjen før vi får nye eiere.

Link to comment
Share on other sites

Nå så det mørket ut i vinduet i fjor også. Plutselig hostet de opp 720 millioner for Pepe. Situasjonen er veldig annerledes nå med denne helsikes pandemien. At vi må la 55 personer slutte er et dårlig tegn , og måten det skjer på. Det blir vel noen oppgjør med spillere , manager og styret på kammerset tenker jeg.

Rykter skal ha det til at vi er kommet til en enighet med Willian om en tre års kontrakt , som vil bli offentliggjort senere i måneden . Det gjenstår å se 🙂 Han kommer forøvrig på free transfer , Tony.

 

 

Link to comment
Share on other sites

En 'free transfer' er egentlig aldri en 'free transfer'. Pengene går ikke til klubben som slipper spilleren, men minst like mye penger går til agenten og spilleren..

Agenter i fotball har altfor mye makt. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, Ben Elfen said:

Sitter på hytta og er ikke helt oppdatert. Er det slik at vi «sparker 55 ansatte» eller permitterer vi dem?

 

 


https://www.arsenal.com/news/club-update-2020

Basert på Twitter-rykter er det primært snakk om speidere, og dette skal være en del av en større strategi. Jeg forstår den ikke.

Link to comment
Share on other sites

Torino skal være interessert i Torreira - hvis vi kan cashe inn noen £ for ham synes jeg vi skal gjøre det - han er en figther med gode holdninger men også en løs kanon med begrenset teknikk og jeg synes ikke han passer inn i spillestilen vår.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Ray1955 said:

Torino skal være interessert i Torreira - hvis vi kan cashe inn noen £ for ham synes jeg vi skal gjøre det - han er en figther med gode holdninger men også en løs kanon med begrenset teknikk og jeg synes ikke han passer inn i spillestilen vår.

Enig. Torreira kan være en veldig god spiller i et system som passer for han, men han blir dessverre litt begrenset i laget vårt. Når det går rykter om alt fra 20-30 millioner euro som italienske klubber vil by for han mener jeg vi burde selge så fort som f.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Tapapa said:

Magefølelsen min er skeptisk til dette, men vi får håpe at dette er vel gjennomtenkt og at dette blir en suksess. Kia Joorabchian kan umulig være misfornøyd med dette. 

Jeg deler din skepsis. Jeg forstår ikke helt hvordan vi skal finne spillere med de rette egenskapene. Kan ikke se for meg at speidere skal stå for den slags. Krysser armer, fingre og ben for at Edu vet hva han gjør. 
 

Edit: Charles Watts melder at den nye modellen skal basere seg på data og analyse, samt agentnettverk. Dette er visstnok en velprøvd metode i Liverpool og City. Speiderne som nå har blitt sagt opp, er ikke en del av de 55 redundante. Speidere har visstnok kontrakter som freelancere/konsulenter.

Edited by Verminator5
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Tapapa said:

Willian er klar. Han er ikke nødvendigvis en spiller jeg ønsket, da jeg håpet at Nelson skulle få en sjanse til å blomstre. Men, nå som han er en gooner, så håper jeg han blir en kjempesuksess. 

Ikke helt offisielt da, men jeg så et bilde på Internett 😀

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...