Jump to content

01.08.20 FA-cupfinale Arsenal-Chelsea (N)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 127
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Du verden jeg ser frem til å treffe diverse kolleger , som er Chelsea supportere , i morgen. Med unntak av seieren i finalen i 2017 mot Chelsea , så har jeg fått høre det etter relativt mange tap mot de i PL opp gjennom årene. Vedder på at noen av de holder seg vekke i morgen 🙂 

Vi åpnet dårlig i går også , vi var ute av fokus bakerst , og dermed fikk de det første målet. Det var for enkelt. Det stoppet ikke der og de kunne ha fort ha ledet 2 - 0. 

Laget tok seg sammen og kjempet seg inn i kampen og dominerte i store perioder. Vi vant fortjent. Det var en del avgjørelser som gikk i vår favør , men du verden hvor mange avgjørelser det er som har gått i mot oss opp gjennom tidene mot nettopp Chelsea. De må bare sitte og sutre i dag.

PL sesongen må vi glemme fort. Heldigvis vant vi pokalen i går som vil bety mye for Arteta. Styret må støtte ham. Seieren i går betyr selvfølgelig mye for spillerne og ikke minst for oss supportere.

I dag er det bare til å få vekket Auba tidlig og få signert kontrakten. Job done. Det er ikke noe å lure på en gang. Deretter er det Artetas jobb å overbevise styret om at han trenger et par viktige brikker i laget for å ta det videre.

Vi har meget lovende talenter i klubben. Hvor mange av de vil ta neste steg opp som Saka har gjort. 

Vi har flere meget gode spillere , men vi trenger et par viktige brikker for å heve laget. Det er ikke så mye som skal til før vi kan se enda bedre ut. Arteta har fått til mye med laget allerede. Men , vi utfordrer ikke City og Pool enda over en hel sesong. Arteta vet det meget godt. Begynn med en midtstopper og en midtbane spiller. To som er bedre enn de vi har i dag.  Vi har mange stoppere allerede vil noen si , jeg er enig i det , men forsvaret har vært vår akilleshæl gjennom denne sesongen og flere tidligere sesonger. 

De bakerst har kommet seg , men vi trenger en nøkkel spiller bak der. Flere nøkkel spillere vil ta oss tilbake til det gode selskapet. 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Vi vant fortjent. Det var en del avgjørelser som gikk i vår favør , men du verden hvor mange avgjørelser det er som har gått i mot oss opp gjennom tidene mot nettopp Chelsea. De må bare sitte og sutre i dag.

Hvilke da? Jeg kommer egentlig kun på én, det andre gule på Kovacic var noe strengt. Azpilicueta skulle hatt rødt da han dro ned Auba for straffesparket. 

Link to comment
Share on other sites

Var situasjoner hvor vi fort kunne ha fått frispark mot oss , men vi slapp unna. Ser vi det kun med Arsenal øyne så er det greit , men Taylor som dømte kampen fikk mye kritikk i går kveld. Spesielt siden han sendte en Chelsea spiller i garderoben i 2017 finalen også 🙂 

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Tony said:

Er fornøyd med laget. Skulle bare ønske Niles spilte på høyre istedenfor Bellerin og Saka på venstre. Grunnen er at æ synes Pepe kommer mer til sin rett når Niles er bak han enn Bellerin.

Jinxa litt på denne. Bellerin og Niles var bare helt fantastiske i går. Bellerin trøkka til, så ut som han er blitt kvitt bekymringen for å bli skada. Pepe var bare insane. Beste kampen hans i Arsenal drakt.

Det beste med å vinne en ny pokal er at vi går rett inn gruppespillet i EL mens kyllingspurvene må ut i kvalifisering.😄

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Gunners68 said:

Martinez var helt klart utenfor feltet med beina , men på reprisen ser man at han klarer å holde ballen akkurat på 16 meter streken , altså intet rødt kort.

På bilder som har dukket opp vises det at han tok ballen ca 20 cm utenfor 16 m streken.

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, Tony said:

Lot meg lure. Ser det.

Det er fort gjort. Pga min utdannelse og dagens media tar jeg nesten alt jeg ser/leser med en stor klype salt. Et 'blurry' bilde er et stort rødt flagg med dagens teknologi. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...