Jump to content

2020.07.07 Leicester (H)


Polljen

Recommended Posts

1 minute ago, Ray1955 said:

Helt enig -  mye mer energi i laget nå enn jeg har sett på lenge og Arteta har en plan som han vil drille inn, at vi slipper inn et mål kunne skjedd selv med 11 mann på banen. Kan ikke si at jeg savner Øzil i det hele tatt. 

Får Arteta støtte fra Kroenke familien med riktige spillerkjøp og vi blir kvitt daukjøtt nå i sommer så har jeg ståltrua på topp 4 neste år, men vi er avhengig av bra spillerlogistikk.

Øzil vet nok selv at hans karrière er over og han passer hvertfall ikke inn hos Arteta med høy intensitet. La Erdogan bla opp selv og selg han til Fenerbache allerede nå i sommer.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg skal for en gang skyld glede Ben Elfen og skryte av det som laget presterte mot Leicester i går. Perfekt var det på ingen måte, men det er ikke perfeksjon jeg forlanger heller. Laget fungerte som en enhet, laget kjempet i alle ledd og selv om enkelte spillere "forsvant" litt utover i kampen så er ikke det noe jeg skal henge meg opp i.

Men selv om jeg liker godt det jeg så fra våre i går, så må vi ikke gå i fellen og tro at alle problemer nå er løst. Det er fremdeles mye å gjøre i dette laget og jeg står fremdeles på at det er behov for fornyelse (hvis målet er et Arsenal som igjen skal være en naturlig kandidat til topplassene i ligaen).

Jeg vil trekke frem en konkret spiller som har imponert meg, både mot Leicester og i de foregående kampene, og det er Emi Martinez. Jeg har vært skeptisk til hans egenskaper, men han har imponert meg med sin ro, evnen til å plassere seg og hans reaksjoner.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Polljen said:

Jeg skal for en gang skyld glede Ben Elfen og skryte av det som laget presterte mot Leicester i går. Perfekt var det på ingen måte, men det er ikke perfeksjon jeg forlanger heller. Laget fungerte som en enhet, laget kjempet i alle ledd og selv om enkelte spillere "forsvant" litt utover i kampen så er ikke det noe jeg skal henge meg opp i.

Men selv om jeg liker godt det jeg så fra våre i går, så må vi ikke gå i fellen og tro at alle problemer nå er løst. Det er fremdeles mye å gjøre i dette laget og jeg står fremdeles på at det er behov for fornyelse (hvis målet er et Arsenal som igjen skal være en naturlig kandidat til topplassene i ligaen).

Jeg vil trekke frem en konkret spiller som har imponert meg, både mot Leicester og i de foregående kampene, og det er Emi Martinez. Jeg har vært skeptisk til hans egenskaper, men han har imponert meg med sin ro, evnen til å plassere seg og hans reaksjoner.

Welcome to the bright side. 
 

martinez har vært svært god - og det er ikke gitt at Leno kommer tilbake som førstevalg. Vi får se. Begge er dritgode. 
 

jeg ser Bellerin får kritikk av en annen forumist for kampen i går. Innlegget hans til Laca var den bedt beste pasningen som ble spilt i hele i går, kun etterfulgt av Ceballos «Özil» pasning i forkant av målet vårt. 

Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, Ben Elfen said:

Welcome to the bright side. 
 

martinez har vært svært god - og det er ikke gitt at Leno kommer tilbake som førstevalg. Vi får se. Begge er dritgode. 
 

jeg ser Bellerin får kritikk av en annen forumist for kampen i går. Innlegget hans til Laca var den bedt beste pasningen som ble spilt i hele i går, kun etterfulgt av Ceballos «Özil» pasning i forkant av målet vårt. 

Du er vel raskt ute med å ønske meg velkommen til den lyse siden, den er så absolutt mer i skumringens tegn foreløpig.

Jeg skal ikke konkret vurdere Bellerin eller andre spilleres spill i gårsdagens kamp. Men jeg er fundamentalt uenig i din måte å svare på kritikken fra andre her på forumet.
Når andre forumister eventuelt er misfornøyd med hva en konkret spiller leverer under en hel konkret kamp, så blir det fullstendig feil å møte denne kritikken med at spilleren gjorde en konkret utmerket handling og dermed mene at denne kritikken som andre har kommet med mot denne konkrete spilleren er uberettiget.

Denne måten å tenke på går rett på noe jeg skrev tidligere i uken om forskjellen på de "positive" og de "negative/skeptiske/realistiske" her på forumet. Vi (mange av oss) i den "negative/skeptiske/realistiske" gruppen vurderer laget over tid og vi endrer ikke mening lett bare på grunn av en kortere periode med fremgang, vi trenger mer konkrete bevis før vi "ser lyset".
Optimistene her derimot, trenger kun en bra kamp eller to før de kan fortelle oss (i den "negative" gruppen)  at alle våre meninger er fullstendig uberettiget, det dårlige som, blir levert glemmes lett av "optimistene".

Når jeg tenker meg om så er vel kanskje dette også fakta når det gjelder optimister og pessimister i det daglige livet utenfor fotballen.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Martinez har vært ekstremt solid og stabil de siste kampene. Vet det var mange som mente han ikke var god nok til å stå i mål for oss hvis Leno skulle bli skadet. I mine øyne er det få lag som har en så god andrekeeper som ikke klager over å måtte sitte på benken. Nå var vi uheldige med skaden på Leno, men Martinez er god nok. Og hvis han fortsetter å spille som han har gjort nå, er det langt fra sikkert at Leno tar plassen tilbake når han er skadefri. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, sas2002 said:

Så du mener at han er god nok hvis vi skal kjempe om topp 3-4 plasseringer framover. I kamper mot Norwich, Wolves, Brighton og Everton så er han grei å ha men skal ikke vi satse høyere framover? Vil en sentrallinje i midten med Torreira, Willock, Ceballos, Eleny, Aint.Niles og Xhaxa sørge for det?

Om man kun skal bruke sentrale midtbanespillere i hele sentrallinjen, kan vi nok se langt etter topp 4 :)

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, sas2002 said:

Så du mener at han er god nok hvis vi skal kjempe om topp 3-4 plasseringer framover. I kamper mot Norwich, Wolves, Brighton og Everton så er han grei å ha men skal ikke vi satse høyere framover? Vil en sentrallinje i midten med Torreira, Willock, Ceballos, Eleny, Aint.Niles og Xhaxa sørge for det?

Jeg mener Xhaka er god nok for at vi skal kunne kjempe om topp 4, men ikke god nok til at vi skal kunne kjempe om topp 2.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...