Jump to content

2020.07.07 Leicester (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal    crest   Arsenal   v    Leicester City Leicester    crest
Tirsdag 7. Juli 2020, kl. 21:15. Emirates Stadium
Premier League, 34. serierunde.
Kampen sendes live på TV2 Sport Premium  / TV2 Sumo 

 

Utilgjengelige spillere: Leno (kne) ute resten av sesongen. Martinelli (kne) ute resten av sesongen. Mari (ankel) ute resten av sesongen og sannsynligvis også starten av neste sesong. Chambers (kne) ute resten av sesongen (minimum).

Vår motstander Leicester ligger som nr 3 på tabellen i PL og har etter nedstoppen vunnet en kamp, spilt to uavgjort og tapt en kamp. Arsenal ligger som nr 7 på tabellen og har tre seire og to tap (etter nedstoppen).

EDIT: endret noen feilformuleringer

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Leicester har fått Vardy i gang igjen, og han liker å score mot oss. Klarer vi å temme ham, kan vi klare et godt resultat her også. Spiller vi defensivt så bra(gjerne enda bedre) som vi gjorde mot Wolves har jeg troa. 

Håper vi fortsetter med tre bak og at Martinez fortsetter stabiliteten.

Er Pepe klar igjen til denne som nybakt far? Ser for meg at Saka fortsetter fra start og Pepe kommer inn i andreomgangen.

BTW Polljen, du mener 'post-lock down' og ikke pre-corona regner jeg med? 

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Simbad said:

BTW Polljen, du mener 'post-lock down' og ikke pre-corona regner jeg med? 

Selvsagt. Bør tydeligvis ikke lage kamptråder etter ei lang jobbehelg 😏

Link to comment
Share on other sites

Noe jeg har lagt merke til når det kommer til Artetas Arsenal er noe vi ikke så på samme måte med verken Wenger eller Emery. Arteta virker å ha både en plan B og C klar, både uten å bytte spillere og ved bytte av spillere. 

Wenger hadde sjelden en plan B hvis inngangsplanen ikke fungerte. Emery hadde gjerne en plan B, men den gikk ofte ut på å bytte spillere tidlig, noe som gjerne gav litt 50/50 utslag. 

Mot Wolves var vi ganske tamme offensivt før den første drikkepausen, men utnyttet rom offensivt bedre etterpå, samtidig som vi virket å bli enda strammere defensivt. Det samme i andreomgang, og da Wolves satt Traore dypere for å kunne komme på dype løp samt komme mer i en mot en-situasjoner, kontret Arteta med å bytte innpå Niles. Niles sammen med Kolasinac temmet Traore totalt, og han var etter det så å si ute av kampen.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, piscator said:

Ja, Arteta fremstår som langt mer fleksibel taktisk enn både Wenger og Emery. Liker også at han setter tydelige krav til spillerne. Enten er det med på hans planer, hvis ikke bør de selges.

Jeg tror ikke han er mer fleksibel enn Emery. Jeg husker blant annet at vi spilte på Anfield og lot backene til Liverpool få nærmest fri passasje til å legge inn fra kantene. Det er fleksibelt, men ikke nødvendigvis positivt. 

Link to comment
Share on other sites

med fleksibel mente jeg en evne til å tilpasse seg endringer i kampbildet, for eksempel når motstander gjør endringer, altså en evne til å gjøre grep underveis som nøytraliserer motpartens taktisk grep. Wenger gjorde stort sett ingen endringer, han kjørte sin plan (A) uansett hva motparten svarte med. Emery gjorde endringer, ja, men ikke nødvendigvis det som skulle til for å motvirke motpartens grep.

Link to comment
Share on other sites

I starten av Emerys Arsenalkarriere virket det som at endringene fungerte, men han klarte aldri å sette en klar førsteellever og eksperimenterte litt vel i overkant. Selv når vi hadde en god mulighet på fjerdeplassen og finale i EL ble det for mye endringer. Noe som var med på å gjøre sesongavslutningen i fjor forferdelig. Arteta virker å ha en klar plan, men er ikke redd for å gjøre endringer hvis han føler det trengs. 

Så langt virker Mikel som et veldig godt valg for oss. 

Link to comment
Share on other sites

Blir fortsatt ingen Øzil og Matteo med i morgen. Matteo har holdningsproblemer og Øzil er bare lat. Da er det bare å begynne med spleiselag i Tyrkia så drar nok tyskern dit. Han har ingenting å gjøre i Artetas filosofi og plan fremover.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Ben Elfen said:

Du skryter 😀
begynn å skryt av Arsenal også så er det greit

Du har fullstendig rett i at jeg burde begynt å skryte av laget, men det må jo først være noe å skryte av. 

Jeg kan selvsagt skryte av resultatene i de tre siste kampene, jeg kan selvsagt skryte av at forsvaret etter omleggingen til tre stoppere ser ut til å fungere bedre. 

Men, er dette egentlig så mye å skryte av? Når stallen tydeligvis er SÅ god som optimistene vil ha det til og behovet for en oppgradering av stallen er SÅ liten som optimistene vil ha det til, bør vi ikke da i utgangspunktet kunne forvente at laget minst skal holde det nivået som de har vist den siste uken? 

Ikke misforstå meg, det er grunn til optimisme ut fra den utviklingen laget har hatt etter sine to første begredelige kamper etter at ligaen startet igjen, men er egentlig nivået så bra at ubetinget skryt er fortjent allerede nå. 

Jeg er klar over at du ikke ba meg komme med "ubetinget" skryt, men det er nettopp det jeg føler at (dere) optimistene kommer med. 

Vi som er i den gruppen dere kaller pessimister/negative (jeg foretrekker beskrivelsen realister) har "utviklet" vårt syn på ståa med bakgrunn i det som laget har vist over lang tid (flere sesonger). Vi har erfart at etter en liten opptur så lurer nedturene rett bak hjørnet. Vi trenger mer håndfaste bevis før våre meninger endres. 

Superoptimister derimot, trenger bare at en kamp eller to går rette veien før laget blir friskmeldt og "hakkingen" 😋 på de "negative" starter. 

Jeg skal så absolutt skryte av laget når de leverer mer enn det vi må kunne forvente av dette laget som et minimum. Som sagt der er positive tendenser, men jeg vil se enda mer mot bedre motstandere før skrytet sitter lett fra min side! 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Polljen said:

Du har fullstendig rett i at jeg burde begynt å skryte av laget, men det må jo først være noe å skryte av. 

Jeg kan selvsagt skryte av resultatene i de tre siste kampene, jeg kan selvsagt skryte av at forsvaret etter omleggingen til tre stoppere ser ut til å fungere bedre. 

Men, er dette egentlig så mye å skryte av? Når stallen tydeligvis er SÅ god som optimistene vil ha det til og behovet for en oppgradering av stallen er SÅ liten som optimistene vil ha det til, bør vi ikke da i utgangspunktet kunne forvente at laget minst skal holde det nivået som de har vist den siste uken? 

Ikke misforstå meg, det er grunn til optimisme ut fra den utviklingen laget har hatt etter sine to første begredelige kamper etter at ligaen startet igjen, men er egentlig nivået så bra at ubetinget skryt er fortjent allerede nå. 

Jeg er klar over at du ikke ba meg komme med "ubetinget" skryt, men det er nettopp det jeg føler at (dere) optimistene kommer med. 

Vi som er i den gruppen dere kaller pessimister/negative (jeg foretrekker beskrivelsen realister) har "utviklet" vårt syn på ståa med bakgrunn i det som laget har vist over lang tid (flere sesonger). Vi har erfart at etter en liten opptur så lurer nedturene rett bak hjørnet. Vi trenger mer håndfaste bevis før våre meninger endres. 

Superoptimister derimot, trenger bare at en kamp eller to går rette veien før laget blir friskmeldt og "hakkingen" 😋 på de "negative" starter. 

Jeg skal så absolutt skryte av laget når de leverer mer enn det vi må kunne forvente av dette laget som et minimum. Som sagt der er positive tendenser, men jeg vil se enda mer mot bedre motstandere før skrytet sitter lett fra min side! 

Støttes!. Vi får se om 2 uker hvordan utviklingen har vært. 

Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, Polljen said:

Du har fullstendig rett i at jeg burde begynt å skryte av laget, men det må jo først være noe å skryte av. 

Jeg kan selvsagt skryte av resultatene i de tre siste kampene, jeg kan selvsagt skryte av at forsvaret etter omleggingen til tre stoppere ser ut til å fungere bedre. 

Men, er dette egentlig så mye å skryte av? Når stallen tydeligvis er SÅ god som optimistene vil ha det til og behovet for en oppgradering av stallen er SÅ liten som optimistene vil ha det til, bør vi ikke da i utgangspunktet kunne forvente at laget minst skal holde det nivået som de har vist den siste uken? 

Ikke misforstå meg, det er grunn til optimisme ut fra den utviklingen laget har hatt etter sine to første begredelige kamper etter at ligaen startet igjen, men er egentlig nivået så bra at ubetinget skryt er fortjent allerede nå. 

Jeg er klar over at du ikke ba meg komme med "ubetinget" skryt, men det er nettopp det jeg føler at (dere) optimistene kommer med. 

Vi som er i den gruppen dere kaller pessimister/negative (jeg foretrekker beskrivelsen realister) har "utviklet" vårt syn på ståa med bakgrunn i det som laget har vist over lang tid (flere sesonger). Vi har erfart at etter en liten opptur så lurer nedturene rett bak hjørnet. Vi trenger mer håndfaste bevis før våre meninger endres. 

Superoptimister derimot, trenger bare at en kamp eller to går rette veien før laget blir friskmeldt og "hakkingen" 😋 på de "negative" starter. 

Jeg skal så absolutt skryte av laget når de leverer mer enn det vi må kunne forvente av dette laget som et minimum. Som sagt der er positive tendenser, men jeg vil se enda mer mot bedre motstandere før skrytet sitter lett fra min side! 

Men Per da. Ta det med ro. 
 

jeg er fornøyd med de første 25 eller noes sånt borte mot City. En helt Ok motstander, dessuten spilte vi en taktisk perfekt gjennomført kamp samtlige 97 minutter borte mot Wolves, også det habil motstand.

bruk tid på å glede deg over slikt så blir livet en dans på roser

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Ben Elfen said:

Men Per da. Ta det med ro. 
 

jeg er fornøyd med de første 25 eller noes sånt borte mot City. En helt Ok motstander, dessuten spilte vi en taktisk perfekt gjennomført kamp samtlige 97 minutter borte mot Wolves, også det habil motstand.

bruk tid på å glede deg over slikt så blir livet en dans på roser

Jeg tar livet særdeles med ro, men jeg ser ingen grunn til ikke å besvare "angrep" uavhengig om de er seriøse eller bare "morsomme" 😇

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, sas2002 said:

Kommer vi ned på jorda ikveld?. Skal Maddison fore Vardy med bakromsballer bak Luiz idag. Blir jevnt!

For meg er det ingenting å komme ned fra, vi har slått ett Ok lag (for året) og andre vi må slå. Spent på ikveld ja

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Marius- said:

For meg er det ingenting å komme ned fra, vi har slått ett Ok lag (for året) og andre vi må slå. Spent på ikveld ja

Vi er per dags dato et ok lag. Nå møter vi et bedre lag. Alt å vinne😶

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Marius- said:

Litt merkelig oppstilling. Forstår ikke hvorfor Saka ikke kan spille venstre. Men la oss håpe Arteta har planen på plass 

Akkurat det er "lett" å forstå. Så lenge både Auba og Saka skal spille kant og begge foretrekker venstre side, så er det vår kaptein som blir prioritert. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...