Jump to content

2020.06.17 Manchester City (B)


Polljen

Recommended Posts

Manchester City    crest   Manchester City   v    Arsenal arsenal.png?2016-2017    

Onsdag 17. Juni 2020, kl 21:15. Etihad Stadium
Premier League, 28. serierund
(
Dette er Arsenals 29. PL-kamp denne sesongen og har blitt utsatt to ganger. Først da City spilte finalen i Liga-cupen og så da Arteta pådro seg Covid-19 og ligaen så ble suspendert) 

Kampen vises direkte på TV2 / TV2 Sport Premium / Sumo

Dette er første kamp i den "nye" delen av sesongen der PL desperat prøver å få avviklet en "fullverdig" sesong. Alle kampene spilles for tomme tribuner. 

Arsenal.com har dessverre ikke oppdatert skadesituasjonen, så jeg har prøve å oppdatere meg best mulig på det området. Chambers er helt sikkert ute. Torreira sin skade skal være helet, men han mangler matchtrening. Soares er jeg usikker på. 

Jeg har lite kjennskap til formen til de forskjellige spillerne så jeg vil ikke prøve meg på ett laguttak. 

Vår motstander har lite annet enn æren å kjempe for, d. v. s. hvis anken til cas vedrørende utestengelse i Europa ikke fører fram, men det blir uansett en meget vanskelig kamp for våre spillere. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 135
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

34 minutes ago, Ben Elfen said:

Dæven som keg gleder meg. Tipper vi imponerer og vinner 0-2

Verden er blitt gal, og kampene er som treningskamper. Kanskje de merkelige tipsene dine endelig skal slå til i unntakstilstanden ?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ben Elfen said:

Godt du har trua du også Marius 🙂

Realist. Vi har ikke slått de på 10 pl kamper. Lite tilsier at det går denne gang heller. Men det er rare omgivelser så kanskje det hjelper oss? 

Link to comment
Share on other sites

Helt stille på tribunene. Ingen påvirkninger av dommeren fra det holdet. Så Paul Merson hadde betenkeligheter med dette i forhold til våre forsvarsspillere. Han fryktet at de ville fremstå enda verre enn tidligere uten støtte fra publikum. Vi får vente og se. 

Blir vi fullstendig avkledd onsdag så er det vel grunn til bekymring i de kommende borte kamper også. 

Link to comment
Share on other sites

Et greit laguttak det. Er det en posisjon der jeg kanskje er litt usikker så er det kanten med Pepe. Nelson (muligens Martinelli) er aktuelle utfordrere. 

"Normalt" så ville jeg nok vært uenig i uttaket av Mustafi, men det var så mye rart i de bakre rekker, pre-korona, at jeg har ingen bedre forslag når vi må starter opp igjen. 

Link to comment
Share on other sites

Håper på 1 poeng men tviler. Spiller for spiller så er city noen knepp opp, men får vi satt de under press og får mange brudd så kan vi kanskje ta 3 poeng. Blir en merkelig opplevelse. Er ikke spent eller noe. Fotball er fans

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, sas2002 said:

Håper på 1 poeng men tviler. Spiller for spiller så er city noen knepp opp, men får vi satt de under press og får mange brudd så kan vi kanskje ta 3 poeng. Blir en merkelig opplevelse. Er ikke spent eller noe. Fotball er fans

Japp. Merkelig følelse, likegyldighet selv om det skulle gå bra? Fotball er fans selv på TV ja

Link to comment
Share on other sites

Trur aldri det har vært så stille på dette forumet siden oppstart. Vet folk at det er kamp idag eller er det likegyldigheten som rår. Jeg trur det blir rart og taper man så sier man bare jaja det er ikke det samme lengre pga corona og vinner vi så sier vi nesten det samme🙄 eller?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er gira som f... jeg.
skal se kampen på Bryggen pøbb i Bergen. Er det noen kjipe Bergensere her så er det bare å komme og hilse.

 

City er et sabla godt lag, men hvis vi noensinne skal slå dem borte er det nå. Bedre mulighet får vi ikke. Vi har tilnærmet skadefri tropp og alle starter med blanke ark.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, sas2002 said:

Trur aldri det har vært så stille på dette forumet siden oppstart. 

Tro det eller ei, men jeg vil påstå at det nok nesten var enda stillere hvis vi går tilbake til en (litt for lang) periode en gang i første halvdel av 2010-tallet (jeg husker ikke nøyaktig når).
Jeg satt med et inntrykk av at mesteparten av innleggene den gang i hovedsak var at undertegnede og Tapapa  som "kranglet" (med en relativt god tone)  om Wenger. Du kan nok gjette hvem som var pro-Wenger og hvem som var betydelig mindre "pro". Litt mer trafikk var det nok her på kampdagene, men utenom det så virket det som at undertegnede og Tapapa stod for brorparten av innleggene på forumet i den perioden

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ben Elfen said:

Jeg er gira som f... jeg.
skal se kampen på Bryggen pøbb i Bergen. Er det noen kjipe Bergensere her så er det bare å komme og hilse.

 

City er et sabla godt lag, men hvis vi noensinne skal slå dem borte er det nå. Bedre mulighet får vi ikke. Vi har tilnærmet skadefri tropp og alle starter med blanke ark.

Blir nok liv og røre i Bergen i kveld med det flotte været vi har nå. Arsenal Bergen har vel fortsatt sine samlinger på Bryggen når Arsenal vises på TV.  Skulle gjerne ha hilst på , men familie arrangement kaller (  Arsenal familie 🙂 )

Link to comment
Share on other sites

Gru-gleder meg til denne. Gleder meg til å se oss spille kamp, men redd vi er veldig rustne og at forsvaret og midtbanen fortsatt ikke helt henger sammen.

Vanskelig å spå resultat. Forundrer meg ikke om vi har en helvetes god kamp og taper. En dårlig kamp og spiller uavgjort, eller spiller middels og vinner.

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Stefanb said:

Gru-gleder meg til denne. Gleder meg til å se oss spille kamp, men redd vi er veldig rustne og at forsvaret og midtbanen fortsatt ikke helt henger sammen.

Vanskelig å spå resultat. Forundrer meg ikke om vi har en helvetes god kamp og taper. En dårlig kamp og spiller uavgjort, eller spiller middels og vinner.

Det var kvalitet over den helgardering der Stefan. 
 

@Gunners68 - vi får ha det til gode

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Polljen said:

Tro det eller ei, men jeg vil påstå at det nok nesten var enda stillere hvis vi går tilbake til en (litt for lang) periode en gang i første halvdel av 2010-tallet (jeg husker ikke nøyaktig når).
Jeg satt med et inntrykk av at mesteparten av innleggene den gang i hovedsak var at undertegnede og Tapapa  som "kranglet" (med en relativt god tone)  om Wenger. Du kan nok gjette hvem som var pro-Wenger og hvem som var betydelig mindre "pro". Litt mer trafikk var det nok her på kampdagene, men utenom det så virket det som at undertegnede og Tapapa stod for brorparten av innleggene på forumet i den perioden

Det stemmer det Polljen. Jeg hadde rett om Wenger da også. 

Nå tror jeg debatten tar seg skikkelig opp når kampene begynner. Det vi trenger er noen strake seiere og det klarer vi. 

Det er litt rart å se kampen i sterk sommervarme og uten tilskuere. Jeg verken gleder eller gruer meg enda. 

Link to comment
Share on other sites

Umulig å si hvordan forman er etter en lang pause, men vil tro gutta er klare. Det regner jeg med Peps gutter er og, men lov å håpe på seier for det. Fordel med Arteta er han kjenner til Citys svakheter, ikke at det er mange av dem altså. Jeg regner med tap i dag, men håper selvfølgelig på seier. Gøy å være i gang ingen, selvom det nesten er litt surrealistisk. COYG!

Edited by bergkampje
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...